![]() |
![]() |
![]() |
[D3 05 ] Trwałość zawieszenia
[D3 05 ] Trwałość zawieszenia
Witam,
Jak już pisałem wcześniej, przymierzam się do zakupu wersji jak w tytule.
Dużo można przeczytać o kosztach rzędu 20 tyś przy wysypaniu się zawieszenia pneumatycznego.
Pytanie jest następujące:
- czy często się zdarza że występuje tak poważna usterka zmuszająca do poniesienia takiego kosztu (~20k), czy też jeżeli już to sypią się poszczególne elementy i koszty są niższe,
- czy puszczając przed zakupem auto na przegląd np do aso można sprawdzić żywotność / stan zawieszenia i uzyskać na miejscu od nich (aso) inf. czy coś się "szykuje" w danym aucie w temacie zawieszenia ?
- biorąc pod uwagę rocznik mnie interesujący, ciekaw jestem opinii kolegów którzy mają takie auta jak to wygląda (trwałość, poważne awarie)
pozdrawiam serdecznie.
Jak już pisałem wcześniej, przymierzam się do zakupu wersji jak w tytule.
Dużo można przeczytać o kosztach rzędu 20 tyś przy wysypaniu się zawieszenia pneumatycznego.
Pytanie jest następujące:
- czy często się zdarza że występuje tak poważna usterka zmuszająca do poniesienia takiego kosztu (~20k), czy też jeżeli już to sypią się poszczególne elementy i koszty są niższe,
- czy puszczając przed zakupem auto na przegląd np do aso można sprawdzić żywotność / stan zawieszenia i uzyskać na miejscu od nich (aso) inf. czy coś się "szykuje" w danym aucie w temacie zawieszenia ?
- biorąc pod uwagę rocznik mnie interesujący, ciekaw jestem opinii kolegów którzy mają takie auta jak to wygląda (trwałość, poważne awarie)
pozdrawiam serdecznie.
Ostatnio zmieniony 04 sty 2014, 21:32 przez walczanin, łącznie zmieniany 1 raz.
Z droższych usterek w zawieszeniu D3 jest awaria kompresora lub uszkodzenie amortyzatora i konieczność jego wymiany . Stan zawieszenia (wahacze ,sworznie, gumy itp.) można sprawdzić np. w ASO lub innym warsztacie przed zakupem auta.
Co do kosztów to 20tyś zł to lekka przesada no chyba że kupiłeś szrot lub wymieniasz wszystko w zawieszeniu ( przód + tył ).
Co do kosztów to 20tyś zł to lekka przesada no chyba że kupiłeś szrot lub wymieniasz wszystko w zawieszeniu ( przód + tył ).
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
walczanin, w D3 są chyba pneumatyczne amorki i nie musisz ich wymieniać parami ponieważ poziomem każdego amorka steruje komputer w aucie .
Tam wystarczy wymienić jeden .
Z resztą rozmawiałem z kolegą który siedzi w Anglii ( pracuje w serwisie Vw) i powiedział mi , że u nich jak przyjeżdża klient z wywalonym amorkiem , to mu wymieniają tylko 1 , a nie tak jak u nas 2 .
Bo skoro jest sprawny to po co go wymieniać ??
Niepotrzebne koszta .
Ps : z biegiem czasu i tak będzie trzeba wymienić drugi , ale jeśli polatasz na nim jeszcze z pół roku to .... wybór należy do ciebie .
Amortyzatory nigdy nie są sprawne w 100% nawet fabrycznie nowy .
To jest chyba coś koło 86-92% czy jakoś tak .
Tam wystarczy wymienić jeden .
Z resztą rozmawiałem z kolegą który siedzi w Anglii ( pracuje w serwisie Vw) i powiedział mi , że u nich jak przyjeżdża klient z wywalonym amorkiem , to mu wymieniają tylko 1 , a nie tak jak u nas 2 .
Bo skoro jest sprawny to po co go wymieniać ??
Niepotrzebne koszta .
Ps : z biegiem czasu i tak będzie trzeba wymienić drugi , ale jeśli polatasz na nim jeszcze z pół roku to .... wybór należy do ciebie .
Amortyzatory nigdy nie są sprawne w 100% nawet fabrycznie nowy .
To jest chyba coś koło 86-92% czy jakoś tak .
Ostatnio zmieniony 04 sty 2014, 22:29 przez mdamian, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

No tak , u nas to logika , a w ASO ?? Zarobekwalczanin pisze:@mdamian - oczywiście logiczne to to jest (brak wymieniania parami), ale wiesz jak z logiką u nas i w aso....

Tu masz przykładową cene kompletnego zawieszenia do D3
http://allegro.pl/wahacze-zestaw-wahacz ... 03968.html
Cały komplet wahaczy na przód do D3 , a tu masz Amorek po regeneracji
http://allegro.pl/amortyzator-audi-a8-d ... 21998.html
Znalazłem taki artykul http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploat ... prawy.html
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

poduszka sa niesmiertelne - predzej sie auto rozsypie niz ktorys amor. Inna sprawa jezeli robimy z auta offroadowego byka to napewno sie wysra szybciej. Ale a8 to limo a nie jeep 
przestrzegac regul podnoszenia auta na jacking mode i wszystko bedzie ok.
arnottindustries.com - tu masz zamienniki z dozywotnia gwarancja na zasadzie p&p - cena nie zabija nawet doliczajac transport i clo - ja sie jeszcze stargowalem o 200$ za amorki do allroada.
kompresor w razie "W" bierzesz od mercedesa - nowy to jakies 1200-1400pln. Czasami pada rozdzielacz - ale to groszowki - na allegro po 50pln.
wachacze i pierdolki - zalezy gdzie robisz - ASO ma swoja cene chociaz te same czesci dostajesz za 30% ich ceny plus ewentualna robocizna jesli nie potrafisz sam - za komplet p+t spokojnie ponizej 3k sie wyrabia.
calosc sprawdzisz przed zakupem na kazdej stacji - ewentualnie podpiecie pod kompa i sprawdzenie szczelonosci to blahostka.
pozdrawiam

przestrzegac regul podnoszenia auta na jacking mode i wszystko bedzie ok.
arnottindustries.com - tu masz zamienniki z dozywotnia gwarancja na zasadzie p&p - cena nie zabija nawet doliczajac transport i clo - ja sie jeszcze stargowalem o 200$ za amorki do allroada.
kompresor w razie "W" bierzesz od mercedesa - nowy to jakies 1200-1400pln. Czasami pada rozdzielacz - ale to groszowki - na allegro po 50pln.
wachacze i pierdolki - zalezy gdzie robisz - ASO ma swoja cene chociaz te same czesci dostajesz za 30% ich ceny plus ewentualna robocizna jesli nie potrafisz sam - za komplet p+t spokojnie ponizej 3k sie wyrabia.
calosc sprawdzisz przed zakupem na kazdej stacji - ewentualnie podpiecie pod kompa i sprawdzenie szczelonosci to blahostka.
pozdrawiam
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
Nie przesadzajcie z tymi kosztami. @0 klocków to chyba na oryginałach w ASO.
Zawieszenie pneumatyczne jest dosyć trwałe.
Normalnie użytkowane wytrzymuje swobodnie 300 tys km i ponad.
Najczęściej pada kompresor którego koszt NOWEGO na allegroszu to ok 1 tys zł.
Lub możesz jeszcze stąd:
http://www.air-suspension-shop.com/Compressor_3
Używki czy regeneracji z autopsji absolutnie nie polecam.
Drogie są amortyzatory ale i też najtrwalsze.
Nie wymieniałem i nie regenerowałem. Ale trzeba przekalkulować co się opłaca.
Przy zwrocie starego jest "upust" na nowy.
No a wahacze, końcówki, sworznie to tradycyjnie jak to w Polsce.
Większość robi na zamiennikach np. lemforder.
Akurat zawieszenie nie jest takie kosztowne w A8 D3.
Zasada jest jedna im taniej kupisz tym drożej kosztuje użytkowanie.
Jak jest po dzwonie, zaniedbany, szczep, zajeżdżony, wyeksploatowany to masz skarbonkę i problem.
I niezależnie od marki.
Zawieszenie pneumatyczne jest dosyć trwałe.
Normalnie użytkowane wytrzymuje swobodnie 300 tys km i ponad.
Najczęściej pada kompresor którego koszt NOWEGO na allegroszu to ok 1 tys zł.
Lub możesz jeszcze stąd:
http://www.air-suspension-shop.com/Compressor_3
Używki czy regeneracji z autopsji absolutnie nie polecam.
Drogie są amortyzatory ale i też najtrwalsze.
Nie wymieniałem i nie regenerowałem. Ale trzeba przekalkulować co się opłaca.
Przy zwrocie starego jest "upust" na nowy.
No a wahacze, końcówki, sworznie to tradycyjnie jak to w Polsce.
Większość robi na zamiennikach np. lemforder.
Akurat zawieszenie nie jest takie kosztowne w A8 D3.
Zasada jest jedna im taniej kupisz tym drożej kosztuje użytkowanie.
Jak jest po dzwonie, zaniedbany, szczep, zajeżdżony, wyeksploatowany to masz skarbonkę i problem.
I niezależnie od marki.
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj