części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Problem z bocznymi przednimi nawiewami

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Problem z bocznymi przednimi nawiewami

Post autor: paweldzwo » 03 cze 2015, 11:03

Witam kolegów,

Mam mały problem który mnie trochę drażni, mianowicie przednie boczne nawiewy dają ciągle ciepłe a właściwie gorące powietrze, jak ustawie na klimatronicu choćby 16 stopni to inne dają odpowiednio chłodne powietrze a dwa boczne zarówno od strony kierowcy jak i pasażera musiałem zamknąć bo szło z nich ciepłe a jak ustawie około 18-19 to już gorące powietrze,jeśli dam na minimum to idzie z nich chłodne powietrze tak jak w pozostałych a wystarczy trochę podkręcić stopnie i już się robi problem.... Bardzo proszę o pomoc. Z góry dzięki za zainteresowanie

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 03 cze 2015, 11:06

Najpierw wnikliwa diagnostyka - zaworów na podszybiu, klap klimatronika i nagrzewnic.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 03 cze 2015, 11:14

Pierwsze co mi przyszło do głowy to właśnie te zawory na podszybiu ale nie mam pojęcia jak je zdiagnozować, po prostu wiem że są, a diagnostyka nagrzewnic w jakim sensie, skoro z innych kanałów idzie prawidłowo zarówno ciepłe jak i zimne powietrze to co z nagrzewnicą może być nie tak? No albo właśnie te klapy ale to pewnie żeby zdiagnozować trzeba demontować deskę?

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 03 cze 2015, 15:27

Kolejne ustalenia mocno mnie zasmuciły mianowicie, żeby rozjaśnić sprawę pobawiłem się trochę klimatroniciem i okazuje się że przy ustawieniu grzania środkowy nawiew oraz na szybę nie wykazują chęci współpracy i leci z nich chłodne powietrze,co ciekawe przy ustawieniu klimatronica na HI i wciśnieciu klawisza nawiewu na szybę załącza się klimatronic i leci zimne powietrze tak jakby było ustawione na LO. Mimo że jeszcze nie znam diagnozy ale sądzę że na jesieni czeka mnie nie miła przeprawa:(Proszę o rozjaśnienie sytuacji :)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 03 cze 2015, 16:48

hmmmm... o ile klapy są sprawne to mogą to być nagrzewnice.... ale trzeba to wnikliwie sprawdzić.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 04 cze 2015, 13:29

Nie mam pojęcia czy klapy są sprawne nie mam wiedzy jak poprawnie je zdiagnozować, czy w module klimatronica jeśli będzie coś nie tak, pokaże błędy czy należy rozebrać i fizycznie trzeba to ocenić? Nagrzewnice na razie zostawiłbym w spokoju a skupiłbym się bardziej na tych klapach bo gdyby to były nagrzewnice moim skromnym zdaniem to ze wszystkich nawiewów dmuchałoby jednakowe powietrze albo zimne albo gorące a tutaj z jednych leci ciepłe a z drugich chłodne. Chyba że podczas niedawnego montażu instalacji gazowej mogli coś namieszać...???

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 17 cze 2015, 22:18

FOSS pisze:Najpierw wnikliwa diagnostyka - zaworów na podszybiu,
mogłbyś coś kolego mi naświetlić temat ? bo mam problem podobny, mianowicie tylko z bocznego lewego nawiewu leci mi ciepłe powietrze :/ reszta chłodzi prawidłowo jak odpalę klimę

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 18 cze 2015, 13:50

mam podobny problem i jak sobie rozebrałem cały moduł klimy z kabiny
to nie znajduję racjonalnego wytłumaczenia takiego zachowania

powietrze się miesza w jednej komorze a jednak z niej na jeden nawiew
wylatuje zimne na drugi ciepłe <hmm>
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 18 cze 2015, 15:30

ciekawe ale coś musi być tego przyczyną....

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 30 sie 2015, 12:29

Witam serdecznie drogich kolegów, coraz bardziej chodzi mi po głowie naprawa ogrzewania w moim audi bo w zimę nie będę w stanie jeździć z nim bez ogrzewania...:)

Najpierw wnikliwa diagnostyka - jak zasugerował Foss

- zaworów na podszybiu oraz klap klimatronika - jak sprawdzić czy coś z nimi jest nie tak??

- nagrzewnic, to zostawię na koniec, najpierw chciałbym zająć się dwoma pierwszymi możliwymi przyczynami bo one zapewne będą najłatwiejsze w diagnostyce

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 30 sie 2015, 23:01

przeskanowałem dziś klimę i błędów od cholery :/

-----------------------------------------------------------------------------------
4 Faults Found:

00065 - Rear Left Footwell Heater (Z42)
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 5
Reset counter: 87
Mileage: 291351 km
Time Indication: 0
Date: 2015.08.29
Time: 09:35:42

Freeze Frame:
Voltage: 12.90 V

00066 - Rear Right Footwell Heater (Z43)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 87
Mileage: 291351 km
Time Indication: 0
Date: 2015.08.29
Time: 09:35:42

Freeze Frame:
Voltage: 12.90 V

00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 3
Reset counter: 87
Mileage: 291359 km
Time Indication: 0
Date: 2015.08.30
Time: 10:57:36

Freeze Frame:
Voltage: 13.30 V
(no units): 169.0
(no units): 255.0

01870 - Rear Right Cold/Warm Air Outlet Motor Position Sensor (G352)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 87
Mileage: 291405 km
Time Indication: 0
Date: 2015.08.30
Time: 15:57:18

Freeze Frame:
Voltage: 13.00 V
(no units): 243.0
(no units): 255.0

----------------------------------------------------------------------------------

paweldzwo pisze: zaworów na podszybiu oraz klap klimatronika - jak sprawdzić czy coś z nimi jest nie tak??
tego nie wiem i staram się dowiedzieć, jakbyś gdzieś wyczytał daj znać bo też to muszę zrobić.

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 25 mar 2016, 12:41

Ogarniał może ktoś problem z nawiewami, bo mnie już to okropnie drażni... że boczne musze non stop zamykać bo mam saune jeśli ich nie zamknę bo jak ustawię na samą szybę to znowu idzie zimne i też nie jest przyjemnie...:(

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 25 mar 2016, 13:33

czekam na cieplejsze dni :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl