części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 96 4.2PB/LPG ] Problem z czujnikiem wałka rozrządu

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

[D2 96 4.2PB/LPG ] Problem z czujnikiem wałka rozrządu

Post autor: hipcio » 23 cze 2011, 12:47

Witam

Mam problem z Czujnikiem wałka rozrządu, wywala bład 17800 czyli Czujnik pozycji wału rozrządu w pozycji – otwarte (B2) – zwarcie do B+

Sprawdziłem czujnik i jest sprawny ale napięcie jakie do niego dochodzi to tylko 5V i tyle daje główny komputer czyli kabelki są dobre.

Czy ktoś wie jakie powinno być napięcie na tym czujniku ? (może sprawdzić miernikiem)

Czy ustawienie rozrządu może mieć coś z tym wspólnego?
Ostatnio zmieniony 16 paź 2013, 23:55 przez hipcio, łącznie zmieniany 2 razy.

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 23 cze 2011, 13:47

Powiedz mi gdzie jest dokładnie wtyczka od tego czujnika, to w wolnej chwili sprawdzę, ale na pewno nie dziś, jutro po pracy mogę sprawdzić.

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 23 cze 2011, 17:58

Czujnik jest na koncu glowicy (od strony kierowcy) zaraz pod wężami do nagrzewnicy. Wtyczka jest czarna na 3 piny, jest tam plus, sygnał i masa. Potrzebuje jakie jest napiecie na czarnym z białym paskiem.

http://images43.fotosik.pl/801/b4556de3c2e0b668med.jpg

Tutaj widać ją troche, to czarna wtyczka przed tą białą, czujnik przykręcony do głowicy na dwie śrubki.
Ostatnio zmieniony 23 cze 2011, 18:02 przez hipcio, łącznie zmieniany 1 raz.

vito555
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 65
Rejestracja: 05 lip 2010, 21:23
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: vito555 » 23 cze 2011, 18:00

Kolego ,o ile dobrze pamiętam tam ma być 5v. Na środkowym pinie masz wyjście na sterownik z tego czujnika (podłącz led-masa z czujnika ,+ weż z wtyki)i led (podczas pracy silnika ma mrugać)

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 23 cze 2011, 18:06

Sprawdzałem sygnał miernikiem i zmienia sie napięcie(skacze). Mam nowy czujnik Bosch wiec jest to wina kabelków lub kompa. Musze jeszcze sprawdzić sygnałowy może to on powoduje ten błąd, skoro napiecie może być 5v

Proszę jeśli ktoś ma chęci i chwile czasu aby sprawdził miernikiem ile jest wolt na zawnętrznych pinach we wtyczce od czujnika.

tomek87g
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 286
Rejestracja: 24 sty 2011, 23:07
Lokalizacja: Wpy:)

Post autor: tomek87g » 23 cze 2011, 21:02

widzę ze sprawa pila ;-) wiec znalazłem chwile i sprawdziłem w ABZ 95r po przekręceniu stacyjki na tym pinie jest 4,45V ,wiec tego napięcia nie masz się co czepiać
w jakich okolicznościach doszło do tej awarii?
nawet jakiś drobny szczegół może ułatwić diagnozę

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 23 cze 2011, 22:36

Wielkie Dzieki!!! to mi rozjaśnia troszke sprawe i doprowadza do kilku wniosków.



Mogło sie tak stać po wymianie rozrządu, aczkolwiek wczesniej zrobił sie chyba mułowaty i Lpg mi przelaczalo na Pb przy wyższych obrotach.(reduktor był bardzo zasyfiony moze dlatego)

Rozrząd był inaczej ustawiony niż jest teraz. Ja zdejmowałem pokrywki zaworów i ustawiłem wałki na znaki na kółkach co jest łańcuch.(Na forum jest gdzies link ze zdjeciem z forum chyba Audiworld ale nie mogłem go teraz znależc)
Teraz są naprzeciw siebie idealnie a wczesniej było tak, ze były oba wałki przestawione o jeden ząbek na kółkach co jest pasek i wtedy dopiero te znaki sie pokrywały.

Jutro sprawdze jeszcze sygnałowy bo podłaczyłem sie do Lpg i pokazuje RPM x2(podlaczone własnie do czujnika wałka) czyli na wolnych ma 1500 obr. (dlatego może przełączał sie z Lpg na Pb bo przy 3500 widzial 7000 a to max ustawiony w stagu).

WIec są trzy możliwości według mnie
przestawiony rozrząd
sygnałowy kabel gdzies niełaczy
komp do wymiany

tomek87g
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 286
Rejestracja: 24 sty 2011, 23:07
Lokalizacja: Wpy:)

Post autor: tomek87g » 24 cze 2011, 23:42

mi też nic innego poza tymi trzema podejrzeniami nie przychodzi do głowy

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 02 lip 2011, 16:34

Nic nie wymieniaj i niczego nie szukaj. Załatw sobie blokady i ustaw rozrząd NA BLOKADY.
Zmierz ciągłość przewodu czarno-białego oraz wzmacniacz w ECU: miernik na pomiar spadku napięcia na diodzie ( -|>- ), przewód (+) od miernika do masy, przewód masowy miernika dotknij do przewodu czarno-białego przy odłączonym czujniku. spadek napięcia od 250mV do 950mV - tyle powinno być. Jak masz inne wartości - pisz.
Jak jest ok, ustaw rozrząd.
Zakładam, że napięcie na zewnętrznych pinach nie masz mniejszego niż 4.5V - w innym przypadku miałbyś kilka innych błędów, bo ta linia zasila kilka czujników z jednego stabilizatora w ECU.
Elektronika samochodowa.

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 04 lip 2011, 13:11

Problem rozwiązany, rozrząd ustawiony na blokadach.Mimo to błąd wałka jest nadal. Winne jest koło pasowe i ustawienie wału względem znaku O|T. U mnie GMP wypada za tym znakiem i wtedy jest ok.



Dziękuje wszystkim za pomoc.
Ostatnio zmieniony 05 lis 2011, 19:54 przez hipcio, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 05 lis 2011, 19:34

Troche odgrzewam kotleta, ale napiszę o ustawianiu na znaki na kołach.

Ustawiłem już kilka silników na O/T i na znaki na kołach zębatych wałków rozrządu
i nie ma problemów. Nie ma błedów związanych z czujnikiem wałka rozrządu.
Pisze o ABZ'tach.

Zawsze ściągam pokrywy klawiatur przed rozłożeniem rozrządu by zobaczyć
jak są wałki ustawione względem punktu O/T na kole pasowym.

Na razie tylko w jednym silniku z kilku prawa strona była przestawiona
o jeden ząb na kole zębatym wałka (mówię o pasku rozrządu).
Pozostałe silniki miały ustawienia zgodne z punktami na kołach zębatych wałków
i punktem O/T na kole pasowym.

Silniki pracuja poprawnie, uważam, iż sprawność ich jest właściwa.

Obrazek

stos80
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 10 sty 2013, 19:00
Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska

Post autor: stos80 » 15 paź 2013, 08:29

Witam odgrzeję trochę temat, też mam problem z czujnikiem wałka czyli 17800 Czujnik pozycji wału rozrządu w pozycji – otwarte (B2) – zwarcie do B+. Czujnik na pewno jest uwalony, sprawdziłem napięcia na wtyczce i na środkowym pinie mam 12V a na skrajnych 5V i masa. Czy te 12V na środkowym (wychodzi ze sterownika to napięcie) to norma czy uwalony jest sterownik co przyczyniło się do uszkodzenia czujnika?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 15 paź 2013, 17:56

Mój czujnik padł w trakcie zerwania paska rozrządu ,po całej naprawie okazało się że czujnik walnięty. Zamontowaliśmy nowy czujnik i maszyna znów miarowo zagrała ,czego i tobie życzę .

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 16 paź 2013, 20:39

Panowie rada na przyszłość - Hallotron przełącza się pod wpływam działającego na niego pola magnetycznego , nie jest zadną cewką jest to element półprzewodnikowy. NIE DOKONUJEMY POMIARÓW JEGO DZIAŁANIA ZWYKŁYM MIERNIKIEM próba takiego mierzenia kończy się 100% uszkodzeniem , tylko dioda z opornikiem lub oscyloskop.
Złego diabli nie biorą ...

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 16 paź 2013, 20:58

Pepeka pisze:NIE DOKONUJEMY POMIARÓW JEGO DZIAŁANIA ZWYKŁYM MIERNIKIEM[/color] próba takiego mierzenia kończy się 100% uszkodzeniem , tylko dioda z opornikiem lub oscyloskop.
Słuszna uwaga. Popieram najlepiej zwykłą diodą z oporniczkiem.
Chyba że ktoś posiada bardzo profesjonalny miernik za kilkaset zł.
Taki zwykły ingeruje troszkę wewnętrzym zasilaniem i były przypadki że hall przestawał działać, a jest on bardzo wrażliwy.
Chodzi o pomiar sygnału nie zasilania (przeważnie jest to środkowy pin)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl