części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 99 4.2PB ] Odpowietrzanie układu chłodzenia

Awatar użytkownika
VOLUS
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 03 lis 2012, 00:06
Lokalizacja: NAKŁO/SIMERN DE

[D2 99 4.2PB ] Odpowietrzanie układu chłodzenia

Post autor: VOLUS » 04 lis 2012, 18:00

Panowie,na dniach bede wymieniał płyn w układzie chłodzenia,jak szybko i sprawnie odpowietrzyć układ?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez VOLUS, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 04 lis 2012, 18:11

Moim zdaniem najlepiej to wypuść płyn , potem postaw auto pod górę przodem i zalej go , poczekaj aż poziom w zbiorniczku wyrównawczym opadnie i dolej płynu . Pojeździj trochę i sprawdź poziom płynu , ewentualne braki uzupełnij .
U mnie to się sprawdza i nie mam problemu z zapowietrzaniem się układu chłodzenia .

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 04 lis 2012, 18:21

ale trzeba jeszcze pamiętać o odpowietrzeniu nagrzewnicy, takie małe pokrętełka obok zbiorniczka od płynu chamulcowego
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
VOLUS
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 03 lis 2012, 00:06
Lokalizacja: NAKŁO/SIMERN DE

Post autor: VOLUS » 04 lis 2012, 18:26

Ale kiedy je odkrecać przy zalewaniu? czy zawsze jest konieczność ich odkrecania?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 04 lis 2012, 18:35

Jeżeli układ jest sprawny to wystarczy do normalnie stojącego auta, nie pod górę ani nie z górki, zalać nowy płyn, nie zakręcając zbiorniczka zalać nowy płyn, odpalić, dolewać płynu do zbiorniczka aż przestanie go ubywać, po uzupełnieniu zakręcić zbiorniczek, pojeździć trochę na klimatroniku ustawionym na grzanie, sprawdzić stan i uzupełnić w miarę potrzeby.

Odpowietrzniki od nagrzewnicy owszem używa się ale raczej nie będzie takiej potrzeby.

Stawianie pod górkę lub z górki moim zdaniem nie wpływa jakoś konkretnie na proces odpowietrzania i nie kojarzy mi się z jakąś konkretną metodą warsztatową a tym bardziej z niczym konkretnym z procedur opisywanych przez ASO... ale mogę się w tym mylić :-P
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 04 lis 2012, 20:25

FOSS, Mam ojca elektro-mechanika , robi w tym zawodzie już kupę czasu . Twierdzi że najlepiej stanąć pod górę przy dolewaniu płynu żeby powietrze wyleciało z całego układu chłodzenia .
Jak staniesz z górki to może w silniku zostać powietrze , no i samochód będzie wariować .
Ale to zdanie mojego ojca , a jak się przekonałem na własnej skórze , w nie jednym warsztacie pracują partacze , nie mechanicy .
(nie mam nic do kolegów z forum ;-) )

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 04 lis 2012, 20:52

mdamian pisze:FOSS, Mam ojca elektro-mechanika , robi w tym zawodzie już kupę czasu . Twierdzi że najlepiej stanąć pod górę przy dolewaniu płynu żeby powietrze wyleciało z całego układu chłodzenia .
Może to sprawdzało się przy starszych autach, gdzie wlewało się płyn bezpośrednio do chłodnicy, ale wydaje mi się że w A8 i większości współczesnych aut nie ma znaczenia. Według mnie jak by nie stał samochód to po wymianie płynu i tak w układzie jest dosyć duża ilość powietrza i dopiero jak silnik nagrzeje się puści termostat i pompa zacznie przepychać płyn po całym układzie powietrza się pozbędziemy. Według mnie po spuszczeniu i zalaniu płynem zostawiamy otwarty korek wlewowy, luzujemy odpowiertrzniki, odpalamy i w miarę ubywania płynu uzupełniamy. Po paru minutach jak przestanie schodzić powietrze zakręcamy korek i odpowietrzniki, mała przejażdżka, kolejna kontrola i ewentualne uzupełnienie stanu po ostygnięciu silnika.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 04 lis 2012, 21:10

sylwekr pisze:Może to sprawdzało się przy starszych autach, gdzie wlewało się płyn bezpośrednio do chłodnicy
No może i w "starszych" autach , ale zawsze miały zbiorniczek wyrównawczy .

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 05 lis 2012, 01:26

mdamian pisze:FOSS, Mam ojca elektro-mechanika , robi w tym zawodzie już kupę czasu . Twierdzi że najlepiej stanąć pod górę przy dolewaniu płynu żeby powietrze wyleciało z całego układu chłodzenia.
mdamian z całym szacunkiem dla Twojego Taty ale ja w swoim nieautoryzowanym i nigdzie nie reklamowanym garażu robiłem już kilka A8/S8 D2/D3 (ze zdejmowaniem całego przodu w obu modelach włącznie) i może głupio robiłem ale nigdy nie stawiałem specjalnie przodu wyżej do zalania płynem i jak do tej pory nigdy nie miałem problemów z zapowietrzonym układem chłodzenia :roll:

Ale cóż... nie wiem, nie znam się... nie jestem z zawodu mechanikiem... dłubię wyłącznie w A8/S8 i robię to wyłącznie z zamiłowania do tych właśnie samochodów ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Gość

Post autor: Gość » 05 lis 2012, 14:23

Ja u siebie wymieniałem w normalny sposob bez żadnych ceregieli,ubyło po rozgrzaniu dolalem potem jeszcze troszke po przejechaniu i jest ok ;)

Awatar użytkownika
scenic_17
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 65
Rejestracja: 16 lis 2011, 15:18
Lokalizacja: Stargard

Post autor: scenic_17 » 05 lis 2012, 14:57

ja zapalalem auto odkrecalem odpowietrzniki, ustawialem na grzanie i sam sie odpowietrzal
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć DIESLEM !!

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 05 lis 2012, 20:29

w niektórych autach to inaczej się nie da jak stawać pod górę
np trzech braci z forda vw seata :-P
ale w normalnych autach z jedną nagrzewnicą to po co :mrgreen:

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 05 lis 2012, 22:21

pepi, Wiesz że nie wnikałem nigdy w to :mrgreen:

COLA
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 51
Rejestracja: 13 paź 2012, 19:07
Lokalizacja: Radymno

Post autor: COLA » 27 sty 2013, 20:21

Koledzy kilka dni temu wymieniałem w mojej D2 termostat , prowadziło to do odpowietrzania układu , więc wyglądało to tak ,termostat zamontowany płyn do zbiorniczka zalany , uruchomiony silnik i ogrzewanie na max po rozgrzaniu dolanie plynu a potem przejażdzka i uzupełnienie niewielkie płynu i wszystko jest OK 8-)

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 14 lut 2013, 19:03

Tak jak napisał FOSS, iscenic_17, ,stawiamy na prostej powierzchni grzanie na maksa małe odpowietrzniki odkręcone i tylko dolewamy płyn ,sprawne autko nie potrzebuje niczego więcej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl