[D2 95 4.2PB/LPG ] Czujnik ciśnienia oleju
[D2 95 4.2PB/LPG ] Czujnik ciśnienia oleju
Ostatnio cieknie mi olej z silnika zlokalizowałem że wyciek jest z czujnika oleju wkręconego nad obudową filtra oleju, no i pytanie co to za czujnik bo żadnego numeru na nim nie ma?
Na moje oko ktoś wkręcił jakiś zamiennik made in china
Foto w załączeniu
Miejsce wkręcenia czujnika:
Czujnik:
Na moje oko ktoś wkręcił jakiś zamiennik made in china
Foto w załączeniu
Miejsce wkręcenia czujnika:
Czujnik:
Ostatnio zmieniony 09 sie 2012, 23:51 przez riki76, łącznie zmieniany 5 razy.
- pioter
- Moderator
- Posty: 2294
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Mam nadzieje że nie leci z pod filtra tak jak tu http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... stall.html
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
Nie właśnie tego się obawiałem ale tam jest sucho....na pewno leci czujnikiem prawdopodobnie pękła ta plastikowa obudowa wewnątrz i leci czujnikiem bo kapturek który jest nałożony na czujnik jest napompowany olejem jak taki balonik....taki znalazłem na allegro też jakiś zamiennik
http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-ole ... 43226.html
http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-ole ... 43226.html
-
- Forum Audi A8
- Posty: 15
- Rejestracja: 07 kwie 2012, 19:16
- Lokalizacja: Warszawa
Nagle pojawił się na FIS alarm braku ciśnienia oleju. Wydaje mi się, że nie jest winna pompa oleju, bo pompa chyba nie umiera tak od razu, z tego po piszą użytkownicy inni to przy awarii pompy to ciśnienie czasem sie pojawia. U mnie ikona na FIS świeci się od momentu uruchomienia silnika od razu i gaśnie sporadycznie na postoju na chwilkę..
Dlatego zanim rozbiore pompe chciałem włożyć manometr i sprawdzić faktyczne ciśnienie. Ale to podobno wymaga rozebrania mnóstwa rzeczy, wyjąć trzeba alternator, a aby go wyjąć to trzeba coś tam jeszcze wyjąć i jeszcze coś. Czy to prawda, czy można tam się dostać bezpośrednio? Mój silnik to ABZ 4.2 1994.
I jeszcze pytanie o te 2 czujniki o których mowa w wcześniejszych wpisach. Po co są dwa? U mnie jest miejsce na 2, ale siedzi jeden, a kable do drugiego są jakoś zdrutowane, i przez ostatnie miesiące to działało raczej. Może jednak przy okazji grzebania w tamtym miejscu bym uzupełnił ten drugi czujnik.
Sprawa pilna bo na wakacje bym chciał wyjechać...
PS. Nie wiem czy ma to znaczenie, ale ikona pojawiła się na kilka dni po wymianie oleju, nie wiem jaki był wcześniej, a wlany został castrol 10w40. Tzn. auto po wymianie głównie stało 3 dni, 4ty dzień był jeżdżony i było ok, a piątego dnia od samego rana pojawił się ten komunikat.
Dlatego zanim rozbiore pompe chciałem włożyć manometr i sprawdzić faktyczne ciśnienie. Ale to podobno wymaga rozebrania mnóstwa rzeczy, wyjąć trzeba alternator, a aby go wyjąć to trzeba coś tam jeszcze wyjąć i jeszcze coś. Czy to prawda, czy można tam się dostać bezpośrednio? Mój silnik to ABZ 4.2 1994.
I jeszcze pytanie o te 2 czujniki o których mowa w wcześniejszych wpisach. Po co są dwa? U mnie jest miejsce na 2, ale siedzi jeden, a kable do drugiego są jakoś zdrutowane, i przez ostatnie miesiące to działało raczej. Może jednak przy okazji grzebania w tamtym miejscu bym uzupełnił ten drugi czujnik.
Sprawa pilna bo na wakacje bym chciał wyjechać...
PS. Nie wiem czy ma to znaczenie, ale ikona pojawiła się na kilka dni po wymianie oleju, nie wiem jaki był wcześniej, a wlany został castrol 10w40. Tzn. auto po wymianie głównie stało 3 dni, 4ty dzień był jeżdżony i było ok, a piątego dnia od samego rana pojawił się ten komunikat.
Podłącz Vaga i z czytaj błędy , kiedy wymieniałeś olej w silniku ??
Może filtr jest już tak brudny że jest słabe ciśnienie :?: :?:
U mnie też przy mocniejszym depnięciu potrafiła się zapalić kontrolka od oleju (brak smarowania)
Okazało się że filtr był źle zamontowany i zgiął się .
Może filtr jest już tak brudny że jest słabe ciśnienie :?: :?:
U mnie też przy mocniejszym depnięciu potrafiła się zapalić kontrolka od oleju (brak smarowania)
Okazało się że filtr był źle zamontowany i zgiął się .
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 15
- Rejestracja: 07 kwie 2012, 19:16
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A8
- Posty: 15
- Rejestracja: 07 kwie 2012, 19:16
- Lokalizacja: Warszawa
Dziękuję za pomoc jak sie dobrać do czujnika ciśnienia. Czujnik na wierzchu, ale chwilowo nie moge zmierzyć ciśnienia bo mam za duży manometr i nie wchodzi. Zanim znajde mniejszy to może ktoś mi wyjaśni:
po co są 2 czujniki ciśnienienia? U mnie po porzednim właścicielu auta został jeden, i wiszą jakieś luźne kable do tego drugiego chyba, bo nie wiem do czego innego mogłyby służyć. A zatem po co jest ten drugi, i jak to jest że bez tego drugiego ciśnienie było mierzone dotychczas. Bo może przy okazji zainstaluje ponownie ten drugi.
po co są 2 czujniki ciśnienienia? U mnie po porzednim właścicielu auta został jeden, i wiszą jakieś luźne kable do tego drugiego chyba, bo nie wiem do czego innego mogłyby służyć. A zatem po co jest ten drugi, i jak to jest że bez tego drugiego ciśnienie było mierzone dotychczas. Bo może przy okazji zainstaluje ponownie ten drugi.
Wg. informacji znalezionych na innych forach to:
Jeden czujnik ma wartość 1,8bar (biały) i zapala kontrolkę ciśnienia przy zbyt małej jego wartości powyżej 2tys. obrotów, a drugi 0,25bar (niebieski) gasi kontrolkę ciśnienia po odpaleniu auta.
U mnie w ABZ '95r. jest tylko biały czujnik i nie widać nigdzie kabli do drugiego.
Edit:
Zrobiłem u siebie mały eksperyment. Po odpięciu kabla z białego czujnika, konewka na fisie zapala się dopiero powyżej 2tys. obrotów.
Zobacz czy te wiszące kable nie dotykają przypadkiem do masy. Czujnik niskiego ciśnienia jest rozwierny, więc po odpaleniu silnika i przekroczeniu 0,25bar ciśnienia rozwiera obwód. Jeżeli kabel od niego dotyka masy, to cały czas będzie się palić konewka.
Jeden czujnik ma wartość 1,8bar (biały) i zapala kontrolkę ciśnienia przy zbyt małej jego wartości powyżej 2tys. obrotów, a drugi 0,25bar (niebieski) gasi kontrolkę ciśnienia po odpaleniu auta.
U mnie w ABZ '95r. jest tylko biały czujnik i nie widać nigdzie kabli do drugiego.
Edit:
Zrobiłem u siebie mały eksperyment. Po odpięciu kabla z białego czujnika, konewka na fisie zapala się dopiero powyżej 2tys. obrotów.
Zobacz czy te wiszące kable nie dotykają przypadkiem do masy. Czujnik niskiego ciśnienia jest rozwierny, więc po odpaleniu silnika i przekroczeniu 0,25bar ciśnienia rozwiera obwód. Jeżeli kabel od niego dotyka masy, to cały czas będzie się palić konewka.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 15
- Rejestracja: 07 kwie 2012, 19:16
- Lokalizacja: Warszawa
Ciśnienie zmierzone, jest OK, czujnik wymieniony na nowy (stary też był OK), kabel żółto-niebieski do drugiego czujnika (tego niskociśnieniowego) jest dobrze zabezpieczony przed masowaniem. Kabel do białego czujnika (szaro-czarny) wygląda na nieuszkodzony. Mimo to konewka wciąż się świeci.
Na FIS po wciśnięciu check pojawia sie napisz "Check oil level", i to także na wyłączonym silniku!
Stąd moje podejrzenie, że może przy grzebaniu w silniku związanym z wymianą olej (była zdejmowana dolna micha, aby wyczyścić smoka), ktoś uszkodził czujnik poziomu oleju, lub kabelek do niego prowadzący? Czy to możliwe? moje podejrzenie umacnia fakt, że wcześniej (przed czyszczeniem smoka i wymianą oleju) gdy się czasem na wysokich obrotach zaświecała konewka, to przy wyłączonym silniku check pokazywał na FIS tylko "OK", czyli nie zapamiętywał że chwilowo ta konewka się wcześniej pokazywała.
A zatem, gdzie jest czujnik poziomu oleju? Łatwo go wyjąć?
Dodatkowo przy grzebaniu przy czujniku ciśnienia oleju znalazłem jakiś wiszący luźny kabel do nie wiem czego, wychodzący jakby spod pokrywki połówki V silinika od strony pasażera, ok pół metra długości, w szaro-czarnej izolacji takiej samej jak kabel do białego czujnika ciśnienia, i dodatkowo w czarnej koszulce. Kabel wygląda na od dawna nie używany bo wtyczka pokryta jest starą rdzą. Co to może być za kabel..? Czy on może byćwłaśnie od czujnika ilości oleju?
Na FIS po wciśnięciu check pojawia sie napisz "Check oil level", i to także na wyłączonym silniku!
Stąd moje podejrzenie, że może przy grzebaniu w silniku związanym z wymianą olej (była zdejmowana dolna micha, aby wyczyścić smoka), ktoś uszkodził czujnik poziomu oleju, lub kabelek do niego prowadzący? Czy to możliwe? moje podejrzenie umacnia fakt, że wcześniej (przed czyszczeniem smoka i wymianą oleju) gdy się czasem na wysokich obrotach zaświecała konewka, to przy wyłączonym silniku check pokazywał na FIS tylko "OK", czyli nie zapamiętywał że chwilowo ta konewka się wcześniej pokazywała.
A zatem, gdzie jest czujnik poziomu oleju? Łatwo go wyjąć?
Dodatkowo przy grzebaniu przy czujniku ciśnienia oleju znalazłem jakiś wiszący luźny kabel do nie wiem czego, wychodzący jakby spod pokrywki połówki V silinika od strony pasażera, ok pół metra długości, w szaro-czarnej izolacji takiej samej jak kabel do białego czujnika ciśnienia, i dodatkowo w czarnej koszulce. Kabel wygląda na od dawna nie używany bo wtyczka pokryta jest starą rdzą. Co to może być za kabel..? Czy on może byćwłaśnie od czujnika ilości oleju?