części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 97 4.2PB/LPG ] Obniżanie zawieszenia

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 09 paź 2010, 14:13

artekk, No ja jeszcze jestem młody i dopiero miałem 2 auta, ale każde miało dużą felgę jak na swoje wymiary i porządnie obniżone :) Golf 3 Cabrio miałem na felgach 16/9 i miałem 4cm od progu do ziemi, a Audi mam na felgach 20/9 i mam trochę wyżej je :) ale jak na gabaryty auta i tak ładnie leży :)

pycho, no ja nie mam dużych rąk :D tak na oko myślę, że zderzak od ziemi był jakieś 4cm :)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 10 paź 2010, 15:13

Ja nie będę oryginalny i również zastanawiam się nad jakąś zmianą która pozwoli mi na zmniejszenie dziury nad przednimi kołami.

U mnie posiadam ori zawias od S8 łącznie z czerwonymi amorkami - nie mam pojęcia jaki mają symbol

Wszystko jest ok tylko chciałbym obniżyć przód aby wizualnie lepiej to wyglądało. Z tego co pamiętam zawias S8 obniża o -20mm, wydaje mi się że widziałem gdzieś jamexy -60mm więc obniżyło by auto o 40 mm. Co o tym myślicie?

W wolnej chwili zrobię foto auta z boku i z miarką z przodu i z tyłu dla zobrazowania sytuacji.

Co do tematu dystansów to u mnie posiadam felgi 18" wzór S8 ET20 i powiem Wam że efekt jest taki jak po zastosowaniu do felg o standartowym ET dystanów także jeśli ktoś planuje zakup felg niech rozważy taką opcję. W naturze u mnie wygląda to tak że z tyłu koła minimalnie chowają się pod nadkole.

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 07 lis 2010, 20:17

Wy koledzy zastanawiacie się nad obniżaniem swoich autek a ja po ostatnich przygodach zastanawiam się nad podniesieniem. :/ Znowu podczas cofania prawie zostawiłem zderzak na krawężniku!!! :/ :diabel: Cy tylko u mnie w mieście są tak wysokie krawężniki? Po prostu szlag mnie trafia bo to już trzeci raz. I znowu zderzak do spawania. Niedługo lakiernik da mi rabat na spawanie. Całe szczęście nie wyrwałem go całkowicie ale zaczem pękł i zderzak też. Jak parkuję przodem i podjeżdżam to nic nie zawadza, a jak cofam (przynajmniej tym razem) brakowało może 2 mm i kantem zawadził o kant krawężnika.
Dążenie do doskonałości.

Awatar użytkownika
PEPOL D2
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 532
Rejestracja: 23 gru 2009, 14:20
Lokalizacja: wlkp

Post autor: PEPOL D2 » 07 lis 2010, 20:36

Zderzak zderzakiem też już raz urwałem.Nasze garby na drogach przypominają wielbłąda,gdyby nie blacha okrywajaca podwozie pewnie już miske bym ze 100 razy wymieniał. :-x Achhh te nasze polskie drogi.......... Moja sliczna audi od zderzaka do gleby dzieli 10 cm,prezencja super ,ale jazda stresująca

Creslin
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 07 lis 2010, 12:59
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Creslin » 12 lis 2010, 19:21

Witam serdecznie,
mam takie małe pytanie. Planuje wymianę sprężyn w A8 98r i zastanawiam się nad dwoma opcjami albo oryginalne albo Eibacha obniżające o 25 mm. Czy w tym drugim przypadku powinienem również zmienić amortyzatory na sportowe czy mogę jeździć dalej na tych, które mam? Czy dla zawieszenia zmiana o 25 mm będzie dużą zmiana w przypadku pozostawienia oryginalnych amortyzatorów ?

Pozdrawiam
Creslin

denis911
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 30 paź 2010, 00:44
Lokalizacja: Wschowa

Post autor: denis911 » 12 lis 2010, 19:25

Creslin pisze:Witam serdecznie,
mam takie małe pytanie. Planuje wymianę sprężyn w A8 98r i zastanawiam się nad dwoma opcjami albo oryginalne albo Eibacha obniżające o 25 mm. Czy w tym drugim przypadku powinienem również zmienić amortyzatory na sportowe czy mogę jeździć dalej na tych, które mam? Czy dla zawieszenia zmiana o 25 mm będzie dużą zmiana w przypadku pozostawienia oryginalnych amortyzatorów ?

Pozdrawiam
Creslin
Uwazam ze w kazdym przypadku zmiany sprezyn powinny byc zmienione amory i to nie tylko z tego wzgledu ze moga byc po prostu za dlugie i wygiac sie przy pierwszej lepszej dziurze ale chodzi glownie o trakcje auta...

Online
Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 12 lis 2010, 20:21

Podobno można "zostać" przy zwykłych amorkach jak się obniży do 3cm ale jak długo będą sprawne wyjdzie w praniu . Lepiej myśleć o sportowych jak chcesz obniżać .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Creslin
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 07 lis 2010, 12:59
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Creslin » 13 lis 2010, 09:24

Witam,
dzięki za info. W takim razie kupie oryginalne i po sprawie.

Pozdrawiam
Creslin

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 13 lis 2010, 14:51

Creslin pisze:Witam serdecznie,
mam takie małe pytanie. Planuje wymianę sprężyn w A8 98r i zastanawiam się nad dwoma opcjami albo oryginalne albo Eibacha obniżające o 25 mm. Czy w tym drugim przypadku powinienem również zmienić amortyzatory na sportowe czy mogę jeździć dalej na tych, które mam? Czy dla zawieszenia zmiana o 25 mm będzie dużą zmiana w przypadku pozostawienia oryginalnych amortyzatorów ?

Pozdrawiam
Creslin
Kolega wymienił zawias na JAMEXY, amorki ma sachs do normalnego zawieszenia i całość spisuje się bardzo dobrze, jeżdżę tym autem od czasu do czasu i powiem, że pomimo sportowych sprężyn autko jest komfortowe ale dobrze trzyma się w zakrętach.
Co prawda porównując go do mojego zawieszenia (ori S8) to mój jest o wiele twardszy.
Uważam, że z powodzeniem możesz zmienić same sprężyny chyba, że oprócz obniżenia chcesz jeździć twardo i szybko po zakrętach to w takim razie musisz zmienić komplet

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 25 lis 2010, 23:24

Ktoś pisał, żeby zrobić foto z miarką przy błotniku dla potomnych :)

Przód :

Obrazek

Tył :

Obrazek


I bez miarki przód:

Obrazek

I bez miarki tył :

Obrazek

:-P Ma ktoś podobnie obniżone A8?? chciałbym po prostu usłyszeć od kogoś innego jakie są jego wrażenia z jazdy :) Ja mam przód zawieszenie gwintowane Weitec tył sprężyny K.A.W :)

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Pszendza
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 171
Rejestracja: 04 lip 2010, 11:36
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Pszendza » 05 gru 2010, 12:38

Aktualnie moje audi stoi na oryginalnych avusach z oponami 245/45/18 dlatego wynik nie jest szałowy, w sezonie auto będzie na 235/30/20 przód i 245/30/20 co da dodatkwe obniżenie w okolicach 10-15 mm.

przód
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
tył
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Nie chce zakładać dodatkowego tematu, potrzebuje wszystkie info (najlepiej zdjęciach) związane z a8 na airride, przede wszystkim chodzi mi o auta z wyciętymi miejscami na wahacze. Wiąże się z to z przeróbką przewodów hamulcowych. W stanach na pewno ktoś to już gdzieś zrobił dlatego jakby ktoś z forumowiczy napotkał na jakiś temat to proszę o podesłanie. Jak ktoś ma możliwość zapytania o coś takiego na jakimś zagranicznym forum to również byłbym zobowiązany. Z góry dzięki.

przemoR888
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 313
Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
Lokalizacja: wielkopolska/ Piła

Post autor: przemoR888 » 08 gru 2010, 16:00

Pszendza pisze:w sezonie auto będzie na 235/30/20 przód i 245/30/20
czy 245/30/20 dajesz na tył?
na średnicy różnica 3mm w obwodzie prawie 2cm.
Jak to działa na torsen? i czy ABS nie będzie wariował gdy tylne koła będą jechały wolniej jak przednie ?

[ Dodano: 2010-12-08, 16:08 ]
aha druga sprawa bo jeżeli obniżanie to interesowało by mnie tylko takie rozwiązanie
czy to autko jest kogoś z kolegów klubowiczów?? miałbym kilka pytań :mrgreen:

Awatar użytkownika
Pszendza
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 171
Rejestracja: 04 lip 2010, 11:36
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Pszendza » 08 gru 2010, 17:37

przemoR888 pisze: czy 245/30/20 dajesz na tył?
na średnicy różnica 3mm w obwodzie prawie 2cm.
Jak to działa na torsen? i czy ABS nie będzie wariował gdy tylne koła będą jechały wolniej jak przednie ?
przód będzie felga 9x20 a tył 10,5x20. Ze sporego doświadczenia z felgami i oponami wiem że średnice, obwody itp można mierzyć dopiero po złożeniu kół. Po złożeniu bede mierzył, jeśli przekrocze dopuszczalną różnicę bede dopasowywał inną opone na przód. jeśli różnica w średnicy koła 3 mm coś by znaczyła to znaczy że 1,5 mm zużycia opony między przodem a tyłem powodowało by świecenie ABS, co jest niemożliwe.
przemoR888 pisze:czy to autko jest kogoś z kolegów klubowiczów?? miałbym kilka pytań
to moje auto i moja produkcja :lol:
A8- nie dla idiotów !!

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 08 gru 2010, 17:43

Pszendza pisze:
przemoR888 pisze:czy to autko jest kogoś z kolegów klubowiczów?? miałbym kilka pytań
to moje auto i moja produkcja :lol:
Pochwal się coś więcej, jak się na tym jeździ? czy w PL są do kupienia potrzebne podzespoły czy trzeba ściągać z np USA? jakie są orientacyjne koszty? czy trzeba dużo przerabiać? czy masz jakieś foto jak to wygląda od strony technicznej (sposób zamontowania) oraz czy gra warta świeczki? :mrgreen:

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 09 gru 2011, 14:14

Orientuje się ktoś czy przednie sprężyny z A6 99r 2.8 20V są takie same jak w A8 2.8 preFL chodzi mi o kształt i dopasowanie do gniazd kielichów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl