części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 97 4.2PB ] Demontaż panelu sterowania fotelem

kociol878
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 76
Rejestracja: 09 lip 2014, 22:02
Lokalizacja: Leśna

[D2 97 4.2PB ] Demontaż panelu sterowania fotelem

Post autor: kociol878 » 23 lip 2016, 16:51

Witam. Muszę wymienić przyciski sterowania fotela pasażera i mam problem. Jedna śrubka jest na wierzchu ale druga jest schowana i chyba trzeba zdjąć cały boczny panel fotele z przyciskami. Problem w tym, że zauważyłem tylko jedną śrubę na ma samym przodzie na rogu. Ktoś to demontował i może mi pomóc?

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 15 lis 2016, 11:50

Niestety jeszcze nie rozbierałem tego ale podchodzę do tematu już dłuższego czasu, tylko nie mogę znależ przełączników ,a ty gdzie dokupiłeś ? nowe czy używki?

Joe112
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 23 lip 2018, 12:36
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Joe112 » 03 cze 2019, 17:32

Witam
podepnę się pod temat w siedzeniu pasażera nie działa mi regulacja góra dół wszystkie pozostałe są ok.
Wie ktoś może jak wyjąć fotel żeby dobrać się do wtyczek i je sprawdzić. ktoś pisał że są 4 śruby próbowałem je dziś namierzyć ale nic konkretnego nie znalazłem a nie chciałabym niczego pourywać.
Pomoże ktoś??

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 03 cze 2019, 17:47

By wyjąc fotel wyciągasz 4 osłony plastykowe szyn i odkręcasz 4 śruby, które mocują szyny fotela do podłogi i wypinasz wtyczki (wtyczki na końcu co byś se mógł przesuwać fotelem tył/przód by dostać się do śrub.
Black Cars Matters

Joe112
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 23 lip 2018, 12:36
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Joe112 » 03 cze 2019, 18:36

oki dzięki sprawdze to jutro może się uda dzięki za pomoc

Dżordż
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 189
Rejestracja: 21 cze 2018, 12:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dżordż » 03 cze 2019, 23:32

Miałem to samo w D3, tylko fotel kierowcy. Jest przy tym trochę pracy ale do ogarnięcia, odkręcenie fotela to najłatwiejsze, schody zaczynają się potem <boisie> :
1. trzeba zapamiętać jakie części i śrubki gdzie przychodzą, potem łatwiej składać
2. mój silniczek działał ale fotel nie unosił się, jak się okazało wyłamane były zęby w takim plastikowym białym kółeczku/mechanizm ślimakowy. Poprzedni właściciel najpewniej unosił fotel wraz ze sobą i mechanizm nie wytrzymał.
3. kupiłem na allegro sam mechanizm- czyli przeniesienie ruchu obrotowego silniczka na ruch fotela góra dół
4. mechanizmy podnoszące lewy i prawy fotel to lustrzane odbicia- czyli prawy nie pasuje na lewo i odwrotnie- uwaga przy kupnie
5. w ASO mogłem kupić tylko cały stelaż ze wszystkimi mechanizmami- chyba z 5 tys.
6. łatwiej znaleźć na allegro nawet cały fotel z tym mechanizmem- wychodzi oczywiście taniej
7. najciekawsze, że wszystko zrobiłem na ...tylnym siedzeniu auta <brawo>

[ Dodano: 2019-06-03, 23:32 ]
Chcąc to rozkminić, który silniczek i mechanizm odpowiedzialny jest za jaki ruch fotela trzeba go odkręcić od podłogi tak abyś mógł go unieść i zaglądnąć od spodu ale przy wetkniętych wtyczkach. Wtedy wiesz co wymieniać.

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 660
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 04 cze 2019, 23:18

Nie chcę wprowadzać w błąd, ale z wydaje mi się, że żeby w D2 wymienić silnik regulacji góra-dół trzeba rozpołowić dolne szyny, bo ośka z wieloklinem przechodzi przez mechanizm silnika.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

Joe112
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 23 lip 2018, 12:36
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Joe112 » 05 cze 2019, 12:17

oki dzięki za pomoc
rozebrałem sprawdziłem przeczyściłem styki w kostkach ale dalej nic silniczki są ok działają
podejrzewam że styki w panelu sterowania musiały zaśniedzieć ztąd moje pytanko czy ten panel jest wogóle rozbieralny czy jestem skazany na to żeby kupić nowy czy jakiś używany ??

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 660
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 06 cze 2019, 22:11

Przełącznik jest rozbieralny (ciężko, ale jest).
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 07 cze 2019, 08:18

Na początek spróbuj przełączniki popsikać elektrosolem lub innym sprajem do kontaktów.
W Lagunie I taki zabieg pomógł :).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl