części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 94 4.2PB/LPG ] Wypadanie zapłonu- przyczyna

Michal90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 09 lis 2013, 13:44
Lokalizacja: Żory

Post autor: Michal90 » 03 sty 2014, 01:22

mialem to samo i umnie byly cewki do wymiany wymienilem i byl spokoj umnie jak poszlo to a 6 cewek i tez mialem wypadanie zaplonow jak chwile pojezdzilo na paliwie to niebylo tego jak jezdzilem na gazie to mi sie Cat wlanczal i wypadanie zaplonow wymienilem cewki i po problemie:) ale jeszcze pierw wymien swiece potem cewki pozdro

Cetek

Post autor: Cetek » 03 sty 2014, 10:43

no tak, świeczuszki zapodaje nowe i porządne, ale to możliwe że padły mi 4 cewki na raz?!

dzisiaj mam nadzieję będę miał potwierdzenie od mechaniorów.

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 03 sty 2014, 17:31

Sory że się wtrącę ale nie sądzę że 4 na raz . Żebyś miał na podmiankę 4 sprawne wymienić i po kolei eliminować .

Cetek

Post autor: Cetek » 20 sty 2014, 12:46

no więc jest werdykt- jedna cewka i na dokładkę moduł.

zobaczymy ile teraz pojeżdżę :)

oczywiście doszły nowe świeczki.

Cetek

Post autor: Cetek » 20 sty 2014, 14:18

a powiedzcie mi misie kolorowe ( w miarę szybko ): mechanik mnie skasował 250zł za naprawę elektryki. zapytałem czego konkretnie to powiedział, że elektryk podmienił cewkę bo jedna nie żyła i naprawił moduł zapłonowy.


i teraz pytanie: czy ten moduł jest naprawialny i rozbieralny w ogóle ???

czy też ze mnie zdarł ?

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Re: Wypadanie zapłonu- przyczyna

Post autor: krzychu22.p1i » 20 sty 2014, 14:33

Cetek pisze:- Błędy oznaczone jako sporadyczne- wypadanie zapłonu nr 1,2,3 i 4.
Już to było pisane za moduły odpowiada:
1 moduł (czarna wtyczka) 1 4 6 7
2 moduł (brązowa wtyczka) 2 3 5 8
Więc jeżeli podmieniłeś moduły miejscami problem powinien przeskoczyć. Można by też próbować z podmianą cewek.

W motorach naprawia się moduły w zależności od uszkodzenia ale w tym przypadku nie wiem. Na pewno 1 lepszy mechanik z młotkiem i kluczem tego nie zrobi :) Mogłeś zaznaczyć stare cewki i moduły przed naprawą ;)
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 20 sty 2014, 14:38

Sam zrobił byś to w godzinkę Popijając browarka po każdej świecy ;) .ale niestety wiedza i spryt kosztuje. Ja na ten przykład kładę podłogi lam...wpadam do klienta 2,5 godzinki pokój zrobiony 3 stówki w kieszeni .

Cetek

Post autor: Cetek » 20 sty 2014, 14:44

chcę po prostu wiedziec, czy nie polecieli w CH, bo moduły podmieniłem sam i błędy nie przeskoczyły, co oznaczałoby że to nie moduł.

a cewki akurat oznaczone przeze mnie zostały więc....

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 20 sty 2014, 15:08

Moduł mam w ręce i nie sądzę żeby to było rozbieralne myślę ze oczyścił psiknął styki i zajarzyło .

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 20 sty 2014, 15:13

Poleciel w kulki się znaczy i kasa w kielni :) Mi swego czasu wypadał zapłon na 4 garze (mam po Fl) podmiana cewek i wszystko jasne - świeczki do wymiany. Po wymianie 0 błędów, być może to u Ciebie było problemem + słaby styk w kostkach.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

seba185
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 95
Rejestracja: 14 lip 2013, 16:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: seba185 » 20 sty 2014, 15:24

Cetek pisze:naprawił moduł zapłonowy
watpie,ze to zrobil bo to chyba nawet nie jest rozbieralne...
Cetek pisze:chcę po prostu wiedziec, czy nie polecieli w CH, bo moduły podmieniłem sam i błędy nie przeskoczyły, co oznaczałoby że to nie moduł.
Nie koniecznie, czasami dopiero jak sie modul zagrzeje/rozgrzeje to moze wariowac,a na zimnym bedzie ok

Cetek

Post autor: Cetek » 20 sty 2014, 16:56

no więc właśnie wróciłem od mechanika, bo byłem odebrac auto. i nie odebrałem.

wyjechałem z hali, przejechałem z 5 metrów i jeb- zaczął się telepac, jakby miał czym to myślę, że by plunął czymś z wydechu, takie było wrażenie. po chwili CAT mryg mryg, i przy przygazówce naprawdę dziwny dźwięk spod machy- jakby wycie.


błędy od razu sprawdzone- 1 i 2 cylinder


albo czas zmienic mechanika, albo to nie moduł, nie świece i nie cewki. lub właśnie cewki, tylko mechanik dupa.

HELP!

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 20 sty 2014, 18:25

uszczelka pod głowicą cała
niech zmierzy ciśnienie na tych dwóch cylindrach /

Cetek

Post autor: Cetek » 20 sty 2014, 18:30

nie wiem po co... ale zmierzyli w piątek kompresję na wszystkich cylindrach- na każdym wyszło po 14...


teraz już wiem po co.

ale to nie to.

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 20 sty 2014, 18:38

Żeby wykluczyć cewki przeżuć je na inne cylindry . Jeśli dalej na 1i2 będzie wypadanie to nie cewki .a jak wypadanie będzie na tych które zamieniłeś no to wiadomo .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl