
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 01 3.3TDI ] Falujące obroty, ciężkie palenie na ciepło
- SamackA8
- Super Klubowicz
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 kwie 2011, 08:49
- Lokalizacja: Śląsk
[D2 01 3.3TDI ] Falujące obroty, ciężkie palenie na ciepło
Siemanko. Otóż moja ósemka bardzo ciężko zapalała na ciepłym silniku i gdy na dworze było też ciepło, parunastu mechaników stwierdziło WTRYSKI na 1 000 000%, okazało się że ok 7/8 wtryskiwaczy lało, wtryski po regeneracji jest już wszystko ok, auto dostało nieziemskiego kopa (wcześniej miało muła), dzisiaj było cieplutko, bardzo fajna pogoda, pojeździłem troszkę autkiem, gdy temperatura (o czym pisałem w innym temacie) podskoczyła mi już do ponad 90*C (prawdopodobnie termostat do wymiany) zgasiłem auto i chciałem zapalić na nowo żeby zobaczyć czy palenie się poprawiło (na zimnym pali od strzała) no i przy okazji nagrałem filmik. Jestem bardzo zawiedziony bo pali tak samo
. Poradźcie mi coś proszę, może to przez ten termostat? Ja już nie wiem. Błędów na VAG'u 0. Załączam filmik

Ostatnio zmieniony 29 cze 2014, 01:23 przez SamackA8, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 378
- Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
- Lokalizacja: Gdańsk
Bledy Bledami ale:
??????????
-kompresja
-cienienie paliwa
-bloki pomiarowe kanal 10 i 11 adaptacje na jakim poziomie.
-Wtyczki od temp silnika i temp powietrza wlotowego na swoim miejscu9nie zamienione) sprawdzisz w blokach pomiarowych
Bez tego to za wiele nie ugrasz
DODANO: 15:07
O korde ale walnelem gafe ;(
Z rozpędu potraktowałem Ciebie jako benzyniaka.
Moja wina wybacz za wprowadzanie w błąd
Co do Twojego problemu.
Ciężkie odpalanie diesla na zimno ma swoja postawe albo w niewłaściwym odczycie temperatury silnika i bądź otoczenia,albo kończy żywot pompa wtryskowa .
Na pewno musisz sprawdzić vag-iem parametry temperatury jakie widzi sterownik.
DODANO:
??????????
-kompresja
-cienienie paliwa
-bloki pomiarowe kanal 10 i 11 adaptacje na jakim poziomie.
-Wtyczki od temp silnika i temp powietrza wlotowego na swoim miejscu9nie zamienione) sprawdzisz w blokach pomiarowych
Bez tego to za wiele nie ugrasz
DODANO: 15:07
O korde ale walnelem gafe ;(
Z rozpędu potraktowałem Ciebie jako benzyniaka.
Moja wina wybacz za wprowadzanie w błąd
Co do Twojego problemu.
Ciężkie odpalanie diesla na zimno ma swoja postawe albo w niewłaściwym odczycie temperatury silnika i bądź otoczenia,albo kończy żywot pompa wtryskowa .
Na pewno musisz sprawdzić vag-iem parametry temperatury jakie widzi sterownik.
DODANO:
Ostatnio zmieniony 14 cze 2014, 18:14 przez SenatorS8, łącznie zmieniany 2 razy.
- SamackA8
- Super Klubowicz
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 kwie 2011, 08:49
- Lokalizacja: Śląsk
- pebo
- Super Klubowicz
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
- Lokalizacja: B.Podl.
Lejące wtryskiwacze to właśnie zła praca silnika i słabe osiągi, ale nie aż tak poważne problemy przy rozruchu. Z kolei termostat będzie powodować szybki wzrost temperatury (jeśli będzie zamknięty) i przegrzewanie się silnika, lub niedogrzanie (jeśli pozostanie otwarty) co poczujesz na zwiększonym zużyciu paliwa. Ja bym obstawiał czujniki temperatury płynu chłodzącego.
Bądź dobry jak chleb.
- SamackA8
- Super Klubowicz
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 kwie 2011, 08:49
- Lokalizacja: Śląsk
pebo, no wtryski są już OK, jak je miałem wyciągnięte to pokazali mi na maszynie wszystkie dawki i wszystko było idealne. Myślałem że poprawi się palenie, a poprawiła się tylko moc (i to o dużo) i przestały falować obroty więc w połowie jestem zadowolony. Niestety palenie na ciepłym zostało
Tak jak mówiłem, auto się przegrzewa gdy jest ciepło (temperatura podskakuje prawie do 120*C), a znowu gdy jest zima i jadę w trasę to auto jest niedogrzane i nie potrafi dojść do 90*C. Więc ten termostat chyba trzeba będzie wymienić. A problemy z odpalaniem są wtedy gdy auto jest właśnie zagrzane.

- pebo
- Super Klubowicz
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
- Lokalizacja: B.Podl.
Termostat na pewno do wymiany, bo wariuje. Nie polecam używek i zamienników. To pozornie nieskomplikowana część, ale trudno ją dokładnie wykonać i jeśli chcesz mieć spokój, to warto kupić oryginalny lub jakiejś dobrej firmy. A nie są do jakieś szalone pieniądze. No i do wymiany trzeba trochę rozkładać auto. Po wymianie wtryskiwaczy auto powinno się szybciej zbierać, ładniej pracować i mniej zużywać paliwa. Nie sądzę jednak, aby przyczyna złego rozruchu były wtryskiwacze. Tym bardziej, że na zimnym silniku odpala, jak piszesz, dobrze. Mamy tu klasyczny przypadek związku muzyki z prostytucją: coś tu ku..a nie gra. Na pewno jest to jakiś element, który zmienia parametry pracy w zależności od temperatury - czyli w pierwszej kolejności wszelkiego rodzaju czujniki temperatury.
Bądź dobry jak chleb.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 972
- Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
- Lokalizacja: RZ
- SamackA8
- Super Klubowicz
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 kwie 2011, 08:49
- Lokalizacja: Śląsk
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
-
- Forum Audi A8
- Posty: 82
- Rejestracja: 30 sie 2012, 10:24
- Lokalizacja: Słupsk
Miałem u siebie podobną sytuację i wystarczyło dać do czyszczenia czujnik ciśnienia paliwa który jest na listwie. Poza tym na filmiku słychać, że słabo kręci rozrusznik to polecam przejrzeć go a najważniejsze do takiego silnika potrzebny mocny akumulator. Mam u siebie aku z prądem zwarciowym 920 A i kręci jak głupi.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 gru 2013, 15:35
- Lokalizacja: Szczecin
Popieram kolegę rozrusznik nie daje rady . Sprawdzić akumulator , spadki napięć podczas odpalania nie powinno spadać poniżej 10 V przy dobrym i naladowanym akumulatorze i sprawnym rozrszniku . Jeśli spadek napięcia jest w normie a kręci dalej slabo należy sprawdzić polączenia prądowe "+" i "- ". Jeśli są ok podać "+" bezpośrednio na szczotki rozrusznika podczas kręcenia żeby upewnić się czy nie jest to wina styków w elektromagnesie. A tak w ogóle na zimnym też tak miernie kręci ?

- SamackA8
- Super Klubowicz
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 kwie 2011, 08:49
- Lokalizacja: Śląsk
R@bert855, na zimnym kręci super, odpala bardzo fajnie, czujnik temperatury płynu wymieniony, szczotki rozrusznika itp. nowe i dalej nic. Zauważyłem że tak ciężko odpala tylko wtedy gdy temperatura silnika na wskaźniku dojdzie do ponad 90*C tak jak to ma miejsce na filmiku, więc wydaje mi się że to na 99% wina termostatu bo on raczej jest do wymiany. Autko w zimie się nie dogrzewa, puszcza zimne powietrze z klimy bo ma podaną inną temperaturę itp., zaś w lecie temperatura silnika idzie ponad 90*Ci właśnie wtedy tak słabo odpala. Wszyscy obstawiają termostat