części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[S8 D2 00 LPG ] Różnica między silnikiem AQH a ANK

radekrado
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 22 lip 2009, 21:07
Lokalizacja: Lubuskie

[S8 D2 00 LPG ] Różnica między silnikiem AQH a ANK

Post autor: radekrado » 22 lip 2009, 21:29

Witam!Mam S8 2000r. o kodzie silnika AQH,a chciałbym zamiast tego, ktory okazał się zajechany wstawić silnik 340km o kodzie ANK, proszę o pomoc czy to w niczym nie przeszkadza.
Pozdrawiam wszystkich!
Ostatnio zmieniony 29 gru 2014, 13:44 przez radekrado, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 22 lip 2009, 23:56

no niestety nie wiem jak z tą przekładką ale tematem to mnie zaskoczyłeś :shock:

do S8 po lifcie zamiast silnika 360KM chcesz wrzucić jednostkę 340KM z S6?? :shock:

no chyba że masz taki akurat leżący obok więc koszta pozyskania dużo niższe :-P

MorgothV8

Post autor: MorgothV8 » 23 lip 2009, 09:48

Powinno wmiarę podpasić. ewentualnie zmiana sterownika.....
UWAGA: teoretyzuję, słyszałem tylko gdzieś o zamianie 300KM silnika na 340KM i się udało, sterownik także trzeba było wymieniać.

radekrado
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 22 lip 2009, 21:07
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: radekrado » 23 lip 2009, 11:52

Nigdzie nie mogę znależć silnika o kodzia AQH lub AVP, bo te były od S z mocą 360KM, a ten 340KM to jest o symbolu ANK. Pewnie trochę straci na mocy, ale kapitalny remont to nieopłaca się w ogóle.

Awatar użytkownika
CIERNI
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 79
Rejestracja: 03 cze 2009, 00:29
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: CIERNI » 23 lip 2009, 14:14

radekrado pisze:Pewnie trochę straci na mocy, ale kapitalny remont to nieopłaca się w ogóle.
Hej. Ja na Twoim miejscu bym przemyślał sprawę. Mniej więcej obliczyć koszt remontu Twojego silnika i zobaczyć jak to się ma do kosztów kupna innego ( np. tego 340 konnego ). Może być tak że koszty niewiele będą się różniły a nie wiadomo w sumie w jakim stanie będzie ten drugi silnik, jeśli trafisz na "zajechany" ?? :-/ czego nie życzę, a tak jak wyremontujesz swój to wiesz co masz... Chyba że masz jakieś sprawdzone źródło i kupisz w dobrym stanie. To takie moje przemyślenia na ten temat :-D Może się mylę...
Pozdrawiam i powodzenia życzę...
Audi A8 4.2 (AQF) FL quattro tiptronic

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 23 lip 2009, 14:37

CIERNI pisze:(...)
Może być tak że koszty niewiele będą się różniły a nie wiadomo w sumie w jakim stanie będzie ten drugi silnik, jeśli trafisz na "zajechany" ?? :-/ czego nie życzę, a tak jak wyremontujesz swój to wiesz co masz...
Dokładnie tak, czasem lepiej wyremontować swoje niż kupować kota w worku - bo przecież z zewnątrz ciężko ocenić stan tego kupionego... zobaczysz dopiero jak wrzucisz, zestroisz i pojeździsz...

Noi do tego dojdzie soft, potem strojenie, a potem ja się okaże że jakieś oleje, rozrządy...
a skrzynia to aby tak pasuje czy też trzeba przerzucać??

niezły temat tu zarzuciłeś - ja bym chyba wolał remont strzelić
...
a przy okazji remontu wrzuciłbym jakieś ostrzejsze wałki, inny dolot i podstroił soft :mrgreen:
no bo jak pakować kasę to tak, żeby było lepiej niż wcześniej :mrgreen: :mrgreen:

MorgothV8

Post autor: MorgothV8 » 23 lip 2009, 15:13

ja bym nawalał kapitalkę bez wahania - potem wiesz co masz :D
Polecam Łuków -> tam tanio i dobrze zrobią Ci V8

radekrado
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 22 lip 2009, 21:07
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: radekrado » 23 lip 2009, 22:39

Panowie, ale przecież idzie sprawdzic stan silnika przed montażem.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 26 lip 2009, 22:32

radekrado pisze:Panowie, ale przecież idzie sprawdzic stan silnika przed montażem.
tak jak pisałem wcześniej - przekładka silnika to raczej nie wszystko...
dochodzi pewnie soft i wg. mnie pewnie i skrzynia (a może jej soft - nie wiem)

sprawdzenie stanu silnika "na sucho" wg. mnie nie jest miarodajne - dopiero po przejechaniu 1kkm-5kkm będziesz bliżej wiedzy czy wybór był słuszny.

A jak zrobisz solidną kapitalkę w swoim to mniemam że masz ten silnik już do końca dni tego auta w twoich rękach (aby tylko o niego dbać) :lol:
noi przy okazji kapitalki można niewielkim kosztem podnieść parametry silnika (KM i Nm) co daje dodatkowe korzyści :mrgreen:
zamiast pakować motor od S6 który ma fabrycznie gorsze parametry od S8 niewielkim dodatkowym kosztem robisz oryginalny silnik od S8 na mocniejszy niż wychodzil z fabryki :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl