części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 00 3.3TDI ] Skrzynia biegów nie daje oznak życia

A.kocinski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 81
Rejestracja: 18 paź 2014, 17:49
Lokalizacja: Radom

[D2 00 3.3TDI ] Skrzynia biegów nie daje oznak życia

Post autor: A.kocinski » 30 paź 2014, 16:52

Cześć
Kolejny problem składanych puzzli.... ;(
A8 d2 3.3 tdi skrzynia bodajże ESX nie znam jej historii itp... <niewiem>
Po odpaleniu żadnej reakcji i błędów prócz czujnika hamulca można wrzucać co się chce... ;(
Po dodaniu gazu na R brak reakcji i błędów :D
Po dodaniu gazu na innym biegu D Tip 2,3,4 błąd przełożenia oraz błąd przeciążenia ;(
Dolałem w ciemno 2l oleju (skrzynia była odłączana od silnika i sprzęgło również od silnika i skrzyni) (w sprzęgle był olej w czasie zakładania) <jezu>
Nie wiem co z nim dalej robić męczyłem ją długo i żadnych zmian nic... :(
A dodam że jak ma ok 2k obr to jak się wrzuca na R to obroty spadną na jakieś 4s i ponownie wracają do 2k obr, spadek to góra 200obr w dół :)
I mam pytanie ktoś ma zdjęcie miejsca sprawdzania poziomu oleju, lub dobrze opisze gdzie to jest bo jak dopcham ją na kanał to będę chciał sprawdzić w pierwszym rzędzie.... :)
Chętnie pomogę :)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 30 paź 2014, 17:31

Oleju się nie wymienia na oko ani nie ma specjalnego wskaźnika do sprawdzenia jego poziomu ale za to jest procedura podana na forum: http://www.a8team.pl/all-tiptronic-zf-z ... f-vt76.htm

Jeśli jest problem z przełożeniem to może być coś z koszem..

A.kocinski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 81
Rejestracja: 18 paź 2014, 17:49
Lokalizacja: Radom

Post autor: A.kocinski » 30 paź 2014, 17:53

Ok powiedz mi Czy gdy skrzynia pada mechanicznie powinna mieć jakieś biegi..
A ta nic zero reakcji...
Dolałem tyle bo tyle na oko mogło mnie uciec....
Teraz jeśli wysiadł kosz to też może być zero reakcji ??
Bo może jest zapowietrzona pompa oleju i dla tego nie ma sterowania.....
Chętnie pomogę :)

ernesto

Post autor: ernesto » 30 paź 2014, 20:19

Zapowietrzona pompa odpada. Możliwe jest że padł konwerter na amen i dlatego nie ma ciągu.
Niestety skrzynia musi iść na stół. Nie masz innego wyjścia. Do sprawdzenia jest wszystko: kosza, płyta sterująca, konwerter, pompa. Czeka Cie laweta do dobrego zakładu specjalizującego się w remontach ASB.
Powiem tak, jeśli wróżysz przyszłość z tym autem to zrób to jak należy.
Lepiej jest odżałować i zrobić wszystko tak jak bóg przykazał. Jeśli zrobisz połowicznie możesz mieć problemy w bliskiej lub niedalekiej przyszłości.

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 31 paź 2014, 08:31

Hmm a w jaki sposob dolałes olej?
No i pytanie zasadnicze czy gdy skrzynia byla zakładana to czy ktos najzwyczajniej dokrecił konwerter do koła zamachowego?
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

A.kocinski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 81
Rejestracja: 18 paź 2014, 17:49
Lokalizacja: Radom

Post autor: A.kocinski » 31 paź 2014, 13:21

Ja zakładałem skrzynie
Kruczek nie rozbierałem jej bo miała być dobra......
Dziś sprawdze poziom oleju bo może go nie ma...
Dolewałem przez wąż powrotny z chłodnicy oleju....
Pewnie czeka mnie zmiana na używa ną...
Chętnie pomogę :)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 31 paź 2014, 13:35

Olej dolewasz i sprawdzasz stan przy 35°C. Miejscem wykonania tej czynności jest spód auta a dokładniej miska z śrubą imbusową na klucz 17mm.. Jeśli biegi nie reagują na przód to raczej kosz, sterowanie lub sama pompa..

Ile na "oko" wlałeś oleju?. Całkowita pojemność układu to około 9l..

A.kocinski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 81
Rejestracja: 18 paź 2014, 17:49
Lokalizacja: Radom

Post autor: A.kocinski » 31 paź 2014, 17:21

Dolałem 2l oleju..
Spuściłem olej w temp 17 stopni (silnik pracował przez godzinę i tylko do tylu naleciało)
Oleju zleciało ponad stan o jakieś 7l
Spuszczałem tym właśnie korkiem o którym mówiłeś...
Olej ma kolor ciemno brązowy, ale nie widać po nim zbytniego zużycia (korek był dokręcony z mega siłą 1.5m rurki i ledwo dało radę odkręcić...
Oring wygląda pięknie żadnych pęknięć i nie jest sparciały....
Czyli wygląda na to że padł kosz... :(
Tak pracuje cicho nic nie słychać a kołem mogę swobodnie kręcić mechanizmem skrzyni....
3 koła stoją jedno w powietrzu i kręcę leciutko bez oporu....
Błędy :
Sygnał obciążenia 18265
Nieprawidłowe przełożenie 17114
Konwerter/przełącznik stopu B -uszkodzenie 17087

Ten styk na pedale hamulca przeczyściłem ale to nic nie dało niestety (choć nie były styki nadpalone, oporność ok 1 oma czyli great bo miernik po zwarciu końcówek pokazuje 0.8 oma :( ) oczywiście mierzona na stykach (tych mniejszych sygnałowych) podobnie wyszło po lekkim wyczyszczeniu na światłach stopu....
Chętnie pomogę :)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 31 paź 2014, 17:37

17114 nieprawidłowe przełożenie.

Jeśli stan oleju jest ok, to pozostaje uszkodzenie mechaniczne. Tak czy siak, skrzynka na stół i weryfikacja uszkodzeń. Jeśli podejmiesz się naprawy to zregeneruj konwerter i wymień uszczelnienia.

A.kocinski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 81
Rejestracja: 18 paź 2014, 17:49
Lokalizacja: Radom

Post autor: A.kocinski » 31 paź 2014, 18:36

Ok :)
Dzięki za podpowiedzi..
Trochę boli bo dopiero co ja włożyłem (wyjmowany był silnik + skrzynia w celu oględzin panewek korb itd....)
Ale to nie zajmuje nie wiadomo ile więc się zrobi....
Macie jakieś dobre miejsce w którym dostanę części uszczelnienia itd...???
Chętnie pomogę :)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 31 paź 2014, 18:43

A.kocinski pisze: Macie jakieś dobre miejsce w którym dostanę części uszczelnienia itd...???
Np. MidParts, Łoboda ostatecznie aso.

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 31 paź 2014, 22:15

nadal proponuje zaczac od dolania oleju do prawidłowego poziomu.
Dokreciles konwerter? W ogole go zdejmowałes?
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

A.kocinski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 81
Rejestracja: 18 paź 2014, 17:49
Lokalizacja: Radom

Post autor: A.kocinski » 01 lis 2014, 19:05

Dolałem oleju bo tyle mnie mogło uciec (poj. węży chłodnicy itd....)
Rozdzielałem silnik od skrzyni więc opcje są dwie albo odkręcić konwerter albo zdjąć go z osi skrzyni jako że chciałem sprawdzić panewy to zdjąłem konwerter z wałka skrzyni przy rozpoławianiu a potem odkręciłem konwerter od koła zamachowego więc był on oddzielony i od skrzyni i od silnika (był w nim olej)....
Tak czy siak wyjmuję skrzynie :(

DODANO:
Panowie rzecz której się spodziewałem chodzi to dziwne w obiegu chłodnicy oleju sucho nie pompuje oleju...
Pompa ziewnięta czy może nie może się odpowietrzyć??
Choć to pompa zębata w teorii nie zniszczalna może filtr zabity na maxia i nie może zaciągnąć??
Albo źle złożyłem i sprzęgło nie napędza pompy tylko pytanie czy to możliwe by złożyć wszystko a żeby to wcięcie nie pasowało????
Bardzo źle widzę perspektywę wyjmowania skrzyni.. :( dużo pracy mnie czeka w najbliższym czasie...
Ostatnio zmieniony 01 lis 2014, 19:14 przez A.kocinski, łącznie zmieniany 1 raz.
Chętnie pomogę :)

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 01 lis 2014, 22:55

Dlatego z uporem maniaka pytam sie czy przykreciłes konwerter do koła zamachowego? To te 3 sruby dokrecane przez dziure po rozruszniku...
No chyba ze zle wsadziles konwerter i dokrecajac skrzynie uszkodziles pompe oleju - to tez mozna zrobic.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

A.kocinski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 81
Rejestracja: 18 paź 2014, 17:49
Lokalizacja: Radom

Post autor: A.kocinski » 02 lis 2014, 10:16

Z uporem maniaka odpowiadam że dokręciłem te 3x2 śruby łączące konwerter z kołem zamachowym... No to możliwe że to miało miejsce jako że cały remont wykonuję sam (bez pomocników )
Aczkolwiek skrzynia z silnikiem połączyła się wzorowo bez użycia nawet młoteczka :)
Chętnie pomogę :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl