części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 06 4.2TDI ] Traci moc

coolbati
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 04 lip 2018, 17:08
Lokalizacja: 84-300

[D3 06 4.2TDI ] Traci moc

Post autor: coolbati » 23 lip 2018, 21:43

Witam, mam problem z moim samochodem mianowicie gdy przycisnę gaz do kickdownu od zera do powiedzmy 100-120km/h to po tym traci moc, nie całkiem ale jest to dosyc odczuwalne tak jakby miał z 150koni. Po zgaszeniu samochodu i ponownym odpaleniu moc powraca dopóki znowu mocniej mu nie przycisnę, co według was może być przyczyną ? Żadnę błędy nie wyskakują, DPFY usunięte. Z góry dzięki za pomoc :)

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 23 lip 2018, 22:47

coolbati pisze:co według was może być przyczyną ?
Przyczyną może być praktycznie wszystko ...ponad 200 różnych błędów generuje spadek mocy.
Nikt tu nie jest wróżbitą więc podepnij komputer i odczytaj błędy !

coolbati
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 04 lip 2018, 17:08
Lokalizacja: 84-300

Post autor: coolbati » 24 lip 2018, 05:57

danishow pisze:
coolbati pisze:co według was może być przyczyną ?
Przyczyną może być praktycznie wszystko ...ponad 200 różnych błędów generuje spadek mocy.
Nikt tu nie jest wróżbitą więc podepnij komputer i odczytaj błędy !
Właśnie problem polega na tym że po podpieciu komputera nie było żadnych błędów. Chyba, że spróbuje podpiąć w momencie gdy samochód straci moc i nie będę go gasil.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 24 lip 2018, 06:41

Błąd zapisuje się w pamięci sterownika do momentu usunięcia przez komputer serwisowy. Czy spadkowi mocy towarzyszą kontrolki? Czy podpinali auto do jakiegoś sensownego komputera jak VCDS (wskazanie na ori) lub VAS czy jakiegoś skanera?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Mateusz09
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 07 cze 2017, 20:59
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: Mateusz09 » 24 lip 2018, 13:42

Mam dosłownie to samo co Ty tylko w 3.0 tdi i też nie mogę dojść w czym problem... kiedyś raz zapaliła mi się spiralka ale byłem za daleko od domu żeby podłączyć komputer i sprawdzić błąd

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 24 lip 2018, 14:20

Mateusz09 pisze:kiedyś raz zapaliła mi się spiralka ale byłem za daleko od domu żeby podłączyć komputer i sprawdzić błąd
Błąd zostaje zapisany w sterowniku silnika do momentu skasowania ...nawet jak kontrolka na zegarach zniknie !

coolbati
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 04 lip 2018, 17:08
Lokalizacja: 84-300

Post autor: coolbati » 24 lip 2018, 16:20

danishow pisze:
Mateusz09 pisze:kiedyś raz zapaliła mi się spiralka ale byłem za daleko od domu żeby podłączyć komputer i sprawdzić błąd
Błąd zostaje zapisany w sterowniku silnika do momentu skasowania ...nawet jak kontrolka na zegarach zniknie !
To będę się musiał wybrać na inny komputer bo jakiś wurtha nic nie pokazal

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 24 lip 2018, 17:32

Vcds lub VAS, na resztę szkoda czasu. Błędy nawet jak pokazane to nie pełne w 99% takich skanerów.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

LMG88
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 13
Rejestracja: 30 lis 2017, 21:20
Lokalizacja: Nowy Targ

Post autor: LMG88 » 24 lip 2018, 20:46

Coolbati, wyobraz sobie ze ostatnio mialem ten sam problem
Prosta sprawa, nagar w kolektorze dolotowym, klapki tak byly zawalone syfem ze masakra
Nie wiem jak ktoras z 8 klapek mogla normalnie dzialac i otwierac sie czy zamykac
Przy okazji bede myl z nagaru przepustnice
Jutro moge podeslac fotki z przed i po

coolbati
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 04 lip 2018, 17:08
Lokalizacja: 84-300

Post autor: coolbati » 24 lip 2018, 22:12

LMG88 pisze:Coolbati, wyobraz sobie ze ostatnio mialem ten sam problem
Prosta sprawa, nagar w kolektorze dolotowym, klapki tak byly zawalone syfem ze masakra
Nie wiem jak ktoras z 8 klapek mogla normalnie dzialac i otwierac sie czy zamykac
Przy okazji bede myl z nagaru przepustnice
Jutro moge podeslac fotki z przed i po
Ok, może też spróbuję wyczyścić kolektor na pewno nie zaszkodzi. A fotki możesz podesłać:)

LMG88
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 13
Rejestracja: 30 lis 2017, 21:20
Lokalizacja: Nowy Targ

Post autor: LMG88 » 25 lip 2018, 13:19

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wieczorkiem podrzuce zdjecie po ;)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 26 lip 2018, 22:20

drago_o pisze:Błąd zapisuje się w pamięci sterownika do momentu usunięcia przez komputer serwisowy.
danishow pisze:Błąd zostaje zapisany w sterowniku silnika do momentu skasowania ...nawet jak kontrolka na zegarach zniknie !
Koledzy, nie zawsze.
Zdarzają się błędy sporadyczne które znikają same po wyłączeniu zapłonu.

Inna sprawa, że takie anomalie jak odcinanie mocy powinny być zarejestrowane ale różne rzeczy już widziałem.
coolbati pisze:Chyba, że spróbuje podpiąć w momencie gdy samochód straci moc i nie będę go gasil.
Koniecznie w ten sposób.
coolbati pisze:Żadnę błędy nie wyskakują, DPFY usunięte.
Czytając i odpowiadając na wcześniejsze cytaty tu muszę dopisać że usunięte DPFy mogą być powiązane z tym o czym pisałem powyżej.
Wszystko zależy od tego kto i w jaki sposób usunął te filtry DPF.
Niestety ludzi usuwających DPF można już chyba spotkać prawie na każdym rogu ale spora część z nich nie bardzo wie co robi.
W tym miejscu mam na myśli wycięcie DPFa z softu silnika.
Niestety część "wycinaczy" nie ma pojęcia co zrobić z softem więc omijają to w bardzo prostu i bardzo kretyński sposób - z tabeli błędów usuwają wszystkie kody błędów które mogą być powiązane z DPFem a to nie na tym rzecz polega.
I widziałem już niestety takie jedno auto w którym w trakcie pracy silnika można było odpiąć wszystkie wtryski i wszystkie czujniki a sterownik i tak nie zapisywał żadnego błędu.

Nie twierdzę, że w tym wypadku jest tak samo ale spadek mocy oraz brak błędów to jakoś nie idzie ze sobą w parze.

No chyba, że przy spadku mocy na zegarach pojawiają się kontrolki i błędy jakieś się zapisują ale po ponownym uruchomieniu już ich nie ma.

Diagnostyka się kłania i obym nie miał racji z tym "usuwaczem DPF" bo wtedy to można długo i namiętnie szukać usterki.
LMG88 pisze:Coolbati, wyobraz sobie ze ostatnio mialem ten sam problem
Prosta sprawa, nagar w kolektorze dolotowym, klapki tak byly zawalone syfem ze masakra
Nie wiem jak ktoras z 8 klapek mogla normalnie dzialac i otwierac sie czy zamykac
To też jest prawdopodobne i warto to sprawdzić.
Wprawdzie blokujące się klapki powinny generować błąd w sterowniku ale ...
- a widziałem już takie gdzie małego palca w rurę nie można było wsadzić bo tak było zarośnięte :/
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

LMG88
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 13
Rejestracja: 30 lis 2017, 21:20
Lokalizacja: Nowy Targ

Post autor: LMG88 » 27 lip 2018, 12:08

Witam Panowie
Wyczyscilem kolektor, nagar juz spiekl sie z klapkami, moczylem, czyscilem a na koncu uzylem srodka do czyszczenia DPFu.......
Roznica OGROMNA, samochod zwawy i reaguje szybciej na gaz czy kickdown
Przy wyzszych predkosciach reaguje jak mala wyscigowka na dodanie gazu ;)
U mnie zadne bledy nie wyskakiwaly, przy zapalonym tez probowalem i podczas jazdy, nic nie wyskakiwalo
Druga mlodosc :D

nexus
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 74
Rejestracja: 17 paź 2015, 16:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nexus » 28 lip 2018, 15:57

Podepnę się pod temat bo mam taki sam problem. Jak zdemontować kolektory i dostać się do tych klapek?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 28 lip 2018, 16:55

nexus pisze:Jak zdemontować kolektory i dostać się do tych klapek?
No to to chyba widać prawie jak na dłoni.
Rozpinasz wiązkę elektryczną co są na kolektorze, przewody paliwowe co są na kolektorze, górną część kolektora i dolne części kolektora i generalnie wszystko co przeszkadza w demontażu ;)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl