Naprawa 5Hp24 Wsteczny
Ja jestem jednym z tych co raczej za rozbieranie ASB sie by nie wzieli ale tez oddawac byle komu tez nie mam zamiaru. Dałem do serwisu ASB który miał rzetelne opinie i własciciel rozmawiał z sensem od pierwszej minuty. CO ciekawe właściciel po rozebraniu mojej ASB sam mnie zaprosił do oględzin i podjęcia decyzji co dalej ponieważ wg niego sie nie opłacało naprawiac tak zajechanej skrzyni. Bez żadnych kosztów dostałem trochę czasu na znalezienie używki którą to by przed montażem sprawdzili i cena by wtedy była ogólnie dopuszczalna ale w tamtym czasie znaleźć dobrą używke nawet wizualnie graniczyło z cudem tak wiec po tygodniu zrezygnowałem i zleciłem jednak remont mojego szrota. Wyniósł 7600zł
Gwarancja był na pół roku jak wszedzie ale kto ile km zrobi w tym czasie to nie ma znaczenia-jeden 50tyś ja może z 5 zrobiłem. Od tamtej pory minęły 4 lata i moja ASB jeszcze sie nie rozpadła a olej jest czyściutki przy kazdej wymianie więc może jeszcze pojeździ :mrgreen:
Reasumując są warsztaty co uczciwie podchodza lecz trza troche rozpoznania zrobić i nawet telefoniczna rozmowa potrafi wiele dać w tym zakresie.
Gwarancja był na pół roku jak wszedzie ale kto ile km zrobi w tym czasie to nie ma znaczenia-jeden 50tyś ja może z 5 zrobiłem. Od tamtej pory minęły 4 lata i moja ASB jeszcze sie nie rozpadła a olej jest czyściutki przy kazdej wymianie więc może jeszcze pojeździ :mrgreen:
Reasumując są warsztaty co uczciwie podchodza lecz trza troche rozpoznania zrobić i nawet telefoniczna rozmowa potrafi wiele dać w tym zakresie.
...nie no wielki szacun Jak bede kiedys w Swidnicy u rodzinki to podjade do Walbrzycha cie sie poklonic i posluchac raz jeszcze jak tego dokonales....takie historie co raz mocniej przekonuja mnie do tego zeby samemu probowac walczyc.... :mrgreen:SIVVY08 pisze:No ja myślę że jakieś dwa dni bo żeby zacisnąć jaki kolwiek kosz sprzęgła trzeba jechać do serwisu bo bez maszynki nie ma możliwość tego zrobić, samo rozebranie i złożenie skrzyni to z 6godzin
to nie jest zwykły napęd...to
Wiem ze lekki kotlet ale.
Ponieważ sam jestem mechanikiem z zamiłowania to swoja skrzynie robiłem sam.
Powiem wam panowie ze skrzynia automatyczna to jest jedyna rzecz w samochodzie której się nie naprawia częściowo.
Zawsze kompleksowo.
Jak się zmielił kosz czy spaliło tarczki to i tak cala skrzynia musi być rozebrana w pyl i przejrzana bo syf osadzi się wszędzie tym bardziej ze to są wirujące elementy wiec odśrodkowo elementy stale się poosadzają a po takim częściowym remoncie odpadną dzięki świeżemu olejowi i zaś jest bagno.
W skrzyni zawsze remontujemy dodatkowo konwerter A w przypadku naszych 5hp remont płyty sterującej z wymiana tłoka regulacji ciśnienia bo się wyciera (coś jak zatarty tłok w silniku) i tez są potem zdziwienia ze skrzynia wy remontowa a dalej coś nie tak jest.
Dlatego remont kosztuje bo w same części wymienne trzeba włożyć 4 tys.
Regulamin:
6. PISANIE WIELKIMI LITERAMI jest uznawane za krzyk i niezgodne z netykietą.
pozdrawiam ernesto.
Ponieważ sam jestem mechanikiem z zamiłowania to swoja skrzynie robiłem sam.
Powiem wam panowie ze skrzynia automatyczna to jest jedyna rzecz w samochodzie której się nie naprawia częściowo.
Zawsze kompleksowo.
Jak się zmielił kosz czy spaliło tarczki to i tak cala skrzynia musi być rozebrana w pyl i przejrzana bo syf osadzi się wszędzie tym bardziej ze to są wirujące elementy wiec odśrodkowo elementy stale się poosadzają a po takim częściowym remoncie odpadną dzięki świeżemu olejowi i zaś jest bagno.
W skrzyni zawsze remontujemy dodatkowo konwerter A w przypadku naszych 5hp remont płyty sterującej z wymiana tłoka regulacji ciśnienia bo się wyciera (coś jak zatarty tłok w silniku) i tez są potem zdziwienia ze skrzynia wy remontowa a dalej coś nie tak jest.
Dlatego remont kosztuje bo w same części wymienne trzeba włożyć 4 tys.
Regulamin:
6. PISANIE WIELKIMI LITERAMI jest uznawane za krzyk i niezgodne z netykietą.
pozdrawiam ernesto.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2013, 14:37 przez SenatorS8, łącznie zmieniany 1 raz.
szacuneczek bo rzuciles sobie wyzwanie,
i masz dumna swiadomosc ze sam naprawiles skrzynie,
na pewno sympatyczne uczucie :-)
jednak nie każdy ma zaplecze techniczne i 10 znajomych do dźwigania,
ja mieszkam na osiedlu domkow, i zaparkować czasem nie ma gdzie...
u mnie tez "zginal" wsteczny,
a koszt naprawy z polroczna gwarancja, nowym olejem i filtrem, oraz NOWYM ORGINALNYM KOSZEM WSTECZNEGO wyniosl mnie 2400zl
[mechanik w Zurominku]
Wiec przynajmniej w moim przypadku, nikt mnie nie okradal i nie zdzieral ze mnie,
jak coponiektorzy sugeruja / a niewiem czy kiedykolwiek padla im skrzynia, no ale nieistotne/ można wręcz powiedzieć ze to dla serwisu robota 'po kosztach' , bo jaki tu zarobek ? 10-20% ?
pisze to zerkając w twój kosztorys, wiadomo serwis ma zrodla swoje i znizki, ale kokosow tu nie ma napewno, no i gwarancja dochodzi.
- z tego co badalem teren w okolicy, jest to do zrobienia za:
1500zl montując kosz urzywany lub 2000zl wzmacniany zamiennik za 8 stow.
i masz dumna swiadomosc ze sam naprawiles skrzynie,
na pewno sympatyczne uczucie :-)
jednak nie każdy ma zaplecze techniczne i 10 znajomych do dźwigania,
ja mieszkam na osiedlu domkow, i zaparkować czasem nie ma gdzie...
u mnie tez "zginal" wsteczny,
a koszt naprawy z polroczna gwarancja, nowym olejem i filtrem, oraz NOWYM ORGINALNYM KOSZEM WSTECZNEGO wyniosl mnie 2400zl
[mechanik w Zurominku]
Wiec przynajmniej w moim przypadku, nikt mnie nie okradal i nie zdzieral ze mnie,
jak coponiektorzy sugeruja / a niewiem czy kiedykolwiek padla im skrzynia, no ale nieistotne/ można wręcz powiedzieć ze to dla serwisu robota 'po kosztach' , bo jaki tu zarobek ? 10-20% ?
pisze to zerkając w twój kosztorys, wiadomo serwis ma zrodla swoje i znizki, ale kokosow tu nie ma napewno, no i gwarancja dochodzi.
- z tego co badalem teren w okolicy, jest to do zrobienia za:
1500zl montując kosz urzywany lub 2000zl wzmacniany zamiennik za 8 stow.
Dobra robota , z ojcem ostatnio mieliśmy okazję naprawiać wsteczny bieg w D2 właśnie no i przydatny okazał się twój temat z forum . Co do stwierdzenia że naprawa tej skrzyni w porównaniu z wyjęciem to nic to się zgadzamy w stu procentach 4 typa się przydało i trochę kombinacji , no ale w sumie to już któraś skrzynia z kolei z a8 wytargana więc wszystko pod kontrolą
mysle ze juz SenatorS8, odpowiedzal na Twoje pytaniepreston81 pisze:czy cos mozna zrobic przy okazji jak juz bedzie sie miało na stole skrzynię ??
SenatorS8 pisze:skrzynia automatyczna to jest jedyna rzecz w samochodzie której się nie naprawia częściowo.
Zawsze kompleksowo.
Jak się zmielił kosz czy spaliło tarczki to i tak cala skrzynia musi być rozebrana w pyl i przejrzana bo syf osadzi się wszędzie tym bardziej ze to są wirujące elementy wiec odśrodkowo elementy stale się poosadzają a po takim częściowym remoncie odpadną dzięki świeżemu olejowi i zaś jest bagno.
W skrzyni zawsze remontujemy dodatkowo konwerter A w przypadku naszych 5hp remont płyty sterującej z wymiana tłoka regulacji ciśnienia bo się wyciera (coś jak zatarty tłok w silniku) i tez są potem zdziwienia ze skrzynia wy remontowa a dalej coś nie tak jest.
Dlatego remont kosztuje bo w same części wymienne trzeba włożyć 4 tys.
to nie jest zwykły napęd...to