![]() |
![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Procedura wymiany oleju.
- danishow
- Super Klubowicz
- Posty: 4712
- Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
- Lokalizacja: Leiningen - DE
- Lechu
- Super Klubowicz
- Posty: 1139
- Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
- Lokalizacja: wielkopolska
- Lechu
- Super Klubowicz
- Posty: 1139
- Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
- Lokalizacja: wielkopolska
- Lechu
- Super Klubowicz
- Posty: 1139
- Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
- Lokalizacja: wielkopolska
Pogłebiłem troszkę temat, i w skrócie, nie wymieniamy oleju po 1000 KM wg opinii specjalistów, powiedzmy
.
Wszelkie warsztaty, które się w tym specjalizują, mają swoje wersje , lecz klaruje się z tego taka wspólna uśredniona wersja.
Oczywiście są tacy co twierdzą, że w tych skrzyniach się nie wymienia oleju tylko je remontuje, a inny bezwzględnie wymieniać przy 40 tkm.
Więc tak wyciągając średnią z informacji z warsztatów specjalizujących się w automatycznych skrzyniach wychodzi taka "średnia" odpowiedź na zagadnienie.
Stary olej z reguły jest zużyty i nie posiada swoich właściwości i zarazem powoduje osiadanie czy powstawanie osadów syfu i innych na częściach skrzyni. Nowy zalany olej ma duże właściwości płukające i wymiana przy 1000 km powoduje wylanie dobrego oleju, który nie zdąży oczyścić skrzyni i syf zostaje.
Więc zalecenie jest by drugą wymianę oleju zrobić przy 8 - 10 tyś kilometrów, gdy nowy olej trochę oczyści skrzynię i zlewając go pozbędziemy się syfu. Świeży olej ma mniej do sczyszczenia.
Gdy zlewamy po 1000 to jednak zlewamy czysty olej a syf zostanie rozpuszczony dopiero przy drugim zalaniu i zostanie w skrzyni do kolejnej wymiany.
Oczywiście wymiana zawsze z filtrem.

Wszelkie warsztaty, które się w tym specjalizują, mają swoje wersje , lecz klaruje się z tego taka wspólna uśredniona wersja.
Oczywiście są tacy co twierdzą, że w tych skrzyniach się nie wymienia oleju tylko je remontuje, a inny bezwzględnie wymieniać przy 40 tkm.
Więc tak wyciągając średnią z informacji z warsztatów specjalizujących się w automatycznych skrzyniach wychodzi taka "średnia" odpowiedź na zagadnienie.
Stary olej z reguły jest zużyty i nie posiada swoich właściwości i zarazem powoduje osiadanie czy powstawanie osadów syfu i innych na częściach skrzyni. Nowy zalany olej ma duże właściwości płukające i wymiana przy 1000 km powoduje wylanie dobrego oleju, który nie zdąży oczyścić skrzyni i syf zostaje.
Więc zalecenie jest by drugą wymianę oleju zrobić przy 8 - 10 tyś kilometrów, gdy nowy olej trochę oczyści skrzynię i zlewając go pozbędziemy się syfu. Świeży olej ma mniej do sczyszczenia.
Gdy zlewamy po 1000 to jednak zlewamy czysty olej a syf zostanie rozpuszczony dopiero przy drugim zalaniu i zostanie w skrzyni do kolejnej wymiany.
Oczywiście wymiana zawsze z filtrem.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 378
- Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
- Lokalizacja: Gdańsk
Ja swojej skrzyni po remoncie nie dotykalem przez 70 tys.
Przy wymianie oleju(rzeczone 70tys) oznak opikow,szlamu i innych bajerow ztwierdzono ilosc tak znikoma ze pomijalna.
Mysle ze chcec przywolania klienta do warsztatu to i ponowna kasa i dupochron czy cos nie pomineli przy montazu badz cos sie nie pojawia np wyciek
Przy wymianie oleju(rzeczone 70tys) oznak opikow,szlamu i innych bajerow ztwierdzono ilosc tak znikoma ze pomijalna.
Mysle ze chcec przywolania klienta do warsztatu to i ponowna kasa i dupochron czy cos nie pomineli przy montazu badz cos sie nie pojawia np wyciek
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
U mnie jest tak:
skrzynia po remoncie zalana swiezym olejem, nastepna wymiana po 2000km i kolejna po 15000km inaczej po gwarancji.
Natomiast samą wymiane oleju z filtrem zalecamy przynajmniej co wymiane rozrzadu czyli okolo 100kkm.
Jak ktos wymienia czesciej to ok, a te 100kkm to juz ostatni dzwonek.
skrzynia po remoncie zalana swiezym olejem, nastepna wymiana po 2000km i kolejna po 15000km inaczej po gwarancji.
Natomiast samą wymiane oleju z filtrem zalecamy przynajmniej co wymiane rozrzadu czyli okolo 100kkm.
Jak ktos wymienia czesciej to ok, a te 100kkm to juz ostatni dzwonek.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
- Preston81
- Super Klubowicz
- Posty: 2737
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
- Lokalizacja: Poznań
czyli rozrzad mówisz wymieniac co 100 tys max tak ? (w d2)? ale 100 tys km lub co ile lat ? mam rozrzad CNT na wzmacnanym pasku
u mnie po remoncie skrzyni jest tak kontrola po 1000 km (głównie pod kątem wycieków) i wymiana po 5000 tys km niby dużo w porównaniu do innych firm ale nie będę sie upierał nie mam wiedzy i nie chce stracic gwarancji
u mnie po remoncie skrzyni jest tak kontrola po 1000 km (głównie pod kątem wycieków) i wymiana po 5000 tys km niby dużo w porównaniu do innych firm ale nie będę sie upierał nie mam wiedzy i nie chce stracic gwarancji
bądź sobą, wariatów też lubią