części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 ALL ] Wycie wspomagania

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

[D2 ALL ] Wycie wspomagania

Post autor: CINEK » 24 kwie 2018, 20:26

Witam,

szukałem w różnych tematach ale nic podobnego nie znalazłem do mojej przypadłości.

otóż miałem starą oryginalną pompę i stukającą maglownicę. Przy dodawaniu gazu, niezależnie czy jechałem czy stałem, w zakresie obrotów od 1100 - 1800 wyje, jęczy, buczy jakkolwiek to nazwać... wyje...
Wycie to nasila się z jednoczesnym kręceniem kierownicą lewo/prawi w wyżej podany zakresie obrotów. Poniżej lub powyżej jest cisza.

Ewidentnie słychać, że to pompa. Więc kupiłem na test nową z polcaru za 200zł i zmieniłem maglownicę. Wspomaganie o niebo lepsze, ale jak wyło tak wyje w tym samym zakresie, przy czym ta pompa jeszcze dodatkowo przy 1800obr chce się zarżnąć <faktycznie>. Kolejnym minusem jest to, że słychać syczenie z magla. Kupiłem nowy zaworek z uszczelkami w ASO i syczenie jest cichsze ale słyszalne... <onie>

pytanie... co lub dlaczego tak wyje przy tych 1100-1800 ? czy ktoś miał taki objaw? w co celować ? może węże...czytałem coś o zwężce w przewodzie ze spiralą, może to ten dziad ? <hmm>

Ściągnęliśmy pasek osprzętu i dodając gazu było jeszcze to wycie ale bardzo cichutko, słyszalne tylko w środku w aucie... <bezradny> nasuwa sie pompa wody <hmm>

Ostatecznie kupiłem zregenerowaną pompę ZF od Daniego, na którą czekam. Jutro jadę do ASO po olej, ale jak po założeniu też będzie wyć to słowo daje "spale ten gruz" <faktycznie> :D nie Erni ? <jezyk2>
aha...jak się uda dziś to nagram jeszcze jak to wyje ...
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez CINEK, łącznie zmieniany 4 razy.
to nie jest zwykły napęd...to

ernesto

Post autor: ernesto » 25 kwie 2018, 10:33

CINEK pisze:jak po założeniu też będzie wyć to słowo daje "spale ten gruz" nie Erni ?
To dobrze, przeznaczę całą piątkę benzyny na swój.
Marcinek, ja prawdopodobnie będę w sobotę zakładał tą pompę to zobaczymy co się u mnie będzie działo.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 26 kwie 2018, 09:42

Może wyczyścić trzeba sitko w zbiorniczku (ew cały zbiornik)

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 26 kwie 2018, 13:57

A pasek rozrzadu nie trze o plastikową obudowę?Czsem kolo pompy wodnej tez lubi ocierać. Znam taki przypadek gdzie wszyscy stawiali na pompe.Skoro ściągnąłes pasek osprzetu i "miauczy" to moze warto sie przyjrzeć rozrządowi.
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

J@ck
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 52
Rejestracja: 16 lip 2017, 16:26
Lokalizacja: Szprotawa

Post autor: J@ck » 28 kwie 2018, 21:52

koledzy a ja mam coś jeszcze innego. ciekła mi chłodniczka oleju, wymieniłem na nową, zmieniłem płyn na nowy i od tamtej pory na zimnym rzęzi przy kręceniu przez ok minutę a w trakcie jazdy słychać lekkie wycie, im więcej gazu tym głośniej słychać. Ja to słyszę i mnie szlak trafia zwłaszcza, że robię 800-1000 km tygodniowo. Źle odpowietrzone czy zły płyn. W motoryzacyjnym sprawdzali co ma być i taki kupiłem. FEBI w białej butelce
A,B,B+E,C,C+E, ADR + Cysterny, HDS
Zawsze w drodze, od motocykla po ciężarówkę

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 28 kwie 2018, 22:05

J@ck pisze:W motoryzacyjnym sprawdzali co ma być i taki kupiłem. FEBI w białej butelce
<boisie> tylko i wyłącznie płyt z ASO. Nic innego.

Ja czekam na zregenerowaną pompę z ZFa...zobaczymy jak będzie. Jeśli dalej będzie jęczeć to szukam dalej <bezradny>
to nie jest zwykły napęd...to

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 04 maja 2018, 10:05

To ja Ci opowiem swoja przygode (bardzo podobna d Twojej)

Pompa nowa ZF (prawie nowa - za ciezka kase - 2015 rok produkcji) - wyje
Magiel drugi - z 2009 roku, niewielki przebieg - wyje
Zaworek drugi (podobnie jak u Ciebie) - dalej k..wa wyło
Wymiana przewodu miedzy pompa a maglownica - dopiero nastala cisza

Tylko u mnie było tak, że po zdjeciu paska osprzetu wszystko od razu cichło. Jesli wyje Ci przy zdjeciu paska osprzetu to jest to bardzo dziwne. Zeby wyczaić co wyje najlepiej posłuzyć się drewnianym długim kijem (moze byc od szczotki). Przykładasz w rozne miejsca (z drugiej strony ucho przy kiju) i od razu zakumasz skad idzie dzwiek. Tylko pasek osprzetu do czegos takiego zdejmij co byś tym kijem w leb nie dostal jak Ci sie gdzies wkreci :)
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 04 maja 2018, 10:37

Dzięki Wojtek, sprawdzę te węże i dam znać...
to nie jest zwykły napęd...to

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 04 maja 2018, 10:55

Nie ma jak ich sprawdzic według mnie. Moj waz wygladal z zewnątrz całkiem normalnie - zadnych uszkodzeń. Być może ktoś go zagiął pod innym kątem w któryms miejscu i odgial do pozycji pierwotnej powodujac jakies zmiany w przeplywie - sam nie wiem. W kazdym razie po wymianie przedwodu jest gitara.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 04 maja 2018, 11:30

W MB ten wąż bywał elastyczny w rozumieniu, że się lekko rozszerzał pod wpływem ciśnienia. Robił za tłumik pulsacji ciśnienia. Nie szło go zamienić na zwykły bo wspomaganie jęczało.
Może i w Audi też ma taką funkcję?
Kot też jest Quattro

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 04 maja 2018, 15:48

U nas w przewodzie zasilającym magiel (ten że spiralką) jest 2 zwężki i pomiędzy nimi taka spirala (wygląda jak rozciągnięta zawinięta wstążka) dziurkowana może długości 30cm.

marcin85
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 159
Rejestracja: 19 gru 2009, 16:01
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 04 maja 2018, 19:54

u mnie co prawda nie w a8 ale w s6 c5 pomoglo dokrecenie opaski wezna wchodzacej juz na samo chlodnice ( rurke chłodnicy ) i wyczyszczenie w zbironiczku siteczka

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 04 maja 2018, 21:37

Musze te weze jakoś sprawdzić, bo dodajac gazu na 1100 obr na postoju, czuc nawet to wycie na kierownicy.. <bezradny>
to nie jest zwykły napęd...to

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 04 maja 2018, 23:06

Wychodzi, że ten wąż to przedmiot wielu patentów. Właśnie z powodu tłumienia niepożądanych hałasów powstających z pulsowania ciśnienia. Jak już wspominałem ja walczyłem z wężem w MB abo kuna zafundowała mi wymianę najpierw na zakuty a potem na nowy z ASO bo jęczało. Zdziwiłem się ale nie drążyłem sprawy.
Tu można poczytać coś na temat
https://patents.google.com/patent/US5495711
Ciekawe co powoduje uszkodzenia, co się tam życiem męczy.
Kot też jest Quattro

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 05 maja 2018, 20:15

Ukaniu pisze:wymianę najpierw na zakuty a potem na nowy z ASO bo jęczało
y
Ukaniu, ile taka przyjemność w ASO kosztuje? mówimy o tym wężu ize spiralą od magla do pompy?
to nie jest zwykły napęd...to

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl