"Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"
moge sie mylic ( poprawcie mnie jak cos ) ale w naszych skrzyniach to chyba sie czerwonego nie leje.
Wymiana jes prosta ( statyczna ) czyli to co samo zleci pod wplywem grawitacji
z kanalem spokojnie dasz rade.
potrzebujesz
klucze imbusy ,
nowy filtr uszczelke miski,
i z 8 litrow atf, dokladnie tego ktory wymienil wyzej Michał. ( nawiasem mowiac dzieki Michal za pomoc telefoniczna gdy zmienialem olej )
termometr
mise na stary olej
jakas wielka pompke strzykawe ktora wpompujesz olej przez smoka.
no i ewentualnie mase uszczelniajaca bo te uszczeleczki to takie bibulki ze szok, a czesto jest tak ze jesli ktos za mocno dociagal sruby miski to miska moze miec delikatne wzgórki przez ktore pozniej bedzie Ci sie saczyl olej..
generalnie zabieg nieskomplikowany tyle ze sie troche uciapiesz . wstawiasz auto na kanal czekasz az ostygnie zebys sie gdzie nie popazyl.. odkrecasz korek spustowy zlewasz ile sie da
nastepnie powoli odkrecasz wszystkie imbusy trzymajace mise, ostroznie bo w misie bedziesz jeszcze mial nie wiem z litre moze poltorej oleju ktory nie splynal.
nastepnie demontaz filtra ( dwie srubki jak pamietam ) mycie czyszczenei misy i powierzchni styku z uszczelka, analogicznie skrecanie spowrotem, teraz odkrecasz druga srube od smoka i wpompowujesz strzykawa czy jakas pompka tyle oleju ile sie da az nie zacznie wyciekac . Odpalasz auto czekasz az sie atf w skrzyni dogrzeje bodaj do 30lub 35stopni sprawdzisz to vagcomem , ja nie mialem wiec robilismy to termometrem takim nie wiem jak to sie nazywa na podczerwien czy jakos tak, skrzynia zdazy zaciagnac olej wiec przy tej temp uzupelniasz i wpompowujesz dalej az sie zacznie przelewac, w momencie jak zacznie wyciekac zakrecasz srube i koniec
oczywiscie to sposob halupniczy, i nie mozna tego nazwac profi robota , ja tak to bynajmniej zrobilem, pamietaj ze jest to wymiana "polowiczna" bo nie zmienisz calego oleju z prostego wzgledu duza czesc oleju zostaje w konwerterze i skrzyni , wiec warto zabieg powtorzyc za 3-4tygodnie tak polecal Michal i Apo i tak zrobilem, pomijajac fakt ze mialem zalane jakies czerwonego gowno...
jezeli chcesz pelnej wymiany to tylko serwis i wymiana dynamiczna gdzie maszyna przetacze krew przez nereczki
kilka zdjec dla zobrazowania jak to wyglada
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
dice111 pisze:Wg ZFa M16x1.5 ma 30 Nm ± 3.0 Nm, wiec 24A zapewne 35 Nm ± 3.5 Nm
Niestety korek nie wytrzymał takiego momentu, i teraz jest problem ....
Taka jedna ważna rzecz. Oleju zleciało ponad 5L, ale zalaliśmy nieco ponad 4 . I teraz się zastanawiamy bo przelewało się a weszło litr mniej niepokoi to nas.
Generalnie olej wyglądał tak
W misce zauważyłem piasek ??
Ale po wyczyszczeniu już wyglądała tak ( bez przyczepionych magnesów)