![]() |
![]() |
![]() |
[D2 95 4.2PB ] Uszkodzony mechanicznie czujnik halla (g163
ja ostatnio wymieniałem stukowce bo też miałem kostki w rozsypce, ale mi na vag-u błąd pokazywało i było słychać że nie pali jak trzeba
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez pb41ns, łącznie zmieniany 1 raz.
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
-
- Forum Audi A8
- Posty: 97
- Rejestracja: 03 lis 2015, 19:21
- Moje auto: Volkswagen
- Rocznik: 2002
- Silnik: Inne
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Bartoszyce
No widzisz, a ja kostki mam całe (pęknięty plastik jest przy śrubie którą dokręca się stukowca), Błędów nie ma nawet jak odepnę obydwa czujniki
tylko że ja mam '95 więc może dlatego nie wywala błędu na VAG-u hmmm...
[ Dodano: 2017-01-19, 10:19 ]
Więc tak: świece posprawdzałem (miałem beru dobrane wg. katalogu) założyłem z powrotem stare świece (Denso irydowe pod gaz po przebiegu ok. 1000km) wymieniłem wszystkie cewki (nie na nowe - ale sprawne) znalazłem pęknięty trójnik gumowy (ten który idzie do egzektora) i go wymieniłem. Po odpaleniu silnik chodzi równiej wypadanie zapłonu tylko na 1-szym cylindrze. Kontrolka CAT bardzo rzadko się pojawia. Wszystko było prawie ok (nawet nie gasł przy staniu na światłach na zapiętym "D") od czasu do czasu tylko pojawiło się CAT ale za chwilkę gasło. A dziś z rana znów przy dojeździe do świateł zgasł. Kontrolka CAT zapala się częściej wypadanie zapłonów na 1,2,3 cylindrze. Już mi ręce opadają

[ Dodano: 2017-01-19, 10:19 ]
Więc tak: świece posprawdzałem (miałem beru dobrane wg. katalogu) założyłem z powrotem stare świece (Denso irydowe pod gaz po przebiegu ok. 1000km) wymieniłem wszystkie cewki (nie na nowe - ale sprawne) znalazłem pęknięty trójnik gumowy (ten który idzie do egzektora) i go wymieniłem. Po odpaleniu silnik chodzi równiej wypadanie zapłonu tylko na 1-szym cylindrze. Kontrolka CAT bardzo rzadko się pojawia. Wszystko było prawie ok (nawet nie gasł przy staniu na światłach na zapiętym "D") od czasu do czasu tylko pojawiło się CAT ale za chwilkę gasło. A dziś z rana znów przy dojeździe do świateł zgasł. Kontrolka CAT zapala się częściej wypadanie zapłonów na 1,2,3 cylindrze. Już mi ręce opadają

- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 661
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
Nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem żeby uszkodzony knock sensor powodował wypadanie zapłonów, co najwyżej sterownik ustawi mapę podstawową. Dokręcenie dla ABZ momentem 10 czy 20Nm. Popatrz raz jeszcze na wiązki modułów zapłonowych, bo idą do nich dość cienkie przewody, które dodatkowo są łamane przy samych modułach pod kątem 180o.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 97
- Rejestracja: 03 lis 2015, 19:21
- Moje auto: Volkswagen
- Rocznik: 2002
- Silnik: Inne
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Bartoszyce
Pepek, Wszystkie kostki przejrzane niemal na wylot. Trochę poprawione izolacje. nowa masa na głowicy. Dalej to samo. Pokombinowałem ostatnio z modułami i cewkami i wypadanie na 1-3 cylindrach przy 1200 obr./min. nie wypadaja czyli jakby coś lepiej ale na wolnych dalej wywala 1-4
Nie chce wymieniać pół samochodu dlatego tak drąże temat.



- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
-
- Forum Audi A8
- Posty: 97
- Rejestracja: 03 lis 2015, 19:21
- Moje auto: Volkswagen
- Rocznik: 2002
- Silnik: Inne
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Bartoszyce
Butla z gazem zakręcona od 2-ch miesięcy. Chyba że ciągnie powietrze przez "rurki" od gazu, ale jak się nie mylę wówczas problem by występował na wielu ew. losowych cylindrach, a nie po jednej stronie. Czy mogę pozaciskać ew. zaślepić przewody od gazu które idą do kolektora czy muszę odłączyć całą elektrykę od gazu?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 97
- Rejestracja: 03 lis 2015, 19:21
- Moje auto: Volkswagen
- Rocznik: 2002
- Silnik: Inne
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Bartoszyce
pepi, po tej stronie gdzie wypadają zapłony cała listwa wtryskowa nówka łącznie z wężykami itd. lewizny w dolocie raczej nie ma bo sprawdzałem już dziesiąt razy. Fakt nie sprawdzałem wkrętek w kolektorze może tam gdzieś daje. Sposób z WD40 polecacie czy jakiś inny? A może te wszystkie dysze wykręcić i dać na klej uszczelniający do gwintów? Sprawdzę jeszcze te wężyki idące od wtrysków gazu do kolektora.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 97
- Rejestracja: 03 lis 2015, 19:21
- Moje auto: Volkswagen
- Rocznik: 2002
- Silnik: Inne
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Bartoszyce
pepi, dziś wymieniłem czujnik spalania stukowego (stary był rozsypany) na tejże głowicy i jest poprawa bo owszem zapłony wypadają ale wystarczy że delikatnie dotknę gazu podczas jazdy i od razu przestaje "nabijać" wypadania. Zauważyłem natomiast że na Vag-u w grupie podajże 13 i 14 gdzie jest regulacja stuku to przy tym minimalnym wciśnięciem gazu od razu wpadają różne wartości od chyba 1,500 do 6,000 a na drugiej głowicy patrząc w blok 14 wartości są dużo niższe i pojawiają się z opóźnieniem.
Czy pomiar kompresji pomoże mi w ustaleniu poprawności ustawienia rozrządu? Wystarczy sprawdzić na zimnym czy lepiej na zimnym i ciepłym?
Dodam że LPG mam zakręcony od ok. 3 miesięcy i jeżdżę tylko na PB.
Ponownie kombinowałem z modułami (kupiłem jedną ponoć sprawną używkę z 18,t), cewkami (kupiłem 4 używane), świecami (drugi nowy komplet BERU) i wtryskami (4 szt. kupione używki) zamieniałem na różne sposoby i żadnej znaczącej poprawy.
Psikałem też gdzie się da popularnym środkiem do czyszczenia plastiku :-) i zero reakcji jakiejkolwiek. Z wydechu czuć ewidentnie że ma za dużo paliwa.
Czy pomiar kompresji pomoże mi w ustaleniu poprawności ustawienia rozrządu? Wystarczy sprawdzić na zimnym czy lepiej na zimnym i ciepłym?
Dodam że LPG mam zakręcony od ok. 3 miesięcy i jeżdżę tylko na PB.
Ponownie kombinowałem z modułami (kupiłem jedną ponoć sprawną używkę z 18,t), cewkami (kupiłem 4 używane), świecami (drugi nowy komplet BERU) i wtryskami (4 szt. kupione używki) zamieniałem na różne sposoby i żadnej znaczącej poprawy.
Psikałem też gdzie się da popularnym środkiem do czyszczenia plastiku :-) i zero reakcji jakiejkolwiek. Z wydechu czuć ewidentnie że ma za dużo paliwa.
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
-
- Forum Audi A8
- Posty: 97
- Rejestracja: 03 lis 2015, 19:21
- Moje auto: Volkswagen
- Rocznik: 2002
- Silnik: Inne
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Bartoszyce
Dziś już skakałem z radości bo rano jak odpaliłem, silnik chwilę popracował i wyłączyło się ssanie to oczywiście CAT i lekkie telepanie ale pojechałem do miasta, silnik zgasiłem auto postało z pół godziny. Potem odpaliłem auto i czekałem na zewnątrz na rodzinę stałem tak z pół godziny i nagle tak wsłuchuję się w pracę silnika i jakoś k**wa równo chodzi. Podchodzę do auta zaglądam przez szybę a tam kontrolki nie ma...
szybko złapałem za kompa podłączam brak błędów. Przejechałem z 20 km i ani razu się nie zapaliła.
Ale myślę se auto takie brudne więc jadę na myjkę. Umyłem samochód potem na stację dopompować kółka odpalam jadę i dupa znów CAT i znów wypadanie zapłonu na 1-3 czasami 1-4. Komputer suchy. Mam lekko pęknięte nadkole przy modułach może jak myłem nadkola to woda się dostała albo masa na podłużnicy ponoć gdzieś tam jest ale nie mogłem jej znaleźć (fakt że patrzyłem bez demontażu nadkola).
tutenhamon, płynu delikatnie ubywa ale mam leciutki wyciek przy rurkach od nagrzewnicy ale sprawdzę te kropelki z wydechu :-)
pepi, Regulator sprawdzałem wg. instrukcji gdzieś na forum i nic tam się nie sączyło. Poza tym wypadanie wtedy byłoby chyba losowe na różnych cylindrach?

Ale myślę se auto takie brudne więc jadę na myjkę. Umyłem samochód potem na stację dopompować kółka odpalam jadę i dupa znów CAT i znów wypadanie zapłonu na 1-3 czasami 1-4. Komputer suchy. Mam lekko pęknięte nadkole przy modułach może jak myłem nadkola to woda się dostała albo masa na podłużnicy ponoć gdzieś tam jest ale nie mogłem jej znaleźć (fakt że patrzyłem bez demontażu nadkola).
tutenhamon, płynu delikatnie ubywa ale mam leciutki wyciek przy rurkach od nagrzewnicy ale sprawdzę te kropelki z wydechu :-)
pepi, Regulator sprawdzałem wg. instrukcji gdzieś na forum i nic tam się nie sączyło. Poza tym wypadanie wtedy byłoby chyba losowe na różnych cylindrach?