![]() |
![]() |
[D2 99 2.8PB/LPG ] Czasami tryb awaryjny
- bazzzyl
- Super Klubowicz
- Posty: 486
- Rejestracja: 03 sty 2014, 18:13
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1999
- Silnik: V6 2.8
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Niunia
- Lokalizacja: Warszawa
[D2 99 2.8PB/LPG ] Czasami tryb awaryjny
Cześć.
Od wczoraj zacząłem mieć problemy ze skrzynią biegów.
A wszystko zaczęło się tak:
- po przejechaniu kilku kilometrów zatrzymałem się na postój (P) i załączył się tryb awaryjny;
- wyłączyłem zapłon, tryb awaryjny znikł;
- pojechałem z Wawy do Łodzi bez problemów, zmiana biegów bez żadnych objawów usterki;
- już podczas drogi powrotnej w Łodzi gdzieś na któryś światłach wrzuciłem wsteczny, a następnie ruszyłem do przodu (D). Po chwili zorientowałem się, że skrzynia nie wrzuca wyżej jak "jedynka".
- zatrzymałem się w zatoczce, znowu wyłączenie zapłonu, ruszyłem i skrzynia już do Wawy dojechała bez problemów.
- na parkingu już w Wawie włączyłem P, odczekałem chwilę, żeby zobaczyć, czy włączy się awaryjny - nie włączył się.
- dzisiaj rano dojazd do pracy - zapłon, włączyłem R, następnie D i do pracy dojazd bez problemu.
- powrót do domu: włączyłem R, następnie D i znowu tylko "jedynka". Wyłączenie zapłonu i dojazd do domu bez problemu.
Proszę o pomoc, od czego zacząć sprawdzanie. Na moje oko coś z elektroniką, bo podczas jazdy normalnie wybiera biegi (góra i dół), ale oczywiście mogę się mylić.
Od wczoraj zacząłem mieć problemy ze skrzynią biegów.
A wszystko zaczęło się tak:
- po przejechaniu kilku kilometrów zatrzymałem się na postój (P) i załączył się tryb awaryjny;
- wyłączyłem zapłon, tryb awaryjny znikł;
- pojechałem z Wawy do Łodzi bez problemów, zmiana biegów bez żadnych objawów usterki;
- już podczas drogi powrotnej w Łodzi gdzieś na któryś światłach wrzuciłem wsteczny, a następnie ruszyłem do przodu (D). Po chwili zorientowałem się, że skrzynia nie wrzuca wyżej jak "jedynka".
- zatrzymałem się w zatoczce, znowu wyłączenie zapłonu, ruszyłem i skrzynia już do Wawy dojechała bez problemów.
- na parkingu już w Wawie włączyłem P, odczekałem chwilę, żeby zobaczyć, czy włączy się awaryjny - nie włączył się.
- dzisiaj rano dojazd do pracy - zapłon, włączyłem R, następnie D i do pracy dojazd bez problemu.
- powrót do domu: włączyłem R, następnie D i znowu tylko "jedynka". Wyłączenie zapłonu i dojazd do domu bez problemu.
Proszę o pomoc, od czego zacząć sprawdzanie. Na moje oko coś z elektroniką, bo podczas jazdy normalnie wybiera biegi (góra i dół), ale oczywiście mogę się mylić.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Miałem bardzo podobne objawy, też zdarzyło się ze 2 - 3 razy, że skrzynia została na 1-ce, czasami tryb awaryjny. Problem rozwiązany i do dnia dzisiejszego nie powrócił:
http://www.a8team.pl/d2-99-28pb-lpg-blad-17090-efekt-tryb-awaryjn-vt4071.htm?highlight=f125
http://www.a8team.pl/d2-99-28pb-lpg-blad-17090-efekt-tryb-awaryjn-vt4071.htm?highlight=f125
Moim zdaniem to prawie na 99% F125 .Spróbuj np. jeżeli musisz cofnąć nie wrzucać na D tylko przejchać cała skale aż do 2 i wrzucić na R, to samo tyczy się pozycji D ,Jeżeli skrzynia nie wejdzie w tryb awaryjny to na pewno ten czujnik, badz instalacja zwiazana z nim, przerabiałem ten temat kilka lat temu, niestety zainstalowałem uzywke i ostatnio problem zdazyl sie kilka razy powtórzyć