![]() |
![]() |
![]() |
[D3 06 4.2TDI ] Pneumatyczne zawieszenie
[D3 06 4.2TDI ] Pneumatyczne zawieszenie
Witajcie.
Zastanawia mnie pewna kwestia, moze ktos z Was przerabial.
Po przekroczeniu pewnej predkosci (o ile dobrze pamietam 105km/h)
auto z pozycji LIFT automatycznie przechodzi do ostatniej uzywanej
np. COMFORT. Pytanie, czy mozna zmienic predkosc przy ktorej auto sie
opuszcza? np. zeby zmienialo sie to przy 140 km/h.
Pozdrawiam
Zastanawia mnie pewna kwestia, moze ktos z Was przerabial.
Po przekroczeniu pewnej predkosci (o ile dobrze pamietam 105km/h)
auto z pozycji LIFT automatycznie przechodzi do ostatniej uzywanej
np. COMFORT. Pytanie, czy mozna zmienic predkosc przy ktorej auto sie
opuszcza? np. zeby zmienialo sie to przy 140 km/h.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2016, 18:44 przez WiZ, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
LIFT jest dostepny przy predkosciach ponizej 80km/h, ale
jak juz na nim jestes to dopiero po przekroczeniu ok 100km/h automatycznie
schodzi na dol do pozycji COMFORT, AUTO lub DYNAMIC
Pytam poniewaz moje A8 jest obnizone. Po miescie jezdze tylko na LIFT,
gdyz na COMFORT powyrywalbym zawieszenie
W pozycji LIFT jestem i tak nieco nizej niz normalnie na COMFORT.
Nieraz przez przypadek :evil: przycisne powyzej tej predkosci i auto schodzi na dol.
Wolalbym, zeby to zachodzilo przy wiekszej predkosci.
P.S.
No chyba nie sadzisz,ze takie informacje sa w instrukcji lol :shock:
jak juz na nim jestes to dopiero po przekroczeniu ok 100km/h automatycznie
schodzi na dol do pozycji COMFORT, AUTO lub DYNAMIC
Pytam poniewaz moje A8 jest obnizone. Po miescie jezdze tylko na LIFT,
gdyz na COMFORT powyrywalbym zawieszenie

W pozycji LIFT jestem i tak nieco nizej niz normalnie na COMFORT.
Nieraz przez przypadek :evil: przycisne powyzej tej predkosci i auto schodzi na dol.
Wolalbym, zeby to zachodzilo przy wiekszej predkosci.
P.S.
No chyba nie sadzisz,ze takie informacje sa w instrukcji lol :shock:
Oto kilka danych:
automatic" mode:
Basic vehicle level, comfort-oriented suspension with appropriately adapted damper map. The
vehicle is lowered by 25 mm after 30 seconds at speeds of 75 mph (120 km/h) or more ("motorway
lowering"). This lowered position improves aerodynamics and reduces fuel consumption.
"comfort" mode:
Vehicle height as in "automatic" mode, less damping at lower speeds than in "automatic"
mode, resulting in even greater driving comfort than in "automatic" mode.
There is no automatic motorway lowering.
"automatic" and "comfort" mode: Basic level 292_005
Basic level"dynamic" mode:
Vehicle level is 20 mm lower than in "automatic" mode. The damper map is automatically set to
sporty. After 30 seconds at speeds of 75 mph (120 km/h) or more, the car is lowered by another
5 mm ("motorway lowering").
7
"lift" mode: + 25 mm 292_006
+ 25 mm
"lift" mode:
Vehicle level is 25 mm higher than in "automatic" mode, comfort-oriented suspension like
"automatic" mode.
automatic" mode:
Basic vehicle level, comfort-oriented suspension with appropriately adapted damper map. The
vehicle is lowered by 25 mm after 30 seconds at speeds of 75 mph (120 km/h) or more ("motorway
lowering"). This lowered position improves aerodynamics and reduces fuel consumption.
"comfort" mode:
Vehicle height as in "automatic" mode, less damping at lower speeds than in "automatic"
mode, resulting in even greater driving comfort than in "automatic" mode.
There is no automatic motorway lowering.
"automatic" and "comfort" mode: Basic level 292_005
Basic level"dynamic" mode:
Vehicle level is 20 mm lower than in "automatic" mode. The damper map is automatically set to
sporty. After 30 seconds at speeds of 75 mph (120 km/h) or more, the car is lowered by another
5 mm ("motorway lowering").
7
"lift" mode: + 25 mm 292_006
+ 25 mm
"lift" mode:
Vehicle level is 25 mm higher than in "automatic" mode, comfort-oriented suspension like
"automatic" mode.
Skąd to zerżnąłeś? Jak już coś piszesz, to pisz, zrozumiale.jacek pisze:Oto kilka danych:
automatic" mode:
Basic vehicle level, comfort-oriented suspension with appropriately adapted damper map. The
vehicle is lowered by 25 mm after 30 seconds at speeds of 75 mph (120 km/h) or more ("motorway
lowering"). This lowered position improves aerodynamics and reduces fuel consumption.
"comfort" mode:
Vehicle height as in "automatic" mode, less damping at lower speeds than in "automatic"
mode, resulting in even greater driving comfort than in "automatic" mode.
There is no automatic motorway lowering.
"automatic" and "comfort" mode: Basic level 292_005
Basic level"dynamic" mode:
Vehicle level is 20 mm lower than in "automatic" mode. The damper map is automatically set to
sporty. After 30 seconds at speeds of 75 mph (120 km/h) or more, the car is lowered by another
5 mm ("motorway lowering").
7
"lift" mode: + 25 mm 292_006
+ 25 mm
"lift" mode:
Vehicle level is 25 mm higher than in "automatic" mode, comfort-oriented suspension like
"automatic" mode.
Ja mam dwie instrukcje po polsku.
[ Dodano: 2012-11-03, 17:42 ]
Ten co napisał też nie ma zielonego pojęcia. :lol:WiZ pisze:Nie za bardzo wiem co te dane wnosza do tematu.........
jak rozumiem te dane wnosza do tematu nastepujaca informacje:
samochod jest obnizany przy predkosci 120 zamiast jak domniemywa WiZ - 105
prosze zwrocie uwage, ze przytoczona informacje przez Jacka moze sie odnosic do rynku amerykanskiego, nie europejskiego (nie wiem czy sa roznice)
druga sprawa musisz niezle przyciskac w miescie, bo rzeczywiscie z tego co pamietam zawieszenie obniza sie po jakims czasie ( 30 sek?) a nie od razu. chyba rada jest jedna: daj sobie spokoj z obnizaniem samochodu.
samochod jest obnizany przy predkosci 120 zamiast jak domniemywa WiZ - 105
prosze zwrocie uwage, ze przytoczona informacje przez Jacka moze sie odnosic do rynku amerykanskiego, nie europejskiego (nie wiem czy sa roznice)
druga sprawa musisz niezle przyciskac w miescie, bo rzeczywiscie z tego co pamietam zawieszenie obniza sie po jakims czasie ( 30 sek?) a nie od razu. chyba rada jest jedna: daj sobie spokoj z obnizaniem samochodu.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
WIZ no to faktycznie masz "problem". Z tego co pamiętam obniżenie przez kompa trwa ok 20 sek i zrobi to każdy. Może w normalnej eksploatacji miej prześwit fabryczny. A na lans sobie obniżysz.
W innym wypadku będziesz prekursorem indywidualnej regulacji zawieszenia w A8 D3. I możesz być, w tym źródłem wiedzy dla kontynentów.
Bez złośliwości.
Nie słyszałem o tak dalekiej ingerencji w programowanie zawieszenia. Ale skoro to są kompy i programy to wszystko można.
Na marginesie. Mój szwagier, jak jeszcze się ścigał na motorach to program do sterowania napędem (z kompresorem i wtrysk) pisał specjalnie informatyk, chyba z politechniki.
Także wszystko można. Ale ja tu na forum nie przypominam sobie takiego tematu.
8-)
W innym wypadku będziesz prekursorem indywidualnej regulacji zawieszenia w A8 D3. I możesz być, w tym źródłem wiedzy dla kontynentów.
Bez złośliwości.
Nie słyszałem o tak dalekiej ingerencji w programowanie zawieszenia. Ale skoro to są kompy i programy to wszystko można.
Na marginesie. Mój szwagier, jak jeszcze się ścigał na motorach to program do sterowania napędem (z kompresorem i wtrysk) pisał specjalnie informatyk, chyba z politechniki.
Także wszystko można. Ale ja tu na forum nie przypominam sobie takiego tematu.
8-)
Wydaje mi sie,ze nie czytacie ze zrozumieniem
and808
Pogubiles sie trasznie......
Jesli jedziesz w polozeniu Dynamic lub Automatic to faktycznie po 30 sec jazdy powyzej 120km/h auto sie obniza o 5mm.
ale nie o tym mowa.......
Jadac w pozycji LIFT auto obniza sie od razy, kiedy przekroczysz ok 100km/h
Odsylam do ksiazki serwisowej.
Apophis
Obnizam auto, zeby siedzialo jeszcze nizej. Powiedzmy,ze mialem taka zachcianke.
A przyciskiem nie obnizysz tak nisko jak siedzi moje.
Nie kazdemu musi sie to podobac, ale pamietaj ze to moj wybor.
Serrgiusz
Oczywiscie nie jest to prosty temat. Nie pytalbym jakbym znalazl jakies info na ten temat.
Oczywiscie masz racje,ze sa to kompy i programy, wiec mozna wszystko.
Dlatego wlasnie zapytalem na forum, liczac ze ktos to grzebal. Wierze,ze mozna to zrobic.
Trzeba po prostu skonfigurowac soft tak,zeby opuszczal przy wiekszej predkosci.
Latwo powiedziec.......... ;-)
P.S.
Obnizenie przez kompa wcale nie trwa 20 sec
I nie sadze,ze w czasie jazdy bede wyciagac kompa, podlaczal go i grzebal z wartosciami
wysokosci zawieszenia. Bawilem sie w tym temacie. Z reszta jest oddzielny topic na ten temat na forum.
Wiem,ze FOSS ma rowniez swoja obnizona. Moze jak tu zajrzy to sie wypowie.
and808
Pogubiles sie trasznie......
Jesli jedziesz w polozeniu Dynamic lub Automatic to faktycznie po 30 sec jazdy powyzej 120km/h auto sie obniza o 5mm.
ale nie o tym mowa.......
Jadac w pozycji LIFT auto obniza sie od razy, kiedy przekroczysz ok 100km/h
Odsylam do ksiazki serwisowej.
Apophis
Obnizam auto, zeby siedzialo jeszcze nizej. Powiedzmy,ze mialem taka zachcianke.
A przyciskiem nie obnizysz tak nisko jak siedzi moje.
Nie kazdemu musi sie to podobac, ale pamietaj ze to moj wybor.
Serrgiusz
Oczywiscie nie jest to prosty temat. Nie pytalbym jakbym znalazl jakies info na ten temat.
Oczywiscie masz racje,ze sa to kompy i programy, wiec mozna wszystko.
Dlatego wlasnie zapytalem na forum, liczac ze ktos to grzebal. Wierze,ze mozna to zrobic.
Trzeba po prostu skonfigurowac soft tak,zeby opuszczal przy wiekszej predkosci.
Latwo powiedziec.......... ;-)
P.S.
Obnizenie przez kompa wcale nie trwa 20 sec
I nie sadze,ze w czasie jazdy bede wyciagac kompa, podlaczal go i grzebal z wartosciami
wysokosci zawieszenia. Bawilem sie w tym temacie. Z reszta jest oddzielny topic na ten temat na forum.
Wiem,ze FOSS ma rowniez swoja obnizona. Moze jak tu zajrzy to sie wypowie.
Zgadza się ale..WiZ pisze:Apophis
Obnizam auto, zeby siedzialo jeszcze nizej. Powiedzmy,ze mialem taka zachcianke.
A przyciskiem nie obnizysz tak nisko jak siedzi moje.
Nie kazdemu musi sie to podobac, ale pamietaj ze to moj wybor.
No własnie o to mi chodziłoWiZ pisze:Pytam poniewaz moje A8 jest obnizone. Po miescie jezdze tylko na LIFT,
gdyz na COMFORT powyrywalbym zawieszenie


Ostatnio zmieniony 03 lis 2012, 21:18 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.
slusznie, nie przeczytalem dokladnie co pisales.WiZ pisze:Wydaje mi sie,ze nie czytacie ze zrozumieniem
and808
Pogubiles sie trasznie......
Jesli jedziesz w polozeniu Dynamic lub Automatic to faktycznie po 30 sec jazdy powyzej 120km/h auto sie obniza o 5mm.
ale nie o tym mowa.......
Jadac w pozycji LIFT auto obniza sie od razy, kiedy przekroczysz ok 100km/h
Odsylam do ksiazki serwisowej.
Apophis
Moze troche przesadzilem......... Nie jest az tak zle, ale jest nisko.
Da sie uzytkowac. Trzeba poprostu uwazac. W miescie zawsze sa jakies nierownosci,
dziury itp. Za to na trasie swietnie sie jezdzi.
Dlatego uzywam opcji LIFT zeby w miescie nie musiec sie koncentrowac na nawierzchi drogi
az tak bardzo.
Moze troche przesadzilem......... Nie jest az tak zle, ale jest nisko.
Da sie uzytkowac. Trzeba poprostu uwazac. W miescie zawsze sa jakies nierownosci,
dziury itp. Za to na trasie swietnie sie jezdzi.
Dlatego uzywam opcji LIFT zeby w miescie nie musiec sie koncentrowac na nawierzchi drogi
az tak bardzo.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC