Autor |
Wiadomość |
darob75
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 09 Kwi 2012 Posty: 20 Skąd: London
|
Wysłany: 2012-07-25, 12:00 [ALL ] Uszkodzony klucz zabezpieczjący śruby
|
|
|
Hey
Potrzebuje pomocy , bo przy prubie wymiany opon urwal sie klucz zebazpieczajacy i teraz nie jestem wstanie wymienic opon a juz w sobote wyjezdzam ...... Czy jest ktos z Brzeska lub okolic kto ma podobny klucz zabezpieczajacy i molgby uzyczyc ?.
Moj kontakt : Dariusz 604067375 .
klucz wyglada ( wygladal ) podobnie do tego
http://www.ebay.co.uk/itm...2#ht_996wt_1037 |
|
|
|
|
|
|
|
slim
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2L
Skrzynia: Tiptr
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 48 Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-07-25, 13:20
|
|
|
Witam
Prawdopodobieństwo, że trafisz kogoś z identycznym kluczem jest bliskie zeru. Moim zadaniem w tej sytuacji jedynym szybkim sposobem jest przyspawanie do śrub zabezpieczających jakiegoś elementu z ramieniem (nawet klucza do kół) i ich odkręcenie. Proponuję podjechać pod jakiś warsztat lub zakład ślusarski i załatwić temat.
Pozdrawiam. |
_________________ Długość też jest ważna:) |
|
|
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2012-07-25, 13:23
|
|
|
Na wiosnę ukręcili mi podobną śrubę w warsztacie. Dwa dni rozwiercali! Tzn ukręcili nakładkę i rozwiercali cztery śruby.
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
Ostatnio zmieniony przez bunga bunga 2012-07-25, 18:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2012-07-25, 13:52
|
|
|
jak kupiłem swoje D3 to też nie miałem klucza do zabezpieczeń podjechałem do norauto za 100 zł wszystkie mi odkręcili podobno mają jakiś specjalny klucz |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-07-25, 14:08
|
|
|
U mnie to samo było. 2 miechy po kupnie na warsztat stawiam auto a tu zonk śruby zabezpieczające. Kolega sie uwinął w 2 godzinki bez zarysowana felgi nawet Da sie a klucze warto mieć dwa. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-07-25, 18:36
|
|
|
W takim wypadku spawanie czegoś do śruby albo jej rozwiercanie wionie mocną amatorką... do okręcania takich śrub są specjalne klucze nasadkowe... przy ich zastosowaniu cała robota trwa 5 minut dłużej niż odkręcenie za pomocą oryginalnej przejściówki. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-07-25, 20:29
|
|
|
czasami są takie że od zewnątrz są gładkie i wtedy tak nie podejdziesz |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-07-25, 20:32
|
|
|
maciu napisał/a: | czasami są takie że od zewnątrz są gładkie i wtedy tak nie podejdziesz | No właśnie ja tekie miałem-miały swoj "wzorek"w srodku łba. |
|
|
|
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2012-07-25, 20:35
|
|
|
też takie miałem gładkie na zewnątrz a w środku wzorek bez problemu odkręcili |
_________________
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2012-07-25, 20:44
|
|
|
Wystarczy podjechać do ASO, nowa nasadka kosztuje 70 dych, w zimie przerabiałem ten problem. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-07-25, 22:25
|
|
|
maciu napisał/a: | czasami są takie że od zewnątrz są gładkie i wtedy tak nie podejdziesz |
No właśnie o to chodzi że to są specjalne nasadki na łby śrub które nie mają już żadnego konkretnego rozmiaru/wzoru... także do tych idealnie okrągłych... nabijasz je a one w środku mają jeszcze specjalne nacięcia że przy odkręcaniu wrzynają się w łeb śruby.
Kilka lat temu także zgubiłem swój klucz zabezpieczający i kolega który to posiada bez problemu odkręcił mi wszystkie 4 śruby z każdego koła ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
darob75
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 09 Kwi 2012 Posty: 20 Skąd: London
|
Wysłany: 2012-07-26, 09:27
|
|
|
labas napisał/a: | Wystarczy podjechać do ASO, nowa nasadka kosztuje 70 dych, w zimie przerabiałem ten problem. |
Oczywiscie ze mozna tyle tylko ze musza sprowadzic nasadke z Niemiec a koszt to 124 zl i trzeba czekac min 4dni a ja tego nie mam. Pojezdze dzisiaj po warsztatach i zobaczymy , moze ktos poradzi sobie
FOSS napisał/a: | maciu napisał/a: | czasami są takie że od zewnątrz są gładkie i wtedy tak nie podejdziesz |
No właśnie o to chodzi że to są specjalne nasadki na łby śrub które nie mają już żadnego konkretnego rozmiaru/wzoru... także do tych idealnie okrągłych... nabijasz je a one w środku mają jeszcze specjalne nacięcia że przy odkręcaniu wrzynają się w łeb śruby.
Kilka lat temu także zgubiłem swój klucz zabezpieczający i kolega który to posiada bez problemu odkręcił mi wszystkie 4 śruby z każdego koła ;-) |
Nie wiesz gdzie taka nasadke mozna kupic ? |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
|
|
|
|
Saberek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 153 Skąd: Lloydminster, Alberta , Kanada
|
Wysłany: 2012-07-26, 10:42
|
|
|
To jaki jest sens wogole zakladac sruby zabezpieczajace jak mozna je rownie szybko odkrecic jak normalne :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
darob75
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 09 Kwi 2012 Posty: 20 Skąd: London
|
|
|
|
|
|