części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 preFL ALL ] Problem z ustawieniem geometrii przod

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

[D3 preFL ALL ] Problem z ustawieniem geometrii przod

Post autor: Korton » 07 gru 2014, 22:31

Czesc

Bylem na ustawieniu geometrii, tyl raz dwa i po problemie. Natomiast z przodu zonk. Mechanik popuscill blokady na drazku (to cos co idzie od maglownicy do zwrotnicy) i sruba od regulacji nie do ruszenia, probowal przez przedluzke (dlugie ramie), psikal jakims specyfikiem, podgrzewal delikatnie i nic, nie idzie jej ruszyc. Poddal sie i wyjechalem z geometria ustawiana tylko na tyle. Teraz pytanie co dalej, jest jakis patent na ta srube?

Czy tylko wyjecie tego (drazka) i na stole proba ze sruba?

RA__________

Post autor: RA__________ » 07 gru 2014, 22:33

A co ci się stało że musisz geometrie ustawiać?

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 07 gru 2014, 22:37

Nic sie nie stalo, jak kupielem przeszlo rok temu nic nie robilem. Teraz zmienilem na nowki zimowki i jak sciagnalem (juz slabe letnie) to tylne opony scieralo od wewnatrz dosc mocno. Pojechalem na geometrie by zimowek nie przycierac. Tyl byl do poprawy (duzy negatyw), przod do drobnej korekty, ale sie nie udalo.

RA__________

Post autor: RA__________ » 07 gru 2014, 22:39

Tak z mego mechanicznego doswiadczenia to nie robiłem geometrii nigdy chyba że był jakis dzwonek. To raz złożone nie powinno sie rozjechać...Dlatego pytałem.

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 07 gru 2014, 22:52

Maximuss pisze:Tak z mego mechanicznego doswiadczenia to nie robiłem geometrii nigdy chyba że był jakis dzwonek. To raz złożone nie powinno sie rozjechać...Dlatego pytałem.
Hmm, dziwne w kilku autach robilem juz geometrie/zbieznosc. Po wpadnieciu w dziure, przy wymianie niektorych czesci zawieszenia trzeba bylo korygowac.

RA__________

Post autor: RA__________ » 07 gru 2014, 22:54

Co do zbieżności to tak sie robi jak sie końcówki np zmienia ale to to sam sobie ogarne bo to prosta sprawa. CO do geometrii jakos nie musiałem nigdy i nie rwało opon w żadnym przypadku. Musisz ostro szarżować albo masz delikatne autko :)

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 07 gru 2014, 23:04

Moze myle pojecia, geometria to zbieznosc + katy pochylenia kol? Poprosilem o geometrie, bo nie robilem w tym aucie i chce miec pewnosc, ze wszystko ok. W kazdym razie z przodu nie mozna zbieznosci ustawic, bo sruby od regulacji nie chca puscic :(

RA__________

Post autor: RA__________ » 07 gru 2014, 23:09

Tak geometria to całość regulacji natomiast zbieżność to tylko żeby nam się koła nie rozjeżdżały bądź zjeżdżały-maja byc prosto.

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 07 gru 2014, 23:25

Maximuss pisze:Tak geometria to całość regulacji natomiast zbieżność to tylko żeby nam się koła nie rozjeżdżały bądź zjeżdżały-maja byc prosto.
Prosto to raczej nie, chyba zadne auto nie ma kol prosto, wiekszosc ma zbiezne kola, by auto jechalo "latwo" prosto bez korekt.

RA__________

Post autor: RA__________ » 07 gru 2014, 23:33

Przepraszam nie doprecyzowałem. Auto ma jechać prosto a koła mają być ustawione zgodnie z tolerancją dla danego auta. Nie wszystkie mają identycznie.

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 07 gru 2014, 23:35

Kazde auto ma koła ustawione równolegle lub delikatnie rozbieżnie, najważniejsze aby zachować tzw trapez kierowniczy zeby sie łatwo skrecało.

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 07 gru 2014, 23:38

Uważam że warto sprawdzić/ustawić geometrie co jakiś czas ( zależnie jakie kto ma przebiegi ), robiłem przód i tył na sprzęcie 3D i widzę po nowych oponach że wszystko równo się ściera . Kąty są tak samo ważne jak zbieżność .
Potraktuj kilka razy śruby dobrym penetratorem , pojeździj parę dni to może się " przegryzie " .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

RA__________

Post autor: RA__________ » 08 gru 2014, 06:31

pioter pisze:Uważam że warto sprawdzić/ustawić geometrie co jakiś czas
To prawda ale...
pioter pisze: robiłem przód i tył na sprzęcie 3D i widzę po nowych oponach że wszystko równo się ściera . Kąty są tak samo ważne jak zbieżność .
Sprzety 3D bywają dziwne jak te pomierniki amortyzatorów w stacjach kontroli.

Nie raz spotkałem sie z tym jak do znajomego (ustawia starymi metodami) przyjeżdżali na poprawki.

Dopóki opony sie nie drą i auto prowadzi pewnie,normalnie to nie ma sensu dłubać tam.

Motostacja

Post autor: Motostacja » 08 gru 2014, 09:52

Dla mnie sprzed 3d to kupa , robilem a6 2 razy nie umieli ustawic sciagala strasznie , pojechalem do goscia co robi starymi metodami i auto szlo jak po sznurku ;)

RA__________

Post autor: RA__________ » 08 gru 2014, 11:09

Jeden lubi córke drugi teściową. W moim mieście nie ma nikogo kto poprawnie obsługuje nowsze 3D lasery bajery i więcej cyrków jest z tego jak od poczciwego Henia :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl