Moja A8 na nowych cewkach Beru ma przejechane ok 30tys. Śmiga normalnie, silnik równo pracuje, zapłon nie wypada. Czy w takim przypadku jest sens wrzucać czerwone cewki? Ci co założyli i odczuli poprawę chyba wcześniej mieli stare cewki, które już dawały o sobie znać.
Z tych co się swapowali osobiscie znam auto Daniela i na pewno nie było tam nic co się z cewkami złego mogło dziać. A jednak po wymianie odczuwa poprawe. Mocniejsza iskra i krótszy czas ładowania i rozładowania to dwa zasadnicze powody na plus cewek FSI które mozna odczuć po zmianie ze sprawnych zwykłych na takie nowsze.
No dobra ale to chyba niekoniecznie muszą być cewki z Fsi? Cewki z D3 jak się nie mylę maja taki sam nr. Narazie nie będę zmieniał, auto śmiga bez problemów, ale dobrze wiedzieć że jest taka alternatywa.
Erni, daniel mi na zlocie pokazywal ta cewke, patrzylem na wymiar (chodzilo glownie o jej wysokosc od wejscia w pokrywe do samej swiecy), ta cewka jest krotsza przynajmniej o 2 centymetry w stosunku do cewki przedliftowej z fajką. Żeby to zalozyc trzeba oprocz tego co napisales jakos zdrowo pokombinowac z jakimis przejsciowkami, zeby fajki poprzedluzac. Ja temat na razie odpuszczam, jak bede mial wiecej czasu troche to moze do tego powroce, bo samo przerobienie instalacji elektrycznej i kostek to dla mnie akurat jest chwila moment.
ernesto pisze:
gacuś pisze:a do preFL też podchodzą bez problemu?
Trzeba troszkę pokombinować by wyeliminować moduły zapłonowe.
Pod tymi cewkami już nie są potrzebne.
Do tego dochodzą wtyczki od lifta i podstawki pod cewki.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Pewnie mozna te przedluzki zrobic, tylko pamietajcie ze cala porcelana swiecy (nie mowie o samej metalowej koncowce) jest w fajce (w srodku fajki) nie bez powodu. Pokrywa wałków przeciez jest metalowa - ja nie wiem jak sie zachowa odkryta swieca na kilku centymetrach (czy czasem nie będzie przeskoku iskry między przedluzkami a na przyklad pokrywą zaworów). Rezac cala instalacje i wtyczki tylko po to zeby sprawdzic jak to sie bedzie zachowywac to troche kiepski pomysl wedlug mnie.
Trzeba by miec ze dwie instalacje elektryczne silnika i je po prostu podmieniac na czas takich testow a to wymaga czasu. Jak jest ktos odwazny co posklada to na przejsciowkach, to mu takie przejsciowki dotocze nawet w gratisie jak mi poda dokladne wymiary i opisze jak to sie zachowuje po montazu
Swoją drogą nie zmierzylem na zlocie jaka jest odleglosc pomiedzy tym metalowym elementem nowej cewki (siadajacym na swiece) i plaszczyzna pokrywy zaworow (nie mialem suwmiarki). Moze sie okazac, ze ta odleglosc jest taka jak trzeba i porcelana swiecy w poliftach/tfsi jest odslonięta fabrycznie (bo w przedlifcie na bank jest zakryta do samego gwintu)
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
W sobotę NA PRÓBĘ zapodałem do ANK (bliźniak AQF) 8 cewek z silnika 5.2FSI V10.
Kupiłem całe 10szt z używek z roku 2013 - końcówka numeru "E"
Na silnik ANK wskoczyły bez problemu i wszystkie osłony weszły na swoje miejsce nigdzie nie zaczepiając. Wyczuć można było ładny klik jak wchodziła na świecę.
Teraz muszę dokupić 8 podstawek z ASO.
Ogólnie jest poprawa z dołu, ale szału nie ma...
Pośmigam z tydzień i dam znać co i jak...
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !
Numerek : 06E905115E, datownik 08/13 więc dość świeże.
Brałem 10szt bo cena była czyba okazyjna po 40PLN/szt. Jedna podparana długopisem, jedna lekko ukruszone gniazdo na cewce. 8 idealnych
Takie coś :
Tak to siadło - podstawki zamówione.
Te białe taśmy to moja twórczość Podłączyłem nowy kondensator na zbierający zakłócenia i jeszcze tego od miesiąca nie polutowałem Na wtryskach pozawijałem poprzecierane kabelki bo się ktoś znęcał nad nimi Tymczasowe rozwiązanie... nie bijcie.
Muszę w końcu zwalić te pokrywy i na sodowanie dać - będzie o wiele lepszy efekt.
Zdjęcia z osłonami za kilka godzin... niech przestanie padać to zrobię fotę.
Ostatnio zmieniony 03 paź 2016, 11:08 przez drookash, łącznie zmieniany 2 razy.
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !