części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 96 4.2PB/LPG ] Kierownica ciężko chodzi

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

[D2 96 4.2PB/LPG ] Kierownica ciężko chodzi

Post autor: robsonik4 » 12 lip 2011, 23:57

prowadziłem A8/3.7 znajomego i byłem zaskoczony jak lekko chodzi u Niego kierownica, u mnie zdecydowanie oporniej - gdzie szukać przyczyny ??
Ostatnio zmieniony 06 maja 2014, 10:19 przez robsonik4, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 13 lip 2011, 06:24

a płyn do wspomagania masz ??
Może maglownica się kończy ??

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 13 lip 2011, 08:31

A może serwotronik się skończył .

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 13 lip 2011, 15:28

płyn jest i nie wycieka, na wyłączonym silniku chodzi bardzo ciężko więc "wspomaganie" działa; a co to jest serwotronik ??

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 13 lip 2011, 18:30

Zawór elektryczny w główce przekładni.

pawelbtw
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 98
Rejestracja: 21 sie 2012, 11:47
Lokalizacja: Bytów

Post autor: pawelbtw » 11 lis 2013, 01:24

Kolego, rozwiązałeś może swój problem? U mnie niestety objawy są bardzo podobne. Wspomaganie chodzi bardzo cieżko w stosunku do tego jak działało pół roku temu aczkolwiek różnica na wyłączonym zapłonie jest także spora. Wymieniałem pompe, płyn, a żadnych objawów uszkodzonej maglownicy nie ma (był samochód u mechanika, też nie stwierdził uszkodzonego magla). Może ktoś już miał podobny problem? I takie pytanie, czy moja A8 (D2 4.2 PB 97r.) ma servotronic ?

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 11 lis 2013, 08:42

pawelbtw pisze:Kolego, rozwiązałeś może swój problem? U mnie niestety objawy są bardzo podobne. Wspomaganie chodzi bardzo cieżko w stosunku do tego jak działało pół roku temu aczkolwiek różnica na wyłączonym zapłonie jest także spora. Wymieniałem pompe, płyn, a żadnych objawów uszkodzonej maglownicy nie ma (był samochód u mechanika, też nie stwierdził uszkodzonego magla). Może ktoś już miał podobny problem? I takie pytanie, czy moja A8 (D2 4.2 PB 97r.) ma servotronic ?
Muszisz sam sprawdzić, czy masz servotronik. Zerknij pod lewe koło (od strony kierowcy) i spójrz - czy przy rurkach od płynu wspomagania, które są przykręcone do przekładni nie wychodzi przewód w stronę osłony plastikowej nadkola. Jeśli wychodzi kabelek - to masz servotronik, jeśli nie to nie masz.
Być może, przekażnik od servotronica Tobie padł - jeśli oczywiście masz servotronik.

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 11 lis 2013, 09:09

Albo skorodował ten przewód od servotronika i zrobił to przy samym zaworku. To jest najczęstsza awaria servotronika :-P

pawelbtw
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 98
Rejestracja: 21 sie 2012, 11:47
Lokalizacja: Bytów

Post autor: pawelbtw » 15 mar 2014, 09:42

Witam ponownie.
Koledzy po dłuższej przerwie, uporałem się z problemem wspomagania, i było rzeczywiście tak jak mówiliście, padł zaworek od servotronica. Zamówiłem nowy magiel wraz z zaworkiem i chodziło pięknie. Niestety po paru godzinach zauważyłem, że kierownica przy skręcaniu w prawo chodzi idealnie, natomiast w lewo czuć b.mocny opór tak jakby w ogóle nie było wspomagania. Przy wymianie zaworku wstawiona została nowa maglownica i zauważyłem, że wyciekał płyn, lecz za to było odpowiedzialna jedna uszczelka. Zostawiłem samochód na tydzień u mechanika i jak go teraz odebrałem, problem pojawia się cały czas mianowicie w skręcanie w prawo idealnie, w lewo natomiast już jest wyraźny opór i dzieje się to caly czas mimo, że wcześniej problem wystapił tylko raz ... Mieliście podobny problem?

Awatar użytkownika
BzQ
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 134
Rejestracja: 25 kwie 2013, 23:21
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BzQ » 16 mar 2014, 00:09

Źle odpowietrzony układ lub wcale. Przekladnie brałeś nową regenerowaną czy nowa używkę? Bo zr3generowana mogła być źle a używana niesprawna. Lub ostatecznie pompa wspomagania powiedziała dobranoc.

Najpierw odpowietrzyć (koła do góry i do oporu w lewo i w prawo) ewentualnie jeszcze na noc możesz zostawić odkrecony zbiornik płynu wspomagania a grawitacja zrobi swoje.

pawelbtw
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 98
Rejestracja: 21 sie 2012, 11:47
Lokalizacja: Bytów

Post autor: pawelbtw » 16 mar 2014, 02:16

Maglownice kupiłem używana od kolegi z forum. Była w b.dobrym stanie. Dziwne dla mnie było to, że jak odebrałem auto od mechanika, to przez tydzień czasu, problem wystapił może z 2 razy i po chwili ustawało, do roboty była także zbieżność oraz wachacze wiec zostawiłem autko na kolejny tydzień i wczoraj jak je odebrałem, problem sie pojawił i nie znika. Tak z ciekawości sprawdziłem dzisiaj płyn do wspomagania, okazało się, że był czerwony a wiec szybko do sklepu i zalaliśmy zielony febi. Gdy wypompowałem cały płyn i kręciłem kierownica w prawo (tam gdzie wspomaganie działało) pompka zaczeła wyć, natomiast w lewo (tam gdzie nie działa) pompka nie odezwała się ani razu. Może problem tkwi w zaworku zwrotnym?

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 16 mar 2014, 09:59

pawelbtw, tak jak piszesz napewno plyn nie taki. Czerwony jest strasznie gesty w porownaniu do zielonego. I mozliwe dlatego ze te wspomaganie sie zacinalo trzeba by przeplukac ten uklad z tego czerwonego syfu :-) i dobrze odpowietrzyc uklad.
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce a8team.pl

pat_ryk
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 27 mar 2014, 17:41
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: pat_ryk » 28 mar 2014, 15:37

Też miałem taki problem w audi a8 d2 4.2 95r ze wspomaganiem, u kolegi leciutko chodziło a u mnie ciężko i nie wiedziałem co jest, i jakiegoś czasu jak sprawdzałem przekaźniki po prawej stronie pasażera pod nogami to wyciągałem wszystkie i wkładałem i jeden z nich to był od wspomagania. I problem zniknął ;) zaczęło lżej chodzić niż u kolegi :p Może po prostu się zawiesił lub coś ze stykami było :)

pawelbtw
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 98
Rejestracja: 21 sie 2012, 11:47
Lokalizacja: Bytów

Post autor: pawelbtw » 05 kwie 2014, 17:41

pat_ryk, zaraz wezmę się za sprawdzanie bezpieczników bo dopiero odebrałem audika po 3 tygodniach postoju i diagnozie, że nie wiadomo co to może być. Mechanik wlewał przy mnie 2l płynu a że nie miałem czasu to zostawiłem auto u mechanika aby układ całkowicie odpowietrzył i przepłukał. Twierdzi, że cały układ przepłukał posprawdzał wszystkie przewody, pompke i maglownice i nic... W poniedziałek podjade do sklepu i odpowietrze na własną ręke. Jeśli to nie podziała, to macie jakieś inne sugestie? Wspomaganie w prawą stronę działa, w lewo całkowity brak.

pat_ryk
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 27 mar 2014, 17:41
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: pat_ryk » 06 kwie 2014, 15:59

Tam na klapie od przekaźników pisze który jest od wspomagania, albo wyciągaj i wkładaj po kolei. Taki pierdół a u mnie pomogło, wspomaganie chodziło lepiej niż w jakimś nowym aucie ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl