części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 01 3.3TDI ] Falujące obroty, ciężkie palenie na ciepło

Awatar użytkownika
SamackA8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 449
Rejestracja: 14 kwie 2011, 08:49
Lokalizacja: Śląsk

[D2 01 3.3TDI ] Falujące obroty, ciężkie palenie na ciepło

Post autor: SamackA8 » 13 cze 2014, 19:28

Siemanko. Otóż moja ósemka bardzo ciężko zapalała na ciepłym silniku i gdy na dworze było też ciepło, parunastu mechaników stwierdziło WTRYSKI na 1 000 000%, okazało się że ok 7/8 wtryskiwaczy lało, wtryski po regeneracji jest już wszystko ok, auto dostało nieziemskiego kopa (wcześniej miało muła), dzisiaj było cieplutko, bardzo fajna pogoda, pojeździłem troszkę autkiem, gdy temperatura (o czym pisałem w innym temacie) podskoczyła mi już do ponad 90*C (prawdopodobnie termostat do wymiany) zgasiłem auto i chciałem zapalić na nowo żeby zobaczyć czy palenie się poprawiło (na zimnym pali od strzała) no i przy okazji nagrałem filmik. Jestem bardzo zawiedziony bo pali tak samo :(. Poradźcie mi coś proszę, może to przez ten termostat? Ja już nie wiem. Błędów na VAG'u 0. Załączam filmik

Ostatnio zmieniony 29 cze 2014, 01:23 przez SamackA8, łącznie zmieniany 3 razy.
I love my A8, A6 and S3 :)
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 14 cze 2014, 08:24

Bledy Bledami ale:
??????????
-kompresja
-cienienie paliwa
-bloki pomiarowe kanal 10 i 11 adaptacje na jakim poziomie.
-Wtyczki od temp silnika i temp powietrza wlotowego na swoim miejscu9nie zamienione) sprawdzisz w blokach pomiarowych

Bez tego to za wiele nie ugrasz

DODANO: 15:07

O korde ale walnelem gafe ;(
Z rozpędu potraktowałem Ciebie jako benzyniaka.


Moja wina wybacz za wprowadzanie w błąd

Co do Twojego problemu.
Ciężkie odpalanie diesla na zimno ma swoja postawe albo w niewłaściwym odczycie temperatury silnika i bądź otoczenia,albo kończy żywot pompa wtryskowa .

Na pewno musisz sprawdzić vag-iem parametry temperatury jakie widzi sterownik.

DODANO:
Ostatnio zmieniony 14 cze 2014, 18:14 przez SenatorS8, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
SamackA8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 449
Rejestracja: 14 kwie 2011, 08:49
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: SamackA8 » 15 cze 2014, 11:39

Czyli może to być ten termostat? Mam go już dawno kupionego z ASO ale wymiana to jakaś masakra. Cały przód wraz z rozrządem trzeba ściągać
I love my A8, A6 and S3 :)
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 15 cze 2014, 12:28

Lejące wtryskiwacze to właśnie zła praca silnika i słabe osiągi, ale nie aż tak poważne problemy przy rozruchu. Z kolei termostat będzie powodować szybki wzrost temperatury (jeśli będzie zamknięty) i przegrzewanie się silnika, lub niedogrzanie (jeśli pozostanie otwarty) co poczujesz na zwiększonym zużyciu paliwa. Ja bym obstawiał czujniki temperatury płynu chłodzącego.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
SamackA8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 449
Rejestracja: 14 kwie 2011, 08:49
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: SamackA8 » 15 cze 2014, 12:47

pebo, no wtryski są już OK, jak je miałem wyciągnięte to pokazali mi na maszynie wszystkie dawki i wszystko było idealne. Myślałem że poprawi się palenie, a poprawiła się tylko moc (i to o dużo) i przestały falować obroty więc w połowie jestem zadowolony. Niestety palenie na ciepłym zostało :( Tak jak mówiłem, auto się przegrzewa gdy jest ciepło (temperatura podskakuje prawie do 120*C), a znowu gdy jest zima i jadę w trasę to auto jest niedogrzane i nie potrafi dojść do 90*C. Więc ten termostat chyba trzeba będzie wymienić. A problemy z odpalaniem są wtedy gdy auto jest właśnie zagrzane.
I love my A8, A6 and S3 :)
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 15 cze 2014, 13:01

Termostat na pewno do wymiany, bo wariuje. Nie polecam używek i zamienników. To pozornie nieskomplikowana część, ale trudno ją dokładnie wykonać i jeśli chcesz mieć spokój, to warto kupić oryginalny lub jakiejś dobrej firmy. A nie są do jakieś szalone pieniądze. No i do wymiany trzeba trochę rozkładać auto. Po wymianie wtryskiwaczy auto powinno się szybciej zbierać, ładniej pracować i mniej zużywać paliwa. Nie sądzę jednak, aby przyczyna złego rozruchu były wtryskiwacze. Tym bardziej, że na zimnym silniku odpala, jak piszesz, dobrze. Mamy tu klasyczny przypadek związku muzyki z prostytucją: coś tu ku..a nie gra. Na pewno jest to jakiś element, który zmienia parametry pracy w zależności od temperatury - czyli w pierwszej kolejności wszelkiego rodzaju czujniki temperatury.
Bądź dobry jak chleb.

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 15 cze 2014, 14:17

Do sprawdzenia jak CI pisza ciśnienie paliwa, oraz czujniki elektryczne.
Ja miałem tak ze po zagrzaniu pompa paliwa była lapana (od ciepla), raz spalilo bezpiecznik bo nie mogla ruszyc. Przeważnie ruszała i już chodziła bez problemu az w końcu padła całkiem.
Kolego bez vaga sie nie obedzie.

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 15 cze 2014, 14:32

kolego uszek
Ten sam blad co ja popelniasz.Traktujesz go jako PB a to ON

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 15 cze 2014, 15:04

ale on tez ma pompe 4D0906091D

Awatar użytkownika
SamackA8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 449
Rejestracja: 14 kwie 2011, 08:49
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: SamackA8 » 17 cze 2014, 14:11

A wiecie może ktoś gdzie się znajduje ten czujnik temperatury płynu chłodzącego w 3.3 TDI i jaki ma numer części?

Podaję VIN gdyby był potrzebny:

WAUZZZ4DZ1N007238
I love my A8, A6 and S3 :)
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 17 cze 2014, 15:43

Czujnik o oznaczeniu 059 919 501A (4 pin /podwójny/ zielony) - koszt ASO 103zł
Obrazek
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Smoogle
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 82
Rejestracja: 30 sie 2012, 10:24
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Smoogle » 28 cze 2014, 15:20

Miałem u siebie podobną sytuację i wystarczyło dać do czyszczenia czujnik ciśnienia paliwa który jest na listwie. Poza tym na filmiku słychać, że słabo kręci rozrusznik to polecam przejrzeć go a najważniejsze do takiego silnika potrzebny mocny akumulator. Mam u siebie aku z prądem zwarciowym 920 A i kręci jak głupi.

R@bert855
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 22 gru 2013, 15:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: R@bert855 » 31 lip 2014, 01:31

Popieram kolegę rozrusznik nie daje rady . Sprawdzić akumulator , spadki napięć podczas odpalania nie powinno spadać poniżej 10 V przy dobrym i naladowanym akumulatorze i sprawnym rozrszniku . Jeśli spadek napięcia jest w normie a kręci dalej slabo należy sprawdzić polączenia prądowe "+" i "- ". Jeśli są ok podać "+" bezpośrednio na szczotki rozrusznika podczas kręcenia żeby upewnić się czy nie jest to wina styków w elektromagnesie. A tak w ogóle na zimnym też tak miernie kręci ?
:)

Awatar użytkownika
SamackA8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 449
Rejestracja: 14 kwie 2011, 08:49
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: SamackA8 » 31 lip 2014, 11:34

R@bert855, na zimnym kręci super, odpala bardzo fajnie, czujnik temperatury płynu wymieniony, szczotki rozrusznika itp. nowe i dalej nic. Zauważyłem że tak ciężko odpala tylko wtedy gdy temperatura silnika na wskaźniku dojdzie do ponad 90*C tak jak to ma miejsce na filmiku, więc wydaje mi się że to na 99% wina termostatu bo on raczej jest do wymiany. Autko w zimie się nie dogrzewa, puszcza zimne powietrze z klimy bo ma podaną inną temperaturę itp., zaś w lecie temperatura silnika idzie ponad 90*Ci właśnie wtedy tak słabo odpala. Wszyscy obstawiają termostat
I love my A8, A6 and S3 :)
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7

mus102
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 219
Rejestracja: 05 gru 2014, 16:57
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: mus102 » 18 lis 2015, 20:30

Miałem bardzo podobny problem, uwalony był czujnik ciśnienia paliwa. Po wymianie wszystko wróciło do normy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl