części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 97 4.2PB/LPG ] Rozrząd: ori czy zamiennik?

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 05 sty 2016, 10:04

Ja to jestem w ogole zdziwiony tym pytaniem. Bo jak kupuje czesci z ASO (a robie to dosc czesto) to widze dokładnie to samo co w sklepach tylko zapakowane w numery OE z ceną kilka razy wyzsza (tak na przyklad jest z filtrami oleju do skrzyń biegów/silników, czy uszczelkami - identyczny produkt jest w zamienniku)

Rozrzady sa na tyle popularnymi czesciami zamiennymi i tak ogolnodostępnymi że składać całość trzeba tylko i wyłącznie na zamiennikach przy czym w rozrządzie zawsze kluczowa jest jakość pompy wody. Hepu robi pompy na pierwszy montaż i nie należy brac nic innego. Moje doswiadczenia sa takie ze pompa SKF wytrzymala 10k km, to juz jakis maxgear u kolegi dal rade przez 12k km :). Rolek innych niż INA bym nie bral (ewentualnie SKF bo tutaj akurat niezle sobie radzą) a pasek według mnie nie jest tak bardzo istotny byle nie był chiński. Kłade rózne Boscha, Gatesa, Contiego i według mnie wszystkie są równie dobre. Żaden nigdy nie nawalil przy przebiegu niższym niż 90k km (oczywiscie po prawidłowym montażu i przy braku awarii silnika).

Zestaw który poleca Michał to naprawdę TOP zamiennika, zresztą jak się zajrzy do dedykowanego zestawu contiego na przyklad, czy dedykowanego Iny (bo tez takie sa), to w srodku i tak sa rolki ina/skf a pasek conti/gates
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 05 sty 2016, 11:05

pepi pisze:nie masz foto tego zerwanego paska ? chodzi mi o miejsce zerwania ?
A powiem Ci, że chyba mam
Obrazek

Gość

Post autor: Gość » 05 sty 2016, 11:14

Bugalon, Widziałem kilka aut co z paskami gatesa nie wytrzymały 30tyś na rozrzadzie. Widziałem kolejne kilka pasków po mniej jak połowie przebiegu co ten pasek wygladał jak guma ze zuzytych gaci... Więc zdecydowanie nie polecam.

Awatar użytkownika
bartas204
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 82
Rejestracja: 19 lip 2014, 23:44
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: bartas204 » 05 sty 2016, 14:08

jak już jest temat, mógłby ktoś podać orientacyjne ceny uszczelniaczy wałków rozrządu, oraz polecić / odradzić jakieś ? :)

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 05 sty 2016, 14:10

Elring/Corteco/Reinz - około 10zl/szt
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
bartas204
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 82
Rejestracja: 19 lip 2014, 23:44
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: bartas204 » 05 sty 2016, 15:22

michalwruszak pisze:Elring/Corteco/Reinz - około 10zl/szt
dzięki wielkie, w następnym tygodniu zaczynam rozkręcać i będę się zgłaszał, ale to już na PW <bezradny>

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 05 sty 2016, 15:26

OK - na spokojnie :) Zawsze możesz zadzwonić :)
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 05 sty 2016, 20:47

po pasku widać że coś zblokowało się lub był za mocno naprężony ;)

bartez83
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 309
Rejestracja: 23 kwie 2012, 22:23
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 2001
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Bartek
Lokalizacja: WLKP

Post autor: bartez83 » 05 sty 2016, 21:24

Witam. Jeśli chodzi o paski Gatesa to z własnego doświadczenia wiem żę są dobrym zamiennikiem.W poprzedniej Audi a4 2.6v6 miałem założony taki pasek i zrobiłem na nim do dnia sprzedaży prawie 49tyś.W obecnym autku które mam 5lat też mam założony tej firmy pasek i zrobiłem już na nim 58tyś.Jeszcze 2tyś i wymiana.Moi znajomi też na tym jeżdzą i jakoś nikomu się nie zerwał.Moim zdaniem to nie wina paska tylko mechaników i właścicieli.Znam wiele takich ludzi gdzie tylko pasek zmieniają.A resztę po co bo rzekomo dobre.....Takie podejście takie skutki.A nie później pisnie opinii bo to szmelc itp.Pasek sam się nie zrywa.Musi go coś zblokować żeby pękł.pozdrawiam

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 05 sty 2016, 21:38

akurat nie musi nic zablokować aby strzelił ale tylko wtedy jak będzie złamany :]

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl