[D2 96 4.2PB/LPG ] Problem z czujnikiem wałka rozrządu
[D2 96 4.2PB/LPG ] Problem z czujnikiem wałka rozrządu
Witam
Mam problem z Czujnikiem wałka rozrządu, wywala bład 17800 czyli Czujnik pozycji wału rozrządu w pozycji – otwarte (B2) – zwarcie do B+
Sprawdziłem czujnik i jest sprawny ale napięcie jakie do niego dochodzi to tylko 5V i tyle daje główny komputer czyli kabelki są dobre.
Czy ktoś wie jakie powinno być napięcie na tym czujniku ? (może sprawdzić miernikiem)
Czy ustawienie rozrządu może mieć coś z tym wspólnego?
Mam problem z Czujnikiem wałka rozrządu, wywala bład 17800 czyli Czujnik pozycji wału rozrządu w pozycji – otwarte (B2) – zwarcie do B+
Sprawdziłem czujnik i jest sprawny ale napięcie jakie do niego dochodzi to tylko 5V i tyle daje główny komputer czyli kabelki są dobre.
Czy ktoś wie jakie powinno być napięcie na tym czujniku ? (może sprawdzić miernikiem)
Czy ustawienie rozrządu może mieć coś z tym wspólnego?
Ostatnio zmieniony 16 paź 2013, 23:55 przez hipcio, łącznie zmieniany 2 razy.
Czujnik jest na koncu glowicy (od strony kierowcy) zaraz pod wężami do nagrzewnicy. Wtyczka jest czarna na 3 piny, jest tam plus, sygnał i masa. Potrzebuje jakie jest napiecie na czarnym z białym paskiem.
http://images43.fotosik.pl/801/b4556de3c2e0b668med.jpg
Tutaj widać ją troche, to czarna wtyczka przed tą białą, czujnik przykręcony do głowicy na dwie śrubki.
http://images43.fotosik.pl/801/b4556de3c2e0b668med.jpg
Tutaj widać ją troche, to czarna wtyczka przed tą białą, czujnik przykręcony do głowicy na dwie śrubki.
Ostatnio zmieniony 23 cze 2011, 18:02 przez hipcio, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprawdzałem sygnał miernikiem i zmienia sie napięcie(skacze). Mam nowy czujnik Bosch wiec jest to wina kabelków lub kompa. Musze jeszcze sprawdzić sygnałowy może to on powoduje ten błąd, skoro napiecie może być 5v
Proszę jeśli ktoś ma chęci i chwile czasu aby sprawdził miernikiem ile jest wolt na zawnętrznych pinach we wtyczce od czujnika.
Proszę jeśli ktoś ma chęci i chwile czasu aby sprawdził miernikiem ile jest wolt na zawnętrznych pinach we wtyczce od czujnika.
Wielkie Dzieki!!! to mi rozjaśnia troszke sprawe i doprowadza do kilku wniosków.
Mogło sie tak stać po wymianie rozrządu, aczkolwiek wczesniej zrobił sie chyba mułowaty i Lpg mi przelaczalo na Pb przy wyższych obrotach.(reduktor był bardzo zasyfiony moze dlatego)
Rozrząd był inaczej ustawiony niż jest teraz. Ja zdejmowałem pokrywki zaworów i ustawiłem wałki na znaki na kółkach co jest łańcuch.(Na forum jest gdzies link ze zdjeciem z forum chyba Audiworld ale nie mogłem go teraz znależc)
Teraz są naprzeciw siebie idealnie a wczesniej było tak, ze były oba wałki przestawione o jeden ząbek na kółkach co jest pasek i wtedy dopiero te znaki sie pokrywały.
Jutro sprawdze jeszcze sygnałowy bo podłaczyłem sie do Lpg i pokazuje RPM x2(podlaczone własnie do czujnika wałka) czyli na wolnych ma 1500 obr. (dlatego może przełączał sie z Lpg na Pb bo przy 3500 widzial 7000 a to max ustawiony w stagu).
WIec są trzy możliwości według mnie
przestawiony rozrząd
sygnałowy kabel gdzies niełaczy
komp do wymiany
Mogło sie tak stać po wymianie rozrządu, aczkolwiek wczesniej zrobił sie chyba mułowaty i Lpg mi przelaczalo na Pb przy wyższych obrotach.(reduktor był bardzo zasyfiony moze dlatego)
Rozrząd był inaczej ustawiony niż jest teraz. Ja zdejmowałem pokrywki zaworów i ustawiłem wałki na znaki na kółkach co jest łańcuch.(Na forum jest gdzies link ze zdjeciem z forum chyba Audiworld ale nie mogłem go teraz znależc)
Teraz są naprzeciw siebie idealnie a wczesniej było tak, ze były oba wałki przestawione o jeden ząbek na kółkach co jest pasek i wtedy dopiero te znaki sie pokrywały.
Jutro sprawdze jeszcze sygnałowy bo podłaczyłem sie do Lpg i pokazuje RPM x2(podlaczone własnie do czujnika wałka) czyli na wolnych ma 1500 obr. (dlatego może przełączał sie z Lpg na Pb bo przy 3500 widzial 7000 a to max ustawiony w stagu).
WIec są trzy możliwości według mnie
przestawiony rozrząd
sygnałowy kabel gdzies niełaczy
komp do wymiany
Nic nie wymieniaj i niczego nie szukaj. Załatw sobie blokady i ustaw rozrząd NA BLOKADY.
Zmierz ciągłość przewodu czarno-białego oraz wzmacniacz w ECU: miernik na pomiar spadku napięcia na diodzie ( -|>- ), przewód (+) od miernika do masy, przewód masowy miernika dotknij do przewodu czarno-białego przy odłączonym czujniku. spadek napięcia od 250mV do 950mV - tyle powinno być. Jak masz inne wartości - pisz.
Jak jest ok, ustaw rozrząd.
Zakładam, że napięcie na zewnętrznych pinach nie masz mniejszego niż 4.5V - w innym przypadku miałbyś kilka innych błędów, bo ta linia zasila kilka czujników z jednego stabilizatora w ECU.
Zmierz ciągłość przewodu czarno-białego oraz wzmacniacz w ECU: miernik na pomiar spadku napięcia na diodzie ( -|>- ), przewód (+) od miernika do masy, przewód masowy miernika dotknij do przewodu czarno-białego przy odłączonym czujniku. spadek napięcia od 250mV do 950mV - tyle powinno być. Jak masz inne wartości - pisz.
Jak jest ok, ustaw rozrząd.
Zakładam, że napięcie na zewnętrznych pinach nie masz mniejszego niż 4.5V - w innym przypadku miałbyś kilka innych błędów, bo ta linia zasila kilka czujników z jednego stabilizatora w ECU.
Elektronika samochodowa.
Problem rozwiązany, rozrząd ustawiony na blokadach.Mimo to błąd wałka jest nadal. Winne jest koło pasowe i ustawienie wału względem znaku O|T. U mnie GMP wypada za tym znakiem i wtedy jest ok.
Dziękuje wszystkim za pomoc.
Dziękuje wszystkim za pomoc.
Ostatnio zmieniony 05 lis 2011, 19:54 przez hipcio, łącznie zmieniany 1 raz.
Troche odgrzewam kotleta, ale napiszę o ustawianiu na znaki na kołach.
Ustawiłem już kilka silników na O/T i na znaki na kołach zębatych wałków rozrządu
i nie ma problemów. Nie ma błedów związanych z czujnikiem wałka rozrządu.
Pisze o ABZ'tach.
Zawsze ściągam pokrywy klawiatur przed rozłożeniem rozrządu by zobaczyć
jak są wałki ustawione względem punktu O/T na kole pasowym.
Na razie tylko w jednym silniku z kilku prawa strona była przestawiona
o jeden ząb na kole zębatym wałka (mówię o pasku rozrządu).
Pozostałe silniki miały ustawienia zgodne z punktami na kołach zębatych wałków
i punktem O/T na kole pasowym.
Silniki pracuja poprawnie, uważam, iż sprawność ich jest właściwa.
Ustawiłem już kilka silników na O/T i na znaki na kołach zębatych wałków rozrządu
i nie ma problemów. Nie ma błedów związanych z czujnikiem wałka rozrządu.
Pisze o ABZ'tach.
Zawsze ściągam pokrywy klawiatur przed rozłożeniem rozrządu by zobaczyć
jak są wałki ustawione względem punktu O/T na kole pasowym.
Na razie tylko w jednym silniku z kilku prawa strona była przestawiona
o jeden ząb na kole zębatym wałka (mówię o pasku rozrządu).
Pozostałe silniki miały ustawienia zgodne z punktami na kołach zębatych wałków
i punktem O/T na kole pasowym.
Silniki pracuja poprawnie, uważam, iż sprawność ich jest właściwa.
Witam odgrzeję trochę temat, też mam problem z czujnikiem wałka czyli 17800 Czujnik pozycji wału rozrządu w pozycji – otwarte (B2) – zwarcie do B+. Czujnik na pewno jest uwalony, sprawdziłem napięcia na wtyczce i na środkowym pinie mam 12V a na skrajnych 5V i masa. Czy te 12V na środkowym (wychodzi ze sterownika to napięcie) to norma czy uwalony jest sterownik co przyczyniło się do uszkodzenia czujnika?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Panowie rada na przyszłość - Hallotron przełącza się pod wpływam działającego na niego pola magnetycznego , nie jest zadną cewką jest to element półprzewodnikowy. NIE DOKONUJEMY POMIARÓW JEGO DZIAŁANIA ZWYKŁYM MIERNIKIEM próba takiego mierzenia kończy się 100% uszkodzeniem , tylko dioda z opornikiem lub oscyloskop.
Złego diabli nie biorą ...
Słuszna uwaga. Popieram najlepiej zwykłą diodą z oporniczkiem.Pepeka pisze:NIE DOKONUJEMY POMIARÓW JEGO DZIAŁANIA ZWYKŁYM MIERNIKIEM[/color] próba takiego mierzenia kończy się 100% uszkodzeniem , tylko dioda z opornikiem lub oscyloskop.
Chyba że ktoś posiada bardzo profesjonalny miernik za kilkaset zł.
Taki zwykły ingeruje troszkę wewnętrzym zasilaniem i były przypadki że hall przestawał działać, a jest on bardzo wrażliwy.
Chodzi o pomiar sygnału nie zasilania (przeważnie jest to środkowy pin)