części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D2 01 LPG ] Zmiana niewydajnych wtrysków LPG n

Gość

Post autor: Gość » 30 wrz 2015, 16:50

Tak rozumiem zasade tej petli bo zauwazyłem to testujac przepływki które bedąc słabsze niz powinny nie dawały żadnych złych rezultatów w czasie normalnej jazdy.

Dotryski w BRC mam ustawione fabrycznie na 90% ale max jaki wydusiłem chwilowo obciązenia to 86% a stała jazda 250km/h dawała 78-81%

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 30 wrz 2015, 18:11

jakby to napisać fakt jedzie z mapy w sterowniku ale jeśli ciśnienie nie spada i instalka jest prawidłowo ustawiona kiedy bierze z czujników to jest ok .
bo twoje założenie jest poprawne i błędne to że nie bierze ale paliwo jest też byle jak wlewane i co nie dało by się motoru uwalić ?
A tego nie ma
Podpierasz się afr ale mi kiedyś jeden taki teraz to nawet admin na forum lpg stroił auto i powiem tak było dobrze ale tyłka nie urywało

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 30 wrz 2015, 18:25

SenatorS8 pisze:A i tak nie masz zielonego pojecia jaki masz AFR bo lambda pokazuje 0% korekty i 0V napiecia(jest odstawiona)
Ze wszystkim się zgadzam, oprócz jednego. U mnie lambda pokazuje napięcie w całym zakresie obciążeń (a to, że jej wskazania nie wpływają na korektę składu mieszanki to inna sprawa) i o ile AFR nie będę znał, to jestem w stanie instalację ustawić tak, żeby przy końcu obrotomierza nie było ubogo.
Four rings to rule them all

Gość

Post autor: Gość » 30 wrz 2015, 19:38

A nie powinno być tak że przy max bucie sonda staje wraz z korektami??

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 30 wrz 2015, 20:56

nie staje
:]

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 30 wrz 2015, 20:57

Można powiedzieć, że staje, ale nie tak jak pisał SenatorS8 na 0.0V a raczej na ok. 0.9V pokazując tym samym bogatą mieszankę wynikającą ze wpisanych na sztywno map sterownika.
Four rings to rule them all

Gość

Post autor: Gość » 30 wrz 2015, 22:15

Korekty na 0.0 staja czy na -25% zalezy od modelu. Sonda faktycznie u mnie była na zasilaniu raczej.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 01 paź 2015, 07:29

panowie wasz to już ponosi chyba logiczne jest to że jak dasz buta to ma przyśpieszać ?
a nie czytać i wyliczyć czy ma wlać szklankę czy wiaderko
zamysł był taki i stwierdzam że poprawny gorzej jak mamy lewy program
i zatruwamy świat

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 01 paź 2015, 07:54

W bloku 10 badz 11 (Ten z chwilowymi korektami) odczyty ida w zera.Tzn wyswietlanie stanu ECU bo to ze fizycznie na kablu bedzie napiecie to oczywiste i widac to byle jakim testerem badz wskaznikiem w programie LPG gdy sonda jest podpieta.
Sonda szerokopasmowa i jej uzycie nie ma na celu ustawienie tej instalki z aptekarska dokladnosca.Ma dac pojecie jak sobie instalacja radzi i co aktualnie z ustawien wynika i sprowadzic ja do poziomu(nie wartosci) prawidlowego.Da tez poglad na komunikat o zapetleniu wtryskiwaczy lpg co wiekszosc gazownikow w nastepnej kolejnosci podniesie cisnienie,rozwierci wtryski,naciagnie na wymiane na ,,wydajniejsze,, gdy w zeczywistosci wystarczy wlasnie ujac bo stanowczo przelewa.
Mozna zalewac go ile wlezie bo ma jechac OK. Zalewajac go sensownie tez pojedzie a masz oszczednosc w butli.
Mój wlasny przypadek jest taki ze po wlasnie skorygowaniu otwartej petli w dol bo lal pod afr 12 auto w dynamicznej trasie na stale zaczelo palic o dobre 1,5 litra mniej schodzac do poziomu plus/minus 16/17 .
Przypadek z innego swiata-ostatnio mialem auto z sprawna instalacja 2 gen(bez smiechu prosze-akurat przyjechalo z problemem skrzyni i podejzeniem ze sielnik ma malo mocy bo nie ciagnie ani na PB ani na LPG)Sonda w tylek i jazda.Benzyna ladnie choc ospale AFR 15-13,2 natomiast lpg hm. na wolnych 10,7 a pod pelnym obciazeniem dobiegal do 13,4.(PB oczywiscie zakilowane by wykluczyc jazde na podwojnym gazie).Mowie ze reduktor padniety bo ani krokowiec na wezu ani regulacja reduktora nic nie daje.A pan ze mu dobrze to dziala i pali nawet malo to auto(12 litrow w trasie 2.0 automat przy predkosciach 90-110).
Mozna i tak .
OK to sie rozpisalem.
Wysiadam z ,,dyskusji,,

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 01 paź 2015, 09:41

Ja powiem tylko tyle, zgadzam się z Adamem w pełni. Kilka faktów w podsumowaniu wam wrzucę z własnego doświadczenia i własnej wiedzy

1. Pełny but i dynamiczne przyspieszanie idzie zawsze w pętli otwartej
2. W pętli otwartej ECU nie robi korekt skladu mieszanki i zawiesza odczyt lambdy na "bogato" pokazując wszystkie korekty na 0 (logiczne bo nie ma wtedy zadnych korekt)
3. Jeśli LPG jest na pełnym bucie lub przy przyspieszaniu uregulowany "na czuja" a nie na AFR szerokopasmowy to ani ECU benzynowe ani ECU gazowe nie wylapie problemów z wydajnością układu LPG bo w tych stanach (pelny but i przyspieszanie) ECU benzynowe ma w dupie skład spalin.
4. To że wtryski gazowe przy pelnym bucie otwieraja sie na 80 czy 90% nie swiadczy o tym że podają tyle gazu ile powinny (czyli tyle ile silnik wymaga). Ich procentowe otwarcie kompletnie nic nie mówi o dawce jaka jest wymagana i jaka jest w rzeczywistosci wtryśnięta.
5. Sonda lambda pilnuje takiego AFR jaki załozył producent (mowie o korektach), niekoniecznie jest to AFR stechiometryczny. Optymalny AFR dla gazu bardzo sie rózni od tego dla benzyny - bardzo ważne żeby to wiedzieć przy strojeniu, szczegolnie stanów nieustalonych o których napisałem w punkcie 1.
6. Wszystko co wyzej napisalem w punktach 1-4 dotyczy samochodów z wąskopasmowymi sondami (punkt 5 dotyczy wszystkich aut). Przy sondach szerokopasmowych jest juz bajka i nie trzeba za wiele kombinowac bo vag wszystko nam wypluje.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Gość

Post autor: Gość » 01 paź 2015, 12:18

Do tego strojenia musimy tez miec dobrej jakości gaz bo bywało że wystrojony na lepszym na gorszym juz nie pracował idealnie. ja spalanie mam podobne jak Adam pisze więc narazie się nie czepiam. Ilośc LPG zuzywana nie jest najmniejsza ale tez nie idzie w galony wszystko się zgadza zwykle w pracą prawej stopy.

Tomek_Iran
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 20 wrz 2015, 12:04
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Tomek_Iran » 01 paź 2015, 14:38

Temat nieco odbiegł ale miałem niezła lekturę i delikatne pranie mózgu :)
A więc gaziarz zawzięcie chce wsadzić wtryski firmy AC.

Co świadczy na korzyść Barracudy?

Wydajność Barracudy to max 45KM a AC to 35 KM na cylinder. Zakładając ze samochód trzymałby serię to 45KM jest optymalnym rozwiązaniem poniewaz tyle wlasnie mocy jest z cylindra przy określonej prędkosci obrotowej silnika.

Co o tym sądzicie? Pomijamy narazie temat awaryjności.
<amasz>

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 01 paź 2015, 14:52

Wtryskiwacze AC są wtryskami przeznaczonymi do montażu w listwach. Oznacza to dlugie wężyki od wtrysku do wkrętki (jesli oczywiscie wkrętka jest prawidłowo umieszczona) i problemy montażowe (barracudy mozna sobie elegancko schować i umiescic w zasadzie przy samym wtryskiwaczu benzynowym). To tak ogólnie. Poza tym barracuda wytrzymuje dłuższe przebiegi bez utraty precyzji dawkowania i ciszej pracuje.

Według mnie nie ma w ogole co porównywać jednego do drugiego. Barracuda bije na glowę wtryski AC.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 01 paź 2015, 16:29

Też bym szedł w stronę barakudek, może też na testy sobie je sprawię z trójnikami :)
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 01 paź 2015, 23:22

Tomek_Iran pisze:Wydajność Barracudy to max 45KM
...według producenta, przy ciśnieniu 1,0 Bar! Zwiększając ciśnienie, zwiększysz nieco wydajność ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl