[D4 10 4.2TDI ] Błąd amortyzator pneumatyczny
[D4 10 4.2TDI ] Błąd amortyzator pneumatyczny
Wyskakuje mi co jakiś czas zółty błąd auto z dwoma strzałkami i wyświetla się napis amortyzator pneumatyczny awaria. Auto normalnie opuszczam i podnosze bez problemu. Zauważyłem, że jak zaświeci się błąd w trakcie jazdy, to bardziej odczuwam niedoskonoałości drogi. Znajomy podłączył komputer diagnostyczny foxwell i pokazało błąd, ale bez żadnego numeru Jestem w Norwegii i do mechanika swojego zaufanego mam kawałek, ale pewnie podjadę na dniach. W grudniu jadę do Polski trasa ponad 1000 km i tak się zastanawiam, czy jechać z taką usterką i naprawic w Polsce, czy lepiej zrobić to przed wyjazdem? Jak myślicie, jaka może być przyczyna? Pozdrawiam
Dziwne własnie. Wracałem z pracy i błąd amortyzatora pojawił się po przejechaniu 10 km do tego wyskoczył mi napis Systemy ACC i audi breaking guard niedostępne. Czasami razem z błędem amortyzatora wyskakuje w tym samym momencie błąd że nie działa asystent świateł drogowych. Czy to wszystko może być wpiete w ten sam moduł i coś z nim nie tak, czy coś? Nie mam pojecia co to może byc i aż tyle tego wszystkiego naraz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1294
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Forum Audi A8
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 wrz 2021, 23:58
- Lokalizacja: niegosławice
Witam. Podepnę się pod temat. Czy ktoś kalibrował zawieszenie pneumatyczne za pomocą OBD eleven? Coś niechcący usunąłem lub zmieniłem podczas zabawy tym urządzeniem i straciłem ustawienie sterownika, i wszelkich nastaw podstawowych. Teraz mogę tylko z poziomu OBD eleven napełnić zawieszenie powietrzem i jechać. Ale praktycznie bez żadnej amortyzacji. Niby kalibracja za pomocą tego urządzenia jest prosta ale w pewnym momencie wyskakuje komunikat który nie puszcza mnie dalej. Chodzi o kolejność czynności podczas całej procedury. Może ktoś na forum posiada OBD eleven i trochę więcej znajomości niż ja. Proszę o pomoc.
A jeżeli chodzi o te pozostałe błędy które wyskakują razem z awarią zawieszenia spowodowane są zapewne tą usterką gdyż u mnie stało sie tak samo. Jeden z kolegów mi mówił że wszystkie te systemy ktore pokazują awarie bazują na ustawieniach wysokości i poziomowania samochodu i jeżeli tego braknie to nie mają podstawowych danych do poprawnego działania. Np. świątła drogowe będą błednie oświetlać drogę,za wysoko lub za nisko.
A jeżeli chodzi o te pozostałe błędy które wyskakują razem z awarią zawieszenia spowodowane są zapewne tą usterką gdyż u mnie stało sie tak samo. Jeden z kolegów mi mówił że wszystkie te systemy ktore pokazują awarie bazują na ustawieniach wysokości i poziomowania samochodu i jeżeli tego braknie to nie mają podstawowych danych do poprawnego działania. Np. świątła drogowe będą błednie oświetlać drogę,za wysoko lub za nisko.
Faktycznie przez zawieszenie reszta może świrować i dlatego tak sie dzieje.
Może u mnie kalibracja coś pomoże? Ostatnio umyłem auto i wjechałem do pracy na wabryke zeby trochę wyschło po deszczach i jak wracałem z pracy to żaden błąd nie wyskoczył. Myślałem ze już po problemie, ale na drugi dzień znowu sie zaswiecil błąd. Może to jakiś czujnik, czy coś ale nie wiem za bardzo w którym miejscu szukać, sprawdzać i czyścic? Może ktoś doradzi co to może być?
Może u mnie kalibracja coś pomoże? Ostatnio umyłem auto i wjechałem do pracy na wabryke zeby trochę wyschło po deszczach i jak wracałem z pracy to żaden błąd nie wyskoczył. Myślałem ze już po problemie, ale na drugi dzień znowu sie zaswiecil błąd. Może to jakiś czujnik, czy coś ale nie wiem za bardzo w którym miejscu szukać, sprawdzać i czyścic? Może ktoś doradzi co to może być?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1294
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Zawieszenie
Witam mam problem z zawieszeniem dzień po zmianie kół podczas jazdy wyrzuciło na deskę błędy od świateł a potem od zawieszenia pneumatycznego, na początku opuściła się tylko przednia prawa strona późnej lewa i nie chce wstać. Wiecie w czym może tkwić problem ?
Nic nie wskazywało na miechy bo auto trzymało się równo. A opuściła się gwałtownie
W panelu Car raz mogę kliknąć podnieś/obniż ale i tak nic nie pracuje nawet tył , a po chwili i tak się opcja blokuje.
Pilnie proszę o pomoc
Nic nie wskazywało na miechy bo auto trzymało się równo. A opuściła się gwałtownie
W panelu Car raz mogę kliknąć podnieś/obniż ale i tak nic nie pracuje nawet tył , a po chwili i tak się opcja blokuje.
Pilnie proszę o pomoc
Co to znaczy, że gwałtownie auto się opuściło? Walnęło nagle w dół? Czy stało pół godziny i po pół godzinie zauważyłeś że leży?
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Wsiadłem w samochód zrobiłem ok 5 km wokół domu w w czasie powrotu zajechałem na stację zajeżdżając wywaliło błędy zatrzymałem się przy dystrybutorze i wysiadłem obejrzeć co się stało i był opuszczony 10 min wcześniej wsiadałem do niego i było wszystkie porządku więc albo opuszczał się podczas jazdy i gdy szedł na glebę wyrzuciło błędy albo gwałtownie opadł ciężko sprecyzować
A kompresor w ogóle startuje?
Brzmi znajomo. 7 lat temu miałem podobnie jak Ty podczas jazdy ze Śląska na Pomorze. Wtedy padł kompresor.
Brzmi znajomo. 7 lat temu miałem podobnie jak Ty podczas jazdy ze Śląska na Pomorze. Wtedy padł kompresor.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Obstawiam uwalony czujnik poziomowania zawieszenia ale zacznij od sprawdzenia kompresora czy w ogóle startuje bo do tego nie potrzebujesz nic większego rozbierać przy aucie. A jak nie będzie chciał ruszyć to wystarczy wypiąć przekaźnik od kompresora i wsadzić na chwilę jakąś zworę na stykach roboczych i zobaczysz czy wystartuje ( a raczej usłyszysz)
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/