Cześć wszystkim.
Mam taki problem. Przy ruszaniu słychać stuki jakby na środku tylnej kanapy . Objawy jakby podpora walu , lecz znajomy mechanik stwierdził ze to może być brak oleju w torsenie , dziś dolał Motula 75w90 jakieś 0,4 litra i na moje odczucie jest delikatnie lepiej .
Mówi ze straszna maź i ciemny olej z niego leciał i ze może to być torsen rozsypany.
Mówi ze można spróbować ze 2razy wlać i spuścić ten motul i na koniec zalać oryginal ale nie daje więcej niż 40% szansy .
Potrzebuje pomocy bo mechaników w moim mieście już nie mogę słuchać , każdy ma inna tezę. Miał ktoś już kiedyś taki problem?
Z góry dziękuje za ewentualna pomoc.
Pamiętaj o tagach, następnym razem podczas zakładania tematu.
![]() |
![]() |
![]() |
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Stuki przy ruszaniu
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Stuki przy ruszaniu
Ostatnio zmieniony 25 mar 2015, 20:03 przez tommy47, łącznie zmieniany 1 raz.
CARPE DIEM
Aby sprawdzić czy torsen jest rozsypany wystarczy auto na podnośnik i kołem kręcić lewo prawo, najlepiej na odpietym wale aby ni było dodatkowych naprężeń. Jeśli przy kontrowaniu kołem (kręcisz w jedną i od razu w przeciwną stronę) będzie wyczuwalny luz i nagle po chwili dopiero opór (wtedy też powinno coś stuknąc) na to sprawa jasna.
Poza tym zanim się zabierzesz za wymiane dyfra, to posprawdzaj najpierw w jakim stanie jest przgub wału od strony dyfra, czy półośki luzu na przgubach nie mają, czy podpora tylnego dyfra cała jest....![;)](https://a8team.pl/images/smilies/oczko.gif)
Poza tym zanim się zabierzesz za wymiane dyfra, to posprawdzaj najpierw w jakim stanie jest przgub wału od strony dyfra, czy półośki luzu na przgubach nie mają, czy podpora tylnego dyfra cała jest....
![;)](https://a8team.pl/images/smilies/oczko.gif)
to nie jest zwykły napęd...to