![]() |
![]() |
![]() |
[D2 96 4.2PB/LPG ] Kierownica ciężko chodzi
-
- Super Klubowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
- Lokalizacja: Wrocław
[D2 96 4.2PB/LPG ] Kierownica ciężko chodzi
prowadziłem A8/3.7 znajomego i byłem zaskoczony jak lekko chodzi u Niego kierownica, u mnie zdecydowanie oporniej - gdzie szukać przyczyny ??
Ostatnio zmieniony 06 maja 2014, 10:19 przez robsonik4, łącznie zmieniany 1 raz.
- mdamian
- Super Klubowicz
- Posty: 2817
- Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
- Lokalizacja: 3-miasto
a płyn do wspomagania masz ??
Może maglownica się kończy ??
Może maglownica się kończy ??
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
-
- Forum Audi A8
- Posty: 98
- Rejestracja: 21 sie 2012, 11:47
- Lokalizacja: Bytów
Kolego, rozwiązałeś może swój problem? U mnie niestety objawy są bardzo podobne. Wspomaganie chodzi bardzo cieżko w stosunku do tego jak działało pół roku temu aczkolwiek różnica na wyłączonym zapłonie jest także spora. Wymieniałem pompe, płyn, a żadnych objawów uszkodzonej maglownicy nie ma (był samochód u mechanika, też nie stwierdził uszkodzonego magla). Może ktoś już miał podobny problem? I takie pytanie, czy moja A8 (D2 4.2 PB 97r.) ma servotronic ?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 441
- Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
- Lokalizacja: 3-miasto/Oslo
Muszisz sam sprawdzić, czy masz servotronik. Zerknij pod lewe koło (od strony kierowcy) i spójrz - czy przy rurkach od płynu wspomagania, które są przykręcone do przekładni nie wychodzi przewód w stronę osłony plastikowej nadkola. Jeśli wychodzi kabelek - to masz servotronik, jeśli nie to nie masz.pawelbtw pisze:Kolego, rozwiązałeś może swój problem? U mnie niestety objawy są bardzo podobne. Wspomaganie chodzi bardzo cieżko w stosunku do tego jak działało pół roku temu aczkolwiek różnica na wyłączonym zapłonie jest także spora. Wymieniałem pompe, płyn, a żadnych objawów uszkodzonej maglownicy nie ma (był samochód u mechanika, też nie stwierdził uszkodzonego magla). Może ktoś już miał podobny problem? I takie pytanie, czy moja A8 (D2 4.2 PB 97r.) ma servotronic ?
Być może, przekażnik od servotronica Tobie padł - jeśli oczywiście masz servotronik.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 98
- Rejestracja: 21 sie 2012, 11:47
- Lokalizacja: Bytów
Witam ponownie.
Koledzy po dłuższej przerwie, uporałem się z problemem wspomagania, i było rzeczywiście tak jak mówiliście, padł zaworek od servotronica. Zamówiłem nowy magiel wraz z zaworkiem i chodziło pięknie. Niestety po paru godzinach zauważyłem, że kierownica przy skręcaniu w prawo chodzi idealnie, natomiast w lewo czuć b.mocny opór tak jakby w ogóle nie było wspomagania. Przy wymianie zaworku wstawiona została nowa maglownica i zauważyłem, że wyciekał płyn, lecz za to było odpowiedzialna jedna uszczelka. Zostawiłem samochód na tydzień u mechanika i jak go teraz odebrałem, problem pojawia się cały czas mianowicie w skręcanie w prawo idealnie, w lewo natomiast już jest wyraźny opór i dzieje się to caly czas mimo, że wcześniej problem wystapił tylko raz ... Mieliście podobny problem?
Koledzy po dłuższej przerwie, uporałem się z problemem wspomagania, i było rzeczywiście tak jak mówiliście, padł zaworek od servotronica. Zamówiłem nowy magiel wraz z zaworkiem i chodziło pięknie. Niestety po paru godzinach zauważyłem, że kierownica przy skręcaniu w prawo chodzi idealnie, natomiast w lewo czuć b.mocny opór tak jakby w ogóle nie było wspomagania. Przy wymianie zaworku wstawiona została nowa maglownica i zauważyłem, że wyciekał płyn, lecz za to było odpowiedzialna jedna uszczelka. Zostawiłem samochód na tydzień u mechanika i jak go teraz odebrałem, problem pojawia się cały czas mianowicie w skręcanie w prawo idealnie, w lewo natomiast już jest wyraźny opór i dzieje się to caly czas mimo, że wcześniej problem wystapił tylko raz ... Mieliście podobny problem?
- BzQ
- Forum Audi A8
- Posty: 134
- Rejestracja: 25 kwie 2013, 23:21
- Lokalizacja: Kielce
Źle odpowietrzony układ lub wcale. Przekladnie brałeś nową regenerowaną czy nowa używkę? Bo zr3generowana mogła być źle a używana niesprawna. Lub ostatecznie pompa wspomagania powiedziała dobranoc.
Najpierw odpowietrzyć (koła do góry i do oporu w lewo i w prawo) ewentualnie jeszcze na noc możesz zostawić odkrecony zbiornik płynu wspomagania a grawitacja zrobi swoje.
Najpierw odpowietrzyć (koła do góry i do oporu w lewo i w prawo) ewentualnie jeszcze na noc możesz zostawić odkrecony zbiornik płynu wspomagania a grawitacja zrobi swoje.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 98
- Rejestracja: 21 sie 2012, 11:47
- Lokalizacja: Bytów
Maglownice kupiłem używana od kolegi z forum. Była w b.dobrym stanie. Dziwne dla mnie było to, że jak odebrałem auto od mechanika, to przez tydzień czasu, problem wystapił może z 2 razy i po chwili ustawało, do roboty była także zbieżność oraz wachacze wiec zostawiłem autko na kolejny tydzień i wczoraj jak je odebrałem, problem sie pojawił i nie znika. Tak z ciekawości sprawdziłem dzisiaj płyn do wspomagania, okazało się, że był czerwony a wiec szybko do sklepu i zalaliśmy zielony febi. Gdy wypompowałem cały płyn i kręciłem kierownica w prawo (tam gdzie wspomaganie działało) pompka zaczeła wyć, natomiast w lewo (tam gdzie nie działa) pompka nie odezwała się ani razu. Może problem tkwi w zaworku zwrotnym?
- Lukas134
- Super Klubowicz
- Posty: 1243
- Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
- Lokalizacja: Łosice
-
- Forum Audi A8
- Posty: 10
- Rejestracja: 27 mar 2014, 17:41
- Lokalizacja: Trójmiasto
Też miałem taki problem w audi a8 d2 4.2 95r ze wspomaganiem, u kolegi leciutko chodziło a u mnie ciężko i nie wiedziałem co jest, i jakiegoś czasu jak sprawdzałem przekaźniki po prawej stronie pasażera pod nogami to wyciągałem wszystkie i wkładałem i jeden z nich to był od wspomagania. I problem zniknął
zaczęło lżej chodzić niż u kolegi :p Może po prostu się zawiesił lub coś ze stykami było 


-
- Forum Audi A8
- Posty: 98
- Rejestracja: 21 sie 2012, 11:47
- Lokalizacja: Bytów
pat_ryk, zaraz wezmę się za sprawdzanie bezpieczników bo dopiero odebrałem audika po 3 tygodniach postoju i diagnozie, że nie wiadomo co to może być. Mechanik wlewał przy mnie 2l płynu a że nie miałem czasu to zostawiłem auto u mechanika aby układ całkowicie odpowietrzył i przepłukał. Twierdzi, że cały układ przepłukał posprawdzał wszystkie przewody, pompke i maglownice i nic... W poniedziałek podjade do sklepu i odpowietrze na własną ręke. Jeśli to nie podziała, to macie jakieś inne sugestie? Wspomaganie w prawą stronę działa, w lewo całkowity brak.