Autor |
Wiadomość |
ryszard
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Darek
Jeżdzę: A8
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 2 Skąd: Krapkowice
|
Wysłany: 2010-04-04, 17:37 [D3 ALL
] Mechanizm (winda) MMI D3
|
|
|
Witam
Mam problem z windą MMI (a8 2004r). Pewna osoba wcisnęła otwarty wyświetlacz na siłę ręką do środka :-/ . Mechanizm działa, ale po każdym wysunięciu wyświetlacza przeskakują zębatki przez około 3 sekundy (tak jakby winda nie wiedziała, że ekran jest już w pełni wysunięty).
Orientuje się może ktoś jak wymontować ten cały mechanizm żeby zobaczyć, co tam się poprzestawiało?? Za wszelkie informacje będę bardzo wdzięczny :-) |
|
|
|
|
|
|
|
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2010-04-05, 18:11
|
|
|
Bardzo prawdopodobne, że masz tak jak ja miałem. Ogólnie to będzie chyba jakaś typowa usterka, bo i w aso dobrze wiedzieli o co mi chodzi, jak zapytałem o ten mechanizm.
O naprawie samego mechanizmu napisałem tu:
http://www.a8team.pl/topics16/1468.htm
Szkoda, że nie robiłem zdjęć, jak to rozbierałem, spróbuje opisać po kolei.
Ja zdemontowałem nawiewy, potem delikatnie odczepiłem listwę na biegnącą wzdłuż deski, tą węższą, mocowana jest na spinki, trzeba ją delikatnie podważyć. Potem Ściągnąłem tą szerszą listwę, mocowana jest śrubkami z główką torx.
Teraz możesz przejść do odkręcania mechanizmu, tez jest przykręcony. Przy jego wyjęciu troszkę trzeba pokombinować, z tego co pamiętam, to wyjmowałem wysunięty-trzeba pokombinować, a przy tym uważać, żeby go nie połamać, bo jest wykonany z siluminu (tak przynajmniej wygląda), a co za tym idzie dosyć kruchy. Do tego łatwo porysować deskę tym dziadostwem. Odpinamy kable i zabieramy sie do roboty, zgodnie z opisem w powyższym linku.
Nie pamiętam już dokłałdnie, bo robiłem to rok temu, więc mogłem coś pominąć. Mimo to, mam nadzieję, że pomogłem. |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2010-04-05, 20:28
|
|
|
Może się przyda.
|
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
ryszard
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Darek
Jeżdzę: A8
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 2 Skąd: Krapkowice
|
Wysłany: 2010-04-18, 12:30
|
|
|
Dzieki za pomoc. Juz wszystko działa :mrgreen: Było dokładnie tak jak pisaliście, czyli wyłamany jeden ząbek w białym trybiku. Poniżej daje pare fotek jak wygląda ta usterka.
|
_________________ Audi A8 L 2004r |
|
|
|
|
|
|
|
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2010-04-18, 16:00
|
|
|
Jestem ciekawy, czy miękkość tego białego trybiku wynika z tego, ze ma niwelować jakieś naprężenia, czy po prostu to ma się po jakimś czasie popsuć i audi ma zgarnćć 1000pln za nowy mechanizm-stawiam na to drugie. |
|
|
|
|
tobi
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-09-05, 17:58
|
|
|
U mnie posypało się trochę bardziej. Wypadły dwa zęby z tego białego trybika jak na zdjeciu poniżej.
Niestety trzeba było rozebrać cały mechanizm bo poprzeskakiwały tryby.
Jakoś udało sie to zebrać do kupy ale łatwo nie było...
Niech mi ktoś powie że to nie jest plastikowe auto |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-09-14, 07:16
|
|
|
Panowie jesli moge doradzic to szukajcie takich trybików w punktach gdzie naprawiaja aparaty fotograficzne. Tam tez moga dorobic wyrwane zęby. We wrocku taki punkt jest na Daszynskiego. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
EVAN
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 118 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2011-03-28, 10:10
|
|
|
Odgrzeję temat.
U mnie monitor nie wychodzi płynnie tylko takimi skokami. Zębatka jest chyba cała bo po otwarciu jest cisza - nic nie przeskakuję. Ale sama czynnośc otwierania nie jest płynna. |
|
|
|
|
|
|
|
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2011-03-29, 17:06
|
|
|
EVAN napisał/a: | Odgrzeję temat.
U mnie monitor nie wychodzi płynnie tylko takimi skokami. Zębatka jest chyba cała bo po otwarciu jest cisza - nic nie przeskakuję. Ale sama czynnośc otwierania nie jest płynna. |
Obawiam się, że bez wyjęcia mechanizmu nic nie zdiagnozujesz. Może są jakieś luzy na tych trybach, może też brakuje zębów :?:
Jednak jest to jeden z bubli w A8, bo niedawno spotkałem kolejnego użytkownika D3 z tym samym problemem.
W D4 i tym nowym A7 też jest podobny mechanizm-mam nadzieje, że tam jest to lepiej dopracowane. |
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2011-03-29, 21:52
|
|
|
od 2007 roku mechanizm jest zrobiony z innego materiału
problem juz nie wystepuje |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-03-31, 15:44
|
|
|
Widać to rzeczywiście jeden z bubli... u mnie ekran też czasami hałasuje... wprawdzie tragedii jeszcze nie ma ale jak Was czytam to widzę że któregoś dnia trzeba nad tym przysiąść zanim coś nie pierdyknie i nie stanie w połowie :-? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
labul82
Użytkownik
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 42 Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 16 Skąd: Bartoszyce
|
|
|
|
|
|
|
|
jaro_alfa
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51 Dołączył: 24 Gru 2010 Posty: 70 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2011-04-22, 08:15
|
|
|
Witajcie, a u mnie okazało się, że wyłamał się trybik z czarnej zębatki. Widać nie tylko białe się rozsypują.
Pzdr |
|
|
|
|
EVAN
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 118 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2011-04-22, 08:27
|
|
|
Ja już też jestem po naprawie. Okazało się, że nie miałem aż 3 zębów i to w zębatce na silniczku. Klejenie odpadało więc udało mi się rozłożyc starą wieżę Hi-Fi i dobvrać z niej zębatkę :mrgreen:
Chodzi teraz elegancko. Trochę zabawy jednak z demontażem tej windy jest :roll: |
|
|
|
|
|
|
|
ENDRJU
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 27 Mar 2011 Posty: 11 Skąd: Pomorze
|
Wysłany: 2011-04-29, 20:26
|
|
|
podpinam sie pod temat i na poczatek prosze o porade jak zdemontowac nawiewy bo nie mam pojecia jak to zrobic nie uszkadzajac ich |
|
|
|
|
|