![]() |
![]() |
![]() |
[D2 00 4.2PB/LPG ] Czyszczenie kolektora ssącego
[D2 00 4.2PB/LPG ] Czyszczenie kolektora ssącego
Witam. Mam pytanie odnośnie kolektora ssącego. Czy w naszych silnikach 4.2 gromadzi się dużo nagaru w kolektorze ssącym oraz czy jest sens go wogule czyścić ? Z góry dziękuje za odp.
xyz
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Mój był dość zasyfiony więc oczywiście polecam profilaktycznie tam zajrzeć i zobaczyć co się dzieje .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Pewnikiem sporo zależy od oleju ale FSI to "kopalnia węgla brunatnego"pavel44 pisze:Tak wiem, że w fsi jest to duży problem, jednak po 15 latach w zwykłym silniku też pewnie troche się gromadzi syfu.

Tu fotki jakiegoś jednego 4.2FSI co na zegarach miał jakieś 320kkm.
Nie wiem czy ktoś to kiedyś wcześniej czyścił - ja tego nie ruszałem bo z innym tematem to do mnie przyjechało ale ciekawie wyszła kompresja jak na tak zasyfione zawory: 15*12*13,5*15,5*13,5*7,5*14*14
Jeżeli ktoś ma coś takiego również w silniku MPI to szczerze współczuję.
Kilka dni temu rozbierałem właśnie kolektor w jednym klubowym 4.2MPI - jutro wstawię fotki jak tam było czysto

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
O ile jest zasyfiony jak ten powyżej z 4.2FSI to tak.pavel44 pisze:Czyli Twoim zdaniem warto go wyczyścić?
A poniżej inny kolektor dolotowy który obiecałem - tu klubowe 4.2MPI i zdjęcia zrobione przed czyszczeniem więc jak widać czyścić nie było zbytnio co

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Orientuje się ktoś gdzie można zdobyć osłony osi klapek/przekładki z tworzywa do 4.2mpi bfm? Na focie od FOSSA widać takie jasne, białe. Rozebrałem kolektor do czyszczenia i te przekładki sprawiają wrażenie zużytych, stwardniałych, mają nadmierny luz na osiach oraz mocowaniach do obudowy. Grzechoczą i wyglądają jakby się miały zaraz rozpaść.