[D2 01 3.3TDI ] Chłodniczka oleju - wyciek płynu
[D2 01 3.3TDI ] Chłodniczka oleju - wyciek płynu
Witam.
Panowie mam delikatny wyciek płynu chłodniczego. Po trasie ok 700km, stojąc kilka godzin, pod autem powstaje plamka o średnicy ok 15cm. Zdemontowałem dolną osłonę silnika i płyn kapie z nad obudowy wkładu filtra oleju. :-| O tyle jest to ciężkie do identyfikacji, że między szczeliną miski olejowej a obudowy filtra nie za wiele jestem w stanie dojrzeć. Czy ktoś miał podobny problem? Czy zdjęcie obudowy filtra oleju jest dużym problemem?
Proszę o pomoc, ewentualnie jakiś schemat... :-?
PS. Dodam, że kolega Simone331 wysłał mi schemat naprawy w silniku 4.2 PB lae niestety trochę się to różni :-/
Panowie mam delikatny wyciek płynu chłodniczego. Po trasie ok 700km, stojąc kilka godzin, pod autem powstaje plamka o średnicy ok 15cm. Zdemontowałem dolną osłonę silnika i płyn kapie z nad obudowy wkładu filtra oleju. :-| O tyle jest to ciężkie do identyfikacji, że między szczeliną miski olejowej a obudowy filtra nie za wiele jestem w stanie dojrzeć. Czy ktoś miał podobny problem? Czy zdjęcie obudowy filtra oleju jest dużym problemem?
Proszę o pomoc, ewentualnie jakiś schemat... :-?
PS. Dodam, że kolega Simone331 wysłał mi schemat naprawy w silniku 4.2 PB lae niestety trochę się to różni :-/
Ostatnio zmieniony 04 maja 2013, 11:37 przez otto, łącznie zmieniany 1 raz.
witam kolego to powinno być to ale pewny nie jestem, nie widziałem tego motorka to znalazłem na etka z 2.5tdi http://i48.tinypic.com/24xgz2g.png[/IMG]
dodam jeszcze z silnika 2.8 http://i49.tinypic.com/2vnmnpx.png[/IMG]
może coś rozjaśni twój problem pozdrawiam
dodam jeszcze z silnika 2.8 http://i49.tinypic.com/2vnmnpx.png[/IMG]
może coś rozjaśni twój problem pozdrawiam
Dokładnie tak! Jestem w fazie składania, na fotkach wygląda to super prosto ale ja się męczę już trzeci dzień :mrgreen: Całe szczęście, ze mogę to zrobić u ojca w warsztacie bo jak się spytałem w serwisie bosha, który specjalizuje się w audi to powiedzieli mi 2200zł :-D Ja rozebrałem i wymieniłem uszczelkę króćca wody który kosztwał mnie... 35 groszy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Kończę składać, przy okazji uszczelniłem zapoconą miskę i parę innych drobiazgów. Bardzo dziękuję za pomoc.
Witam
Prawdopodobnie czeka mnie wymiana któregoś z czujników olejowych. (Na ekranie wyświetliła mi się żółta ikonka dot. oleju z napisem sensor) Na schemacie są na obudowie filtra. Pytanie, czy dostanie się do nich też wymaga tyle demontowania ? Czy jest względnie proste. Podejrzewam że to może ta od temperatury, bo ta od ciśnienia była by chyba sygnalizowana na czerwono ? Jest jeszcze jeden czujnik. Poziomu oleju, ale ten jest dobrze widoczny. W misce olejowej.
Prawdopodobnie czeka mnie wymiana któregoś z czujników olejowych. (Na ekranie wyświetliła mi się żółta ikonka dot. oleju z napisem sensor) Na schemacie są na obudowie filtra. Pytanie, czy dostanie się do nich też wymaga tyle demontowania ? Czy jest względnie proste. Podejrzewam że to może ta od temperatury, bo ta od ciśnienia była by chyba sygnalizowana na czerwono ? Jest jeszcze jeden czujnik. Poziomu oleju, ale ten jest dobrze widoczny. W misce olejowej.
Wielkie dzięki za zdjęcia. Faktycznie po demontażu obudowy filtra są w miarę dostępne.
Jestem już po diagnozie u mechanika. "Komputer" nie wskazał konkretnego czujnika. Za to auto nie "widzi" również otwartej maski silnika. (Pomimo sprawnego wyłącznika). Teraz są dwie możliwości: albo czujnik maski ma powiązanie z czujnikiem stanu oleju i faktycznie ten czujnik padł, albo nawaliło coś w "liczniku" który w tym wypadku należy cały wymienić.
Miał może ktoś podobny przypadek ?
Dotyczy oczywiście audi a8 3.3 tdi
Jestem już po diagnozie u mechanika. "Komputer" nie wskazał konkretnego czujnika. Za to auto nie "widzi" również otwartej maski silnika. (Pomimo sprawnego wyłącznika). Teraz są dwie możliwości: albo czujnik maski ma powiązanie z czujnikiem stanu oleju i faktycznie ten czujnik padł, albo nawaliło coś w "liczniku" który w tym wypadku należy cały wymienić.
Miał może ktoś podobny przypadek ?
Dotyczy oczywiście audi a8 3.3 tdi
Przy uszczelnianiu chłodniczki oleju polecam wymianę wszystkich możliwych oringów bo roboty jest dużo i do najłatwiejszych nie należy - demontaż chłodniczki zakończony wymianą 1 lub 2 oringów to moim zdaniem pomyłka bo cały komplet oringów kosztuje kilka razy mniej niż sama robocizna.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Nie chcę się wymądrzać nt. 3.3TDI ale śmiem wątpić czy nie występują osobno.... może jako zestaw naprawczy??.... ale mogę się mylić :roll:otto pisze:tylko jakie oringi?! :mrgreen: na króćcu wodnym są dwa i jeden podwójny na kanał olejowy który nie wystepuje osobno tylko z całą chłodniczką.... ;-)
Do S8 D2 FL tak to wygląda:
(osobiście kupowałem bez całej chłodniczki kiedy robiłem to u jednego z kolegów)
.
.
.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-