![]() |
![]() |
![]() |
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Problem z bocznymi przednimi nawiewami
-
- Super Klubowicz
- Posty: 330
- Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
- Lokalizacja: Działdowo
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Problem z bocznymi przednimi nawiewami
Witam kolegów,
Mam mały problem który mnie trochę drażni, mianowicie przednie boczne nawiewy dają ciągle ciepłe a właściwie gorące powietrze, jak ustawie na klimatronicu choćby 16 stopni to inne dają odpowiednio chłodne powietrze a dwa boczne zarówno od strony kierowcy jak i pasażera musiałem zamknąć bo szło z nich ciepłe a jak ustawie około 18-19 to już gorące powietrze,jeśli dam na minimum to idzie z nich chłodne powietrze tak jak w pozostałych a wystarczy trochę podkręcić stopnie i już się robi problem.... Bardzo proszę o pomoc. Z góry dzięki za zainteresowanie
Mam mały problem który mnie trochę drażni, mianowicie przednie boczne nawiewy dają ciągle ciepłe a właściwie gorące powietrze, jak ustawie na klimatronicu choćby 16 stopni to inne dają odpowiednio chłodne powietrze a dwa boczne zarówno od strony kierowcy jak i pasażera musiałem zamknąć bo szło z nich ciepłe a jak ustawie około 18-19 to już gorące powietrze,jeśli dam na minimum to idzie z nich chłodne powietrze tak jak w pozostałych a wystarczy trochę podkręcić stopnie i już się robi problem.... Bardzo proszę o pomoc. Z góry dzięki za zainteresowanie
- FOSS
- Super Klubowicz
- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
-
- Super Klubowicz
- Posty: 330
- Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
- Lokalizacja: Działdowo
Pierwsze co mi przyszło do głowy to właśnie te zawory na podszybiu ale nie mam pojęcia jak je zdiagnozować, po prostu wiem że są, a diagnostyka nagrzewnic w jakim sensie, skoro z innych kanałów idzie prawidłowo zarówno ciepłe jak i zimne powietrze to co z nagrzewnicą może być nie tak? No albo właśnie te klapy ale to pewnie żeby zdiagnozować trzeba demontować deskę?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 330
- Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
- Lokalizacja: Działdowo
Kolejne ustalenia mocno mnie zasmuciły mianowicie, żeby rozjaśnić sprawę pobawiłem się trochę klimatroniciem i okazuje się że przy ustawieniu grzania środkowy nawiew oraz na szybę nie wykazują chęci współpracy i leci z nich chłodne powietrze,co ciekawe przy ustawieniu klimatronica na HI i wciśnieciu klawisza nawiewu na szybę załącza się klimatronic i leci zimne powietrze tak jakby było ustawione na LO. Mimo że jeszcze nie znam diagnozy ale sądzę że na jesieni czeka mnie nie miła przeprawa:(Proszę o rozjaśnienie sytuacji 

- FOSS
- Super Klubowicz
- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
-
- Super Klubowicz
- Posty: 330
- Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
- Lokalizacja: Działdowo
Nie mam pojęcia czy klapy są sprawne nie mam wiedzy jak poprawnie je zdiagnozować, czy w module klimatronica jeśli będzie coś nie tak, pokaże błędy czy należy rozebrać i fizycznie trzeba to ocenić? Nagrzewnice na razie zostawiłbym w spokoju a skupiłbym się bardziej na tych klapach bo gdyby to były nagrzewnice moim skromnym zdaniem to ze wszystkich nawiewów dmuchałoby jednakowe powietrze albo zimne albo gorące a tutaj z jednych leci ciepłe a z drugich chłodne. Chyba że podczas niedawnego montażu instalacji gazowej mogli coś namieszać...???
- mkbewe
- Super Klubowicz
- Posty: 1304
- Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
- Lokalizacja: Śląsk
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3525
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
mam podobny problem i jak sobie rozebrałem cały moduł klimy z kabiny
to nie znajduję racjonalnego wytłumaczenia takiego zachowania
powietrze się miesza w jednej komorze a jednak z niej na jeden nawiew
wylatuje zimne na drugi ciepłe
to nie znajduję racjonalnego wytłumaczenia takiego zachowania
powietrze się miesza w jednej komorze a jednak z niej na jeden nawiew
wylatuje zimne na drugi ciepłe

Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
-
- Super Klubowicz
- Posty: 330
- Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
- Lokalizacja: Działdowo
Witam serdecznie drogich kolegów, coraz bardziej chodzi mi po głowie naprawa ogrzewania w moim audi bo w zimę nie będę w stanie jeździć z nim bez ogrzewania...
Najpierw wnikliwa diagnostyka - jak zasugerował Foss
- zaworów na podszybiu oraz klap klimatronika - jak sprawdzić czy coś z nimi jest nie tak??
- nagrzewnic, to zostawię na koniec, najpierw chciałbym zająć się dwoma pierwszymi możliwymi przyczynami bo one zapewne będą najłatwiejsze w diagnostyce

Najpierw wnikliwa diagnostyka - jak zasugerował Foss
- zaworów na podszybiu oraz klap klimatronika - jak sprawdzić czy coś z nimi jest nie tak??
- nagrzewnic, to zostawię na koniec, najpierw chciałbym zająć się dwoma pierwszymi możliwymi przyczynami bo one zapewne będą najłatwiejsze w diagnostyce
- mkbewe
- Super Klubowicz
- Posty: 1304
- Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
- Lokalizacja: Śląsk
przeskanowałem dziś klimę i błędów od cholery 
-----------------------------------------------------------------------------------
4 Faults Found:
00065 - Rear Left Footwell Heater (Z42)
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 5
Reset counter: 87
Mileage: 291351 km
Time Indication: 0
Date: 2015.08.29
Time: 09:35:42
Freeze Frame:
Voltage: 12.90 V
00066 - Rear Right Footwell Heater (Z43)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 87
Mileage: 291351 km
Time Indication: 0
Date: 2015.08.29
Time: 09:35:42
Freeze Frame:
Voltage: 12.90 V
00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 3
Reset counter: 87
Mileage: 291359 km
Time Indication: 0
Date: 2015.08.30
Time: 10:57:36
Freeze Frame:
Voltage: 13.30 V
(no units): 169.0
(no units): 255.0
01870 - Rear Right Cold/Warm Air Outlet Motor Position Sensor (G352)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 87
Mileage: 291405 km
Time Indication: 0
Date: 2015.08.30
Time: 15:57:18
Freeze Frame:
Voltage: 13.00 V
(no units): 243.0
(no units): 255.0
----------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------
4 Faults Found:
00065 - Rear Left Footwell Heater (Z42)
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 5
Reset counter: 87
Mileage: 291351 km
Time Indication: 0
Date: 2015.08.29
Time: 09:35:42
Freeze Frame:
Voltage: 12.90 V
00066 - Rear Right Footwell Heater (Z43)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 87
Mileage: 291351 km
Time Indication: 0
Date: 2015.08.29
Time: 09:35:42
Freeze Frame:
Voltage: 12.90 V
00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 3
Reset counter: 87
Mileage: 291359 km
Time Indication: 0
Date: 2015.08.30
Time: 10:57:36
Freeze Frame:
Voltage: 13.30 V
(no units): 169.0
(no units): 255.0
01870 - Rear Right Cold/Warm Air Outlet Motor Position Sensor (G352)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 87
Mileage: 291405 km
Time Indication: 0
Date: 2015.08.30
Time: 15:57:18
Freeze Frame:
Voltage: 13.00 V
(no units): 243.0
(no units): 255.0
----------------------------------------------------------------------------------
tego nie wiem i staram się dowiedzieć, jakbyś gdzieś wyczytał daj znać bo też to muszę zrobić.paweldzwo pisze: zaworów na podszybiu oraz klap klimatronika - jak sprawdzić czy coś z nimi jest nie tak??
-
- Super Klubowicz
- Posty: 330
- Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
- Lokalizacja: Działdowo