części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] Jak się zachowac bezpiecznie dla automatu ?

Ara$
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 534
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:49
Lokalizacja: Poznań

[D2 ALL ] Jak się zachowac bezpiecznie dla automatu ?

Post autor: Ara$ » 28 kwie 2011, 14:44

Zastanawiałem sie ostatnio jaka jest procedura postępowania ze skrzynią gdy podczas jazdy zgaśnie komuś silnik. Chodzi mi tu o bezpieczne rozwiązanie dla skrzyni.
Bo o ile w przypadku manuali sprawa jest prosta "sprzęgło-->luz" o tyle w automacie wygladać to musi inaczej. Ale jak?

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 28 kwie 2011, 15:06

nalezy jak najszybciej sie zatrzymac i uruchomic silnik.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Ara$
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 534
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ara$ » 28 kwie 2011, 16:19

szeryfisch pisze:nalezy jak najszybciej sie zatrzymac i uruchomic silnik.
Ale zatrzymać sie na pozycji "D" czy przełączać na "N".

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 28 kwie 2011, 16:49

Zatrzymać się. Jak się zatrzymasz - staniesz i przekręcisz kluczyk (a raczej będziesz próbował) to i tak nie uruchomisz samochodu dopóki z D czy innego "biegu" nie przerzucisz na P, lub N.
Black Cars Matters

Ara$
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 534
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ara$ » 28 kwie 2011, 21:01

dice111 pisze:Zatrzymać się. Jak się zatrzymasz - staniesz i przekręcisz kluczyk (a raczej będziesz próbował) to i tak nie uruchomisz samochodu dopóki z D czy innego "biegu" nie przerzucisz na P, lub N.
Czyli dopóki koła się toczą nie zmieniać pozycji dźwigni z "D" na żadną inną.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 28 kwie 2011, 22:43

Dokładnie.
Black Cars Matters

Ara$
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 534
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ara$ » 29 kwie 2011, 07:31

Dzięki.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 30 kwie 2011, 09:10

dice111 pisze:
Ara$ pisze:
dice111 pisze:Zatrzymać się. Jak się zatrzymasz - staniesz i przekręcisz kluczyk (a raczej będziesz próbował) to i tak nie uruchomisz samochodu dopóki z D czy innego "biegu" nie przerzucisz na P, lub N.
Czyli dopóki koła się toczą nie zmieniać pozycji dźwigni z "D" na żadną inną.
Dokładnie.
Tutaj zdecydowanie się z Wami nie zgodzę...
jeżeli zgaśne nam silnik podczas jazdy, należy jak najszybciej przełączyć skrzynię biegów na Neutral...
to będzie jedyna bezpieczna pozycja przy której auto może się toczyć bez uruchomionego silnika (tak jak podczas holowania bo przecież zachowując dodatkowe środki ostrożności automata można holować)...
holowanie na Drive (a więc i bezwładne toczenie się do zatrzymania po nagłym zgaśnięciu silnika) to prosta droga do zniszczenia skrzyni biegów :!:

Przypomnę także że zmiany biegu z Parking na Rewers, Neutral czy Drive można dokonać także przy wyłączonym silniku a zrzucenie z Drive na Neutral odbywa się nawet bez naciskania przycisku na selektorze.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 30 kwie 2011, 13:18

niby tak ale czym sie bedzie roznilo takie hamowanie z wyłączonym silnikiem od takiego
z włączonym?

jak redukujemy biegi i hamujemy silnikiem to praktycznie do samego zatrzymania można mieć
odcięte paliwko i nic się nie dzieje

pozostaje kwestia czy sterownik skrzyni cos robi jak się dowiaduje od ECU że motorownia
nie pracuje i czym sie to różni od hamowania silnikiem
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 30 kwie 2011, 22:43

przy wylaczonym silniku nie robi pompa oleju wiec skrzynia idzie bez cisnienia. Co by nie robic trzeba sie zatrzymac i odpalic motorownie jak najszybciej.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Awatar użytkownika
Klimass1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 459
Rejestracja: 06 gru 2009, 21:16
Lokalizacja: Syców

Post autor: Klimass1 » 30 kwie 2011, 23:46

moja audi gasła mi jak zmieniłem moduły zapłonowe na nowe "chinskie" przy ostrym hamowaniu potrafila zgasnac proba odpalenia na D, nie da sie bo rozrusznik nawet nie przekreci :) wrzucamy na P i dopiero palimy. Podobnie jak i na D nie da sie odpalic ale takze nie da sie wyciagnac kluczyka ze stacyjki :)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 01 maja 2011, 08:32

maciu pisze:niby tak ale czym sie bedzie roznilo takie hamowanie z wyłączonym silnikiem od takiego z włączonym?

jak redukujemy biegi i hamujemy silnikiem to praktycznie do samego zatrzymania można mieć odcięte paliwko i nic się nie dzieje

pozostaje kwestia czy sterownik skrzyni cos robi jak się dowiaduje od ECU że motorownia
nie pracuje i czym sie to różni od hamowania silnikiem
Moim zdaniem różnica jest diametralna...
przy hamowaniu silnikiem silnik pracuje cały czas a wraz z nim wszystko inne... m.in. pompy olejowe silnika i skrzyni więc i silnik i skrzynia są cały czas smarowane... hamowanie silnikiem to tylko odcięcie wtryskiwaczy paliwa aby nie podawały mieszanki paliwowo-powietrznej oraz brak iskry na świecach bo przecież nie ma paliwa więc i nie ma zapłonu.

Toczenie się przy wyłączonym silniku to zupełnie odmienna sytuacja... nie pracuje silnik, nie pracuje skrzynia biegów i nie pracują wszystkie podzespoły wspomagające jak właśnie m.in. pompy olejowe które bezpośrednio są odpowiedzialne za prawidłowe smarowanie tak silnika jak i skrzyni.

W skrzyni automatycznej, podobnie jak w manualu jedyna pozycja kiedy napęd jest odseparowany od kół to pozycja Neutral.
W samochodach ze skrzynią manualną po niespodziewanym zgaśnięciu silnika podczas jazdy także natychamist wciskamy sprzęgło aby odseparować całą jednostkę napędową od kół.

Gdyby toczenie się na Drive i na Neutral nie powodowało żadnej różnicy to niby dlaczego ewentualne holowanie zaleca się tylko w pozycji Neutral :roll: ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 01 maja 2011, 08:46

FOSS pisze:Moim zdaniem różnica jest diametralna...
przy hamowaniu silnikiem silnik pracuje cały czas a wraz z nim wszystko inne... m.in. pompy olejowe silnika i skrzyni więc i silnik i skrzynia są cały czas smarowane... hamowanie silnikiem to tylko odcięcie wtryskiwaczy paliwa aby nie podawały mieszanki paliwowo-powietrznej oraz brak iskry na świecach bo przecież nie ma paliwa więc i nie ma zapłonu.

Toczenie się przy wyłączonym silniku to zupełnie odmienna sytuacja... nie pracuje silnik, nie pracuje skrzynia biegów i nie pracują wszystkie podzespoły wspomagające jak właśnie m.in. pompy olejowe które bezpośrednio są odpowiedzialne za prawidłowe smarowanie tak silnika jak i skrzyni.

W skrzyni automatycznej, podobnie jak w manualu jedyna pozycja kiedy napęd jest odseparowany od kół to pozycja Neutral.
W samochodach ze skrzynią manualną po niespodziewanym zgaśnięciu silnika podczas jazdy także natychamist wciskamy sprzęgło aby odseparować całą jednostkę napędową od kół.

Gdyby toczenie się na Drive i na Neutral nie powodowało żadnej różnicy to niby dlaczego ewentualne holowanie zaleca się tylko w pozycji Neutral :roll: ;-)
diametralna? niby jak moglby podczas jazdy silnik zgasnąć (brak zapłonu) i wał miałby przestać
się obracać? dopóki masz D lub bieg zapięty to musi się obracać i jest to dokładnie to samo
jak podczas hamowania silnikiem, jak wrzucisz N to jasne ze sie motorownia zatrzyma

wrzucasz na N jak zaczynasz hamować silnikiem i ecu odcina paliwko?

pompa oleju w automatach przecież nie jest elektryczna i jest napędzana mechanicznie ze
skrzyni

holowanie - nie należy tych aut wogóle holować tylko laweta beż żadnych motylków itp.
ale holowanie to raczej długie kilometry a nie zatrzymanie auta na odcinku
najwyżej kilkuset metrów
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 01 maja 2011, 09:41

maciu pisze:
FOSS pisze:Moim zdaniem różnica jest diametralna...
diametralna? niby jak moglby podczas jazdy silnik zgasnąć (brak zapłonu)...
Po pierwsze to z założenia pytającego wynika, że silnik gaśnie podczas jazdy i co On wtedy ma zrobić ze skrzynią więc właśnie taki przypadek rozpatrujemy.

Po drugie zgaśnięcie silnika podczas jazdy jest jak najbardziej możliwe ale oczywiście nie jest normalne i wiąże się z jakąś usterką... osobiście miałem taki przypadek moim nowym D3 kiedy od padniętej cewki zapłonowej uszkodził się sterownik silnika.
maciu pisze:... i wał miałby przestać się obracać? dopóki masz D lub bieg zapięty to musi się obracać i jest to dokładnie to samo jak podczas hamowania silnikiem, jak wrzucisz N to jasne ze sie motorownia zatrzyma
Ale ja nic nie pisałem że wał się zatrzyma... wręcz przeciwnie, napisałem że na Drive napęd przez cały czas jest sprzęgnięty (silnik, skrzynia, koła)...
ale moim zdaniem sytuacja nie jest identyczna z hamowaniem silnikiem ;-)
maciu pisze:wrzucasz na N jak zaczynasz hamować silnikiem i ecu odcina paliwko?
No proszę Cię... skoro wrzucasz na Neutral to nie hamujesz silnikiem (identycznie jak w manualu)...
hamowanie silnikiem jest tylko przy wrzuconym biegu i polega właśnie dokładnie na odcięciu wtryskiwaczy i braku zapłonu... brak zapłonu właśnie i podciśnienie pracującego na pusto silnika powoduje efekt hamowania silnikiem ;-)
maciu pisze:pompa oleju w automatach przecież nie jest elektryczna i jest napędzana mechanicznie ze skrzyni
Ale elektrozawory nie są już chyba tylko i wyłącznie mechaniczne i sterowane są raczej komputerem skrzyni?...
a jak wysterowana jest skrzynia (nawet przy włączonym zapłonie) kiedy silnik nie pracuje (komputer silnika wie że silnik nie pracuje więc i komputer skrzyni także posiada taką informację)? :shock:
maciu pisze:holowanie - nie należy tych aut wogóle holować tylko laweta beż żadnych motylków itp.
ale holowanie to raczej długie kilometry a nie zatrzymanie auta na odcinku
najwyżej kilkuset metrów
I tu się nie zgodzę... oczywiście że automata można holować ale jest to nie zalecane...
osobiście holowałem kilka ładnych kilometrów do warsztatu swoją Omegę MV6 (jakieś 10 lat temu) i nic ze skrzynią się nie stało.

Zdaje mi się że nawet w instrukcji obsługi mojego S8 producent także dopuszcza możliwość holowania awaryjnego ale są do tego pewne obostrzenia... jak znajdę tą "knigę" to poszukam bo nie mam pewności co tam dokladnie napisali.


Ale skoro wg. Ciebie nie można holować to niby dlaczego?... przecież powyżej udowadniałeś, że sytuacja z niepracujacym silnikiem jest identyczna ze zwykłym hamowaniem silnikiem więc skoro tak to przecież podpinasz linkę, wrzucasz skrzynię na Drive i do ataku... nic nie powinno się wydarzyć a tylko potrzebny jest dobry holownik co by to pociągnął ;-)
Ostatnio zmieniony 01 maja 2011, 10:05 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 01 maja 2011, 09:59

Panowie po co ta kłótnia. Według producenta skrzyń automatycznych Każde przesunięcie lewarka zmiany biegów jest możliwe jeśli nie wymaga wciśnięcia przycisku blokady lewarka po to go tam umieszczono.
Dążenie do doskonałości.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl