[D3 03 4.2MPI/LPG ] Błąd czujnika G290
- daniel3262
- Forum Audi A8
- Posty: 70
- Rejestracja: 09 gru 2015, 21:51
- Lokalizacja: Chełm
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Błąd czujnika G290
Witam, od wczoraj pojawił mi się błąd zawieszenia tj błąd czujnika zawieszenia g290(Czujnik temperatury kompresora układu poziomowania pojazdu). Po postoju nocnym pojawia się żółta kontrolka ale po ponownym włączeniu silnika gaśnie.Może być winny tylko czujnik czy jednak kompresor ?
Na cuda bym nie liczył, raczej kompresor do wymiany. Na szczęście jakiegoś mega majątku nie kosztuje.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Dokładnie, dodatkowo sprawdzić czy układ jest szczelny. Wymiana też bardzo prosta, max godzinka. Jeśli ja dałem radę, to każdy da radę. Przy wymianie zalecają wymianę przekaźnika, w przypadku Aerosusa wiem że jeśli tego się nie zrobi to traci się gwarancję, choć nie mam pojęcia czy jest to do wykrycia.
Godzina na wymianę, to w przypadku jak kupisz w pełni uzbrojony kompresor (razem z przyłączem do wężyków). Ja kupiłem kompresor ale musiałem ze starego przełożyć przyłącze które było zapieczone do tego stopnia, że wycinałem je kątówką ze starego kompresora a potem delikatnie szlifowałem aby na końcu przecinakiem rozbić i uwolnić samą końcówkę. Zajęło sporo czasu
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- daniel3262
- Forum Audi A8
- Posty: 70
- Rejestracja: 09 gru 2015, 21:51
- Lokalizacja: Chełm
Kompresor bije 8 bar jak chce podnieść zawieszenie i grzeje się do 120°.Znalazlem kompresor zregenerowany tylko bez czujnika temperatury.Na komfort jeszcze jeździ daje radę pompować.Stala dwa dni nic nie opadła,teraz wyjechałem na 5dni zostawiłem w garażu i zobaczymy.Wiem filterek i przekaźnik do wymiany 😎
https://allegro.pl/oferta/kompresor-spr ... 1566991119
https://allegro.pl/oferta/kompresor-spr ... 1566991119
- daniel3262
- Forum Audi A8
- Posty: 70
- Rejestracja: 09 gru 2015, 21:51
- Lokalizacja: Chełm
- daniel3262
- Forum Audi A8
- Posty: 70
- Rejestracja: 09 gru 2015, 21:51
- Lokalizacja: Chełm
- Nyku
- Forum Audi A8
- Posty: 276
- Rejestracja: 11 sty 2015, 17:17
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Skoro się załącza to powinien coś "dmuchać".
Robiłeś może testy wykonawcze VCDSem? Jak szczelność?
Podłóż rękę pod brązowy przewód który wchodzi w kompresor podczas jego pracy. Może coś się krzywo nakręciło i ucieka bokiem.
Kompresor uzupełnia zasobnik po przekroczeniu bodajże 20 lub 30km/h ale jak auto siedzi nisko to zaraz po odpaleniu zacznie auto poziomować do odpowiedniej wysokości nawet jak w zasobniku pusto.
Robiłeś może testy wykonawcze VCDSem? Jak szczelność?
Podłóż rękę pod brązowy przewód który wchodzi w kompresor podczas jego pracy. Może coś się krzywo nakręciło i ucieka bokiem.
Kompresor uzupełnia zasobnik po przekroczeniu bodajże 20 lub 30km/h ale jak auto siedzi nisko to zaraz po odpaleniu zacznie auto poziomować do odpowiedniej wysokości nawet jak w zasobniku pusto.
- daniel3262
- Forum Audi A8
- Posty: 70
- Rejestracja: 09 gru 2015, 21:51
- Lokalizacja: Chełm
Jeszcze wyspa zaworowa może być uwalona (bądź sterowanie nią lub wiązka)
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- daniel3262
- Forum Audi A8
- Posty: 70
- Rejestracja: 09 gru 2015, 21:51
- Lokalizacja: Chełm
No ale czego się spodziewasz po 2-3 minutach pracy kompresora tym bardziej na postoju gdzie nie ma przewiewu powietrza? Że zimny będzie? No siłą rzeczy musi się zagrzać.
Zakładam że kompresor i jego podłączenie pneumatyczne masz ok
1 - czy dolot do kompresora jest drożny? Może rurka zawalona syfem i nie potrafi ssać powietrza?
2 - czy wyspa zaworowa jest sprawna? Możesz mieć nieszczelny zbiornik ciśnienia powietrza i dodatkowo uwalony zawór w wyspie, wtedy na okrągło będzie uciekać powietrze. No nie ma siły, musisz sprawdzać po kolei każdy obwód. Ewentualnie spróbuj auto podnieść na postoju tak żeby nie leżało kompletnie na glebie i wtedy spróbuj podpompować. Podniesienie auta z kompletnej gleby chwilę zajmuje. Tak mu ulżysz bo nie będzie musiał dźwigać od samego początku całego ciężaru. Pamiętaj o przełączeniu wcześniej w tryb podnośnika. Podłóż auto klockami a później wyłącz tryb podnośnika i zobaczysz co się będzie działo. Nie mniej jednak, jeśli kompresor sprawny i szczelnie podpięty w obieg, to oszukał bym nieszczelności bądź problemu w sterowaniu wyspy.
Zakładam że kompresor i jego podłączenie pneumatyczne masz ok
1 - czy dolot do kompresora jest drożny? Może rurka zawalona syfem i nie potrafi ssać powietrza?
2 - czy wyspa zaworowa jest sprawna? Możesz mieć nieszczelny zbiornik ciśnienia powietrza i dodatkowo uwalony zawór w wyspie, wtedy na okrągło będzie uciekać powietrze. No nie ma siły, musisz sprawdzać po kolei każdy obwód. Ewentualnie spróbuj auto podnieść na postoju tak żeby nie leżało kompletnie na glebie i wtedy spróbuj podpompować. Podniesienie auta z kompletnej gleby chwilę zajmuje. Tak mu ulżysz bo nie będzie musiał dźwigać od samego początku całego ciężaru. Pamiętaj o przełączeniu wcześniej w tryb podnośnika. Podłóż auto klockami a później wyłącz tryb podnośnika i zobaczysz co się będzie działo. Nie mniej jednak, jeśli kompresor sprawny i szczelnie podpięty w obieg, to oszukał bym nieszczelności bądź problemu w sterowaniu wyspy.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- Nyku
- Forum Audi A8
- Posty: 276
- Rejestracja: 11 sty 2015, 17:17
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Owszem, przy sprawnym kompresorze jak dupę miałem całkowicie na ziemi to od momentu odpalenia auta do wypoziomowania na wcześniej zadany tryb komfort zajęło to może z 15sekund. Więc pomimo jakiejś nieszczelności (bo tył usiadł) kompresor nie miał problemu dźwignąć auta.
Nagrywałem nawet z tego filmik, wrzuciłem Ci na YouTube możesz sobie zerknąć.
Nagrywałem nawet z tego filmik, wrzuciłem Ci na YouTube możesz sobie zerknąć.