części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] Cewki z nowszego silnika

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 18 wrz 2016, 17:42

Apophis pisze:
Moja A8 na nowych cewkach Beru ma przejechane ok 30tys. Śmiga normalnie, silnik równo pracuje, zapłon nie wypada. Czy w takim przypadku jest sens wrzucać czerwone cewki? Ci co założyli i odczuli poprawę chyba wcześniej mieli stare cewki, które już dawały o sobie znać.
Z tych co się swapowali osobiscie znam auto Daniela i na pewno nie było tam nic co się z cewkami złego mogło dziać. A jednak po wymianie odczuwa poprawe. Mocniejsza iskra i krótszy czas ładowania i rozładowania to dwa zasadnicze powody na plus cewek FSI które mozna odczuć po zmianie ze sprawnych zwykłych na takie nowsze.
O właśnie tak miałem odpisać :D :D :D
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 18 wrz 2016, 18:10

Ja też <brawo> :D

j3drek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 185
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:15
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: j3drek » 18 wrz 2016, 19:09

No dobra ;) ale to chyba niekoniecznie muszą być cewki z Fsi? Cewki z D3 jak się nie mylę maja taki sam nr. Narazie nie będę zmieniał, auto śmiga bez problemów, ale dobrze wiedzieć że jest taka alternatywa.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 18 wrz 2016, 19:13

j3drek pisze:ale to chyba niekoniecznie muszą być cewki z Fsi?
Oczywiście że nie, występują zapewne w kilkudziesięciu różnych autach ;)

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 19 wrz 2016, 00:53

Erni, daniel mi na zlocie pokazywal ta cewke, patrzylem na wymiar (chodzilo glownie o jej wysokosc od wejscia w pokrywe do samej swiecy), ta cewka jest krotsza przynajmniej o 2 centymetry w stosunku do cewki przedliftowej z fajką. Żeby to zalozyc trzeba oprocz tego co napisales jakos zdrowo pokombinowac z jakimis przejsciowkami, zeby fajki poprzedluzac. Ja temat na razie odpuszczam, jak bede mial wiecej czasu troche to moze do tego powroce, bo samo przerobienie instalacji elektrycznej i kostek to dla mnie akurat jest chwila moment.

ernesto pisze:
gacuś pisze:a do preFL też podchodzą bez problemu?
Trzeba troszkę pokombinować by wyeliminować moduły zapłonowe.
Pod tymi cewkami już nie są potrzebne.
Do tego dochodzą wtyczki od lifta i podstawki pod cewki.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

ernesto

Post autor: ernesto » 19 wrz 2016, 05:39

Bugalon pisze:ta cewka jest krotsza przynajmniej o 2 centymetry w stosunku do cewki przedliftowej z fajką
Najwyżej fleksem się chlaśnie otwory w deklach i da na silikon :)

A tak na poważnie to lipa troszkę, myślałem że podejdą bez problemu skoro idą z podstawką do lifta.

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 19 wrz 2016, 06:37

Koledzy przecież świecą ma wykrecana końcówkę tu gdzie się zakłada cewkey.Gdyby to jakiś magik dotoczyl z "amelinium"i nagwintowal w środku.Nie będzie <okok>
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

meir
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 345
Rejestracja: 27 sie 2014, 12:11
Lokalizacja: Tychy

Post autor: meir » 19 wrz 2016, 07:05

Ile brakuje żeby było ok ? Może przedłużki świec z malucha będą pasować ?

Tutaj link z taka nakretka
http://allegro.pl/koncowka-przedluzka-s ... _c=Product

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 19 wrz 2016, 09:34

Pewnie mozna te przedluzki zrobic, tylko pamietajcie ze cala porcelana swiecy (nie mowie o samej metalowej koncowce) jest w fajce (w srodku fajki) nie bez powodu. Pokrywa wałków przeciez jest metalowa - ja nie wiem jak sie zachowa odkryta swieca na kilku centymetrach (czy czasem nie będzie przeskoku iskry między przedluzkami a na przyklad pokrywą zaworów). Rezac cala instalacje i wtyczki tylko po to zeby sprawdzic jak to sie bedzie zachowywac to troche kiepski pomysl wedlug mnie.

Trzeba by miec ze dwie instalacje elektryczne silnika i je po prostu podmieniac na czas takich testow a to wymaga czasu. Jak jest ktos odwazny co posklada to na przejsciowkach, to mu takie przejsciowki dotocze nawet w gratisie jak mi poda dokladne wymiary i opisze jak to sie zachowuje po montazu :)

Swoją drogą nie zmierzylem na zlocie jaka jest odleglosc pomiedzy tym metalowym elementem nowej cewki (siadajacym na swiece) i plaszczyzna pokrywy zaworow (nie mialem suwmiarki). Moze sie okazac, ze ta odleglosc jest taka jak trzeba i porcelana swiecy w poliftach/tfsi jest odslonięta fabrycznie (bo w przedlifcie na bank jest zakryta do samego gwintu)
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

drookash
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 15 gru 2015, 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: drookash » 03 paź 2016, 10:01

W sobotę NA PRÓBĘ zapodałem do ANK (bliźniak AQF) 8 cewek z silnika 5.2FSI V10.
Kupiłem całe 10szt z używek z roku 2013 - końcówka numeru "E"
Na silnik ANK wskoczyły bez problemu i wszystkie osłony weszły na swoje miejsce nigdzie nie zaczepiając. Wyczuć można było ładny klik jak wchodziła na świecę.
Teraz muszę dokupić 8 podstawek z ASO.
Ogólnie jest poprawa z dołu, ale szału nie ma...
Pośmigam z tydzień i dam znać co i jak...
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !

Gość

Post autor: Gość » 03 paź 2016, 10:07

Najnowsze cewki są z końcówka T a nie E <hmm>

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 03 paź 2016, 10:26

Nieprawda :) - dla 5.2 najnowszym numerem jest 06E905115E

Conajwyżej T to mogą być dla 2.0tfsi
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Gość

Post autor: Gość » 03 paź 2016, 10:31

Aaa to jest zupełnie inny numer-proponuje zatem podać całe numery nie literki ba są rozne cewki. Ja mam 077905115T

Więc te są po akcji serwisowej i do V8 :P

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 03 paź 2016, 10:35

Apophis pisze:Ja mam 077905115T
dokładnie te same mam. Wystrzegac trzeba się cewek z końcówką "C"... a reszta <bezradny>

drookash, wrzuć fote coś Ty tam kupił <hmm>

ja mam o takie

Obrazek

Obrazek
to nie jest zwykły napęd...to

drookash
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 15 gru 2015, 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: drookash » 03 paź 2016, 11:03

Numerek : 06E905115E, datownik 08/13 więc dość świeże.

Brałem 10szt bo cena była czyba okazyjna po 40PLN/szt. Jedna podparana długopisem, jedna lekko ukruszone gniazdo na cewce. 8 idealnych :)
Takie coś :
Obrazek

Tak to siadło - podstawki zamówione.
Obrazek
Te białe taśmy to moja twórczość :D Podłączyłem nowy kondensator na zbierający zakłócenia i jeszcze tego od miesiąca nie polutowałem :D Na wtryskach pozawijałem poprzecierane kabelki bo się ktoś znęcał nad nimi :( Tymczasowe rozwiązanie... nie bijcie.
Muszę w końcu zwalić te pokrywy i na sodowanie dać - będzie o wiele lepszy efekt.
Zdjęcia z osłonami za kilka godzin... niech przestanie padać to zrobię fotę.
Ostatnio zmieniony 03 paź 2016, 11:08 przez drookash, łącznie zmieniany 2 razy.
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl