![]() |
![]() |
![]() |
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Problem z bocznymi przednimi nawiewami
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Problem z bocznymi przednimi nawiewami
Witam kolegów,
Mam mały problem który mnie trochę drażni, mianowicie przednie boczne nawiewy dają ciągle ciepłe a właściwie gorące powietrze, jak ustawie na klimatronicu choćby 16 stopni to inne dają odpowiednio chłodne powietrze a dwa boczne zarówno od strony kierowcy jak i pasażera musiałem zamknąć bo szło z nich ciepłe a jak ustawie około 18-19 to już gorące powietrze,jeśli dam na minimum to idzie z nich chłodne powietrze tak jak w pozostałych a wystarczy trochę podkręcić stopnie i już się robi problem.... Bardzo proszę o pomoc. Z góry dzięki za zainteresowanie
Mam mały problem który mnie trochę drażni, mianowicie przednie boczne nawiewy dają ciągle ciepłe a właściwie gorące powietrze, jak ustawie na klimatronicu choćby 16 stopni to inne dają odpowiednio chłodne powietrze a dwa boczne zarówno od strony kierowcy jak i pasażera musiałem zamknąć bo szło z nich ciepłe a jak ustawie około 18-19 to już gorące powietrze,jeśli dam na minimum to idzie z nich chłodne powietrze tak jak w pozostałych a wystarczy trochę podkręcić stopnie i już się robi problem.... Bardzo proszę o pomoc. Z góry dzięki za zainteresowanie
Najpierw wnikliwa diagnostyka - zaworów na podszybiu, klap klimatronika i nagrzewnic.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Pierwsze co mi przyszło do głowy to właśnie te zawory na podszybiu ale nie mam pojęcia jak je zdiagnozować, po prostu wiem że są, a diagnostyka nagrzewnic w jakim sensie, skoro z innych kanałów idzie prawidłowo zarówno ciepłe jak i zimne powietrze to co z nagrzewnicą może być nie tak? No albo właśnie te klapy ale to pewnie żeby zdiagnozować trzeba demontować deskę?
Kolejne ustalenia mocno mnie zasmuciły mianowicie, żeby rozjaśnić sprawę pobawiłem się trochę klimatroniciem i okazuje się że przy ustawieniu grzania środkowy nawiew oraz na szybę nie wykazują chęci współpracy i leci z nich chłodne powietrze,co ciekawe przy ustawieniu klimatronica na HI i wciśnieciu klawisza nawiewu na szybę załącza się klimatronic i leci zimne powietrze tak jakby było ustawione na LO. Mimo że jeszcze nie znam diagnozy ale sądzę że na jesieni czeka mnie nie miła przeprawa:(Proszę o rozjaśnienie sytuacji 

hmmmm... o ile klapy są sprawne to mogą to być nagrzewnice.... ale trzeba to wnikliwie sprawdzić.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Nie mam pojęcia czy klapy są sprawne nie mam wiedzy jak poprawnie je zdiagnozować, czy w module klimatronica jeśli będzie coś nie tak, pokaże błędy czy należy rozebrać i fizycznie trzeba to ocenić? Nagrzewnice na razie zostawiłbym w spokoju a skupiłbym się bardziej na tych klapach bo gdyby to były nagrzewnice moim skromnym zdaniem to ze wszystkich nawiewów dmuchałoby jednakowe powietrze albo zimne albo gorące a tutaj z jednych leci ciepłe a z drugich chłodne. Chyba że podczas niedawnego montażu instalacji gazowej mogli coś namieszać...???
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3528
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
mam podobny problem i jak sobie rozebrałem cały moduł klimy z kabiny
to nie znajduję racjonalnego wytłumaczenia takiego zachowania
powietrze się miesza w jednej komorze a jednak z niej na jeden nawiew
wylatuje zimne na drugi ciepłe
to nie znajduję racjonalnego wytłumaczenia takiego zachowania
powietrze się miesza w jednej komorze a jednak z niej na jeden nawiew
wylatuje zimne na drugi ciepłe

Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Witam serdecznie drogich kolegów, coraz bardziej chodzi mi po głowie naprawa ogrzewania w moim audi bo w zimę nie będę w stanie jeździć z nim bez ogrzewania...
Najpierw wnikliwa diagnostyka - jak zasugerował Foss
- zaworów na podszybiu oraz klap klimatronika - jak sprawdzić czy coś z nimi jest nie tak??
- nagrzewnic, to zostawię na koniec, najpierw chciałbym zająć się dwoma pierwszymi możliwymi przyczynami bo one zapewne będą najłatwiejsze w diagnostyce

Najpierw wnikliwa diagnostyka - jak zasugerował Foss
- zaworów na podszybiu oraz klap klimatronika - jak sprawdzić czy coś z nimi jest nie tak??
- nagrzewnic, to zostawię na koniec, najpierw chciałbym zająć się dwoma pierwszymi możliwymi przyczynami bo one zapewne będą najłatwiejsze w diagnostyce
przeskanowałem dziś klimę i błędów od cholery 
-----------------------------------------------------------------------------------
4 Faults Found:
00065 - Rear Left Footwell Heater (Z42)
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 5
Reset counter: 87
Mileage: 291351 km
Time Indication: 0
Date: 2015.08.29
Time: 09:35:42
Freeze Frame:
Voltage: 12.90 V
00066 - Rear Right Footwell Heater (Z43)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 87
Mileage: 291351 km
Time Indication: 0
Date: 2015.08.29
Time: 09:35:42
Freeze Frame:
Voltage: 12.90 V
00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 3
Reset counter: 87
Mileage: 291359 km
Time Indication: 0
Date: 2015.08.30
Time: 10:57:36
Freeze Frame:
Voltage: 13.30 V
(no units): 169.0
(no units): 255.0
01870 - Rear Right Cold/Warm Air Outlet Motor Position Sensor (G352)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 87
Mileage: 291405 km
Time Indication: 0
Date: 2015.08.30
Time: 15:57:18
Freeze Frame:
Voltage: 13.00 V
(no units): 243.0
(no units): 255.0
----------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------
4 Faults Found:
00065 - Rear Left Footwell Heater (Z42)
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 5
Reset counter: 87
Mileage: 291351 km
Time Indication: 0
Date: 2015.08.29
Time: 09:35:42
Freeze Frame:
Voltage: 12.90 V
00066 - Rear Right Footwell Heater (Z43)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 87
Mileage: 291351 km
Time Indication: 0
Date: 2015.08.29
Time: 09:35:42
Freeze Frame:
Voltage: 12.90 V
00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 3
Reset counter: 87
Mileage: 291359 km
Time Indication: 0
Date: 2015.08.30
Time: 10:57:36
Freeze Frame:
Voltage: 13.30 V
(no units): 169.0
(no units): 255.0
01870 - Rear Right Cold/Warm Air Outlet Motor Position Sensor (G352)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 87
Mileage: 291405 km
Time Indication: 0
Date: 2015.08.30
Time: 15:57:18
Freeze Frame:
Voltage: 13.00 V
(no units): 243.0
(no units): 255.0
----------------------------------------------------------------------------------
tego nie wiem i staram się dowiedzieć, jakbyś gdzieś wyczytał daj znać bo też to muszę zrobić.paweldzwo pisze: zaworów na podszybiu oraz klap klimatronika - jak sprawdzić czy coś z nimi jest nie tak??