części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 94 4.2PB ] Demontaż skrzyni biegów

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

[D2 94 4.2PB ] Demontaż skrzyni biegów

Post autor: daro72 » 20 sty 2017, 13:36

Witam.
Z racji padnięcia koła zamachowego muszę wyrwać skrzynię.
Może któryś z kolegów ma jakiś opis lub manual do demontażu
Z góry dzięki.
Dążenie do doskonałości.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 20 sty 2017, 14:17

hej tu masz opis jak wyrwac drania :D (fakt faktem po niemiecku ale z rysunkow mozesz wnioskowac co i jak)

MANUAL
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 20 sty 2017, 16:14

Dzięki Marcin. Czas zacząć zabawę. Widzę, że lekko i łatwo nie będzie. <placze>
Dążenie do doskonałości.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 20 sty 2017, 17:26

Jak byś potrzebował cos jeszcze to pisz smialo <hihi>
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 20 sty 2017, 18:06

Jest jeszcze kilka pytań.
Jaki klucz jest do odkręcenia przegubów wewnętrznych?
I jakich niespodzianek spodziewać się od góry skrzyni? Czy jest tam coś do opięcia lub odkręcenia.
No i czy przewody chłodzące skrzynię odkręcać przy skrzyni czy przy chłodnicy? Jak będzie prościej i łatwiej.
Dodam tylko, że wszystko robię z kanału nie z podnośnika więc niektóre rzeczy mam utrudnione.
Dążenie do doskonałości.

Inter32
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 451
Rejestracja: 07 cze 2010, 16:32
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: Inter32 » 20 sty 2017, 18:50

Pewno spline (XZN) M8 lub M10

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 20 sty 2017, 18:56

u mnie była taka drobna gwiazdka M8
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 20 sty 2017, 18:59

Oki rozumiem. Bo na razie nie mam dojścia aby sprawdzić.
Dzięki
Dążenie do doskonałości.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 20 sty 2017, 22:44

2 górne śruby łączące skrzynię z silnikiem odkręcałem od góry, spod maski. Z dołu ich praktycznie nie widać. Do śruby rozrusznika trzeba 2 przedłużki i najlepiej jeszcze przegub - u mnie wyszła z całym gwintem z rozrusznika, bitą godzinę się z nią męczyłem.
Przewody chłodnicy oleju - jak odkręcisz przy skrzyni nie spuszczając z niej wcześniej oleju, to przygotuj sobie jakiś korek/kapsel do zatknięcia jednego króćca, jest centralnie na dole skrzyni i trochę oleju może przez niego uciec.
Instrukcja zaleca całkowite odkręcenie wózka pod silnikiem, ale ja tego nie robiłem. Odkręciłem tylko tylne śruby, silnik oczywiście podwieszony.
Sama skrzynia jest dość ciężka, koło 140kg, więc potrzebny jakiś podnośnik żeby ją opuścić i później włożyć.
Wydech trzeba odkręcić przy samych kolektorach.
Raczej prościej i szybciej skrzynię razem z silnikiem wyjąc od przodu auta niż szarpać się z samą skrzynią z kanału.
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 27 sty 2017, 19:50

gtfan pisze: Do śruby rozrusznika trzeba 2 przedłużki i najlepiej jeszcze przegub - u mnie wyszła z całym gwintem z rozrusznika, bitą godzinę się z nią męczyłem.
Rozrusznik Już dwa razy zamieniałem więc wiem jakie to przyjemne. myślałem że on jest winowajcą ale jednak nie. Prawdopodobnie wieniec na kole zamachowym się wys..ał. Kilka razy po wymianie odpalił, a potem go na amen zblokowało z kołem.
gtfan pisze:Raczej prościej i szybciej skrzynię razem z silnikiem wyjąc od przodu auta niż szarpać się z samą skrzynią z kanału.
Wiem, ale za dużo elektroniki i trzeba mieć sporo miejsca. Ja u siebie w garażu mam z metr luzu. A z niego mam ciężko krówkę wyciągnąć, więc muszę w nim to ogarnąć.
Dzięki za rady. Będę walczył.

[ Dodano: 2017-01-27, 19:50 ]
Mam pytano.
Z boku skrzyni wychodzi wężyk gumowy do czego on idzie?
I w kołnierzu skrzyni znalazłem oring. Pasuje na pierwszy wałek do czego on mógł być?
Dążenie do doskonałości.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 27 sty 2017, 20:14

daj zdjęcie

[ Dodano: 2017-01-27, 20:14 ]
może on być od rurki olejowej co do skrzyni przychodzi
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 27 sty 2017, 20:26

Wężyk gumowy to odpowietrzenie skrzyni. Zaczepiony winien być za wiązkę/rury wodne za silnikiem.
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 28 sty 2017, 12:46

gtfan pisze:Wężyk gumowy to odpowietrzenie skrzyni. Zaczepiony winien być za wiązkę/rury wodne za silnikiem.
Chyba masz rację.
A teraz coś elektroniki. Jaką oporność powinien mieć czujnik obrotów wału. Bo mój to biały kruk. Nie do zdobycia. Jeszcze prostokątna kostka.
Chyba że któryś z kolegów ma na zbyciu. Może być ten z owalną ale wtedy potrzebuję i gniazdo i wtyczkę.
Dążenie do doskonałości.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 28 sty 2017, 17:36

Śmigał ten czujnik w 4hp, teraz w manualu i żadnych problemów nie mam.

http://www.a8team.pl/d2-95-42pb-czujnik ... htm#151288
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 30 sty 2017, 22:53

No i drań na miejscu. Powoli dokręcanie wszystkich śrubeczek łapek i osłon. Jutro może dam radę wszystko poskładać i próba generalna. Trzymajcie kciuki.
Dążenie do doskonałości.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl