części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 00 4.2PB/LPG ] Czyszczenie kolektora ssącego

pavel44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:16
Lokalizacja: Toruń

[D2 00 4.2PB/LPG ] Czyszczenie kolektora ssącego

Post autor: pavel44 » 23 lip 2015, 12:50

Witam. Mam pytanie odnośnie kolektora ssącego. Czy w naszych silnikach 4.2 gromadzi się dużo nagaru w kolektorze ssącym oraz czy jest sens go wogule czyścić ? Z góry dziękuje za odp.
xyz

Gość

Post autor: Gość » 23 lip 2015, 12:54

To nie FSI więc jako takiego nagaru w ilościach przesadnych nie gromadzi ale....potrafia sie zapiekac klapki i luzowac takie małe śrubki w środku więc jeżeli masz checi to rozłup go i po prostu zrób mu serwis :)

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 23 lip 2015, 12:58

zalezy od oleju na ktorym auto jezdzilo ..., zobacz czy gruchy ci dzialaja najpierw
bądź sobą, wariatów też lubią

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 23 lip 2015, 12:59

Mój był dość zasyfiony więc oczywiście polecam profilaktycznie tam zajrzeć i zobaczyć co się dzieje .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Gość

Post autor: Gość » 23 lip 2015, 13:26

Gruchy to jeszcze nie katastrofa bo na spocie to sie da zrobić :D

pavel44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 23 lip 2015, 14:10

Tak wiem, że w fsi jest to duży problem, jednak po 15 latach w zwykłym silniku też pewnie troche się gromadzi syfu. Gruszki chodzą bez problemu. Olej to motul 8100 xcess 5w40. Dzięki za odp koledzy <hihi>
xyz

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 23 lip 2015, 16:50

przerost formy nad treścią ale kto bogatemu zabroni ;)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 23 lip 2015, 19:32

Warto rozkręcić i te małe śrubki w środku dokręcić. W moim jak robiłem wkrętki to wszystkie były luźne ale 2 górne ekstremalnie <onie> Kupiłem na zapas 2 górne części kolektora i w nich też były poluzowane więc to nie losowość przypadku..

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 24 lip 2015, 01:50

pavel44 pisze:Tak wiem, że w fsi jest to duży problem, jednak po 15 latach w zwykłym silniku też pewnie troche się gromadzi syfu.
Pewnikiem sporo zależy od oleju ale FSI to "kopalnia węgla brunatnego" <boisie>

Tu fotki jakiegoś jednego 4.2FSI co na zegarach miał jakieś 320kkm.
Nie wiem czy ktoś to kiedyś wcześniej czyścił - ja tego nie ruszałem bo z innym tematem to do mnie przyjechało ale ciekawie wyszła kompresja jak na tak zasyfione zawory: 15*12*13,5*15,5*13,5*7,5*14*14

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Jeżeli ktoś ma coś takiego również w silniku MPI to szczerze współczuję.
Kilka dni temu rozbierałem właśnie kolektor w jednym klubowym 4.2MPI - jutro wstawię fotki jak tam było czysto ;)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

pavel44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 24 lip 2015, 16:51

Czyli Twoim zdaniem warto go wyczyścić?
xyz

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 24 lip 2015, 20:27

pavel44 pisze:Czyli Twoim zdaniem warto go wyczyścić?
O ile jest zasyfiony jak ten powyżej z 4.2FSI to tak.


A poniżej inny kolektor dolotowy który obiecałem - tu klubowe 4.2MPI i zdjęcia zrobione przed czyszczeniem więc jak widać czyścić nie było zbytnio co ;)

Obrazek Obrazek
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Przemcioo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 45
Rejestracja: 16 lis 2014, 20:03
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Przemcioo » 28 lip 2015, 14:21

FOSS, Ile nalotu ten kolektor ma z MPI? Ladnie to wygląda a podejrzewam, że z 300 trzaśnięte ?

jkliman
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 06 lis 2018, 20:25
Lokalizacja: Recz

Post autor: jkliman » 10 gru 2018, 17:44

Orientuje się ktoś gdzie można zdobyć osłony osi klapek/przekładki z tworzywa do 4.2mpi bfm? Na focie od FOSSA widać takie jasne, białe. Rozebrałem kolektor do czyszczenia i te przekładki sprawiają wrażenie zużytych, stwardniałych, mają nadmierny luz na osiach oraz mocowaniach do obudowy. Grzechoczą i wyglądają jakby się miały zaraz rozpaść.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl