[D3 02 4.2MPI/LPG ] Twarde zawieszenie
to Krzychu powiem Ci co zrobic
znajdz kogos z diagnoza i spuscie do konca powietrze z osi przedniej i osi tylniej i zbiornika.
Wykonuje sie to elektronicznie.
Auto usiadzie calkowicie w nadkolach a w amortyzatorach pozostanie cisnienie szczatkowe okolo 2 bary.
Po tej procedurze rozpoczniesz napelnianie:
od zbiornika tak do 8 barow ,
osi tylniej na wysokosc z miarka 398mm od nadkola do srodka kola,
osi przedniek na wysokosc 416 .
Jeden mechanik jest przy testerze a drugi trzyma miarke przy kole i zatrzymuje napelnianie po osiagnieciu wspomnianych wartosci.
Po napelnieniu wykonujesz ustawienia bazowe wg procedury.
I to koniec jesli nie ma uszkodzen w systemie powinno pomoc
[ Dodano: 2017-03-30, 20:22 ]
Podane wartosci odnosza sie do zawieszenia standard nie do sport
znajdz kogos z diagnoza i spuscie do konca powietrze z osi przedniej i osi tylniej i zbiornika.
Wykonuje sie to elektronicznie.
Auto usiadzie calkowicie w nadkolach a w amortyzatorach pozostanie cisnienie szczatkowe okolo 2 bary.
Po tej procedurze rozpoczniesz napelnianie:
od zbiornika tak do 8 barow ,
osi tylniej na wysokosc z miarka 398mm od nadkola do srodka kola,
osi przedniek na wysokosc 416 .
Jeden mechanik jest przy testerze a drugi trzyma miarke przy kole i zatrzymuje napelnianie po osiagnieciu wspomnianych wartosci.
Po napelnieniu wykonujesz ustawienia bazowe wg procedury.
I to koniec jesli nie ma uszkodzen w systemie powinno pomoc
[ Dodano: 2017-03-30, 20:22 ]
Podane wartosci odnosza sie do zawieszenia standard nie do sport
pozdrawiam
Michal
Michal
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Tylko to co Wy piszecie to dotyczy strony pneumatyczniej, która odpowiada za wysokość zawieszenia jak sprężyna w zykłym aucie. Większe ciśnienie w układzie powoduje, że auto idzie do góry, mniejsze że idzie na dół.
Problem leży tutaj po stronie elektronicznego tłumienia amortyzatorów, mi teraz to nawet na dynamiku się jezdzi delikatnie lepiej, bo jest mniej powietrza w miechach, a na komforcie jest go więcej + twarde amortyzatory i jezdzi się fatalnie.... VCDS pokazuje tylko błędy poduszek pod skrzynią, ale te bledy mialem od czasu kupna w 2012r i caly czas bylo dobrze, dopoki ich nie podpiale, teraz odpinam, podpinam - nie ma znaczenia, jest twardszy i jeszcze czasem to wspomaganie kierownicy sie twardsze robi. Adaptacje zawieszenia robiłem z 5 razy, ale jak mówiłem - to jest tlyko do wysokości zawieszenia, nie ma nic wspólniego z tłumieniem. Mechanicy rozkładają ręce, nie wiem czy pierw osiwieje czy wyłysieje przez ten samochód...
Problem leży tutaj po stronie elektronicznego tłumienia amortyzatorów, mi teraz to nawet na dynamiku się jezdzi delikatnie lepiej, bo jest mniej powietrza w miechach, a na komforcie jest go więcej + twarde amortyzatory i jezdzi się fatalnie.... VCDS pokazuje tylko błędy poduszek pod skrzynią, ale te bledy mialem od czasu kupna w 2012r i caly czas bylo dobrze, dopoki ich nie podpiale, teraz odpinam, podpinam - nie ma znaczenia, jest twardszy i jeszcze czasem to wspomaganie kierownicy sie twardsze robi. Adaptacje zawieszenia robiłem z 5 razy, ale jak mówiłem - to jest tlyko do wysokości zawieszenia, nie ma nic wspólniego z tłumieniem. Mechanicy rozkładają ręce, nie wiem czy pierw osiwieje czy wyłysieje przez ten samochód...
jest:
W221!!!
W204 180Kompressor
W204 320CDi
było:
Audi A8 D3 3,0TDI '05 lift , W220 S320CDI '01 , W210 E270CDI Avantgarde '01 , W210 E300TD Avantgarde '97 , W124 E300D '93 , Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99 , W124 300D '91
W221!!!
W204 180Kompressor
W204 320CDi
było:
Audi A8 D3 3,0TDI '05 lift , W220 S320CDI '01 , W210 E270CDI Avantgarde '01 , W210 E300TD Avantgarde '97 , W124 E300D '93 , Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99 , W124 300D '91
A w glebokim bledzie jestes Pawel
Sprezyna pneumatyczna bo taka funkcje spelnia miech pneumatyczny w naszych autach zalezy od napelnienia. Jej charakterystyka nie jest stala jak w sprezynach stalowych lecz wprost proporcjonalna do obciazenia. Czyli wraz z obciazeniem wzrasta sztywnosc sprezyny.
I teraz odpowiedzmy sobie na pytanie czy na sztywnosc Auta wplyw ma tlumik czyli amortyzator czy tez sztywnosc sprezyny?
[ Dodano: 2017-04-03, 22:25 ]
i ponizej trocze teori o parametrach sprezyn pneumatycznych
[ Dodano: 2017-04-03, 22:37 ]
Jeszcze jedna uwaga w systemie tlumienia mas resorowanych wazna jest charakterystyka tlumika w zwiazku ze zmiana obciazenia a co za tym idzie sztywnosci sprezyny.
W A8 przebieg ruchu mas resorowanych czyli karoseri spelniaja czujniki przyspieszenia
Info ponizej
[ Dodano: 2017-04-03, 22:47 ]
Podsumowujac po przeprowadzonym resecie napelnienia ukladu ktory nie przyniosl by poprawy wspolczynnika tlumienia szukalbym dalej przyczyny w czujnikach przyspieszenia bo to one daja sygnal zwrotny o drodze masy resorowanej
Sprezyna pneumatyczna bo taka funkcje spelnia miech pneumatyczny w naszych autach zalezy od napelnienia. Jej charakterystyka nie jest stala jak w sprezynach stalowych lecz wprost proporcjonalna do obciazenia. Czyli wraz z obciazeniem wzrasta sztywnosc sprezyny.
I teraz odpowiedzmy sobie na pytanie czy na sztywnosc Auta wplyw ma tlumik czyli amortyzator czy tez sztywnosc sprezyny?
[ Dodano: 2017-04-03, 22:25 ]
i ponizej trocze teori o parametrach sprezyn pneumatycznych
[ Dodano: 2017-04-03, 22:37 ]
Jeszcze jedna uwaga w systemie tlumienia mas resorowanych wazna jest charakterystyka tlumika w zwiazku ze zmiana obciazenia a co za tym idzie sztywnosci sprezyny.
W A8 przebieg ruchu mas resorowanych czyli karoseri spelniaja czujniki przyspieszenia
Info ponizej
[ Dodano: 2017-04-03, 22:47 ]
Podsumowujac po przeprowadzonym resecie napelnienia ukladu ktory nie przyniosl by poprawy wspolczynnika tlumienia szukalbym dalej przyczyny w czujnikach przyspieszenia bo to one daja sygnal zwrotny o drodze masy resorowanej
pozdrawiam
Michal
Michal
No te czujniki przyśpieszenia ciekawa sprawa, sprawdze na vcdsie jakie pokazują wartości (powinno byc 2,5V?) bo błędów żadnych nie mam. Wyczytałem jeszcze, że ktoś miał spalony bezpiecznik 40A w skrzynce pod deską (trzeba zdjac oslone nad nogami kierowcy), wiec sprawdze tez.
[ Dodano: 2017-04-08, 22:40 ]
Sprawdziłem czujniki, po odpięciu od razu wywala błąd, podłączyłem komputer, skasowalem błędy, w blokach pomiarowych dla 3 czujników na postoju pokazuje wartości ok 2,5V. Błędów brak, jedynie jakiś z przed kilkudziesięciu km w:
[03 ABS Brakes]
01826 - sensor for steering angle (g85) supply voltage terminal 30
000 - - - Intermittent
Ale to możliwe że od tego, że odpinalem aku na skreconych kolach, po jak podpialem i sie przejechalem to blad zgasl. No ale adaptacje w sumie moge zrobic, nie powinna zaszkodzic.
[ Dodano: 2017-05-02, 14:43 ]
To niech mi ktoś jeszcze podpowie:
Oczywiście auto nadal ma swoje wizje, robi co chce, wspomaganie działa jak mu sie podoba, czasem tocze sie 2kmh i chodzi ciezko, czasem, lekko, tlumienie amortyzatorow to samo, ciagle jezdze na komforcie, bo na dynamika jak przestawie to predzej z auta wypadne.... ale do rzeczy:
Dzisiaj pojezdzilem troche na trybie AUTO i tam kierownica juz mi lzej chodzi... przejezdzam przez rondo i leciutko się kreci, potem juz ciezej, przelacze na komfort i jakos to auto sie dziwnie zachowuje. Jak moge zdiagnozowac wspomaganie kierownicy (plyn zielony febi zalewany w calosci w tamtym roku), oraz zawieszenie, co jeszcze sprawdzic? Mechanicy rozkladaja ręce.
Jakie wartosci napiecia powinien pokazywac podczaj jazdy VCDS dla tych czujnikow przyspieszenia nadwozia? U mnie podczas jazdy caly czas sa w okolicach 2,5V, nie wiem czy to poprawny wynik czy nie.
[ Dodano: 2017-04-08, 22:40 ]
Sprawdziłem czujniki, po odpięciu od razu wywala błąd, podłączyłem komputer, skasowalem błędy, w blokach pomiarowych dla 3 czujników na postoju pokazuje wartości ok 2,5V. Błędów brak, jedynie jakiś z przed kilkudziesięciu km w:
[03 ABS Brakes]
01826 - sensor for steering angle (g85) supply voltage terminal 30
000 - - - Intermittent
Ale to możliwe że od tego, że odpinalem aku na skreconych kolach, po jak podpialem i sie przejechalem to blad zgasl. No ale adaptacje w sumie moge zrobic, nie powinna zaszkodzic.
[ Dodano: 2017-05-02, 14:43 ]
To niech mi ktoś jeszcze podpowie:
Oczywiście auto nadal ma swoje wizje, robi co chce, wspomaganie działa jak mu sie podoba, czasem tocze sie 2kmh i chodzi ciezko, czasem, lekko, tlumienie amortyzatorow to samo, ciagle jezdze na komforcie, bo na dynamika jak przestawie to predzej z auta wypadne.... ale do rzeczy:
Dzisiaj pojezdzilem troche na trybie AUTO i tam kierownica juz mi lzej chodzi... przejezdzam przez rondo i leciutko się kreci, potem juz ciezej, przelacze na komfort i jakos to auto sie dziwnie zachowuje. Jak moge zdiagnozowac wspomaganie kierownicy (plyn zielony febi zalewany w calosci w tamtym roku), oraz zawieszenie, co jeszcze sprawdzic? Mechanicy rozkladaja ręce.
Jakie wartosci napiecia powinien pokazywac podczaj jazdy VCDS dla tych czujnikow przyspieszenia nadwozia? U mnie podczas jazdy caly czas sa w okolicach 2,5V, nie wiem czy to poprawny wynik czy nie.
jest:
W221!!!
W204 180Kompressor
W204 320CDi
było:
Audi A8 D3 3,0TDI '05 lift , W220 S320CDI '01 , W210 E270CDI Avantgarde '01 , W210 E300TD Avantgarde '97 , W124 E300D '93 , Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99 , W124 300D '91
W221!!!
W204 180Kompressor
W204 320CDi
było:
Audi A8 D3 3,0TDI '05 lift , W220 S320CDI '01 , W210 E270CDI Avantgarde '01 , W210 E300TD Avantgarde '97 , W124 E300D '93 , Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99 , W124 300D '91
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
VCDS ma taka opcje po zainstalowaniu innej biblioteki do sterownika zawieszenia. Kiedyś wrzuciłem tu na forum pliki do podmiany w programie aby dodać kilka nowych funkcji dla sterownika zawieszenia D3. Normalnie VCDS nie ma raczej takiej możliwości.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Co do w/w, załączam plik http://www2.zippyshare.com/v/2F6ui0FL/file.html
As some of you may or may not be aware Ross Tech dont always share every snippet of info in VCDS lbl files.
The reasons are plenty, from protecting us from killing the car or ourselves to not having time to do it, whatever the reason I always want more.
So having stumbled across info thats both safe to use (with common sense) and useful I thought I would modify the VCDS lbl file for the Level control.
The file I have attached is for D3 Air suspension controller and has been tested to work as intended.
Simply download the file, and paste it into your C:\Ross-Tech\VCDS\Labels\User folder then unzip it.
Then the next time you use VCDS when you select control module 34 VCDS will use the file from your user folder.
The modified file allows you to Login and Bleed / Charge suspension components.
Its not something you will need everyday but should you need it, it will save you faffing around no end.
To use the features select module 34 in vcds, then security access, when you hover the mouse you will see extra info regarding bleeding with the login code, enter it, then click do it. then click on basic settings, once in you will see a drop down box with the various options.
They are self explanatory, one notable exception is the Accumulator charge, it occurred to me that is a good way test the air compressor as it only charges the accumulator and nothing else.
Max pressure of the system is 16 bar, I stopped mine at 15.5 bar as thats more then enough and shows the compressor is healthy.
When you click on the On/Off/Next button to activate a command it will time out after a short period, thats normal and if you want to charge or vent some more just click it again.
Black Cars Matters
Witam u mnie też zawieszenie jest twarde wymienilem Amory rozdzielacz Kompresor Sterownik i czujniki przyspieszenia te od regulacji twardości i nic nie pomogła co może być tego powodem auto podnosi się i opuszcza normalnie natomiast amortyzatory nie nie są wogole sterowane twardościa samochód cały odskakuje na nierówności ach jest tak twardy że nie da się więcej jechać jak 100 bo strach że z drogi wypadnie na nierówności
The highest damping force is achieved when the solenoid is not electrically actuated.
For the lowest damping force, the solenoid must be receiving a current of approx.
1800 mA.
In emergency running mode, the solenoid is not electrically actuated. In this way, the
damping force is set to maximum, ensuring a dynamically stable driving condition.
Nie ma żadnych błędów? Ciekawe jest to że jak mówisz jest az tak twardo...
For the lowest damping force, the solenoid must be receiving a current of approx.
1800 mA.
In emergency running mode, the solenoid is not electrically actuated. In this way, the
damping force is set to maximum, ensuring a dynamically stable driving condition.
Nie ma żadnych błędów? Ciekawe jest to że jak mówisz jest az tak twardo...
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Jakie masz zawieszenie i na jakie amory, sterownik wymieniłeś? Znaczy jakie miały numery?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Zawieszenie mam zwykle a błąd to przewód sygnałów czujnika ciśnienia g291 Sterownik wymienilem na taki sam jak byl
[ Dodano: 2017-09-27, 11:42 ]
Nr sterownika 4E0907553E
[ Dodano: 2017-09-27, 14:01 ]
Dodam że gdy Kompresor pracuje ciśnienie w układzie wynosi prawie 9barow gdy się wyłączy od razu automatycznie ciśnienie wynosi tylko 1.5bara
[ Dodano: 2017-09-27, 11:42 ]
Nr sterownika 4E0907553E
[ Dodano: 2017-09-27, 14:01 ]
Dodam że gdy Kompresor pracuje ciśnienie w układzie wynosi prawie 9barow gdy się wyłączy od razu automatycznie ciśnienie wynosi tylko 1.5bara
To tak... 9 bar to malo bo z tego co pamietam jest juz to ponizej widelek jakie sa akceptowalne (nie pamietam dokladnie bo dawno robilem u siebie) 10-17. Cisnienie nie moze odrazu tak spadac, raczej szukalbym w takiej sytuacji wycieku.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG