części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 4.2PB ] Jaki olej silnikowy polecacie?

jacenty1400
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 26
Rejestracja: 06 cze 2012, 13:17
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: jacenty1400 » 05 paź 2012, 13:17

Castol LONG LIFE to oryginał i taki trzeba lać.

Pamiętajmy że są to jednak auta dość obciążane przecież nikt z nas nie jeździ nimi 90km/h, a kręcenie do 5 tysiecy jest czymś standardowym dla tych silników.
Jacenty

Gość

Post autor: Gość » 05 paź 2012, 14:58

JPTUNER pisze:Wyjątkami są zadbane jednostki które krótko jeździły na 10w-40
Tam przejscie na wyższy jakościowo olej jest możliwe.
Jesli jednak auto ma juz znaczny przebieg lub było katowane i bierze 10w-40 to na 5w-30 na pewno nie przestanie...
Ja nie wiem jaki ma przebieg rzeczywisty ale wlałem 5w30 i po 3 tkm branie oleju spadło do minimum w porownaniu do tego co było. Jakosciowe oleje są odporne na temperature i trzymają film a nie jak te polskie syfy spalają sie z rozkoszą...to tak na logike a poza tym zastosowałem se ceramizer dwie dawki i to tez swoje dało wg mojego doswiadczenia.

Awatar użytkownika
badyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 384
Rejestracja: 06 lut 2011, 21:47
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: badyl » 05 paź 2012, 15:03

lejcie mobil1 5W50 - bardzo dobry olej i przy bardzo wysokiej temperaturze zrywa film olejowy , jest dużo lepszy niż 5w40 , 5w30 , 0w40 i tak poza tym nie ma czegoś takiego jak gęstość oleju , w olejach chodzi o lepkość :-D ( ktoś coś pisał w poprzednich postach ) , ponad to moim zdaniem przejście z 10w40 na 5w40 lub 5w50 to tylko lepiej dla silnika , nie wiem dlaczego co poniektórzy mają takie zdanie żeby nie zmieniać - przecież to nie silniki z epoki PRL :lol:

yasio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 171
Rejestracja: 22 wrz 2011, 11:39
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: yasio » 05 paź 2012, 16:18

MOTUL 6100 SYNERGIE + 10W40 i zniknęło " spalanie " oliwy a tak dla waszej wiedzy są tylko dwie firmy które stosują jeszcze technologie pełnego syntetyku np. castrol 5w40 w polsce jest opisywany fully syntetic a poszukajcie sobie z Niemiec tego samego oleju i będzie opisywany jaki HTC syntetic czyli z domieszką syntetika :-)

Gość

Post autor: Gość » 05 paź 2012, 16:24

yasio pisze:castrol 5w40 w polsce jest opisywany fully syntetic a poszukajcie sobie z Niemiec tego samego oleju i będzie opisywany jaki HTC syntetic czyli z domieszką syntetika :-)
Polskie to są tyle warte co słonecznikowy z marketu :D

yasio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 171
Rejestracja: 22 wrz 2011, 11:39
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: yasio » 05 paź 2012, 16:29

u nas jest wolna amerykanka :wpale: co chcesz mieć napisane to napiszą :lol:

JPTUNER
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 76
Rejestracja: 24 mar 2011, 08:08
Lokalizacja: DW

Post autor: JPTUNER » 05 paź 2012, 18:13

badyl pisze:lejcie mobil1 5W50 - bardzo dobry olej i przy bardzo wysokiej temperaturze zrywa film olejowy , jest dużo lepszy niż 5w40 , 5w30 , 0w40 i tak poza tym nie ma czegoś takiego jak gęstość oleju , w olejach chodzi o lepkość :-D ( ktoś coś pisał w poprzednich postach ) , ponad to moim zdaniem przejście z 10w40 na 5w40 lub 5w50 to tylko lepiej dla silnika , nie wiem dlaczego co poniektórzy mają takie zdanie żeby nie zmieniać - przecież to nie silniki z epoki PRL :lol:
Niestety olej ten robią typowo na rynek nasz rodzimy wiec o jego jakości wole sie nie wypowiadac ;-)
Co nie znaczy ze nie mozna na nim tys km robic, tym bardziej w prostych silnikach.

Producent do Audi zaleca 5w-30 od lat i tak od D3 po dzien dzisiejszy czyli D4 leje sie wyłacznie 5w-30.

W starszych jednostkach mozna eksperymentowac z 0w-30 0w-40 5w-40 5w-50 10w-60 itd ale po co. Chyba ze ktos jest mądrzejszy od producenta auta :lol:

Awatar użytkownika
badyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 384
Rejestracja: 06 lut 2011, 21:47
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: badyl » 05 paź 2012, 18:17

JPTUNER pisze: Niestety olej ten robią typowo na rynek nasz rodzimy wiec o jego jakości wole sie nie wypowiadac ;-)
Co nie znaczy ze nie mozna na nim tys km robic, tym bardziej w prostych silnikach.

Producent do Audi zaleca 5w-30 od lat i tak od D3 po dzien dzisiejszy czyli D4 leje sie wyłacznie 5w-30.

W starszych jednostkach mozna eksperymentowac z 0w-30 0w-40 5w-40 5w-50 10w-60 itd ale po co. Chyba ze ktos jest mądrzejszy od producenta auta :lol:
e tam ja producentom nie wierzę , podam głupie przykłady : nie zmieniać oleju w skrzyni :mrgreen: - jest dożywotni , olej w silniku wymieniać co 30 tyś - a pózniej nagar itp. itd :mrgreen:

JPTUNER
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 76
Rejestracja: 24 mar 2011, 08:08
Lokalizacja: DW

Post autor: JPTUNER » 05 paź 2012, 18:24

Od lat wspólracujemy z serwisami autoryzowanymi VW AUDI.
Oni te auta produkują pod siebie, nie pod Polaków.
U nich oleje zmienia sie co 30 tys km (w naszych warunkach ten sam olej zuzywa sie po 15 tys).
W skrzyni sie nie zmienia bo zaden Niemiec nie robi wiecej danym autem niz 200 w skrajnych przypadkach 300 tys km. Wiec dla nich jest to tryb dożywotni.
Jakby nie Wschód Europy to oni by te auta złomowali :mrgreen:

Awatar użytkownika
badyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 384
Rejestracja: 06 lut 2011, 21:47
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: badyl » 05 paź 2012, 18:31

JPTUNER pisze:Od lat wspólracujemy z serwisami autoryzowanymi VW AUDI.
Oni te auta produkują pod siebie, nie pod Polaków.
U nich oleje zmienia sie co 30 tys km (w naszych warunkach ten sam olej zuzywa sie po 15 tys).
W skrzyni sie nie zmienia bo zaden Niemiec nie robi wiecej danym autem niz 200 w skrajnych przypadkach 300 tys km. Wiec dla nich jest to tryb dożywotni.
Jakby nie Wschód Europy to oni by te auta złomowali :mrgreen:
Widziałem auta z niemiec i uwierz mi olej się tak samo zużywa , silniki miały taki syf w środku że szok :shock:

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 05 paź 2012, 18:42

JPTUNER pisze: .
U nich oleje zmienia sie co 30 tys km (w naszych warunkach ten sam olej zuzywa sie po 15 tys).
:
Za cholerę nie mogę zgadnąć, co u nich jest lepsze że olej zużywa się dwa razy wolniej.
- dziurawy asfalt ? :shock:
- korki ? :shock:
- powietrze ? :shock:

JPTUNER
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 76
Rejestracja: 24 mar 2011, 08:08
Lokalizacja: DW

Post autor: JPTUNER » 05 paź 2012, 18:46

Sa rozne opinie.
Wystarczy przyjąc jako testowy nowego mesia który sam ocenia moment zuzycia oleju i jego wymiane.
W Niemczech auta spokojnie przejeżdzaja te 30 tys, w Polsce po 20 tys max olej do wymiany...

Paliwo mają lepsze, oleje tez i najwazniejsze.... autostrady.
Najlepszym przykladem sa auta z filtrem czastek stałych. Wyjątkowo szybko u Nas padają a Niemcy jeżdża i jeżdża. Cuda po prostu... ;-) Podobnie z wtryskami...

Co do samych olei to jak wspominalem od lat sie nimi zajmuję w hurcie.
I o dziwo nawet Rumuni nie chca słyszec o naszym oleju silnikowym, dla nich to syf jakich mało... :lol:

Nie tylko oleju to dotyczy ale też innych podzespołów.
Przykładowo: mam jeszcze komplet oryginalnych wahaczy w aucie przy ponad 200 tys km.
Przejeździł ktoś w Polsce na wahaczach chociaż 100 tys km?

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 05 paź 2012, 19:06

JPTUNER pisze: Najlepszym przykladem sa auta z filtrem czastek stałych. Wyjątkowo szybko u Nas padają a Niemcy jeżdża i jeżdża. Cuda po prostu... ;-) Podobnie z wtryskami...
:
Miałeś z tym problemem do czynienia, czy tylko słyszałeś? ;-)
Ja mam ten filtr, mam przejechane 248 tyś. i nigdy nie miałem z nim problemu, przy każdym dużym przeglądzie trzeba tylko ,,coś"(żadne wypalanie) przy nim zrobić.
Problem mają tylko druciarze :lol:

JPTUNER
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 76
Rejestracja: 24 mar 2011, 08:08
Lokalizacja: DW

Post autor: JPTUNER » 05 paź 2012, 19:11

labas pisze:
JPTUNER pisze: Najlepszym przykladem sa auta z filtrem czastek stałych. Wyjątkowo szybko u Nas padają a Niemcy jeżdża i jeżdża. Cuda po prostu... ;-) Podobnie z wtryskami...
:
Miałeś z tym problemem do czynienia, czy tylko słyszałeś? ;-)
Ja mam ten filtr, mam przejechane 248 tyś. i nigdy nie miałem z nim problemu, przy każdym dużym przeglądzie trzeba tylko ,,coś"(żadne wypalanie) przy nim zrobić.
Problem mają tylko druciarze :lol:
Jak sie bawilem w audi A3/A4/A6 w dieslach (2.0, 3.0) to mialem z tym duuuzo do czynienia.
Mam znajomy warsztat i dziennie kilka wycinają....

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 06 paź 2012, 09:52

labas pisze:Miałeś z tym problemem do czynienia, czy tylko słyszałeś? ;-)
Ja mam ten filtr, mam przejechane 248 tyś. i nigdy nie miałem z nim problemu, przy każdym dużym przeglądzie trzeba tylko ,,coś"(żadne wypalanie) przy nim zrobić.
Problem mają tylko druciarze :lol:
No tutaj to się z Tobą nie zgodzę...
tu nie chodzi o jakieś "druciarstwo" tylko najzwyczajniej o tryb jazdy...
aby filtr cząsteczek stałych pracował prawidłowo musi się czasem w "naturalny sposób" przepalić a do tego potrzebne są bardzo specyficzne warunki takie jak prędkość i czas jazdy.

Moi znajomi mają dużo problemów z filtrami ale oni praktycznie nie wyjeżdżają tymi autami z Warszawy...
Subaru Forester - podczas 4-5 lat użytkowania ma już 3-ci filtr a pierwszy zapchał się na amen już po pół roku użytkowania...
Mazda 6 - już nie ma filtra wogóle bo nie dało się nią normalnie jeździć.

Jak jeździsz czasem w trasę i przegonisz auto na prędkościach to filtr w naturalny sposób się wypali i działa to bez zastrzeżeń ale dla osób jeżdżących głównie po mieście i to takich większych aglomeracjach gdzie w godzinach szczytu zawsze tworzą się korki to auto z filtrem cząstek stałych to przekleństwo.
Duża w tym wina samych sprzedawców w salonach - zamiast rozpoznać potrzeby klienta i odpowiednio doradzić właściwą do tych potrzeb wersję silnika i wyposażenia to wpychają klientom to co mają na stanie albo sprzedają ślepo coś co klient sobie wymyślił nawet jeżeli nie odpowiada do realnym potrzebom klienta wogóle :evil:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Zablokowany

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl