|
Autor |
Wiadomość |
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-01-06, 00:19 [D2 96 4.2PB/LPG
] 4HP - diagnoza: hałasująca pompa olejow
|
|
|
Witajcie :-D
Chciałbym usłyszeć waszą opinię. Mianowicie od jakiegoś czasu występuje w moim aucie podejrzany dźwięk. Ostatnio się nasilił więc postanowiłem niezwłocznie się tym zająć.
Charakterystyka dźwięku:
- wydobywa się najsilniej z lewego przedniego nadkola, jakby z tyłu i dołu silnika;
- najsilniej gdy auto jest zimne po nocy, gdy rośnie temperatura dźwięk jest coraz cichszy;
- interwał dźwięku jest proporcjonalny do obrotów
- przypomina jakąś poluzowaną blaszkę, posypany katalizator czy łożysko, w dodatku wyje trochę, ale jednak jest to miarowy dźwięk.
- im odpalam w chłodniejszy dzień tym jest głośniej, choć nie zawsze.
- kiedy włączam D lub R dźwięk trochę się nasila
Diagnoza mojego mechanika - pompa olejowa skrzyni wytwarza ten chrobot. Jestem przekonany na 99%, że ma racje, tym bardziej, że robił to samo ostatnio w innej A8.
Jestem delikatnie jak to się mówi zdenerwowany, ponieważ w zeszłym roku robiłem niby remont skrzyni u "najlepszego skrzyniowca" w Lubelskiem tracąc przy tym mnóstwo czasu, zdrowia i pieniędzy :wpale:
No ale nic, pompa wtedy pewnie była ok, chociaż mam do tego wątpliwości sądząc po jakości i krętactwie usługi która została mi wyświadczona. Nie ważne.
W każdym razie jak już wcześniej pisałem chciałbym usłyszeć waszą opinię.
Chodzi o to, że skrzynia którą mam w aucie od początku była trochę trefna. Wydobywa się z niej "wycie" między 80 a 120km/h. W momencie kiedy zaczęła cieknąc na kolektor wydechowy, zapadła decyzja o jej remoncie także po to by zlikwidować wycie (lubię mieć wszystko na tip top)
Wycia nie udało się zlikwidować, mój mechanik od razu mi o tym mówił - najlepiej wymienić skrzynię na inną lub wymienić wałek atakujący z kołem talerzowym -stwierdził że w mojej jest przestawiona modułowość przekładni głównej i stąd wycie. Pisałem o tym zresztą w innym temacie.
W każdym razie wolałem swoją zrobić bo nie wiadomo jaką bym kupił używaną. Nie wymieniłem tej przekładni głównej gdyż "skrzyniowiec" na weryfikacji stwierdził ze mechanizmy są w super stanie i to nie to wyje i nic nie trzeba robić oprócz regeneracji sprzęgła. Oczywiście tak policzył usługę żeby i tak 5tys wyrwać :wpale: ( tu się nie dałem)
Suma sumarum mam po remoncie skrzynie która posiada:
- świeże uszczelki
- zrobiony konwerter
- sprawdzony układ sterowania po którym skrzynia zaczęła gwałtownie dozować ciśnienie przy odpuszczeniu i dodaniu gazu :evil: Nauczyłem już się z tym jeździć.
- wyje miedzy 80-120km/h
- głośną pompę olejową, która w każdej chwili może się rozsypać i uniemożliwić dalszą jazdę.
Jestem skłony wymienić skrzynię na inną, nie wyjącą, może nie szarpiącą. ALE. Dobrzy by było ją w sumie także przejrzeć. Nie kupię młodszej niż moja były produkowane do 96. Skąd mam wiedzieć czy za tydzień czy rok "nowa" skrzynia się nie rozszczelni, też nie wysiądzie w niej pompa, przypali się konwerter :-? Pasowało by najpierw takową prewencyjnie przejrzeć przynajmniej przed założeniem. Druga opcja to założyć nową pompę do mojej skrzyni.
Sytuacja jest trochę bym to określił ANALNA ;-)
Ile może kosztować nowa pompa ZF? Co byście zrobili na moim miejscu? A może to nie pompa chroboli, co jest mało prawdopodobne :roll: |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-01-06, 09:09
|
|
|
Jak w okolicy nie masz lepszego skrzyniowca to chyba czeka Cię wycieczka do Warszawy :roll:
Osobiście jestem zwolennikiem remontu własnej skrzyni niż kupowania używki w niewiadomym stanie faktycznym... moim zdaniem lepiej jednorazowo wyłożyć 6kpln na generalny remont swojej niż 2kpln na używaną + 1kpln za przełożenia + 600pln za wymianę oleju a później w przeciągu miesiąca po jej "objeżdżeniu" dowiedzieć się, że ta używana też nie jest idealna i należało by coś w niej jeszcze zrobić :evil:
W mojej ocenie kupowanie skrzyni używanej to takie kupowanie dobrej skrzyni na raty.... może łagodniejsze to jest trochę dla portfela (w końcowym rozliczeniu płacimy więcej ale rozkłada się to w czasie) ale na pewno nie jest łagodniejsze dla naszego zdrowia psychicznego (większość z nas nie lubi kiedy z autem się coś dzieje i nie lubi tracić czasu na jeżdżenie po warsztatach).
Oczywiście sytuacja zmienia się jeżeli możemy kupić skrzynię z wiarygodnego źródła (kiedy wiemy że skrzynia ta na pewno jest sprawna)..... wtedy rachunek ekonomiczny przemawia za kupnem skrzyni...... niestety nie łatwo trafić taką skrzynię.
Apropos zmiany skrzyni na inną......
z tego co się zoientowałem, o dziwo, nie musisz wkładać identycznej skrzyni jak miałeś wcześniej..... ale co można wrzucić a czego nie to musisz już przedyskutować z fachowcem ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2012-01-06, 13:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2012-01-06, 10:40
|
|
|
Powiedz gdzie dokładnie robiłeś tą skrzynię?
[ Dodano: 2012-01-06, 10:48 ]
U mnie nie było wycia a jedynie delikatny świst w trakcie zmiany biegu. Moja skrzynia również była "po remoncie" a jak się okazało koleś uzdrowił ją na jakiś czas na używanych częściach i kliku tubach sylikonu...
Polecam MIDPARTS, jednak licz się od razu z diagnozą - naprawa całej skrzyni. Z Mirkiem (właścicielem) nie ma lekko ;-) nie będzie raczej bawił się w naprawę - a może zróbmy to i to. Z drugiej strony, jak zrobisz całość masz pewność że skrzynia pojeździ. |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-01-06, 13:31
|
|
|
pompa oleju bedzie kosztowala ze 500-600zl |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-01-06, 15:56
|
|
|
FOSS napisał/a: | Osobiście jestem zwolennikiem remontu własnej skrzyni niż kupowania używki w niewiadomym stanie faktycznym... moim zdaniem lepiej jednorazowo wyłożyć 6kpln na generalny remont swojej niż 2kpln na używaną + 1kpln za przełożenia + 600pln za wymianę oleju a później w przeciągu miesiąca po jej "objeżdżeniu" dowiedzieć się, że ta używana też nie jest idealna i należało by coś w niej jeszcze zrobić :evil: |
Dokładnie, najchętniej bym wyremontował ponownie swoją jednak jedna rzecz która mnie skłania do zmiany skrzyni to to nieszczęsne wycie mojej :-/
FOSS napisał/a: | Oczywiście sytuacja zmienia się jeżeli możemy kupić skrzynię z wiarygodnego źródła (kiedy wiemy że skrzynia ta na pewno jest sprawna)..... wtedy rachunek ekonomiczny przemawia za kupnem skrzyni...... niestety nie łatwo trafić taką skrzynię. |
Najlepiej jak by było wiadomo że skrzynia pochodzi np. z auta po dzwonie w której niedawno był przeprowadzany remont. Mam tu w Lbn na szrocie taką A8 z 95, która jest aktualnym dawcą narządów dla mojej ;-) Skrzynia też jest do niej, nie znam właściciela ale jak bym znalazł kontakt to by się wszytko wyjaśniło :peace:
FOSS napisał/a: | Apropos zmiany skrzyni na inną......
z tego co się zoientowałem, o dziwo, nie musisz wkładać identycznej skrzyni jak miałeś wcześniej..... ale co można wrzucić a czego nie to musisz już przedyskutować z fachowcem ;-) |
Nie ukrywam, że taki diaboliczny pomysł ze zmianą na 5hp chodził mi po głowie :diabel:
Jeśli by się dało (w poniedziałek będę dzwonił do Midparts) to za taka przeróbką przemawiają lepsze osiągi i chyba oszczędność w zużyciu paliwa.
Na minus jest podniesienie kosztów takiej przekładki (sterowanie, inna wajcha, nie wiem jak z wyświetlaczem na fisie) i jednak większa delikatność pięciobiegówki.
sebos17 napisał/a: | Powiedz gdzie dokładnie robiłeś tą skrzynię? |
ASB PłOCHEĆ niestety
Pozwolę sobie zacytować tomek87 który wczoraj napisał mi na PW, że
"Ciekawi mnie tez czy przy demontazu/montazu skrzyni załozono ci obie tulejki pozycjonujace skrzynie z silnikiem
bo miałem ostatnio taki przypadek ze nie zamontowano tulejek i poleciało lozysko na pompie, pompa uszczelniacz na wale i lozysko na wale tez po dupie dostało"
Nie zdziwił bym się gdyby i u mnie to było przyczyną chrobotania pompy :-?
szeryfisch napisał/a: | pompa oleju bedzie kosztowala ze 500-600zl |
Nie ma dramatu w takim razie, dzięki :-)
sebos17 napisał/a: | U mnie nie było wycia a jedynie delikatny świst w trakcie zmiany biegu. Moja skrzynia również była "po remoncie" a jak się okazało koleś uzdrowił ją na jakiś czas na używanych częściach i kliku tubach sylikonu... |
Nie wiem czy to tylko w Polsce takie cuda się dzieją w serwisach, ale normalne to nie jest :wpale:
[ Dodano: 2012-01-10, 17:03 ]
Klamka zapadła - kupuję skrzynię z tej aukcji i wkładam jak jest. Podobno igła, zobaczymy na jak długo ;-)
http://moto.allegro.pl/sk...2037416810.html |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|