![]() |
![]() |
![]() |
[D3 02 4.2MPI/LPG ] Manometr pomp 18barów a vcds tylko 9
[D3 02 4.2MPI/LPG ] Manometr pomp 18barów a vcds tylko 9
Na wstępie chciałem przeprosić że zakładam nowy podobny do innych temat ale bardzo zależy mi na czasie aby rozwiązać problem bo do poniedziałku mam tylko dostęp do kanału:) A więc
Odebrałem wczoraj kompresor po regeneracji a właściwie po założeniu nowego pierścienia bo założyłem go początkowo sam ale ciśnienie dochodziło do max 9barów wg wskazań komputera nie przyszło mi do głowy żeby wpiąć się bezpośrednio w kompresor manometrem i odesłałem kompresor do osoby która sprzedaje pierścienie aby sama go zdiagnozowała.
Wczoraj po założeniu kompresora i podłączeniu testera ciśnienie znowu dochodziło do zaledwie niecałych9 barów mimo że osoba która zmieniała mi pierścień deklarowała że na manometrze u niego bez problemu dobijało do 18.
Pomyślałem że coś jest nie tak z pierścieniem chodz na moim starym oryginalnym pierścieniu ciśnienie również dochodziło do niecałych 9 barów, okazało się po wpięciu manometru w kompresor że faktycznie pompuje dużo więcej, praktycznie zamknęło manometr który jest wyskalowany do 16 barów i to w kilka sekund więcej nie mogłem utrzymać ręką.
Nasuwa się wniosek że albo jest nieszczelność w układzie albo jest gdzieś przypchany układ.
Gdzie jest czujnik ciśnienia w układzie który to podaje tą wartość niecałych 9 barów i gdzie ewentualnie może być ubytek ciśnienia ewentualnie zapchanie układu, gdzie znajduje się listwa rozdzielająca bo podobno przy niej jest ten czujnik i może przy niej jest coś nie tak...Z góry dziękuję za pomoc
Odebrałem wczoraj kompresor po regeneracji a właściwie po założeniu nowego pierścienia bo założyłem go początkowo sam ale ciśnienie dochodziło do max 9barów wg wskazań komputera nie przyszło mi do głowy żeby wpiąć się bezpośrednio w kompresor manometrem i odesłałem kompresor do osoby która sprzedaje pierścienie aby sama go zdiagnozowała.
Wczoraj po założeniu kompresora i podłączeniu testera ciśnienie znowu dochodziło do zaledwie niecałych9 barów mimo że osoba która zmieniała mi pierścień deklarowała że na manometrze u niego bez problemu dobijało do 18.
Pomyślałem że coś jest nie tak z pierścieniem chodz na moim starym oryginalnym pierścieniu ciśnienie również dochodziło do niecałych 9 barów, okazało się po wpięciu manometru w kompresor że faktycznie pompuje dużo więcej, praktycznie zamknęło manometr który jest wyskalowany do 16 barów i to w kilka sekund więcej nie mogłem utrzymać ręką.
Nasuwa się wniosek że albo jest nieszczelność w układzie albo jest gdzieś przypchany układ.
Gdzie jest czujnik ciśnienia w układzie który to podaje tą wartość niecałych 9 barów i gdzie ewentualnie może być ubytek ciśnienia ewentualnie zapchanie układu, gdzie znajduje się listwa rozdzielająca bo podobno przy niej jest ten czujnik i może przy niej jest coś nie tak...Z góry dziękuję za pomoc
- ManiekJames
- Super Klubowicz
- Posty: 340
- Rejestracja: 04 maja 2014, 20:59
- Lokalizacja: Kalisz
Właśnie ten rozdzielacz co pisze kolega leon0376, ma wbudowany czujnik ciśnienia - i on głównie reguluje pracą pompowania i dobijania ciśnienia w układzie 
Więc posprawdzaj szczelności na przewodach w tymże rozdzielaczu - a jak bedzie nadal źle wskazywał - wymień go
ps: sam muszę go wymienić chyba
bo dziwne ciśnienia wskazuje i co chwila inne
a pozatym często mam błędy ukryte jego pracy...
Powodzenia !!

Więc posprawdzaj szczelności na przewodach w tymże rozdzielaczu - a jak bedzie nadal źle wskazywał - wymień go

ps: sam muszę go wymienić chyba


a pozatym często mam błędy ukryte jego pracy...
Powodzenia !!

Ostatnio zmieniony 06 lis 2015, 22:02 przez ManiekJames, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam !!
Miałem chwilkę, zdemontowałem nadkola,ukazał się rozdzielacz, co prawda śruba przy wężyku który idzie z kompresora była lekko poluzowana ale dokręcenie niczego nie zmieniło, jednakże wpięcie wyskalowanego do 16barów manometru w wężyk który idzie od kompresora pokazało że po kilku sekundach ciśnienie praktycznie wyszło po za skalę.
Także bez problemu kompresor generuje 16 barów a na kompie cały czas pokazuje maksymalną wartość 8.46 o ile dobrze pamiętam, przy samym końcu jak już praktycznie auto jest na samej górze na sekundę czy dwie pojawia się wartość 9.14 i to wszystko....
Reasumując chyba nie pozostaje mi nic innego jak wymienić rozdzielacz prawda...? Tylko że jeśli jest z nim coś nie tak to dlaczego nie wywala błędu rozdzielacza bo widzę że u niektórych się on pojawia, może nie konkretnie w tej sprawie ale jednak...
Acha z tego co na szybkiego zdążyłem sprawdzić to jak wpiąłem się w jedno z wejść które idzie na amorki to pompowało około 6 barów.
W rozdzielaczu jest 6 wejść , jedno zasilanie, 4 na amorki a do czego jest 6 wężyk?
Także bez problemu kompresor generuje 16 barów a na kompie cały czas pokazuje maksymalną wartość 8.46 o ile dobrze pamiętam, przy samym końcu jak już praktycznie auto jest na samej górze na sekundę czy dwie pojawia się wartość 9.14 i to wszystko....
Reasumując chyba nie pozostaje mi nic innego jak wymienić rozdzielacz prawda...? Tylko że jeśli jest z nim coś nie tak to dlaczego nie wywala błędu rozdzielacza bo widzę że u niektórych się on pojawia, może nie konkretnie w tej sprawie ale jednak...
Acha z tego co na szybkiego zdążyłem sprawdzić to jak wpiąłem się w jedno z wejść które idzie na amorki to pompowało około 6 barów.
W rozdzielaczu jest 6 wejść , jedno zasilanie, 4 na amorki a do czego jest 6 wężyk?
- ManiekJames
- Super Klubowicz
- Posty: 340
- Rejestracja: 04 maja 2014, 20:59
- Lokalizacja: Kalisz
Słusznie,że też zapomniałem... Czyli tak na prawdę jak podepnę w rozdzielacz manometr w miejsce gdzie idzie wężyk na ten zbiornik to powinno być identyczne ciśnienie a przynajmniej podobne jak te które idzie z kompresora?
Tylko jaki kolor ma ten wężyk bo idą 3 do tyłu, i jeden w stronę prawego koła to pewnie ten idzie do przedniego prawego czyli to któryś z tych 3, ktoś ma pomysł?
Jakie u was pokazuje ciśnienie kompresor podczas unoszenia w na przykład vcdsie? Bo może tyle ile u mnie pokazuje to norma...?
Tylko jaki kolor ma ten wężyk bo idą 3 do tyłu, i jeden w stronę prawego koła to pewnie ten idzie do przedniego prawego czyli to któryś z tych 3, ktoś ma pomysł?
Jakie u was pokazuje ciśnienie kompresor podczas unoszenia w na przykład vcdsie? Bo może tyle ile u mnie pokazuje to norma...?
Na moim chomiku w podpisie znajdź w dokumentach zeszyt od pneumatyka i są tam kolory opisane.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Na kompresor ze i na zbiorniku mogą być różne pomiary bo rozdziela je zamknięty zawór. Przy wystarczającym poziomie ciśnienia w zbiorniku tylko on bierze udział w poziomowaniu. Wiec pomiary prawie na pewno będą różne. Tylko w trakcie działania kompresora jak są otwarte zawory to ciśnienie się wyrównuje ale tylko na czas pompowania. Po zamknięciu zaworów od razu ciśnienie pokaże inne na o u przewodach. (Jak podczas pompowania koła w aucie. Pompuje i manometr leci na kilka barów a jak odpuścić rączkę pompowania to ciśnienie odrazu pokazuje mniejsze)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Jeśli wykręcę wężyk którym to idzie powietrze do zbiornika to zbiornik przekaże informację że nie jest pełen i kompresor się załączy żeby go dobić więc w tym momencie powinien pracować z maksymalną mocą, więc w tym momencie jeśli włożę manometr w to miejsce to powinno pokazywać tyle ile generuje kompresor, bo zaraz idę to zweryfikować.
Pytanie co mam dalej robić z tym fantem, wymieniać rozdzielacz, bo raczej coś jest nie tak że za każdym razem kiedy podnoszę auto to załącza się kompresor,w końcu po coś jest ten zbiornik...
Pytanie co mam dalej robić z tym fantem, wymieniać rozdzielacz, bo raczej coś jest nie tak że za każdym razem kiedy podnoszę auto to załącza się kompresor,w końcu po coś jest ten zbiornik...
Kolejne ustalenia jakie poczyniłem to takie że po zdjęciu wężyka odpowiadającego za dostarczanie powietrza do zbiornika okazuje się że idzie powietrze na zbiornik ani po odpaleniu auta ani przy podnoszeniu i pracy kompresora, tylko że gdzieś wyczytałem że zbiornik jest napełniany dopiero podczas jazdy przy o ile dobrze pamiętam co najmniej 40km/h, jeśli to prawda to nie uda mi się sprawdzić jakie ciśnienie idzie na zbiornik.
Aczkolwiek jedno doszedł jeden wydaje mi się istotny fakt, mianowicie że mimo że było dość sporo powietrza w zbiorniku bo schodziło po odkręceniu wężykiem dobre kilkanaście sekund to jednak do podnoszenia auta od razu włączał się kompresor a nie korzystał ze zbiornika a chyba powinien, jeśli tak to chyba faktycznie jest coś nie tak z rozdzielaczem...??? Będę bardzo wdzięczny za naświetlenie sprawy bo nie wiem za bardzo co robić dalej
Aczkolwiek jedno doszedł jeden wydaje mi się istotny fakt, mianowicie że mimo że było dość sporo powietrza w zbiorniku bo schodziło po odkręceniu wężykiem dobre kilkanaście sekund to jednak do podnoszenia auta od razu włączał się kompresor a nie korzystał ze zbiornika a chyba powinien, jeśli tak to chyba faktycznie jest coś nie tak z rozdzielaczem...??? Będę bardzo wdzięczny za naświetlenie sprawy bo nie wiem za bardzo co robić dalej

Nie czytałem na ten temat nigdy ale powiem jak u mnie to działa. Gdy podnoszę auto to do puki jest ciśnienie w zbiorniku to kompresor się nie włączą. Jak spadnie to uruchamia się kompresor. Po wypoziomowaniu i nabić cis ieia jak wyłączy się kompresor to mogę znowu korzystać z ciśnienią w zbiorniku aż spadnie mocno i jak poprzednio wlacza się kompresor.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Niestety u mnie tak nie jest, za każdym razem podczas podnoszenia włącza się kompresor, mimo że jak odkręciłem fioletową rurkę od rozdzielacza to z 15 sekund leciało powietrze więc na pewno było go sporo w zbiorniku a mimo to do podnoszenia auta włączał się kompresor, no i pozostaje problem z tym że na krótko kompresor pompuje dużo więcej niż to można zaobserwować po podłączeniu testera
Może, rzeczywiście to zawór zbiornika nie otwiera... Ja bym zatkał wejscie z kompresora i spróbował wypoziomować i zobaczyć co się stanie... u mnie kompresor włącza się koło jak ciśnienie na czujniku spadnie do około 4-5barów
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG