części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 02 4.2MPI ] Programowanie zawieszenia pneumatycznego


Gość

Post autor: Gość » 02 gru 2012, 16:56

Holci pisze:A mialbys na nich namiary, jak sie nazywa ten serwis to poszukam w necie...
http://www.switon-paczkowski.audi.pl/pl ... 14/en.html
Zadzwoń pogadaj może akurat. Jest jeszcze w Weiswasser jakies ASO Audi.

Holci
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 01 gru 2012, 23:28
Lokalizacja: Slubice

Post autor: Holci » 02 gru 2012, 17:53

Dzieki za info, jutro zadzwonie i sprobuje sie czegos dowiedziec....

[ Dodano: 2012-12-02, 19:19 ]
Przed chwila dostalem tel. do majstra w Swiebodzinie, podobno zna sie na Audi.... jutro zadzwonie i dowiem sie jak sie sprawa ma i co da sie zrobic.....

oby sie udalo....

[ Dodano: 2012-12-02, 21:34 ]
kolego Foss mam pytanie do CIebie:

pisalem do tego pana ze Swiebodzina ws adaptacji zawieszenia i powiedzial ze musze auto zostawic na jeden dzien roboczy bo trzeba przeprowadzic niezaleznie od tego co zrobil serwis sprawdzenie i regulacje ukladu pneumatycznego zawieszenia.....

czy jest to normalny przedzial czasowy potrzebny do ustawienia zawieszenia ?...... :?:

pozdr.

[ Dodano: 2012-12-03, 17:29 ]
Mam termin na jutro na adaptacje zawieszenia....... dam znac jak to sie zakonczy i podam namiary i nr. tel. do warsztatu.... pozdr. :d

[ Dodano: 2012-12-05, 17:56 ]
Dzis odebralem auto od majstra z Swiebodzina, zawieszenie wypoziomowane, usluga wykonana szybko i fachowo. Ma czlowiek pojecie :)

Gdyby ktos potrzebowal namiachy to prosze pisac.
Audi V8 4.2 rok 1992 z UFO-hamulcami
Audi A8 2.5 tdi rok 1997 przerobiona na lift
Audi A8 4.2 d3 rok 2002 obecnie
Audi S8 d3 rok 2005 w przyszlosci.... :)

pomiedzy byly inne marki niegodne uwagi....

AUDI - rulez :)

zegar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 71
Rejestracja: 25 lip 2015, 11:49
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: zegar » 28 wrz 2015, 16:35

Witajcie,

Mam mały problem z zawieszeniem, dlatego muszę poprosić Was o pomoc, a żeby nie zakładać kolejnego tematu podepne się tutaj.

Posiłkowałem się instrukcją obsługi z linku tutaj http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/levelcontrol.html

1) po zalogowaniu się do zawieszenia wybieram adaptacje, kanał 01 Read, auto sie podniesie, opuści, klikam na Test pozniej Save jest ok, przechodzę do grupy 02 i wyskakuję error, czy to sie zdarza, czy ja robie coś źle?

2) wg opisu z linku powinienem ustawić zawieszenie na 416 przód i 398 tył tak też zrobiłem.
ale.. pomyślałem ze zrobie (przykładowo) 430 przod i 410 tył w grupie 05 wpisuje wartość 1 adaptacja zatwierdzona (teoretycznie) ale po chwili namysłu chciałbym wrócic do wcześniejszych ustawień, więc od nowa sie loguje wybieram grupę 01 i co widze... nie ma 430 tak jak zaadaptowałem tylko jest 416 jak to w instrukcji obslugi, wiec czy wchodząc w adaptacje pojawiaja sie domyslne wartosci czy ta 430 nie zostałą jednak przyjeta?

3) jeśli standardowa wartość przodu to 416 a chciałbym podnieść auto o 2cm to znaczy, że mam wpsiać w nowej wartości 436?

4) jeżeli przod jest ustawiony na 416 a prawa strona jest o centymet niżej od lewej to prawe koło ma nie mieć juz 416 tylko 426? można tak?

5) wartości np, 416 są podane w mm ??

Dziekuję za podpowiedzi
Historia pojazdu po VIN - PW

Gość

Post autor: Gość » 28 wrz 2015, 17:07

zegar, Popraw w profilu rocznik-w 1000roku były tylko konie osły i bydło :]

zegar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 71
Rejestracja: 25 lip 2015, 11:49
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: zegar » 28 wrz 2015, 18:54

Poprawione, dzięki ;)
Historia pojazdu po VIN - PW

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 28 wrz 2015, 22:23

Kolego aby podniesc auto o 20mm musisz te wartosc odjac od wartosci nominalnej czyli dla przodu 396 mm i dla tylu 378 mm.Jezeli chcesz opuscic o 20 mm to wpisujesz dla przodu 436 i dla tylu 418 mm.A co do kodowania to przy kazdej probie adaptacji pokazuja sie wartosci nominalne niezaleznie od tego jakie wartosci wczesniej wpisywales.Pamietaj ze nie moze byc duzej roznicy pomiedzy poszczegolnymi kolami bo adaptacja nie przejdzie.Nie pamietam jaka jest tolerancja ale poszperaj bo gdzies to jest na forum.
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 29 wrz 2015, 06:28

Aby dobrze wykonać adaptację trzeba wiedzieć w jaki sposób się ona odbywa...

Sterownik dobrze wie na jakiej wysokości powinien być. Problem w tym, że nowe czujniki nie koniecznie musza pokazywać to samo i trzeba je zaadaptować do auta. Robiąc adaptację wpisujesz realne wartości jakie zmierzyłeś w aucie (odległość od nadkola do osi koła podana w mm). Wtedy sterownik pomyśli i... jeśli wpisałeś 436 to będzie próbował obniżyć się do 416, bo wie, że mieć tyle powinien. I tak dzieje się z każdym kołem. Podając rzeczywistą wartość ustawisz auto do serii, zawyżając wymiary auto będzie się obniżało (będzie myśleć, że jest za wysoko).

ERROR wyskakuje Ci bo czujnik ma swój zakres w jakim zmieścić się powinien dla wysokości otrzymanej po wykonaniu testu zawieszenia (podnoszenie i opadanie na początku kalibracji). Nie ma nic takiego co blokowałoby adaptację z powodu różnic pomiędzy kołami. Ale jak mocno zawyżysz wartości to wyrzuci, że jednak coś nie tak jest z czujnikiem. Poprawna wartość jest wtedy jeśli po wpisaniu i przetestowaniu nowej wartości pokaże Ci się napis VALID i tylko wtedy możesz przejść do następnego kanału. Inaczej zawsze będzie ERROR. Można go troszkę oszukać. Jak wpiszesz wartość i auto opadnie troszkę. Wyświetli się INVALID (czyli wartość niepoprawna) to koło, które aktualnie jest adaptowane lekko podnoś podnośnikiem do momentu aż wskoczy napis VALID(a właściwie nie podnoś a ulżyj na zawieszeniu). Wtedy przejdź do następnej grupy. Koło opuść i rozpocznij wpisywanie wysokości w następnym kole. Jak nie przyjmie wartości to sposobem identycznym jak wcześniej lekko podnieś koło obserwując kiedy wartość się zmieni na VALID i przejdź do następnego koła. Na koniec 5 kanał potwierdzenie i gotowe.

Jeśli auto stoi krzywo to najpierw ustaw na serie aby było prosto a później baw się w obniżanie.

Odpowiadając na wcześniejsze pytanie, które każdy pominął w tym temacie: Adaptacja dla osoby o przeciętnym IQ zajmuje 5-10 minut :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

zegar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 71
Rejestracja: 25 lip 2015, 11:49
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: zegar » 29 wrz 2015, 09:30

Dziękuje za odpowiedzi.

Nie chodzi mi o to, żeby robić tuningi i auto podnosić i obniżać, ale chciałbym bardzo ustawić je równo i zobaczyć jak stoi, później ewentualnie podnieść go lub opuścić minimalnie, by nie stał jak koza/nie leżał na ziemi.

Mam ten samochód od kilku miesięcy, jest w nim trochę rzeczy do ogarnięcia, w tym zawieszenie.
Na chwile obecna tył samochodu stoi bardzo wysoko względem przodu, przód leży, a prawe przednie koło jest jeszcze niżej, wyglada jak *****. i tak też się prowadzi, efekt podobny do ciągłej jazdy w koleinach.
Na chwilę obecną do jazdy musze używać Lifta, bo przód wadzi wszystkim o wszystko, trudności są już na comforcie, a o dynamicu można zapomnieć to jest około 2-3 cm nad ziemią

Uprzedzając Wasze pytanie, układ jest szczelny, jak postawie tak stoi, tylko że krzywo.

zrozumiałem Wasze "przesłanie" do mnie, podziałam i zobacze co z tego wyjdzie.

Dziękuje.
Historia pojazdu po VIN - PW

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 29 wrz 2015, 14:38

A tak ogólnie jak masz problem to możemy się zgadać bo widzę, że jesteś z Częstochowy :)

To nie Twoja jest ta leżąca na glebie srebrna D3, która wygląda jakby nie miała wcale powietrza w układzie?? :P
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 29 wrz 2015, 22:35

drago_o napisal
Nie ma nic takiego co blokowałoby adaptację z powodu różnic pomiędzy kołami.


To po co kazesz dzwigac auto recznie jesli wyskakuje "invalid".Poprawna adaptacja odbywa sie bez dzwigania auta a duza ruznica w wysokosci pomiedzy kolami np.przednimi skutkuje wywaleniem bledu.Jezeli wszystko jest ok z pneumatyka to zadne dzwiganie nie jest potrzebne.I tyle w temacie.
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 29 wrz 2015, 23:28

leon0376 pisze:To po co kazesz dzwigac auto recznie jesli wyskakuje "invalid".Poprawna adaptacja odbywa sie bez dzwigania auta a duza ruznica w wysokosci pomiedzy kolami np.przednimi skutkuje wywaleniem bledu.Jezeli wszystko jest ok z pneumatyka to zadne dzwiganie nie jest potrzebne.I tyle w temacie.
drago_o pisze:ERROR wyskakuje Ci bo czujnik ma swój zakres w jakim zmieścić się powinien dla wysokości otrzymanej po wykonaniu testu zawieszenia (podnoszenie i opadanie na początku kalibracji).


Nie rozumiem pytania. Ręczne dźwiganie potrzebne jest przy obniżaniu auta a nie adaptacji zawieszenia fabrycznego.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

zegar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 71
Rejestracja: 25 lip 2015, 11:49
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: zegar » 30 wrz 2015, 00:42

Coś się zadziało ! :)

Chyba jednak czujnik ma swój zakres, ponieważ moje auto miało po zmierzeniu 340mm i gdy tyle wpsiałem teoretycznie wartość została zapisana, ale gdy przodziłem do grupy 02 wyskakiwał error.

W kolejnej próbie adaptacji wpisałem wartość 400 i w następnej grupie (02) juz mozna było kalibrowac kolo, nie wyskoczył error.
Więc tym spsobem, robiać okolo 5 adaptacji z rzędu, podwyższając je za kazdym razem o nieco ponad cm, doszedłem prawie do wysokości 400 (czyli 6 cm poszło auto w góre)
Nie ustawiłem go idealnie, bo baterii brakło w laptopie, ale powiedzmy, że auto stoi na takiej wysokości jakiej powinno.

Reasumując, zeby z wysokości np 340 dojść do fabrycznej 416 nie można tego zrobić na raz, bo wyskoczy error, trzeba po jednym cm podnosić auto...
Nie twierdze, że tak jest koniec i kropka, ale w moim przyapdku to jedyna metoda by przywrócić auto do fabrycznego stanu.

Drago, zgadać zawsze się można, pogadać czy pomóc sobie wzajemnie, czemu nie....
Nie nie, to nei jest moja :D widziałem ją kilka razy, myślę że nie jest obniżona, myślę natomiast, że ko <amasz> mpresor się w niej skończył <bezradny>
Historia pojazdu po VIN - PW

kanako98
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 29 mar 2015, 14:40
Lokalizacja: nowy sącz

Post autor: kanako98 » 15 lip 2016, 21:52

Czesc :] odswierzam gdyz mam problem z moim zawieszeniem. Mianowicie wymienialem amor na regenerowany poczym dalem suto na kalibracje pewnemu gamoniowi bez pojecia jak sie okazalo. Auto ma kazde kolo innej wysokosci. Kuilem teraz interfejs i chce to sam zrobic .w autku mam przod w wartosci 33 ,34 tyl 37 i 38 cm. Zawieszenie jest cale zblokowane na komforcie. Nie moge podniesc an iobnizyc. Na desce swieci sie zolte autko oraz zielone . Teraz podlaczam interfejs i robie adaptacjewedlug instrukcji z rosstech ale natrafiam na problem przy module securrit acces po wpisaniu wartosci 31564 wyskakuje error ,Controller refused the key! Error 35: Invalid key,, i co dalej mam robic pomoze mi ktos ?
Acha dodam ze szczytalem bledy z modulu ,,level kontrol 34" ktory po usunieciu odrazu wracaja mianowicie
01487 system funktion test 008 implUsible signal
Oraz drugi
01437 control position not learnet 005 no or not incorrekt basic setting /adaptativ

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 15 lip 2016, 22:36

Masz błąd bo adaptacja została rozpoczęta i nigdy nie zakończona poprawnie. A tak ogółnie to adaptuje się czujniki nie amory wiec nie była konieczna po wymianie :)

Co masz za interfejs? Bez przyjęcia kodu nic nie zadziałasz.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 15 lip 2016, 22:36

Moim zdaniem nie przyjmuje bo masz błędy, skasuj błędy jak silnik nie pracuje na samym zapłonie i powinno polecieć dalej i popraw błędy w poście bo ciężko się czyta ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl