Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 04 4.0TDI ] Zapalająca się losowo kontrolka zawieszeni

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

[D3 04 4.0TDI ] Zapalająca się losowo kontrolka zawieszeni

Post autor: drago_o » 16 lut 2015, 17:39

Witam,

Zawieszenie się normlanie poziomuje, trzyma poziom, nie opada, kompresor pompuje szybko, wszystko jest super do momentu wyskoczenia błędu.

W losowy sposób zapala mi się kontrolka zawieszenia. Czasem po 5 minutach, czasem 10, czasem wcale. Po odpaleniu lub po skasowaniu na odpalonym silniku błędy znikają i losowo pojawiają się znowu. Zawsze te trzy w sterowniku Level Control:
01487 - System Function Test
008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 160
Mileage: 0 km
Time Indication: 0

01398 - Signal Conductor for Central Locking; Doors Open
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 160
Mileage: 386727 km
Time Indication: 0
Date: 2015.02.14
Time: 08:54:05

01400 - Suspension Level Control
001 - Upper Limit Exceeded
Freeze Frame:
Fault Status: 11100001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Reset counter: 122
Mileage: 387056 km
Time Indication: 0
Date: 2015.02.16
Time: 14:23:52
Myślicie, że to może być coś z kablami/kostkami? Wygląda to tak jakby nie stykało coś... Macie jakieś pomysły? Jak sparwdzić, które to koło? I wreszcie czemu w sterowniku Level Control jest coś o zamykaniu drzwi? :D

pozdrawiam,
Karol
Ostatnio zmieniony 06 mar 2015, 17:02 przez drago_o, łącznie zmieniany 2 razy.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 21 lut 2015, 11:35

Dzisiaj usiadłem i zakodowałem całe auto od początku po koleji w każdym sterowniku.

Pozostaje mi jeden wyskakujący błąd. Zauważyłem, że problem jest z zaworem od tylniego lewego koła. Nie opada. Podnosi się, trzyma poziom, ale jak go chcę obniżyć to nie opada. Tylko czasami się jakby odblokuje.

To ostatni wyskakujący błąd:
Address 34: Level Control Labels: 4E0-910-553.lbl
Control Module Part Number: 4E0 910 553 H HW: 4E0 907 553 F
Component and/or Version: LUFTFDR.-CDC H06 4480
Software Coding: 0015510
Work Shop Code: WSC 79537 150 59618
VCID: 285BFC93E263
1 Fault Found:

01400 - Suspension Level Control
001 - Upper Limit Exceeded
Freeze Frame:
Fault Status: 11100001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 122
Mileage: 387177 km
Time Indication: 0
Date: 2015.02.21
Time: 10:57:19
Ross-Tech sugeruje wyciek lub przegrzanie. Ale sprężarka podnosi dobrze a błąd występuję przy próbuje obniżenia się auta. Wyciek też powodowałby opadanie i nie trzymałby poziomu poprawnie. A Wy macie jakieś sugestie?

pozdrawiam,
Karol
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 21 lut 2015, 12:09

Witam!

Wachodzi na to ze konczy sie zaworek.Jesli dostala sie tam nawet najmniejsza ilosc cieczy to zegnaj.Bylbym jeszcze probowal (stara z przed wielu lat metoda) odrobiny spirytusu dokladnie w to miejsce ukladu.

Stefan.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 21 lut 2015, 12:18

No wiem wiem jak to z zawrami bywa i też tak pomyślałem. Ale od godziny szukam informacji gdzie znajduje się zestaw zaworów pneumatycznych. W ETKA znaleźienie czegoś takiego to masakra :P
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 21 lut 2015, 12:30

Witam!

Ja bym obstawial ze wewnatrz amortyzatora.

Stefan.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 21 lut 2015, 12:33

Nie no w amortyzatorze nie ma zaworów. Jest zestwa zaworów pneumatycznych, znam numer cześci ale nie mam pojęcia gdzie jest umieszczony :P

Rozdzielacz pneumatyczny ma numer 4E0616014 i to bym pierwsze obstawiał. Pewnie elektrozawór zawiesza się przy próbie przejścia do stanu odpowietrzania układu.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 21 lut 2015, 13:15

ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 21 lut 2015, 14:00

Witam!
drago_o pisze:Nie no w amortyzatorze nie ma zaworów.
-ja bylbym to sprawdzilbym. :)

Stefan.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 21 lut 2015, 14:44

Dzięki pioter o to chodziło ;)

Część już zamówiona na podmiankę i będę testował :P
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 28 lut 2015, 13:47

Czekam an część coś długo do mnie idzie... ale zauważyłem w tym czasie pewne rzeczy.

Tył w ogóle się nie poziomuje. Jedno koło stoi na komforcie a drugie stoi na lifcie. Przód się poziomuje. Nic nie opada. Jakieś pomysły więcej?

pozdrawiam,
Karol

DODANO:
Widzę, że nikt mi nie jest w stanie pomóc to zapytam o co innego. Gdzie znajdują się wtyczki amortyzatorów tylnich? Nadkola czy gdzieś od środka? Ktoś podpowie?
Ostatnio zmieniony 01 mar 2015, 23:36 przez drago_o, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 01 mar 2015, 20:20

Witam!
drago_o pisze:Widzę, że nikt mi nie jest w stanie pomóc
-to ciekawe choc bledne spostrzezenie.


Stefan.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 01 mar 2015, 20:47

drago_o pisze:(...)Tył w ogóle się nie poziomuje. Jedno koło stoi na komforcie a drugie stoi na lifcie. Przód się poziomuje. Nic nie opada. (...)
Karolu, a skąd takie podejrzenia, robiłeś pomiary? Próbowałeś ponownej adaptacji zawieszenia? Poza tym przy amortyzatorach są zawory, ale w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić główny blok zaworów (za przednim kołem od strony kierowcy, będzie widoczny po zdjęciu wygłuszenia nadkola).
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 01 mar 2015, 22:59

Juz go czailem i idzie do mnie sprawna część na podmiane do testow ale cos dotrzeć nie może.

Gdzie są tam zawory? Nie znalazłem na żadnym schemacie dlatego myślałem ze ich nie ma.

Lewe tylnie jest na lifcie i często jak rano odpalam auto to na MMI pokazuje mi lift, nawet jak reszta kół jest w dole(auto gasilem na confort). Prawe koło wysokością jest na comforcie jak w trakcie adaptacji wcześniejszej jaka robilem.

Ponownej adaptacji nie robię bo jak jej nie dokoncze to łapy się nie będą poziomowac a teraz mimo błędu czujniki działają i się poziomuja. A dużo w nocy jezdze.

Mogę ustawić auto na lift i włączyć blokadę zawieszenia nawet jak jedno jest ciągle nie podniesione.

Przód ładnie lata gora dol, nic nie opada ani przód ani tył przez noc.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 05 mar 2015, 18:01

No i dokonałem analizy wszystkich bloków zawieszenia....

Jedyną rzeczą jaką znalazłem jest to, że w kanale 007 transverse lock-up(air spring valve status) po przełączeniu poziomu załączają się dla przednich kół ON ON i przód opada lub podnosi się, po tym włącza się ON ON dla tyłu i tył się nie rusza.

acceleration signal jest podawany dla 2 czujnikow z przodu i jeden z tyłu.

Wysokości zawieszenia dla każdego koła podawane są poprawnie i sterownik widzi, że jedno koło jest bardzo wysoko(40mm wyżej)

Jeszcze nie wiem co oznacza: rear lid status - lid closed

System status jak skasuje błąd to 5072, po wyskoczeniu błedu jest 6080. Błąd znika przy każdym odpaleniu silnika lub po skasowaniu VCDS'em.


Co radzicie mi abym jeszcze sprawdził w blokach pomiarowych?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Motostacja

Post autor: Motostacja » 05 mar 2015, 22:34

ja miałem takie objawy jak piszesz przy zwarciu kabli od czujnika poziomowania , przejrzałem kable faktycznie zwarły sie zaizolowałem i do dziś smiga bez błedów w bloku Level Control

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl