![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Który tiptronic
[D2 ALL ] Który tiptronic
Witam wszystkich. Jestem nowy na forum i dlatego z góry przepraszam jeśli temat był już poruszany a ja zwyczajnie nie potrafię go znaleźć. Jestem na kupnie A8 D2, ale nie jestem pewien z którą skrzynią szukać aby być najbardziej zadowolonym z eksploatacji. Jeśli chodzi o silnik to jestem zdecydowany na 3.7 lub 4.2 bez zmiennych faz rozrządu. Jeśli natomiast chodzi o skrzynię, to nie wiem którą wybrać. Tu pytanie do osób które miały przyjemność jechać samochodami ze skrzynią 4-biegową i 5-biegową.
1) Czy prawdą jest, że 4-biegowa przeciąga biegi, podnosi znacznie spalanie i daje znacznie mniejszą przyjemność z jazdy?
2) Czy 5-biegowa jest dużo bardziej awaryjna?
3) W jakich latach były montowane które skrzynie?
4) I jeszcze pytanie o zawieszenie. Ile było rodzajów zawieszeń w A8 D2?
Nie należę do osób, które ścigają się spod każdych świateł i niezbyt mi sie widzi,żebym musiał auto wysoko kręcić do zmiany biegu. A ciągle zmieniać manualnie mija się z celem. Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.
1) Czy prawdą jest, że 4-biegowa przeciąga biegi, podnosi znacznie spalanie i daje znacznie mniejszą przyjemność z jazdy?
2) Czy 5-biegowa jest dużo bardziej awaryjna?
3) W jakich latach były montowane które skrzynie?
4) I jeszcze pytanie o zawieszenie. Ile było rodzajów zawieszeń w A8 D2?
Nie należę do osób, które ścigają się spod każdych świateł i niezbyt mi sie widzi,żebym musiał auto wysoko kręcić do zmiany biegu. A ciągle zmieniać manualnie mija się z celem. Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.
- Nyku
- Super Klubowicz
- Posty: 417
- Rejestracja: 11 sty 2015, 17:17
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
1. Nie jeździłem skrzynia 5 biegowa ale nie mogę się przyczepić co do 4 stopniowej. Co do zmiany biegów to może nie jest to skrzynia dwusprzęgłowa ale daje rade. Nie jest to jakiś muł.
2. Naczytalem się trochę i podobno to prawda. Lepiej szukać pancernej skrzyni 4 biegowej.
3. Gdzieś na forum ktoś wrzucał wykres w jakim roczniku szła jakąś skrzynia ale siedzę teraz na telefonie i nie mogę znaleźć.
4. Nie mam pojęcia
Pozdrawiam
2. Naczytalem się trochę i podobno to prawda. Lepiej szukać pancernej skrzyni 4 biegowej.
3. Gdzieś na forum ktoś wrzucał wykres w jakim roczniku szła jakąś skrzynia ale siedzę teraz na telefonie i nie mogę znaleźć.
4. Nie mam pojęcia

Pozdrawiam

A ja mam 5cio biegową ASB i już śmigam prawie 3lata bez najmniejszego problemu
poprzedni właściciel tez na niej sporo zrobił, a w tym wszystkim chodzi o to jak ktoś, od kogo chcesz kupić o nią dbał. Czy to będzie 4 czy 5cio biegowa, jeśli była zajeżdżana, to nawet przydomek "pancerna" tu nie pomoże.
Inne pytanie to jakie D2 chcesz kupić, czy PreFl czy FL? Jeśli się zdecydujesz na FL to tem były montowane tylko 5cio biegowe, natomiast w PreFl masz wybór...
Tak czy inaczej jest to loteria i albo trafisz dobry egzemplarz, albo wyłożysz pd 3500 do 7000zl za remont. Nie ma co ściemniać, takie są realia niestety...

Inne pytanie to jakie D2 chcesz kupić, czy PreFl czy FL? Jeśli się zdecydujesz na FL to tem były montowane tylko 5cio biegowe, natomiast w PreFl masz wybór...
Tak czy inaczej jest to loteria i albo trafisz dobry egzemplarz, albo wyłożysz pd 3500 do 7000zl za remont. Nie ma co ściemniać, takie są realia niestety...
to nie jest zwykły napęd...to
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Planowałem zakupić przedliftowy model ze wzgledu na to, że chcę bez zmiennych faz rozrządu. Gdzieś z kolei przeczytałem,że model poliftowy jest znacznie lepiej wyciszony. Ale szczerze nie do końca chce mi się w to wierzyć. Czy ktoś może to potwierdzić? Podobno było w D2 jakieś hydrauliczne lub raczej pneumatyczne zawieszenie, coś jak NIVO w Mercu lub BMW- prawda to, bo ktoś na allegro w ogłoszeniu miał tak napisane? I jeszcze pytanie odnośnie foteli- czy było kilka wersji różniących się komfortem jak np w BMW SPORTSITZE LUB KOMFORTSITZE ? W140 też miał kilka twardości kanap i foteli, a z wyglądu były podobne lub identyczne. Wiem, że w D2 są czasem kubełkowe fotele przód, ale czy oprócz tego są jeszcze inne odmiany? Wiem, że może przynudzam i za bardzo wybrzydzam, ale mam manie na punkcie komfortu podróżowania i chciałbym możliwie najwięcej się dowiedzieć, żeby wiedzieć czego szukać. Dzięki z góry za odpowiedzi!!!
wiele w naszych autach już było przerabiane i zmieniane przez poprzednich właścicieli więc znaleść możesz różne wynalazki - nawet przedlifta po lifcie i być zadowolony z braku zmiennych faz rozrządu oraz "pancernej" 4-biegowej skrzyni a z zewnątrz będzie full lift bo coś się kiedyś stało albo miał właściciel taki kaprys
zależy Ci na oryginale czy poprostu jak najbliżej Twoich oczekiwań ?
Ja mam 5-biegową i nie narzekam, zależy od użytkowania, w sumie to nawet na 6-biegową z D3 nie narzekam bo jak jeździłem BFM'em przez trochę czasu to miałem bardzo pozytywne wrażenia co do spalania przy spokojnej jeździe po mieście w porównaniu do mojej eSy D2
ale do sedna Twoich pytań to jeśli chcesz bezawaryjności i jak najwięcej spokoju to przedlift bez zmiennych faz rozrządu, 4-biegowa skrzynia jak najbardziej trafny wybór - ale pod warunkiem, że będziesz pewien historii auta i tego, że ktoś je należycie użytkował - jednym słowem ZADBANA
Co do zawiechy to było NIVO choć nie wiem czy w przedliftach czy poliftach ale było.
Fotele występowały standardowe, W12 oraz recaro (kubełkowe).
Moim zdaniem recaro są naprawdę bardzo wygodne, niby nic a fajnie trzymają Cię na miejscu i do tego moim zdaniem najładniej się prezentują.
Tylna kanapa raczej się nie różniła, chyba że w W12 bo tam to były różne cuda - łącznie z tym, że istniała wersja 4-osobowa która posiadała też chyba regulację podparcia odcinka lędziowego dla pasażerów z tyłu
Ogólnie było naprawdę masę rzeczy które potrafią występować dosłownie w ilościach jednostkowych w tych autach i nie raz się zdziwiłem, że w D2 takie coś w ogóle BYŁO

Ja mam 5-biegową i nie narzekam, zależy od użytkowania, w sumie to nawet na 6-biegową z D3 nie narzekam bo jak jeździłem BFM'em przez trochę czasu to miałem bardzo pozytywne wrażenia co do spalania przy spokojnej jeździe po mieście w porównaniu do mojej eSy D2

ale do sedna Twoich pytań to jeśli chcesz bezawaryjności i jak najwięcej spokoju to przedlift bez zmiennych faz rozrządu, 4-biegowa skrzynia jak najbardziej trafny wybór - ale pod warunkiem, że będziesz pewien historii auta i tego, że ktoś je należycie użytkował - jednym słowem ZADBANA
Co do zawiechy to było NIVO choć nie wiem czy w przedliftach czy poliftach ale było.
Fotele występowały standardowe, W12 oraz recaro (kubełkowe).
Moim zdaniem recaro są naprawdę bardzo wygodne, niby nic a fajnie trzymają Cię na miejscu i do tego moim zdaniem najładniej się prezentują.
Tylna kanapa raczej się nie różniła, chyba że w W12 bo tam to były różne cuda - łącznie z tym, że istniała wersja 4-osobowa która posiadała też chyba regulację podparcia odcinka lędziowego dla pasażerów z tyłu
Ogólnie było naprawdę masę rzeczy które potrafią występować dosłownie w ilościach jednostkowych w tych autach i nie raz się zdziwiłem, że w D2 takie coś w ogóle BYŁO

Interesuje mnie tylko oryginał, broń Boże jakiś wieśtuning czy inne ulepszenia. Więc jeśli zdecyduje się na 4-biegową skrzynie to roczniki 94,95,96 , a jeśli 5-biegowa to 96,97 ??? Bo potem już zmienne fazy weszły. Gdzieś czytałem,że 3,7 miały tylko 5 skrzynie. Czy to prawda? Znalazłem jedną ładną ( przynajmniej ze zdjęć i opisu) sztukę dla siebie, ale kurka polift 3,7 i ma zmienne fazy. Ma wszystko czego chcę, czyli między innymi podgrzewaną tylną kanapę. Zmiennych faz nie chcę tylko dlatego, że w cholerę źle się z tym silnikiem robi jak trzebe wymienić łańcuszek, napinacz lub popychacze. Nie wspominając o częstszych wyciekach. A ja będę musiał sam z tym grzebać bo prowadzę warsztat samochodowy- straśnie nie lubię dłubać ze swoimi sprzętami . Nie siedzę mocno w temacie (w sensie kiedy jaka skrzynia i z jakim silnikiem chodziła itp.) A8 bo tylko jeden mój znajomy taką jeździ. Do tej pory raczej tylko MERC i Bmw było u mnie. Zresztą nadal moja żona jeździ piękną E39 528- mega świetny samochód. Ja od niedawna mam A4 i jestem zadowolony, bo jest zwinniejsze na dojazdy do pracy, ale w trasę marnawe. W D2 mojego znajomego urzekła mnie zwinność tego autka niczym nie różniąca się od A4- naprawdę!!! Kurka mam mocno zawężony wybór. Sam już nie wiem czy nie będę musiał polifta kupić.
DODANO:
A przy jakich mniej więcej obrotach jadąc spokojnie zmienia biegi skrzynia 4-biegowa? Bo 5 znajomego około 2100 rpm.
DODANO:
A przy jakich mniej więcej obrotach jadąc spokojnie zmienia biegi skrzynia 4-biegowa? Bo 5 znajomego około 2100 rpm.
Ostatnio zmieniony 16 mar 2015, 22:22 przez xman, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak szukałem sobie ósemki też stwierdziłem że albo 3.7 albo 4.2,teraz jakbym kupwał to zdecydowanie było by to 4.2.Spalanie i wszystkie inne koszta te same a jednak 70 koni różnicy robi swoje,mówie tu oczywiście o przedlifcie bo poliftowy 3.7 ma już bodajże 260 koni.Moja ma skrzynie 5 biegową i ogólnie na nią nie narzekam poza tym że jest strasznie czuła na jakiekolwiek niedomagania silnika,no chyba że tylko moja tak ma 

- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno