[D2 97 4.2PB ] Problem z porannym odpalaniem samochodu
- djdemon_pl
- Forum Audi A8
- Posty: 173
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 14:25
- Lokalizacja: mazowieckie
[D2 97 4.2PB ] Problem z porannym odpalaniem samochodu
Witam!
Ci którzy zaglądali na forum audi pamiętają może mój temat, z którym do tej pory sobie nie mogę poradzić.
Kwestia dotyczy problemu z porannym odpalaniem silnika. Po rozgrzaniu się - auto odpala prawidłowo.
Samochód ma założoną instalację gazową IV generacji, więc rano odpala na benzynie.
Objawy są następujące:
1) Zdarza się tak, że zapali od razu - i silnik pracuje równo ALE: każde delikatne naciśnięcie pedału gazu - powoduje że gaśnie Jakby się zadławił).
Po pewnym czasie (rozgrzaniu się delikatnym silnika) auto reaguje na pedał gazu - dławiąc się - nie gaśnie ale objaw jest taki jakby miało problem z przepaleniem mieszanki - po wejściu na 1500 obrotów jest "żywy", ale po odpuszczeniu gazu znów do momentu przekroczenia obrotów nie pracuje prawidłowo.
2) Inny objaw, choć zapewne związany z tym samym jest taki, że muszę go kręcić nawet z dziesięć minut aż załapie a potem objawy takie same jak powyżej.
To co było zweryfikowane do tej pory:
Samochodem jeździłem tylko na benzynie, gasiłem na benzynie i odpalałem rano - problem był ten sam.
Sprawdzone czujniki temperatury cieczy OK.
Sprawdzone SONDY - OK.
Sprawdzona pompa paliwa - OK.
Zamieniony układ zapłonowy celem wykluczenia wady - OK
Wymienione świece,
Ostatnio też zasugerowano mi, że może wtryski gazowe przelewają - więc odkręciłem przewód od reduktora aby zszedł gaz z układu i odpaliłem rano - to samo (PROBLEM)
Nie bardzo mam już pomysły - a ostatnia sugestia jest taka, że moze wtryski benzynowe są brudne i należny je wyczyścić.
Jeśli ktoś z was spotkał się z podobnym problemem - proszę o sugestie, bo przyznam szczerze, że choć uwielbiam ten samochód, to kiedy mam świadomość porannego odpalania i kręcenia go przez 5 min na parkingu - to aż mi się nie dobrze robi, poza tym nie wypada do takiego auta.
Mam również świadomość, że jest wiele osób, które może czytają temat i nie są jeszcze zarejestrowane, a miałyby coś do powiedzenia - mały apel - wypełnijcie formularz i dołączcie do Nas - będzie łatwiej rozwiązywać problemy i cieszyć się tymi cudownymi samochodami.
Czekam na podpowiedzi w mojej sprawie, za które będę wyjątkowo wdzięczny.
Ci którzy zaglądali na forum audi pamiętają może mój temat, z którym do tej pory sobie nie mogę poradzić.
Kwestia dotyczy problemu z porannym odpalaniem silnika. Po rozgrzaniu się - auto odpala prawidłowo.
Samochód ma założoną instalację gazową IV generacji, więc rano odpala na benzynie.
Objawy są następujące:
1) Zdarza się tak, że zapali od razu - i silnik pracuje równo ALE: każde delikatne naciśnięcie pedału gazu - powoduje że gaśnie Jakby się zadławił).
Po pewnym czasie (rozgrzaniu się delikatnym silnika) auto reaguje na pedał gazu - dławiąc się - nie gaśnie ale objaw jest taki jakby miało problem z przepaleniem mieszanki - po wejściu na 1500 obrotów jest "żywy", ale po odpuszczeniu gazu znów do momentu przekroczenia obrotów nie pracuje prawidłowo.
2) Inny objaw, choć zapewne związany z tym samym jest taki, że muszę go kręcić nawet z dziesięć minut aż załapie a potem objawy takie same jak powyżej.
To co było zweryfikowane do tej pory:
Samochodem jeździłem tylko na benzynie, gasiłem na benzynie i odpalałem rano - problem był ten sam.
Sprawdzone czujniki temperatury cieczy OK.
Sprawdzone SONDY - OK.
Sprawdzona pompa paliwa - OK.
Zamieniony układ zapłonowy celem wykluczenia wady - OK
Wymienione świece,
Ostatnio też zasugerowano mi, że może wtryski gazowe przelewają - więc odkręciłem przewód od reduktora aby zszedł gaz z układu i odpaliłem rano - to samo (PROBLEM)
Nie bardzo mam już pomysły - a ostatnia sugestia jest taka, że moze wtryski benzynowe są brudne i należny je wyczyścić.
Jeśli ktoś z was spotkał się z podobnym problemem - proszę o sugestie, bo przyznam szczerze, że choć uwielbiam ten samochód, to kiedy mam świadomość porannego odpalania i kręcenia go przez 5 min na parkingu - to aż mi się nie dobrze robi, poza tym nie wypada do takiego auta.
Mam również świadomość, że jest wiele osób, które może czytają temat i nie są jeszcze zarejestrowane, a miałyby coś do powiedzenia - mały apel - wypełnijcie formularz i dołączcie do Nas - będzie łatwiej rozwiązywać problemy i cieszyć się tymi cudownymi samochodami.
Czekam na podpowiedzi w mojej sprawie, za które będę wyjątkowo wdzięczny.
Ostatnio zmieniony 18 cze 2011, 14:23 przez djdemon_pl, łącznie zmieniany 2 razy.
"Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05
Przykro, że musisz swoją niunię tak kręcić z rana. Nie zdrowe to trochę jest dla
rozrusznika i za jakiś czas możesz mieć jego do wymiany. Ja osobiście nie mam
takiego problemu ale jeżeli są to wtryski. To proponuję ci abyś kupił sobie
płyn do czyszczenia wtryskiwaczy firmy STP . Tylko nie dodatek do paliwa który
ma usunąć wodę z układu paliwowego tylko na butelce będzie pisać
(do czyszczenia wtryskiwaczy). Ja w audi tego jeszcze nie stosowałem, ale
w innych autach stosuję to zawsze przed zimą. A ty chyba nie masz nic do
stracenia, a może pomóc. Można to kupić na stacjach benzynowych.
Coś takiego:
http://moto.allegro.pl/item749194816_st ... nzyna.html
Myślę, że może ci to pomóc jeśli jest to związane z układem paliwowym.
Pozdro.
rozrusznika i za jakiś czas możesz mieć jego do wymiany. Ja osobiście nie mam
takiego problemu ale jeżeli są to wtryski. To proponuję ci abyś kupił sobie
płyn do czyszczenia wtryskiwaczy firmy STP . Tylko nie dodatek do paliwa który
ma usunąć wodę z układu paliwowego tylko na butelce będzie pisać
(do czyszczenia wtryskiwaczy). Ja w audi tego jeszcze nie stosowałem, ale
w innych autach stosuję to zawsze przed zimą. A ty chyba nie masz nic do
stracenia, a może pomóc. Można to kupić na stacjach benzynowych.
Coś takiego:
http://moto.allegro.pl/item749194816_st ... nzyna.html
Myślę, że może ci to pomóc jeśli jest to związane z układem paliwowym.
Pozdro.
Dążenie do doskonałości.
Re: A8 4,2 Problem z porannym odpalaniem samochodu.
Witam!djdemon_pl pisze:
To co było zweryfikowane do tej pory:
Samochodem jeździłem tylko na benzynie, gasiłem na benzynie i odpalałem rano - problem był ten sam.
Sprawdzone czujniki temperatury cieczy OK.
Sprawdzone SONDY - OK.
Sprawdzona pompa paliwa - OK.
Zamieniony układ zapłonowy celem wykluczenia wady - OK
Wymienione świece,
Co oznacza sprawdzona pompa paliwa i jest OK (mam na mysli czy jest poprawne cisnienie w układzie)
Raczej szukac rozwiązania problemu trzeba po stronie paliwowej.
1. Czy objaw jest zależny od ilośći paliwa w zbiorniku. Jesli tak to wina pompy paliwa nr.2
2. Sprawdzenie cisnienia + regulator cisnienia.
3. Wtryski (leją czy rozpylają, czy wszystkie dobrze odcinają paliwo.)
-
- Forum Audi A8
- Posty: 160
- Rejestracja: 25 wrz 2009, 22:48
- Lokalizacja: Trójmiasto
Witam
Otóż u mnie pojawił się ostatnio ten sam problem jak kolega opisuje, identyczny, dla pewności zamówiłem już nowy czujnik temperatury, regulator ciśnienia wymieniony na nowy i rano tak samo, odpala ciężko, i jak się rozgrzeje to po dodaniu gazu gwałtownie jest wrażenie jak by się zalewał, spadają obroty do 300 i po kilku sekundach wkręca się do 7000, jadąc pod górkę ostry but i ciągnie super, więc wykluczam pompę paliwa, podejrzewam coś z przepustnicą albo ssaniem. Czy ktoś miał może podobny objaw??
[ Dodano: 2009-10-02, 23:45 ]
Witam
Jeszcze dodam iż Vag-ina nie pokazuje żadnych błędów.
Pozdrawiam
Otóż u mnie pojawił się ostatnio ten sam problem jak kolega opisuje, identyczny, dla pewności zamówiłem już nowy czujnik temperatury, regulator ciśnienia wymieniony na nowy i rano tak samo, odpala ciężko, i jak się rozgrzeje to po dodaniu gazu gwałtownie jest wrażenie jak by się zalewał, spadają obroty do 300 i po kilku sekundach wkręca się do 7000, jadąc pod górkę ostry but i ciągnie super, więc wykluczam pompę paliwa, podejrzewam coś z przepustnicą albo ssaniem. Czy ktoś miał może podobny objaw??
[ Dodano: 2009-10-02, 23:45 ]
Witam
Jeszcze dodam iż Vag-ina nie pokazuje żadnych błędów.
Pozdrawiam
Koledzy, ja sugeruję jednak pompę paliwa...
miałem identycznie w swoim drugim aucie.
Z "padającą" pompą generalnie jest tak:
- nawet jeżeli podaje paliwo to nie znaczy, że jest OK - może podawać paliwo ale ciśnienie jest "dupne"
- nawet jeżeli ciśnienie na "wolnych" jest mizerne to w przypadku agresywnej jazdy można nie wyczuć żadnego defektu (objawów zadyszki z braku paliwa)
- w układzie paliwowym jest zawór ciśnieniowy - utrzymuje on odpowiednie ciśnienie w układzie a po wyłączeniu silnika zapobiega powracaniu paliwa do zbiornika
- jeżeli ciśnienie paliwa jest "dupne" to w/w zawór (mimo, że będzie w pełni sprawny) może nie pracować prawidłowo - efektem tego jest właśnie powracanie paliwa do zbiornika
- typowym objawem padającej już pompy paliwa jest własnie takie poranne uruchamianie - musicie kręcić po kilka razy gdyż całe paliwo zlatuje do zbiornika
- tak naprawdę nie ma różnicy w uruchamianiu na "ciepłym" i na "zimnym" - sprawdźcie to - różnica jest tylko w czasie który upłynął od zgaszenia silnika do ponownej próby jego uruchomienia (czyli tak naprawdę w czasie kiedy paliwo zdąży lub nie zdąży spłynąć do zbiornika)
Wszystko powyżej sprawdziłem osobiście (z nieocenioną pomocą mojego śp. dobrego mechanika i kolegi) na silniku 2,5V6 197KM.
miałem identycznie w swoim drugim aucie.
Z "padającą" pompą generalnie jest tak:
- nawet jeżeli podaje paliwo to nie znaczy, że jest OK - może podawać paliwo ale ciśnienie jest "dupne"
- nawet jeżeli ciśnienie na "wolnych" jest mizerne to w przypadku agresywnej jazdy można nie wyczuć żadnego defektu (objawów zadyszki z braku paliwa)
- w układzie paliwowym jest zawór ciśnieniowy - utrzymuje on odpowiednie ciśnienie w układzie a po wyłączeniu silnika zapobiega powracaniu paliwa do zbiornika
- jeżeli ciśnienie paliwa jest "dupne" to w/w zawór (mimo, że będzie w pełni sprawny) może nie pracować prawidłowo - efektem tego jest właśnie powracanie paliwa do zbiornika
- typowym objawem padającej już pompy paliwa jest własnie takie poranne uruchamianie - musicie kręcić po kilka razy gdyż całe paliwo zlatuje do zbiornika
- tak naprawdę nie ma różnicy w uruchamianiu na "ciepłym" i na "zimnym" - sprawdźcie to - różnica jest tylko w czasie który upłynął od zgaszenia silnika do ponownej próby jego uruchomienia (czyli tak naprawdę w czasie kiedy paliwo zdąży lub nie zdąży spłynąć do zbiornika)
Wszystko powyżej sprawdziłem osobiście (z nieocenioną pomocą mojego śp. dobrego mechanika i kolegi) na silniku 2,5V6 197KM.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
rano odpala ale..
jak rano odpalam auto to odpali ok ale jak chce dodac gazu to go muli.wtedy musze go wylaczyc i odpalic i tak pare razy i jest ok.wszystko juz mi sprawdzali co jest mozliwe.zauwazylem ze nasila sie to jak jest chlodniej.slyszalem ze moze mam cos z mapa kompa od paliwa i trza ja zresetowac ale to juz ostatecznosc.mam juz tego dosc.swiece wymienilem sondy tez niepotrzebnie bo do odpalania to nic nie ma.bledow nie pokazuje.pompa wymieniona.jezdzilem na benzynie z dodatkie do czyszczenia wtryskiwaczy
[ Dodano: 2009-10-05, 09:29 ]
przeplywomierz jak i sondy nie maja nic do tego tak mi w serwisie powiedzieli.maja mi obejrzec wtryskiwacze jak to nie to :roll:
[ Dodano: 2009-10-05, 09:29 ]
przeplywomierz jak i sondy nie maja nic do tego tak mi w serwisie powiedzieli.maja mi obejrzec wtryskiwacze jak to nie to :roll:
ks
- djdemon_pl
- Forum Audi A8
- Posty: 173
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 14:25
- Lokalizacja: mazowieckie
Ja dziś kupuję środek do czyszczenia wtrysków "valvoline" mam zamiar zalać i pojeździć jakiś czas na paliwie. Zobaczymy, czy to coś da...
Generalnie powoli, mimo tego, że mechanik rzekomo sprawdził ciśnienie paliwa - zastanawiam się nad wymianą pompy - ale przyznam, że takie sprawdzanie na zasadzie wymiany na nowe - trochę mnie drażni ze względu na koszty.
Dlatego koledzy - dawajcie znać w razie rozwiazanego problemu - który na pewno wiecie jak bardzo może denerwować a tym samym rzucać niepotrzebny cień niechęci do naszych samochodów.
Bo to mimo wszystko bardzo wdzięczne auta - są
Generalnie powoli, mimo tego, że mechanik rzekomo sprawdził ciśnienie paliwa - zastanawiam się nad wymianą pompy - ale przyznam, że takie sprawdzanie na zasadzie wymiany na nowe - trochę mnie drażni ze względu na koszty.
Dlatego koledzy - dawajcie znać w razie rozwiazanego problemu - który na pewno wiecie jak bardzo może denerwować a tym samym rzucać niepotrzebny cień niechęci do naszych samochodów.
Bo to mimo wszystko bardzo wdzięczne auta - są
"Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05
pompa
ja wymienilem pompe jak pisale i lipa srodki do czyszczenia wtryskow wlale cztery.dzis mechanik wyciagnal wtryski sa troszke okopcone podmienimy z innnej w dobrym stanie.oby to juz byl koniec tego bo mam dosc :-/
[ Dodano: 2009-10-05, 16:13 ]
ja ten srodek do czyszczenia wrtyskow wlewalem na 20 litrow benzyny i tak nie pomoglo.jak mialem omege to mi zadzialalo w tym wypadku nie.jak dojde do ladu to sprzedaje auto.boje sie ze znow cos wyskoczy.szkoda bo fajne autko
[ Dodano: 2009-10-05, 16:13 ]
ja ten srodek do czyszczenia wrtyskow wlewalem na 20 litrow benzyny i tak nie pomoglo.jak mialem omege to mi zadzialalo w tym wypadku nie.jak dojde do ladu to sprzedaje auto.boje sie ze znow cos wyskoczy.szkoda bo fajne autko
ks
- djdemon_pl
- Forum Audi A8
- Posty: 173
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 14:25
- Lokalizacja: mazowieckie
kolego dokladnie to samo mialem w bmw e38 V8. Czujnik impulsow walu byl padniety i tez cudowalem tak jak ty i nic.Zmierz jaka opornosc ma ten czujnik na kostce i wtedy bedzie mozna go wykluczyc badz nie. W osemie V8 ten czujnik znajduje sie miedzy skrzynia a silnikiem,szukaj i sprawdzaj. Powiedz mi jeszcze czy jak juz odpali to nie strzela z tlumika?