części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A8 D3] Największe "miny" w tych autach

Czy warto kupić to auto?... Znalazłem ciekawą ofertę! Opisy, porównania, porady przed zakupem, wróżenie ze zdjęć i z opisów. Dział dotyczy Audi A8/S8 D3.
Dostęp dla zarejstrowanych.
DajcieMiInfo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 1
Rejestracja: 03 maja 2021, 18:06
Lokalizacja: WWA

[A8 D3] Największe "miny" w tych autach

Post autor: DajcieMiInfo » 03 maja 2021, 19:46

Witam! Obecnie zgłębiam temat A8 D3, auto wygląda jak super okazja patrząc na to co oferuje. Pytanie tylko jakie "pułapki" może mieć ten samochód? Domyślam się, że w takim aucie, z takiego segmentu są rzeczy które mogą wyczyścić portfel. :> Dodatkowo mam kilka pytań co do tego modelu.

1. Jak wygląda sytuacja z zawieszeniem pneumatycznym? Tu na forum przeczytałem, że jest kuloodporne i długo żyje jak na pneumatykę. Jak to wygląda w rzeczywistości? (Mówiąc o samochodach za ok. 30000 zł, nie kolekcjonerskich).

2. Które silniki są najbardziej sensowne finansowo w D3? Jest jakiś silnik który należy omijać?
Jak jest np. z serwisem silników diesla V8? Da się je serwisować u normalnych mechaników czy tylko u specjalistów? Bo przyznam, że opcja dosyć oszczędnego mocarnego V8 brzmi aż za dobrze. Ewentualnie chciałbym się jeszcze dowiedzieć który silnik dobrze współpracuje z LPG.
Jak z rozrządem?

3. Wracając tematem do zawieszenia jak w tym aucie wygląda sprawa z wahaczami? Są 2 na jedne koło? Drogi temat?

Z góry dzięki za info!

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 03 maja 2021, 20:26

1. Maja już swoje lata i nalatane km, tak więc są te, które już miały wymieniony kompresor pneumatyki i te, które będą mieć w najbliższym czasie. Do tego nieszczelności, padające czujniki (nic niezwykłego, aczkolwiek także nic częstego). Na tył chyba wciąż nie regenerują miechów / brak zamienników (ale może od czasu gdy miałem D3 coś się zmieniło).

2. 4.2 PB (MPI), 4.2 TDI, W12

3 . Wielowahacz.
Black Cars Matters

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 04 maja 2021, 00:05

Jak zdefiniujesz "wyczyścić portfel"?
2,5,10,15 tys?
Są usterki w każdym zakresie cenowym i któż to może wiedzieć czy akurat nie kupisz miny z ledwo zipiącą skrzynią, opadającym zawieszeniem oraz rozrządem i rozbijesz bank <boisie>
Jak chcesz jeździć D3 to kupuj i nie myśl za dużo bo nie kupisz a to fajne samochody. Tylko nie do robienia oszczędności.
Kot też jest Quattro

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 04 maja 2021, 06:11

DajcieMiInfo

<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 04 maja 2021, 07:13

Niestety, ząb czasu (przebiegi) powoduje, że większość silników ma już swoje problemy.

1. MPI 4.2:

wycieki oleju, nastawniki, zużyte głowice, podciśnienia i systemy z nimi związane, kolektory ssące (śrubki)

2. 4.2 TDI:

wycieki oleju, wycieki płynu chłodniczego, zużyte wtryskiwacze CR, panewki

3. W12 MPI:

układ chłodzenia: termostat, wszystkie połączenia gumowe, plastikowe: już wygrzane
pękają, kruszą się w rękach.

4. 4.2 FSI:

wycieki oleju, separatory oleju/odma, pomału odzywają się wtryskiwacze Pb, wariatory faz rozrządu: sterowanie nimi, globalnie jest mniej problemów z tymi silnikami niż MPI (bo trochę młodsze)

5. 5.2 FSI:

tu już jest wszystko, zbierz problemy wszystkich silników powyżej i wsadź w to miejsce




We wszystkich silnikach padają rozruszniki, alternatory.

Po kilku latach serwisowania tych aut to powiem, że najmniej dokuczliwym silnikiem jeżeli
chodzi o awarie jest jednostka W12.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 04 maja 2021, 20:11

stałe fragmenty gry w D3:

kompresor, klamki (jeżeli kessy), kable do akku, odpływy szybra (trzeba regularnie sprawdzać) , piasty (nie ma zamiennika), hamulce (dopiero 400mm jako tako daje rade),
silniczek otwierania bagażnika, tylne zaciski z silniczkami

[ Dodano: 2021-05-04, 20:11 ]
no i jeszcze bylbym zapomniał, mikroswitche od dociągów w zamkach
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 15 maja 2021, 13:33

marekp750 pisze:Niestety, ząb czasu (przebiegi) powoduje, że większość silników ma już swoje problemy.

1. MPI 4.2:

wycieki oleju, nastawniki, zużyte głowice, podciśnienia i systemy z nimi związane, kolektory ssące (śrubki)

2. 4.2 TDI:

wycieki oleju, wycieki płynu chłodniczego, zużyte wtryskiwacze CR, panewki

3. W12 MPI:

układ chłodzenia: termostat, wszystkie połączenia gumowe, plastikowe: już wygrzane
pękają, kruszą się w rękach.

4. 4.2 FSI:

wycieki oleju, separatory oleju/odma, pomału odzywają się wtryskiwacze Pb, wariatory faz rozrządu: sterowanie nimi, globalnie jest mniej problemów z tymi silnikami niż MPI (bo trochę młodsze)

5. 5.2 FSI:

tu już jest wszystko, zbierz problemy wszystkich silników powyżej i wsadź w to miejsce




We wszystkich silnikach padają rozruszniki, alternatory.

Po kilku latach serwisowania tych aut to powiem, że najmniej dokuczliwym silnikiem jeżeli
chodzi o awarie jest jednostka W12.

Czyli nie ma sensu się w D3 pchać ? rozlatują się, dobrze rozumiem Twoją wypowiedź ?

D2 to D2 ;)

Slavokus
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 08 maja 2021, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Slavokus » 15 maja 2021, 18:41

Szczerze proponuję szukać D2 z silnikiem 4.2 ABZ,bez pneumatyki.Zakupiłem taką i nie muszę przynajmniej nasłuchiwać co rano czy nastawniki rozrządu już są do wymiany.Mam w planach uszczelnić wycieki z silnika ale to dam radę zrobić sam (uszczelki 150zł) ceny części też wystarczy porównać D2 a D3 .No chyba że ktoś nie dba o to.A po za tym jest duuużo ładniejsza <blee> Jeżeli finanse nie mają znaczenia to myślę że V8 w Dieslu nie przebije nic.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 15 maja 2021, 21:54

zapomniałem jeszcze o konsoli MMI... bardzo podatna na zalanie (nie jest fabrycznie
nijak zebzpieczona) a jest droga
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 19 maja 2021, 15:45

1. Poprzedni właściciel....
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 24 maja 2021, 15:18

maciu pisze:zapomniałem jeszcze o konsoli MMI... bardzo podatna na zalanie (nie jest fabrycznie
nijak zebzpieczona) a jest droga
:D

kolejną wadą jest brak fabrycznego zabezpieczenia przed rozbiciem auta szczególnie jak się jedzie po pijaku
może w D4 to poprawili ale w D3 jest z tym tragedia <hihiwiesz>
D5 można już wjechać do basenu i nic się nie stanie <brawo>

ps: maciu you make my day <okok>

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 24 maja 2021, 16:48

z jednej strony cie rozumiem z drugiej nie - konsola na napoje jest tuż obok
a do zniszczenia MMI wiele wilgoci nie trzeba

czy żądanie zabezpieczenie takiego komponentu to fanaberia... nie wydaje mi się

:)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl