części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 01 3.3TDI ] Chłodniczka oleju - wyciek płynu

Awatar użytkownika
otto
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 36
Rejestracja: 04 lut 2013, 14:19
Lokalizacja:

[D2 01 3.3TDI ] Chłodniczka oleju - wyciek płynu

Post autor: otto » 02 kwie 2013, 14:19

Witam.

Panowie mam delikatny wyciek płynu chłodniczego. Po trasie ok 700km, stojąc kilka godzin, pod autem powstaje plamka o średnicy ok 15cm. Zdemontowałem dolną osłonę silnika i płyn kapie z nad obudowy wkładu filtra oleju. :-| O tyle jest to ciężkie do identyfikacji, że między szczeliną miski olejowej a obudowy filtra nie za wiele jestem w stanie dojrzeć. Czy ktoś miał podobny problem? Czy zdjęcie obudowy filtra oleju jest dużym problemem?

Proszę o pomoc, ewentualnie jakiś schemat... :-?

PS. Dodam, że kolega Simone331 wysłał mi schemat naprawy w silniku 4.2 PB lae niestety trochę się to różni :-/
Ostatnio zmieniony 04 maja 2013, 11:37 przez otto, łącznie zmieniany 1 raz.

pawcio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 40
Rejestracja: 05 sty 2010, 12:06
Lokalizacja: chełm/lubelskie

Post autor: pawcio » 03 kwie 2013, 09:26

witam kolego to powinno być to ale pewny nie jestem, nie widziałem tego motorka to znalazłem na etka z 2.5tdi http://i48.tinypic.com/24xgz2g.png[/IMG]
dodam jeszcze z silnika 2.8 http://i49.tinypic.com/2vnmnpx.png[/IMG]

może coś rozjaśni twój problem pozdrawiam

Awatar użytkownika
otto
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 36
Rejestracja: 04 lut 2013, 14:19
Lokalizacja:

Post autor: otto » 03 kwie 2013, 10:45

niestety jest to zupełnie co innego :-/ już silnik 4.2PB jest bardziej zbliżony, zacząłem to rozbierać, obudowa jest rozkręcona, kombinuję jak przecisnąć ją miedzy podłużnicą a miską. Masakra :cry:

pawcio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 40
Rejestracja: 05 sty 2010, 12:06
Lokalizacja: chełm/lubelskie

Post autor: pawcio » 03 kwie 2013, 22:26

Może jakiś dokładniejszy opis tej części lub zdjęcie coś pokarze bo nie mogę sobie wyobrazić o jaką część chodzi

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 03 kwie 2013, 23:21

Może komuś w przyszłości się przyda - schemat i instrukcja wymiany chłodniczki oleju 3.3TDI.
Obrazek
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
otto
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 36
Rejestracja: 04 lut 2013, 14:19
Lokalizacja:

Post autor: otto » 04 kwie 2013, 17:04

Dokładnie tak! Jestem w fazie składania, na fotkach wygląda to super prosto ale ja się męczę już trzeci dzień :mrgreen: Całe szczęście, ze mogę to zrobić u ojca w warsztacie bo jak się spytałem w serwisie bosha, który specjalizuje się w audi to powiedzieli mi 2200zł :-D Ja rozebrałem i wymieniłem uszczelkę króćca wody który kosztwał mnie... 35 groszy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Kończę składać, przy okazji uszczelniłem zapoconą miskę i parę innych drobiazgów. Bardzo dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 04 kwie 2013, 22:42

Znam ten ból.. Wprawdzie u mnie tylko 8 godzin zeszło, ale też były kombinacje żeby chłodniczkę przecisnąć miedzy miską a piecykiem webasto :-/
Four rings to rule them all

arni61
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 18
Rejestracja: 02 lut 2012, 18:10
Lokalizacja: Opole/Opolskie

Post autor: arni61 » 05 kwie 2013, 07:21

Witam
Prawdopodobnie czeka mnie wymiana któregoś z czujników olejowych. (Na ekranie wyświetliła mi się żółta ikonka dot. oleju z napisem sensor) Na schemacie są na obudowie filtra. Pytanie, czy dostanie się do nich też wymaga tyle demontowania ? Czy jest względnie proste. Podejrzewam że to może ta od temperatury, bo ta od ciśnienia była by chyba sygnalizowana na czerwono ? Jest jeszcze jeden czujnik. Poziomu oleju, ale ten jest dobrze widoczny. W misce olejowej.

Awatar użytkownika
otto
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 36
Rejestracja: 04 lut 2013, 14:19
Lokalizacja:

Post autor: otto » 05 kwie 2013, 09:58

Kolego Arni61, jeśli chodzi o czujniki na obudowie wkładu filtra olejowego to demontujesz obudowie filtra powietrza od góry(jest to ładnie rozrysowane na schemacie, który wstawił kolega gtfan :-) ) i od góry masz idealny dostęp.

Obrazek
Obrazek

arni61
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 18
Rejestracja: 02 lut 2012, 18:10
Lokalizacja: Opole/Opolskie

Post autor: arni61 » 05 kwie 2013, 11:52

Wielkie dzięki za zdjęcia. Faktycznie po demontażu obudowy filtra są w miarę dostępne.
Jestem już po diagnozie u mechanika. "Komputer" nie wskazał konkretnego czujnika. Za to auto nie "widzi" również otwartej maski silnika. (Pomimo sprawnego wyłącznika). Teraz są dwie możliwości: albo czujnik maski ma powiązanie z czujnikiem stanu oleju i faktycznie ten czujnik padł, albo nawaliło coś w "liczniku" który w tym wypadku należy cały wymienić.
Miał może ktoś podobny przypadek ?
Dotyczy oczywiście audi a8 3.3 tdi

Awatar użytkownika
otto
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 36
Rejestracja: 04 lut 2013, 14:19
Lokalizacja:

Post autor: otto » 05 kwie 2013, 13:37

Nie ma sprawy, akurat kończę składać :-) jeszcze tylko zalać nowym olejkiem i płynem :-D

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 04 maja 2013, 11:39

Przy uszczelnianiu chłodniczki oleju polecam wymianę wszystkich możliwych oringów bo roboty jest dużo i do najłatwiejszych nie należy - demontaż chłodniczki zakończony wymianą 1 lub 2 oringów to moim zdaniem pomyłka bo cały komplet oringów kosztuje kilka razy mniej niż sama robocizna.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
otto
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 36
Rejestracja: 04 lut 2013, 14:19
Lokalizacja:

Post autor: otto » 05 maja 2013, 23:29

tylko jakie oringi?! :mrgreen: na króćcu wodnym są dwa i jeden podwójny na kanał olejowy który nie wystepuje osobno tylko z całą chłodniczką.... ;-)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 05 maja 2013, 23:42

otto pisze:tylko jakie oringi?! :mrgreen: na króćcu wodnym są dwa i jeden podwójny na kanał olejowy który nie wystepuje osobno tylko z całą chłodniczką.... ;-)
Nie chcę się wymądrzać nt. 3.3TDI ale śmiem wątpić czy nie występują osobno.... może jako zestaw naprawczy??.... ale mogę się mylić :roll:


Do S8 D2 FL tak to wygląda:
(osobiście kupowałem bez całej chłodniczki kiedy robiłem to u jednego z kolegów)

Obrazek . Obrazek
Obrazek . Obrazek
Obrazek . Obrazek
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
otto
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 36
Rejestracja: 04 lut 2013, 14:19
Lokalizacja:

Post autor: otto » 07 maja 2013, 23:25

Tylko dlaczego mnie to nie dziwi skoro to popularny motor 4.2? 3.3 to inna bajka, zresztą ta chłodniczka co pokazujesz jest nie taka sama jak moja... :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl