części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 95 4.2PB/LPG ] Problem z odpaleniem na PB i LPG

sucre79
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 09 mar 2013, 22:25
Lokalizacja: Gdynia

[D2 95 4.2PB/LPG ] Problem z odpaleniem na PB i LPG

Post autor: sucre79 » 15 mar 2013, 13:17

Witam.

od tygodnia posiadam D2 '95 4.2 PB/LPG

nie dość że jak zejdzie do połowy baku to pojawia się CAT i szarpie i nie jedzie.

na forum znalazłem że to pompa (syf lub do wymiany)

główny problem to coś innego a mianowicie:

- ciężko go odpalić, można kręcić przez minutę i nie zapali (także na awaryjnym odpalaniu LPG)

- czasami strzeli w rurę podczas kręcenia rozrusznikiem

- czasami także cofnie silnik tak jakby zapłon był za wcześnie (nie wiem jak to określić)

- jak w końcu odpali i zejdzie ze ssania to na wolnych obroty delikatnie falują (niezauważalne na obrotościomierzu ale czuć jak drży)
i nie ma znaczenia czy to LPG czy PB

Czy to wina rozrządu czy tej pompy (ale wtedy chyba powinien z LPG odpalić)

Nie znam się za bardzo ale wygląda to jakby był przestawiony rozrząd.

Na kompie nie pokazuje błędów ale mam tylko dostęp do Dominatora.

Z góry bardzo dziękuję za pomocne wskazówki
Ostatnio zmieniony 23 sie 2013, 10:09 przez sucre79, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
foxik33
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 247
Rejestracja: 18 lut 2013, 22:21
Lokalizacja: Szydłowiec/Radom

Post autor: foxik33 » 15 mar 2013, 14:52

paliwa w baku dużo? Jak źle pompa usadzona to minimum 3/4 musisz mieć.. tak jak u mnie. :)

Przeczyść kostki od cewek.

Awaryjne odpalanie nie zawsze działa, może być np licznik 3 odpaleń czy coś takiego.. Reset licznika tylko u gazownika.

Ale musi palić na PB.
Pompę słychać po przekręceniu zapłonu? Przewody paliwowe szczelne ?

cheyen
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 246
Rejestracja: 25 lut 2012, 14:43
Lokalizacja: Radom

Re: problem z odpaleniem na PB i LPG, strze

Post autor: cheyen » 15 mar 2013, 14:57

sucre79 pisze:Witam.

od tygodnia posiadam D2 '95 4.2 PB/LPG

nie dość że jak zejdzie do połowy baku to pojawia się CAT i szarpie i nie jedzie.

na forum znalazłem że to pompa (syf lub do wymiany)

główny problem to coś innego a mianowicie:

- ciężko go odpalić, można kręcić przez minutę i nie zapali (także na awaryjnym odpalaniu LPG)

- czasami strzeli w rurę podczas kręcenia rozrusznikiem

- czasami także cofnie silnik tak jakby zapłon był za wcześnie (nie wiem jak to określić)

- jak w końcu odpali i zejdzie ze ssania to na wolnych obroty delikatnie falują (niezauważalne na obrotościomierzu ale czuć jak drży)
i nie ma znaczenia czy to LPG czy PB

Czy to wina rozrządu czy tej pompy (ale wtedy chyba powinien z LPG odpalić)

Nie znam się za bardzo ale wygląda to jakby był przestawiony rozrząd.

Na kompie nie pokazuje błędów ale mam tylko dostęp do Dominatora.

Z góry bardzo dziękuję za pomocne wskazówki
Jesli słychać pompę, to zacznij kolego od zatankowania, wystarczy że przelało się paliwo do jednej komory i dupa blada ;-)

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 15 mar 2013, 15:50

cheyen, masz rację kręcąc rozrusznikiem całe paliwko przepompowuje .

cheyen
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 246
Rejestracja: 25 lut 2012, 14:43
Lokalizacja: Radom

Post autor: cheyen » 15 mar 2013, 16:05

No niestety, co jak co, ale zbiornik paliwa w ósemce nie jest mocną stroną. Beznadziejne rozwiązanie ! Ten co to wymyślił, powinien zająć się czymś innym ;-)

sucre79
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 09 mar 2013, 22:25
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: sucre79 » 15 mar 2013, 16:50

paliwa jest teraz 3/4 i jak zejdzie do mniej niż połowa to wtedy wariuje

doleje na full i sprawdzę czy pomogło ale dziwią mnie te strzały i takie jakby cofnięcie

pompę słychać przez około 1-2 sekund.

paliwa nie czuć, nie widać pod autem ale czy 100% szczelne to nie wiem

kostki wyczyszczone

podłączyłem moduły zapłonu odwrotnie ale dalej to samo

cheyen
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 246
Rejestracja: 25 lut 2012, 14:43
Lokalizacja: Radom

Post autor: cheyen » 15 mar 2013, 17:04

sucre79 pisze:paliwa jest teraz 3/4 i jak zejdzie do mniej niż połowa to wtedy wariuje
Stawiam że przyczyną będzie nieoryginalna pompa, która niestety się nie sprawdzi w tym aucie, albo oryginalna była demontowana i ktoś się nie popisał przy montażu.

sucre79
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 09 mar 2013, 22:25
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: sucre79 » 15 mar 2013, 17:16

cheyen pisze:Stawiam że przyczyną będzie nieoryginalna pompa, która niestety się nie sprawdzi w tym aucie, albo oryginalna była demontowana i ktoś się nie popisał przy montażu.
to się tyczy tego że poniżej połowy baku nie jedzie czy także może być przyczyną problemów z odpalaniem, strzałów itp?

cheyen
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 246
Rejestracja: 25 lut 2012, 14:43
Lokalizacja: Radom

Post autor: cheyen » 15 mar 2013, 17:23

sucre79 pisze:
cheyen pisze:Stawiam że przyczyną będzie nieoryginalna pompa, która niestety się nie sprawdzi w tym aucie, albo oryginalna była demontowana i ktoś się nie popisał przy montażu.
to się tyczy tego że poniżej połowy baku nie jedzie czy także może być przyczyną problemów z odpalaniem, strzałów itp?
Przyczyną problemów z odpalaniem również, ale ,,strzałow" trudno mi niesty powiedzieć nie słysząc tego. Jeśli posiadasz świeżo zakupiony wózek, to skontaktuj się ze sprzedawcą i zapytaj czy wymieniał pompę paliwa. Pompa w ósemach, to specyficzne ustrojstwo, tzw strumieniowa. Zamiennik nie bedzie idealnie pasował do kosza, a wtedy paliwko nie będzie wracało. Efekt: lewa komora bedzie pełna, a prawa pusta :-( Musi być oryginalna z dwoma krućcami. Jednak nawet oryginał powinien montować ktos, kto ma o tym pojęcie, bo bardzo łatwo o nieprawidłowy montaż

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 15 mar 2013, 17:41

Mam pytanko jak kupiłeś autko to paliło idealnie? ile w tedy miało paliwka ? jeśli miał pełny zbiornik to klijent wiedział o przypadłości i zatankował Auto przygotowując je na sprzedaż . Fajnie jest jeżdzić za połowę kosztów na LPG ale wiąże się z tym pewne ryzyko ze coś w końcu klęknie . Zauważ że ilu użytkowników LPG w 8-kach tyle postów i wcześniej czy póżniej kłopoty w odpalaniu i naturalnej pracy silnika. Ja nie jestem zwolennikiem LPG w silnikach V8 w które są wyposażone nasze auta Pan Bóg i koncern Audi je takim stworzył i powinno jeżdzić na PB 98 . I niech nikt nie pisze że nie ma i nie miał żadnych problemów z Audi A8 zasilanym gazem ............. Audi będzie teraz sprzedawać A3-kę Sportback g-tron zasilaną E-Gazem całkowicie syntetycznym produktem który będzie wykorzystywany tak że w branży energetycznej Audi ma zasięg 1300 km na 1 zbiorniku czyli alternatywa dla oszczędnych i ekologicznych :mrgreen:

Gość

Post autor: Gość » 15 mar 2013, 17:47

tutenhamon, Troszke się z tobą nie zgodze ponieważ jak napisałeś
tutenhamon pisze: ilu użytkowników LPG w 8-kach tyle postów
to dotyczy tylko uzytkowników ktorzy albo mają pecha bo cos sie zawsze może w kazdym urządzeniu popsuc albo neptyk montował im instalację ;) Bardzo dużo jest driverów co nie klepie postów tylko jeździ ;)

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 15 mar 2013, 17:47

tutenhamon pisze:...I niech nikt nie pisze że nie ma i nie miał żadnych problemów z Audi A8 zasilanym gazem .............
Ja nie mam i nie miałem. :D
Tylko, że u mnie paliwa to cały czas pod korek, a instalka wystrojona na cacy. ;)

Co do ciężkiego odpalania to odsyłam do tego tematu. Przyczyny podobne, a i rozwiązanie podane. ;)

http://www.a8team.pl/d2-97-37pb-lpg-dla ... vt9120.htm

cheyen
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 246
Rejestracja: 25 lut 2012, 14:43
Lokalizacja: Radom

Post autor: cheyen » 15 mar 2013, 17:57

tutenhamon pisze:Mam pytanko jak kupiłeś autko to paliło idealnie? ile w tedy miało paliwka ? jeśli miał pełny zbiornik to klijent wiedział o przypadłości i zatankował Auto przygotowując je na sprzedaż . Fajnie jest jeżdzić za połowę kosztów na LPG ale wiąże się z tym pewne ryzyko ze coś w końcu klęknie . Zauważ że ilu użytkowników LPG w 8-kach tyle postów i wcześniej czy póżniej kłopoty w odpalaniu i naturalnej pracy silnika. Ja nie jestem zwolennikiem LPG w silnikach V8 w które są wyposażone nasze auta Pan Bóg i koncern Audi je takim stworzył i powinno jeżdzić na PB 98 . I niech nikt nie pisze że nie ma i nie miał żadnych problemów z Audi A8 zasilanym gazem ............. Audi będzie teraz sprzedawać A3-kę Sportback g-tron zasilaną E-Gazem całkowicie syntetycznym produktem który będzie wykorzystywany tak że w branży energetycznej Audi ma zasięg 1300 km na 1 zbiorniku czyli alternatywa dla oszczędnych i ekologicznych :mrgreen:
Sorky, ale będe pierwszy który się z Toba nie zgodzi. Mam A4 i S8 i w obydwu tych autach nie mam LPG, jednak nie dlatego że się czegoś obawiam, ponieważ w poprzednich autach miałem i problemów zero. Teraz nie montowałem, poniewaz dużo jeżdżę dwoma T-czwórkami, które sa zasilane gazem i problemów tez żadnych nie miewam juz od kilku lat. 4.2 V8, to wolny ssak, który znakomicie znosi instalacje LPG, oczywiście tą fachowo zamontowaną i na dobrych podzespołach, ale to tyczy się każdego auta. Zepsuć można wszystko, zasilanie PB również ;-) Jak będę wiedział że jeszcze przynajmniej przez dwa latka nie sprzedam Ósemki, to jest oczywiste że zamontuje LPG. Do tej pory przez rok zrobiłem E-ska tylko 4 tys km, więc .....

cheyen
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 246
Rejestracja: 25 lut 2012, 14:43
Lokalizacja: Radom

Post autor: cheyen » 15 mar 2013, 18:05

Napisałem że będę pierwszy, ale chyba zbyt długo pisałem posta :-D Szybko sie Wiara uwinęła ;-)

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 15 mar 2013, 18:08

He he :mrgreen: spodziewałem się takiej reakcji i tylko czekałem na odp. ale czy są szczere..... hm

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl