Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 97 4.2PB/LPG ] Drgania, dlawienie, wypadanie zaplonu !

pawelbtw
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 98
Rejestracja: 21 sie 2012, 11:47
Lokalizacja: Bytów

[D2 97 4.2PB/LPG ] Drgania, dlawienie, wypadanie zaplonu !

Post autor: pawelbtw » 01 wrz 2013, 16:10

Witam. Temat podobny do mojego, byl walkowany wiele razy, lecz nie taki sam. Otóż, od pewnego czasu, auto na gazie zaczelo strasznie poszarpywac na biegu D gdy stalem w miejscu. Przełączenie go na pozycje N lub P, zmniejszało dragnia, lecz nie znikały a gdy próbowałem ruszyć strasznie sie dławił i ruszenie zajmowało mu sporo czasu . Nawet gdy chciałem zaparkować auto na podjeździe, potrafił zgasnąć po długiej walce ze wzniesieniem . Dotychczas działo się to tylko na gazie (po przełączeniu na benzyne wszystko było super), aczkolwiek dzisiaj rano, po przejechaniu ok.200m,Jak jeszcze jechał na benzynie, autko juz na drugim biegu, jak delikatnie przyśpieszało, czułem minimalne poszarpywania. Po chwili wyskoczyl mi blad CAT, a wiec podłączyłem VAG i wyskoczyły błedy 4 , 5 , 7 i 8 cylindra (wypadanie zapłonu) oraz czujnik prędkości (już długo go miałem, ale żadnych niepokojących objaw nie było wiec chyba nie ma nic z tym wspólnego). Byłem u gazownika, sprawdzał wtryski (nie pamiętam dokładnie które, ale gdy odłączyliśmy ok.4 wtryski, auto zaczęło chodzić normalnie) i mowił iż mogą być to cewki zapłonowe, uzasadniając to iż to co odczuwamy na gazie, może zniknąć na benzynie ale nie chce mi sie wierzyć żeby aż naraz tyle ich padło. Znam już temat zmieniania cewek miejscami, oraz modułów bo już to wszystko wymieniałem. Gdyby był to moduł, to zero problemu, ale te cylindry na ktorych wyskoczył mi błąd, znajdują sie na 2 modułach. Nie pamietam które cewki zmieniałem, ale świece wszystkie są nówki. No i na koniec dodam, iż na zimnym silniku jak dodam gazu i odejme, przy spadaniu obrótów slychać takie strzelanie jakby z tłumika (dźwiek jak popcorn strzelajacy w mikrofalówce - przepraszam za porównanie :D) Miał ktoś podobny problem, lub jest w stanie coś zaradzić?
Zapomniałem dopisać, gaz BRC zakładany rok temu

krystek78
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 209
Rejestracja: 21 mar 2013, 16:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krystek78 » 01 wrz 2013, 16:26

masz katy?

pawelbtw
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 98
Rejestracja: 21 sie 2012, 11:47
Lokalizacja: Bytów

Post autor: pawelbtw » 01 wrz 2013, 16:31

Chyba nie, nie wiem co to jest nawet :)

Gość

Post autor: Gość » 01 wrz 2013, 17:22

pawelbtw pisze:nie wiem co to jest nawet :)
Katalizatory :)

pawelbtw
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 98
Rejestracja: 21 sie 2012, 11:47
Lokalizacja: Bytów

Post autor: pawelbtw » 01 wrz 2013, 17:33

Jedna literka a jak wiele znaczy:) Nie, na gazie nie wystepuje. Braków mocy tez nie odczuwałem, jedyną denerwującą rzeczą są te drgania, a nawet można powiedzieć że telepanie (Takie samo jak przy uszkodzonej cewce, z tym że walnięta cewka drży cały czas, a mi raz na ok 2-3 s potrafi tak autem zatelepać, że nawet na dworze widać). A może sonda? Wolałbym nie wymieniać metoda "spróbuj, może pomoże" ponieważ w sierpniu wymieniałem sporo rzeczy mechanicznych (wentylator, wisko, łożysko, pompka spryskiwaczy a nawet uszczelki pod głowicą, ustawiałem zbieżność, nowe klocki i tarcze, płyny ). Pociągnęło mnie to dość odczuwalnie po kieszeni, i kupować 5 cewek i wydać kolejne 800 zł na darmo, nie uśmiecha mi sie.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 01 wrz 2013, 17:52

A masz sprawne moduły?? To one sterują pracą w pre lifcie (w po lifcie robi to ecu silnika). Jest ich 2 i każdy steruje 4 cewkami, czy zamieniałeś je miejscami?

pawelbtw
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 98
Rejestracja: 21 sie 2012, 11:47
Lokalizacja: Bytów

Post autor: pawelbtw » 01 wrz 2013, 18:02

Wiem wiem kolego :) . Niedawno wymieniałem jeden z modułów, jako ze nie sa one drogie to jutro jade odrazu do sklepu kupić drugi, ale jak już pisałem, VAG pokazał 4 5 7 8 cylinder. Gdyby zamiast 4-ego pokazał 6 to juz dzisiaj bym szukał od jakiejs a4 albo passata, ale niestety nie sadze aby wina to byla modulu. A możliwe, że na gazie, jest problem a na benzynie zanika przez cewki/moduly ? Czy moze to po prostu wina wtryskiwaczy ?

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 01 wrz 2013, 19:13

pawelbtw pisze:VAG pokazał 4 5 7 8 cylinder. Gdyby zamiast 4-ego pokazał 6 to juz dzisiaj bym szukał od jakiejs a4 albo passata, ale niestety nie sadze aby wina to byla modulu.

http://www.a8team.pl/d2-prefl-all-modul ... ?highlight
http://www.a8team.pl/topics12/1263.htm

pawelbtw
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 98
Rejestracja: 21 sie 2012, 11:47
Lokalizacja: Bytów

Post autor: pawelbtw » 01 wrz 2013, 21:39

Simone, czytalem rowniez te tematy, kiedys juz wymienialem modul. Dalej jednak pozostaje pytanie, dlaczego VAG pokazal 2 cylindry z pierwszego modulu, i 2 z drugiego ? Skasowalem bledy, znowu wyskoczyl CAT i pokazalo cylinder 7. Oczywiscie znowu skasuje blad, jesli znowu sie pojawi cylinder 7 to wymienie cewke razem z swieca. Wczesniej nie pokazalo zadnych bledow, wyskoczyly 4 naraz, dlatego zastanawialo mnie to.

krystek78
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 209
Rejestracja: 21 mar 2013, 16:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krystek78 » 02 wrz 2013, 11:52

nie masz przytkanych katalizatorow?mi w poprzedniej wyskakiwal cat i to byly katalizatory zatkane :roll:

pawelbtw
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 98
Rejestracja: 21 sie 2012, 11:47
Lokalizacja: Bytów

Post autor: pawelbtw » 02 wrz 2013, 14:38

Zlece mechanikowi aby to sprawdził po tym jak zrobi blacharke... Jechałem dzisiaj rano do sklepu aby kupić cewke, po wyjechaniu ze sklepu na skrzyżowaniu dostałem strzała w bok (na szczescie nie z mojej winy). Narazie autko stoi pod domem nieruszane.

krystek78
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 209
Rejestracja: 21 mar 2013, 16:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krystek78 » 02 wrz 2013, 15:44

o kur.szkoda jaki ubezpieczyciel u typa?

pawelbtw
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 98
Rejestracja: 21 sie 2012, 11:47
Lokalizacja: Bytów

Post autor: pawelbtw » 02 wrz 2013, 17:47

MTU . Umowiony juz jestem z rzeczoznawca na czwartek, także myślę, że w poniedziałek już będzie gotowa

krystek78
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 209
Rejestracja: 21 mar 2013, 16:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krystek78 » 02 wrz 2013, 19:28

no ja sie sadze z mtu.wyplacaja grosze.jak ci cos dadza to wez ewentualnie potem dzialaj.znajomy nie zgodzil sie na pieniadze co mu dawali rok sie sadzi

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl