części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 07 4.2TDI ] Zbieżność - ustawienie

wafelo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 124
Rejestracja: 13 lut 2012, 11:33
Lokalizacja: Kielce

[D3 07 4.2TDI ] Zbieżność - ustawienie

Post autor: wafelo » 25 kwie 2012, 19:30

Witam,
jutro jadę na poprawę zbieżności. Dziś chyba im trochę to nie wyszło. Mam pytanie:

Czy ustawiając zbieżność należy ustawić samochód w "trybie podnośnika" czy normalnie go zgasić na trybie automatycznym? Auto podnoszone jest całe do góry na płycie. Koła cały czas są na płycie.

Ustawiam ją na takim urządzeniu (geoliner)
Obrazek
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2012, 23:11 przez wafelo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 25 kwie 2012, 19:40

wafelo pisze:Czy ustawiając zbieżność należy ustawić samochód w "trybie podnośnika" czy normalnie go zgasić na trybie automatycznym?
Raczej w trybie automatycznym , ponieważ tego trybu używasz na co dzień .

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 25 kwie 2012, 20:18

Tryb podnośnika włączasz jak koła nie będą miały podparcia. Jak będą "zwisały" na podnośniku. Chodzi tu o ochronę miechów pneumatycznych amortyzatorów. Koszt szt w ASO ok 5-6 tys zł. Któryś z chłopaków na forum wymieniał wszystkie w Allroad.

A jeżeli chodzi o tryb zawieszenia przy ustawianiu zbieżności. Ja zostawiłem na "comfort" i wszystko jest OK. Na takim najczęściej jeżdżę. Ustawiałem przed 6 tygodniami.

8-)

wafelo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 124
Rejestracja: 13 lut 2012, 11:33
Lokalizacja: Kielce

[D3 4.2] Ustawienie zbieżności

Post autor: wafelo » 25 kwie 2012, 20:22

Dzięki. Dziś na chwile podniósł cały samochód do popuszczenia śrub. Myślę że nic się nie stało ponieważ nie włączyłem trybu podnośnika. Jutro jadę powtórnie sprawdzić ponieważ na dziurach odczuwam bardzo kierownice. Gałki wszystkie ok.

Awatar użytkownika
badyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 384
Rejestracja: 06 lut 2011, 21:47
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: badyl » 25 kwie 2012, 22:03

ja wiele razy podnosiłem auto bez tego trybu i nic się nie stało czytałem też posty kolegi ale w allroad jest nie udane zawieszenie bardzo awaryjne i często w nich miechy siadają

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 26 kwie 2012, 20:35

Tu "shakal" wspominał o alloroad

http://www.a8team.pl/topics15/6845.htm

Ja też jak sam wymieniałem koła na letnie nie zablokowałem pneumatyki zawieszenia. Nic niepokojącego nie zauważyłem. Ale już więcej tego nie zrobię.

8-)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 27 kwie 2012, 12:31

badyl pisze:ja wiele razy podnosiłem auto bez tego trybu i nic się nie stało czytałem też posty kolegi ale w allroad jest nie udane zawieszenie bardzo awaryjne i często w nich miechy siadają
Mi też zdarzyło się raz podnieść jedno koło bez trybu podnośnika... a że kompresor kompresor załączył się dopiero jak zdjąłem koło z piasty to zrobiło mi się lekko gorąco... na szczęście nic się nie stało ale o blokowaniu zawieszenia staram się zawsze pamiętać ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl