Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[S8 D2 01 ] Odkręcenie śruby centralnej wału

lohr
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 44
Rejestracja: 10 lut 2013, 11:06
Lokalizacja: białystok

[S8 D2 01 ] Odkręcenie śruby centralnej wału

Post autor: lohr » 08 wrz 2013, 11:41

Witam , mam pytanie żeby odkrecic śrubę centralna wału i potem ją przykręcic konkretnym momentem ( wymiana uszczelniacza) to blokowac wał tą blokadą wkręcaną w blok silnika? i to wytrzyma niepognie się nic albo w bloku nic niepęknie ,nieprzestawi sie nic żeby potem założyc rozrząd?

Gość

Post autor: Gość » 08 wrz 2013, 12:00

U mnie w ABZ to kumpel chyba wykrecał rozrusznik albo gdzieś tam jest miejsce by dodatkowo przyblokować na kole zamachowym.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 08 wrz 2013, 12:21

a spróbuj kolego kluczem pneumatycznym, ja tak robiłem i bez problemu poszło, no i bez żednych blokad
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

lohr
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 44
Rejestracja: 10 lut 2013, 11:06
Lokalizacja: białystok

Post autor: lohr » 08 wrz 2013, 12:37

niemam takiego klucza, a pozatym trzeba potem dokręcic ja 200Nm +pól obrotu

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 08 wrz 2013, 17:59

można metodą silnika
zakładasz nasadkę i blokujesz o podłużnicę i palisz motor
ale to tylko dla doświadczonych
a tak to wykręcaj rozrusznik
blokada nie jest do tego i nierób tak :-D

lohr
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 44
Rejestracja: 10 lut 2013, 11:06
Lokalizacja: białystok

Post autor: lohr » 08 wrz 2013, 18:23

...metoda na strzał z rozrusznika to też średnie rozwiązanie, kiedyś robiłem tak w innym aucie co prawda dokrecana była mniejszym momentem ale odkręcała się (ponoc wał można tez skrzywic tą metoda ale niewiem).
Przeglądałem ElsaWin z tamtąd wynika chyba że to właśnie tą blokadą blokuje się wał korbowy, w fabryce jakoś została przykręcona ta śruba teoretycznie powinno byc narzędzie do blokowania koła zamachowego.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 08 wrz 2013, 19:57

wsadż coś i tyle
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Marcin1981
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 347
Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marcin1981 » 08 wrz 2013, 22:05

jest specjalny klucz do blokowania tego koła ale jest drogi ,kupujesz zestaw blokad rozrządu do vw t4 2.4 d za 120 zł delikatna przeróbka i idealnie pasuje .Drugi tani sposób to ta jak pisze Pepi kilka razy tak robiłem i nic się nie stało .większość mechaników tak robi których znam.

[ Dodano: 2013-09-08, 22:10 ]
tylko trzeba użyć do tego porządnego klucza

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 09 wrz 2013, 07:03

i nie pomylić stron bo jeden urwał śrubę :-D

lohr
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 44
Rejestracja: 10 lut 2013, 11:06
Lokalizacja: białystok

Post autor: lohr » 09 wrz 2013, 09:00

... dzieki za podpowiedzi, może zostawie to i niebede zmieniał nie cieknie, bo chciałem a propo wymiany rozrządu, a potem okaże się że cieknie po wymianie uszczelniacza.

A to z ElsaWIn znalazłem:
"31 - 200 Nm i obrócić dodatkowo o 1/2 obrotu (180°)
Wymienić
Nie oliwić dodatkowo
Do luzowania i dokręcania użyć śruby ustalającej -3242- <--(blokada wału)
Wkręcić śrubę ustalającą -3242- &#8594; Odnośnik "

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 10 wrz 2013, 21:53

jeśli nie ma takiej potrzeby to się tej śruby nie odkręca
tylko jak leci ci i poleci na pasek :-D
Wiesz każda marka i model motoru ma szereg blokad i ustawiaczy lecz przy odrobinie rozumu w głowie można to obejść :-D

lohr
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 44
Rejestracja: 10 lut 2013, 11:06
Lokalizacja: białystok

Post autor: lohr » 12 wrz 2013, 18:48

... no nie cieknie ani z wałków ani z wału wszystko jest suche przy silniku aż niewiarygodne,i tak kupiłem te uszczelniacze na wałki corteco a na wał reinza.I tak sam nie wiem czy to ruszac czy tak naprawdę to dożywotnio mogą trzymac te uszczelniacze,a co do blokowania wału to i tak ta blokadę mam do blokowania wału bo będę robic to na zdjętych kołach rozrządu wiec i na blokadach.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 12 wrz 2013, 21:21

to nie ruszaj ;-)

lohr
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 44
Rejestracja: 10 lut 2013, 11:06
Lokalizacja: białystok

Post autor: lohr » 20 wrz 2013, 00:13

... jednak sucho to było rok temu, wymieniłem wszystkie uszczelniacze od frontu (corteco i wał reinz wrazie co pamiętac żeby odwrócic pierscień nabiegowy żeby uszczelniacz pracował na nowej powierzchni).Blokowałem wał ta blokada co w blok się wkreca, nie drgnie nawet mikron, wał zblokowany jest fest także temat zamykam. ps. wyciągnięcie chłodnicy oleju hardcore respekt dla tych co to robili.

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 20 wrz 2013, 14:54

eee tam. Zwalasz zawieche i juz jest dostep.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl